Thursday, July 12, 2012

SEDANG MENCARI PHOTOGRAPHER?

Aku dulu kemain susah nak cari photographer untuk wedding.. zaman dulu-dulu mana ada canggih macam zaman sekarang.. aku dulu-dulu guna film tu jek.. cuci kat kedai.. sampai je kat tangan photographer bagi album besar 4 bijik.. dia dah siap cuci kan gambar pastu tepek kat dalam album... pastu dia bagi lah ko negative tu untuk ko pegi cuci kalau nak cuci..

Zaman sekarang dah canggih.. photographer pon dah belambak-lambak... laki aku pon leh jadi photographer bidan terjun kalau terdesak.. hahah.. tapi aku tak bagi.. eh aku yang tak bagi yeh? hahah.. dia pon tak nak kot.. sebab kerja seorang photograper tak mudah ye... snap picture ribu-ribu kali snap memang tak de hal.. cun ok, tak cun kau delete je.. itu yang ramai tak tau.. proses memilih gambar yang berkualiti dari ribuan gambar.. pastu nak edit lagi... buntang-buntang mata nak memilih.. miahahahaaa...

Ok itu bukan kerja kita.. itu kerja photographer.. kerja kita posing jer ;) Ingat tak entry aku yang aku buat Family Photoshoot tu?  Kalau tak ingat sila click SINI Aku memang puas hati lah dengan hasil kerja Apis Zainal nie... mungkin sebab dia muda, single, eh? muahaha.. tak lah maksud aku.. orang muda ni taste dia lain sikit.. aku pon bahasakan diri akak.. Anak muda yang berbakat besar... Apis memang buat photoshoot untuk outdoor seperti Post Wedding (selepas kahwin), Potraiture, Maternity... dan segala outdoor activity lagi lah.. Harga tu korang kena communicate sendiri dengan Apis.. sebab package ada macam-macam.. korang nak CD je ke.. nak yang siap photobook ke.. 

Jom tengok hasil seni Apis..ni semua yang aku cilok dengan permission Apis Zainal ;)  dan gambar-gambar yang aku cilok ni antara yang aku suka lah.. hoihhh kalau zaman aku kawin dulu ada lah si Apis ni kang bagus.. takde pon aku merasa nak posing tutup-tutup muka ngan shawl camni :(















So kepada sesiapa yang merancang nak kahwin this year atau dah siap-siap kena cari photographer.. baik contact Apis Zainal dan book awal-awal.. Apis ni boleh je terima job kat mana pon.. so itu bincang dengan dia sendiri ok.. 

Website Apis Zainal : http://blog.monolensa.com/


Boleh click FB link tu senang sikit nak communicate dengan Apis Zainal kat situ..dan jangan lupa utk LIKE fanpage dia sebab Apis Zainal ni suka buat kejutan untuk fans dia.. antara kejutan yang dia suka buat ialah bagi FREE GIFT utk fans.. antara FREE GIFT nya ialah dapat free potrature gitew... cara dia pilih ialah dia akan suka-suka select Likers yang keberapa ke.. cabutan bertuah untuk Likers ke.. atau maybe dia saja je nak bagi kat sesapa sebab dia rasa nak bagi ke.. ye begitu ye ;)

sesiapa yang belum ada wedding photographer dipersilakan lah ye ;)

sesiapa yang nak buat outdoor photoshoot macam fillanie pon dipersilakan lah ye.. 


Apis Zainal the photographer ni jugak buat donation 5% dari charges yang dikenakan untuk rumah anak yatim kat batu 14 Hulu Langat yang terlibat dengan bencana tanah runtuh tu.. So marilah kita berphotoshoot sambil beramal.. 

5 comments:

R.R.Z said...

wah..

cantik2!
OP sy pon nama belakang dia, zainal!

:)

Mooniqueen said...

Skrg ni Dah bersepah2 photog ni... Dlu je susah nak cari... Hehehe..

Ina Mohamad said...

semalam kite nampak filla kat klinik ngan buku merah..excited tp nak tegur malu sbb kite ni silent reader jer :) peknen yer..tahniah taw!!

JMR said...

cantik2 gmbr dia..

ProfHariz said...

Cantik gamabr2 ni. Nanti kawin boleh try :)