Monday, March 30, 2009

I HEART BALI - AlamKulKul Hotel, Kuta, Bali..

cantik kan? aku snap ni siang..tp tatau aper silap jadik gelap..tp still i like..
okeh.. dah start dah part 1 aku..trade mark sungguh kan? masak arr berpart2 siku lipat arr pasnie.. ishh aku mcm x suker ar ckp mayu..nak ckp indon baru ler feel baru balik Indon.. so shuh-shuh... tepi sket..mak nak start ckp indon nieh... 1, 2, 3... iyaa dimula'in dengan Bismilah ya bapak2 ibuk2 mas2..kakak2.. hehehe....

kan sudah aku bilang dari mula..tarikh nya kami ke bali ini jatuh pada tarikh perayaan kaum Budha (Nyepi Day).. jadi sebelum Nyepi Day.. harus ada perarakan Ogoh2 dijalan2 raya nya... tp tahun ini, Pak Supir nya bilang.. cuman ada di beberapa tempat atau daerah yg bikin Ogoh2 (termasuk Kuta)
kasih kalo happy tgk muker dah tau kan..bangga giler dpt naik aeroplane..hihihikk(aku nak ckp mayu ler penat ler ckp indon..part lain nanti ler plak)
ni passport acih.. sgt gumbira muker kat passport.. kuakakaka...
baru landed kat Ngurah Rai Airport, Bali...
sgt tegedik2 happy mak dier time nieh..(skt pinggang baru 3 jam)
walopon capek.. tp masih kekal gedik..
yer aku suker sgt sign2 kat Indon yg mcm nie.. hahahah.. biler masa Pak Radie snap ni ntah..aper dorang mmg jenis kencing ikut suker kat celah pokok ker??
air kelapa kat sini ngetop jugak.. ni kat restoran Wong Solo..rasa sodapp.. air kelapa ada rasa lemon..story sket... masa sampai jer Pak Supir amik ktorang..tp jalan sumer tutup okeh..sbb ada perarakan Ogoh-Ogoh kat town Kuta... sempat gak tgk Ogoh2 (patung seram2) dorang junjung2 kat jalan raya tu.. yg mcm mumia pon ada okeh.. nasib acih kewl jer.. tp dia tanyer gak ler apermende nyer tuh.. hehehe..jadik pak polisi nutupin jalan nya... harus gimana mau ke hotel? mati akal okeh... jgn x dpt check-in terus sudah..ada possiblity gak mcm tu.. tp dah survey jalan sana sini..nasib jalan tu bukak balik sekejap.. so terus ke hotel..sampai hotel dah kat kul 12 malam..
ni dah mcm rombongan cik kiah kat tepi restoran Wong Solo.. letih nak mampos dah...
cantik kan bunga dan bunga rampai kat entrance AlamKulKul Hotel nie... bunga terapung nama nyer....
Pak Radie kan ker photographer nyer.. merangkap skali tukang jaga bag masa aku ngn my mom check-in tu...aku sgt kagum ngn ukiran2 kayu..ukiran batu2..dorang ni sgt kreatif dan teliti giler.. sgt cantik...
ini bilik aku.. Alam Room.... tu lemari kain baju.. ada pintu nak masuk ke toilet.. buruk jer kayu dia..tp sgt cantik dan classic gitew...
sumer tempat ada bunga nie.. bunga kubur eh? putih kuning tu... mmg concept hotel ni mcm tu.. sampai kan soap dier pon bau bunga nie.. wangi jer...
sgt selesa...
ni adalah bilik mak, bapak ngn adik aku.. sbb diorang tak kasi aku ngn Pak Radie stay in this room.. hotel biasalah.. kalo kita..selagi leh sumbat..kita sumbat jer reramai.. jadik Family Room nie ada 1 kingsize bed..ngn 2 single bed.. harus lah adik aku lompat2 tidur katil single tu dia sorang jer...
dah jadik adat..kalo jalan ngn mak mesti ada bekalan..siap nasik impit, daging dendeng, ikan bilis belada..roti..maggi..segala2 tok nenek ada.. selamattt perot aku..hehehe..
ni kat swimming pool.. ada 2 satu sini...satu lagi tempat lain plak... cantik sungguh..tenganga2 mak ni ha.. yelah mak kan jakun sket... concept hotel ni sgt kebalian gitus..
ni Alam Villa.. abg aku plak dok sini.. cantik giler lah yg nie.. ni bukan dlm bilik..ni baru kat luar jer..heheh.. tu pint bilik kat belah kanan tu haa.. stiap villa ada sekor patung batu tu.. cantik sgt..
tp aku x suker lah toilet kat Alam villa.. dah ler see through.. pastu atas open air.. kalo avillion tu ok ler nak open air.. ni seram lak aku!.. pastu kalo siang..panas nak mati..ko nak berak pon x tenang okeh..hahahha...
ni bilik dier.. mcm penantin jek aku nengok..
ini adalah anak aku bersama patung baby nyer.. aduhhh rimas sungguh aku... dua ekor lak tu patung baby dia hangkut.. nak pindah ker aper.... tu ler bantal bucuk kesayangan acih.. sanggup betumbuk ler kalo bantal bucuk tu x der..heheh... entry aku malas nak buat part by part..kang byk sgt part nyer.. so aku bagi special2 entry followed by suitable pictures lah yer..
Promo: siler lah ke AlamKulKul, Kuta Bali... located at Jalan Pantai Kuta.. mengadap pantai Kuta.. 2minutes walk from hotel to the beach.. (tp aku x leh kuar pon..sbb Nyepi Day kan the next day tu.. memerap didalam hotel jerrr)... byk sgt pics.. sakit mata aku nak memilih.. aku pilih bih2 kureng jeklah yer....

13 comments:

Liyana said...

adeh kak filla...intronya je udah buat gue gelak giler babas kat opis nih..slang indon akak mmg menadik!!last2 kena sound dgn bos..."u sehat tak arinih liyana?do u need MC?" hahahaha~

Miss Moon said...

weyyyy tak sia sia aku tepon buk pilla suh apdet cepattttttttttttttt

mannira said...

part2 pun tak pe..kita org ok je...fila nyer pasal..apapun kita org sanggup....

ila de cute said...

waduh...bagus banget ye.....cantik nya hotel ko buk filla....eh cute acih tido dgn patung baby tu....

lud said...

salam..

wah besh nyer pic kat indon..

huhu...

Unknown said...

toilet tu mmg transparent ke?
jap nak tanya..sebelum masuk toilet... pakai towel dak?
kalo pakai... ermmm.. mcm tak releven plak! hahahaha...

sonot nyer..ko tau ler... aku kan soka cuti cuti nih..

-butterfly- said...

:: wahh!!
:: meriahnye bc entry Bali kak filla ni..
:: happy n ceria2 aje..
:: :)
:: rindu seyh kat dak acih ni..

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

StefyAnie said...

...wahh xsabar nak nengok post seterusnyer.. ngan gambar2 nyer... laut nye x masuk lagik nih... ishh sabar2... nice pics there!!!

ibu iman said...

suke tengok gambar pasport acih... heee...

mazz said...

Warhh!!!beshnyer g Bali..
Cantik view dlm hotel 2..;)

genny da bomb said...

cantiknye alamkulkul ni..ape maksud alamkulkul ni ek..pelik betol wakakakakakaka...macam bunyi gelak kuikui je nama hotel tu hehe..nyepi day tu suma org kene menyepi ke kekdahnye??bestnye jalan2 ni kan..tp org cakap kalo gi indon ni ramai sgt org jual2 tu buat org rimas..betul ke?

**zyDa** said...

woww akak..so intresting gtew!hahah.sonoknye g bali eh..cam menarik hati jer!agak2 bler ler hasrat hati ku tercapai cam kamoo nie..hoho.windu kat aceh..n mama die begitu seski..kahkahkah..

Mummy Alysha said...

aku suker banget nengok kamu punya hasilan.... paling interesting tandas kamu yang transparent itu... hahaha.... bagaimana ya kamu mandi???? putar jugak kepala aku memikirkannya....
aku juga suker melihat passport acih... begitu excited dia ingin terbang......:)