Friday, October 28, 2011

KOREA - Part 2

ok nie first time lunch kat Korea... aku dok terpikir cemana lah agaknya food dia kan.. 

biasanya kat sana, ko kena bukak kasut.. dan ada rak kasut kat pintu restaurant tu.. sebab kebanyakan tempat makan diorang ni jenis bersila kat lantai.. tapi ko giler.. lantai adalah sejuk bisa bikin bontot lu beku okeh.. tapi dia sediakan kusyen.. auwww comel kan? 

ni kat Seoul

aku suka tengok yang pelik-pelik, eventhough benda tu tak pelik.. tapi lain lah dari budaya kita kan.. kat sana nasi diorang a bit sticky.. sebab tu guna chopstick pon ok jer.. dia melekat.. kalau tak lekat, ko pandai-pandai lah nak ejas.. heheheee.. dan nasi dia letak dalam bekas tu.. panas dan ada penutup. nampak comel je kan.. tapi ok lah.. sebab kenyang jer kalau ko habiskan semangkuk tu.. 

aku taktau ni ikan apa... tapi selalu jugak ktorang makan ikan ni masa kat sana.. mackarel kot? selamba konpiden je aku cakap ikan caramel aritu.. hahahahaa... bangang kena gelak ngan laki sendiri macam dia tu hebat sangat.. BENCI. 

ok, ikan diorang ni biasanya dia bakar.. kalau tak pon dia kerat2 macam ikan tenggiri tu dia masuk dalam steamboat mcm makan kat johnnys tu.. 

masa benda atas ni sampai.. serious aku ingat telur dadar.. wah mcm best, sebab isi dia meriah.. sotong korita pon ada.. hahaha.. rupanya ko tau ni apa??? LEMPENG!!! ko reti makan lempeng dengan nasi? eh tapi masa kat sana.. ok jer? hahaha.. ada cili sos lagi sedap kan? ko ada lempeng letak sotong? oh ye, kat Korea kan.. Park kata... 

SOTONG = BULLSHITS

Hahahah so jangan cakap SOTONG kuat-kuat.. heheheeeeee So-Bull, Tong - Shit.

ok yang atas ni biasalah.. telur.

bang, kalau tak reti guna chopstick, makan guna tangan je okayyyyy.. sampai tecampak-campak okeh.. buat malu kampeni tauuuuu T_____________________T

see? meriah kan? siap ada bekas gunting bagai.. aku ingat utk apa? rupanya nak kerat ikan.. pastu aku suka sudu kat korea panjang.. maybe senang nak cedok sup dari kejauhan.. hahahaa.. and biasanya chopstick dia besi.. bukan kayu or plastic.. i like ;) 

lagi aku suka sebab kat sana.. kebanyakan tempat makan dia provide coffee machine tu.. dan coffee adalah FREE ok.. so lepas makan ko boleh amik coffee sendiri ;) pastu aku dah buat research.. kenapa kulit muka diorang ni cantik.. sebab pemakanan dia.. no oil at all... cuba kalau kita? Park kata first time dia tengok lauk kat Malaysia.. fuyoooooooooohhhhh so oily like can swim one ohhhh.. hahahaaa.. diorang rebus and bakar je.. dan diorang sentiasa air kosong je... takde ok nak dapat sirau limau ais ke.. air bandung ke.. muahahaaaaaaaaa... semua restaurant ada bekas air plastic.. 

lepas lunch lepak-lepak jap kat area Seoul.. dia bagi masa around 1 hour utk jalan-jalan sendiri.. masa ni sejuk jugak lah.. bersih sangat jalan raya dia.. dan semua ikut peraturan.. bila hijau baru pejalan kaki boleh jalan.. takde lah macam kita ni hah... terror gila.. merah pon ko sibuk gak nak melintas.. hahahaaa.. sebab apa tau? sebab MALAYSIA BOLEH! muahahhaaaaaaa.. 

diorang ok lah.. jalan macam kita jer.. kalau kat HK.. bedesup desap.. hahaha.. seram mak tau.. i kan catwalk all the time ;)

bila sejuk, tekak ko automatically nak air panas.. aku nak amik coffee, tapi aku lupa apa coffee yang buat aku cir-bir kat starbucks nie.. so mengambil langkah selamat dengan meng-order hot choc sajer.. 

amik yang large, bih kurang RM16.. 

1,000 won = RM 2.84

sedap betul melepak sejuk-sejuk

Acik Nor... sedara belah Wan.. 

dan orang Korea memang suka bela hanjing..gila, ekor purple, telinga purple...tapi yang bangsa kecik-kecik comel ni hah lah.. kat market dia belambak jual baju utk dog nie.. Acik Nor ari tu dah pegang nak belikan cucu dia baya Amaani.. hahahaaaaaaa.. "Eh, Cik Nor, tu baju untuk anjing, bukan baby!!!".. "Laaaaaaaaaa yo ko?"

eiiiii... ngan baju adidas nye... aku tampa kang.. melambung plak kang..

tak de beli apa pon.. mahal boleh tahan.. 

ok dah habis ronda, naik bas, pegi Gimpo Airport... untuk amik flight ke Jeju Island.. 

dari Gimpo Airport ke Jeju cuma 50 minutes je.. tak sempat aku nak membuta dalam flight T____T

dah lama tak amik gamba cacat mcm nie.. sementara tunggu flight 4.00pm.

kitorang naik Jin Air

Ok ada kisah masa naik Jin Air nie.. memang macam Jin pon.. cilakak betul... sebelum masuk flight tu aku kemain puji lagi.. ish staff diorang sempoi... crew semua pakai jeans, sportshoes, cap ngan t-shirt je.. tak yah nak make-up tebal pon... 

pastu aku suruh Pak Radie snap gamba pompuan korea (cabin crew Jin Air) tu masa dia tengah bagi instruction kat depan tu.. sbb pak radie duduk tepi... so dah snap dua tiga keping.. dia pass camera kat aku.. aku pon simpan dalam bag.. sekali pompuan tu datang... dengan kerek gila sound "What are u doing?????".. aku macam blank.. apa???? "Camera, camera"... then aku keluarkan camera.. "Delete.. delete all, delete!!!!"...macam sial. aku pon on lah camera and delete all her pics.. sambil tu aku cakap lah 'we don't know that we cannot take picture'... dia tak puas hati okey, siap nak pegang kamera aku nak delete sendiri, and nak make sure takde sekeping pon gambar dia dalam tu.. WTH???? vavi tul.. memang spoil mood aku masa tu.. sentap hati mak nak.. sejam dlm tu aku diam je pandang luar.. sebab sakit hati.. menyesal aku tak sound "could u please talk politely? no manners!"  

serious ahkak sentap.. 

oh sepanjang jouney kat korea, aku ada note book... untuk catit mana aku pegi.. pukul berapa.. dan sikit-sikit nota.. korang pon boleh buat macam tu kalau travel.. teringat Arwah atok sedara aku dulu.. mesti catit apa yang berlaku, mana dia pegi.. aku plak catit supaya senang aku nak update blog.. muahahhahaha.. ok sebab zaman arwah takde blog. dimaafkan.

dan pukul 5.00 pm kami sampai di Jeju Airport.. terus di bawa dengan bas ke Yongduam Rock atau Black Stone... tahukah anda Pulau Jeju adalah longgokan dari larva gunung berapi yang akhirnya mengeras dan membentuk sebuah pulau? sebab itulah dipercayai tanah di Jeju adalah subur, hinggakan hasil tanaman mereka sangat terkenal di merata dunia.. 


eh Bullshits.. hahaha... sotong dia besar ok.. seram... 

ini tembok kat Yongduam Rock


ramai orang amik gamba kat bawah tu.. kat black stone.


eh pakwe Korea.. Pik Guan Park.. muahahahaa...

eh Pakwe Jawa... Pak Radie Sontro Widawo

nice view

alaaaaaa sibuk betul couple belakang ni tau.. 

tempat sejuk, banyak lah gamba peluk-peluk... ko ingat selalu ke mamat ni nak amik gambo gedik-gedik peluk bini? takde ok.... so bila dia ala-ala romantik, kita mesti up gamba peluk banyak-banyak.. setuju?

fillanie and mama



Jeju Island nie trade mark nya ialah ini... ko tau batu ni bentuk apa? muahahahhahaaaa *lari sepuluh batu*


ok lepas tu dinner time ;)

Halal Seafood Restaurant.. diorang ni masak alahai.. aku rasa segala ketam, udang, kepah dia masuk je dalam air.. pastu bagi mendidih.. so ko rasa lah sup tu rasa seafood.. takde tambahan serbuk perasa ke apa ok.. sebab tu diorang sihat kot.. muka cantik.. takde yang oily pon.. kalau ada pon sikit sangat.. 

semua hidangan mesti ada Kimchi.. itu wajib ye..mangkuk kiri tu kimchi.. macam kobis panjang tu dia perap dengan sambal dia masam-masam pedas jeruk gitulah.. aku tak berapa lalu.. tapi makan gak sikit ;)

Wan lapar yeh? saba Wan.... 

bila dah kenyang.. kami pon check in Hotel.. stay kat Palace Hotel

stay kat Hotel ni 2 malam.. ok lah bilik dia.. complete semua ada... 

ok sekian saja part 2 ni yer... lepas nie ada visit ke Natural History Museum ngan panjat gunung ngan visit All In Movie nye location.. eh banyak okeh.. letih mak!

Kamsa Hamnidaaaaaaa




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

22 comments:

Anonymous said...

anak2 takde ye kak..?? Best nye.. masa saya g Korea xsempat tgk Jeju Island.. Tapi sempat g ke Nami Island (tempat derang shoot citer Winter Sonata).. Best kan Korea??? Best!!!!
BTW Congrates sebab akak menang Ipad2 denganh kak D =)

AYuNG said...

woahhh, akak pegi jeju jugak ehh...beshhhh nyerr....

jelez nih! :)

tumpang tnya, budak 2 org tuh duk mana kak? acih ngan amaani?

Shinnaz Ahmad Rasid said...

tetiba aku lak yang geram dengan orang korea tu. cakap bebaik tak boles ke? hempuk dgn kamera baru tahu!

Haris Zuhaina said...

AS Salam... awat tak tya depa pasai bentuk n tujuan batu hitam yang berbentuk 'tut' tuh? .....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

anak2 sapa jaga fila? kalau anak2 ada mesti lagi bestkan?

ita citot said...

gambar yg tgh pose ala2 nak minum dpn starbucks to gerek okeh. and suke lah tgk stail filla kat sane. nmpk rugged jek. heheh ;)

Unknown said...

all in movie kasi up cepat sket. mak kan panaaatikkkk ngan korea! hahaha

Anonymous said...

wow KOREA !!! bestnyaaaa..akak pun dah mcm awek korea....nice pic ^^

Anonymous said...

wow KOREA !!! bestnyaaaa...akak pun dah mcm awek korea....nice pic ^^

Anonymous said...

wow KOREA !!! bestnyaaaa.....nice pic

eikindabest said...

sweet la kak filla ngan pak radie. pak radie muka ganas tapi dalam hati ada taman ;p

Filla said...

heheh.. Acih and Amaani tinggal ngan Nenek dia...

lalalulu said...

oh akak..sy sgt suke korea..cepat updated ya! thanks akak :)

Anonymous said...

oh akak..sy sangat suker korea.cepat2 update ya! thanks akak comel :)

s a l l y z a . s a i d said...

kak fila;
boleh x nnt bg tau akak ambil dgn agency mana? pakej dia brapa? nk info pasal travel agent ni sket boeh tak? heeeee :)

PinKy MoMMa said...

hahaha ramai yang nanyer acih ngan amaani..smua org rindu kat dua org budak comel itu..

pssstt memang vavi cakap camtu kan..amik gbr je pun..bukan nak mandrem ke haper..adeh kecoh tul..

tak pe beb..tak yah sound..kite kan educated kan hikhikhik..

Cik Bambam said...

next entryyyy~!! :D

SaschaSantokki said...

huah ahkak fillanie ! sonoknyaaaaaaaaaa........ jelestauu :'(

Ifa said...

lorh akak.orang korea mmg agak fobia sikit kalau pasal bergambar ni.mmg feeling artis.if diorg rasa akak tangkap gambar dia tanpa kebenaran(kononnya),diorg akan mintak delete or delete sampai puas hati.sbb org korea xsuka amik gambar and video pastu publish online tanpa kebenaran.

feena said...

salam....u ambik pakej dgn travel agent mana..brape ye...tq

feena said...

salam...boleh tau tak u ambik pakej dgn travel agent mana..brape ye..

Filla said...

feena: sila refer kat sidebar saya under 'Vacation': Korea Part 7 (finale), end of entry ada inform agent mana dan berapa harga...