Wednesday, March 10, 2010

LAGUNA REDANG (Part 1)

heheh.. tengok part 1 jerk, korang mesti tau..kalo blog aku lahh.. konpem berpart2 siku lipat kan... hihih... tp tak kot... aku pilih2 ler sket gambar... kalau nak up semua gambar... mau jadik 84 part plak kang.... jangan tamak.. tak elok.... tamak sikit2 ok...

dimulakan dengan Bismilah, meh aku cerita sedetail-detail yang boleh yeh? alaaa aku tau..korang bukan nak dgr citer aku pon.. mesti sibuk nak tgk gambo jer.. sabarrrrr.... baik baca dulu apa aku type nie...


buat readers-readers yang berminat untuk menjadikan Pulau Redang sebagai destinasi pelancongan anda... (ewahhh gitu)... meh ikuti serba sedikit tips yang mak nak share with you all... anda bebas memilih mana-mana hotel atau resort... (nanti aku buat entry harga-harga resort kat Redang yeh)... tp utk Laguna nie.. promotion ended March ni sahaja.. selepas itu, masaklah korang nak membayar... mahal leh tahan ler jugak... nasib ler aku amik yg package murah skit.. tapi orang ckp nak pegi Redang.. bulan 6 mcm tu paling cantiklah.. tp bagi aku, skarang pon dah cantik dah pon!!!


kalau pergi bujang-bujangan, tak de hal lah.. carik lah resort2 yang sempoi dan budget resort sket.. tapi kalau pegi atas tajaan, silalah carik yang ok-ok skit..huahahahha... dan kalau pegi bawak anak-anak.. carilah package yang include makan minum, snorkeling bagai.. so semua orang dah arrangekan... menjadi lebih mudah! mcm kat Laguna, naik kapaltebang, terus ada 'orang sandwich' tunggu dengan sign "LAGUNA".. so dia akan pimpin tangan ko bawak rombongan ko pegi naik bas menuju ke jeti... macam ktorang pegi jeti Shahbandar... (area Pasar Payang)... dah sampai sana dah ada checkpoint counter tulis "Laguna".. mudah kan? pegi je check nama ko sebagai pembooking... pastu kene bayar plak lagi RM5 per person utk 'Marine Park'... Marine Park tu ialah tempat ko akan di bawa utk aktiviti snorkeling.. tempat tu dipenuhi segala ikan-ikan yang comel dan cantik.. stok banyak giler ikan tu, sampaikan bile ko tengah snorkeling tu.. ikan tu slamber badak jer libas-libas muka ko, sampai tahap ko rasa nak libas balik ikan tu..... heaven tak aku citer nie?? huahahahha....


ok lah,,, kita selang dengan gambar dulu....
itu saya ye... owner blog nie.... sedang pregnant dan kena isi form utk wanita mengandung/kurang upaya/bayi.... boleh tak???? tensi mak.. leceh tul.... dah itu procedure kat Air Asia.. maka ikut sajer....

ini lah form nye adik-adik... jangan hover2 nak check i/c number mak yer.... i dah padam pon... (riak sbb try2 guna photoshop tadi).. heheheh...

oh ini gambar percubaan buat muke paling comel nak lawan orang sebelah (wife abang aku) yang buat muke comel hisap gula-gula.... muke teruja ku itu tak dpt diselindungkan lagi.. huhu..

ok dah sampai pon kat airport terengganu....

gambar dalam bas adalah buruk.. so tiada gambar.. terus jump ke cerita lain.. ni lah checkpoint kat Jeti Shahbandar yang saya cakap tu.... dah check nama, terus bayar RM5 per person tuk Marine Park tu...

Mak, Ayah, Pakcik dan Makcik saya naik kereta... so berjejak kasih ler kami kat Jeti nie... yang mcm cowboy hensem tu apak saya.... sorry ler Ida, muke nampak setengah jer..huahahha...

muka masing2 dah tak sabar.... ni nak menuju ke boat... boat tu akan menghantar kami semua ke Laguna..... perjalanan bih kurang 1jam setengah jugak.. (jammed sket).. asal balik cpt plak ha?

kat dalam boat, boleh lah tidur kan anak dulu.... sejuk giler dlm boat nie.. tegak2 bulu roma... heheh....

ini Bek-Bek Acih... dia pon sedap tido gak... comel kan? bek2 ni kalo picit kaki dia, dia leh tido bedengkur stok kiut rasa nak sepak jer.....

kami bersama mama tercinta... (pandainye amik hati)

Acih bersama Busu.... asek tak puas hati ngn busu, tp ais krim cornetto busu ko.. habis gak ko bedal!!!!!

Encik Cowboy bersama isteri... hehehehe... mama ngn ayah saya....

bersama anak bujang mereka.... hihihiiiiii

bile dah sampai ke jeti Laguna, jangan buang masa asyik nak telopong-lopong mcm sakai yer... terus jer amik gambar lagi dan lagi... jgn malu-malu..sbb orang lain pon sibukkkkkkk amik gambar jugak... dorang bukan blogger pon.. i sorang jer blogger.. so mestilah bersungguh-sungguh snap gambar... hak tuiiiii..... eh baru prasan, apak cowboy ngn anak cowboy perot boncet.... comel sangat!

oh skip jalan cerita sket... lepas dari jeti laguna tu.. anda akan di bawa ke Waiting Hall sbb ada short briefing sket.. briefing utk snorkeling bagai... pastu terus di bawa ke lobi... utk registration dan amik kunci bilik....

sini tempat registration tu ye.. ok lah, sgt teratur dorang ni....

ok bile dah sampai depan pintu bilik... wajib utk amik gambar lagi skali....

lagi satu gambar... bagi korang muntah hijau sket... hahahah....

selepas check-in ke room masing-masing.. haruslah mengisi prot lunch time kan? food sedap... dan variety... package ni include makan pagi tengahari malam.... so takkan rasa lapar yer... oh itu sajer cerita saya utk edisi part 1.... nak tgk laut Redang yang hijau mata memandang tu? sabar yeh..... letih aku mengedit gambo meresize gambo bagai lah!!!.....


cukuplah dulu info yang ni yer... nanti tora datang lagi.... bye....


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

16 comments:

Yatts said...

Hai...mesti seronok giler....upload cepat2 yer...sbb mmg ada planning nk g Redang ni....tgh survey2 ni....

hanabanana said...

mcm best je. jelous nyaaa :(

mannira said...

org trg pun tak sampai² lg redang ni..

InaAchik said...

part 1 sudah abes khatam... sdg menunggu part2 yg seterusnya ngan penuh kesabaran...

MamaIcha said...

nak part 2 plak...cpt tora :D

nasazfrog... said...

seronok tgk g sana.... cute jer tgk ibu mengandung ni...

Raisah @ echah said...

akak cepat update lagii........
comel ibu mengandung nihkem salam ngn bek bek Acih tu...comel!

yati_hamid said...

ko tau tak,ni kali ke-3 aku jenguk blog ko.. sib baek ade..rindu plak aku kat ko..hikhhhik.. :) Best nyer dia.. kim salam kat acih n bek2 dia eh

Mimy Hamid said...

sampi part 84 pun aku sanggup nok

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

kak pila. comel comel. mengembang bagai juara. ishh pic berjemur tepi pantai lom add lagi ni ;) cpat upload part 2..

Farah_W said...

more picture pleaseeeee :-)

Yann said...

Alaaa.... tgh syiok2 baca dah abis dah.. Cepat ar smbung part 2.. Huh

~Rina Mazlan~ said...

seronok jalan2 ngan family... feel free 2 view my blog..

Anonymous said...

wahhh..sronoknye..
tringin gak nk g..
anyway i suka bc blog akak
if free g la blog sy..
www.ikafantasi.blogspot.com

ada jual beg dari rm 95

Anonymous said...

seksi mama

Unknown said...

hai filla, saya selalu baca blog awak, tp jarang komen.. saya pun baru balik laguna redang ni. memagn seronok kan. dalam bot tu masyallah sejuk giler ..

apapun gambar awak lagi menarik la dari gambar2 saya (sebab saya tak pandai shoot angle gambar, main taram jer).. heheh insyallah malam ni saya update citer pasal laguna redang ni