Thursday, December 19, 2013

SURFERS PARADISE BEACH FRONT MARKET - GOLD COAST Part 2

Sambung dari part 1 hari tu ye.. kan dah letih jalan kaki dari Pacific Fair ke Mantra Legends Hotel.. eh tapi tak sampai pon hotel.. terpaksa tahan cab.. nak tercabut kaki makincik ;)

Pastu balik hotel rehat kejap.. Pak Radie pulak bawak Kasih, Dhya ngan Amaani pegi main pasir kat beach.. pasir dia sejukkkkk.. sedapnya kaki ayam pastu pijak-pijak pasir tu rasa macam foot massage ;)

Aku suap Leecha makan dulu.. mandikan dia.. pastu terus bersiap nak ke Surfers Paradise beach... amboi nak mention gak nama beach tu.. yelah kat sana ada beach yang lain nama dia.. Hotel aku memang kat Surfers Paradise.. nak jalan-jalan sebab kat situ ada market..

Jalan bertiga ngan Wan and Leecha.. petang-petang kat sini sejuk betul angin dia.. beria aku bajet panas so tak perlu nak sweater bagai.. hamek kau.. nasib pakai baju stripes tu kain dia agak tebal jugak lah.. kalau tak confirm gigil kena tiup angin.. 

untuk detail pasal beach front market ni boleh view kat SINI sebab details kat sini boleh check ye.. hari apa dia ada pon boleh check ;)




seronok gak jalan2 cuci mata.. nak membeli tu baik takyah sebab harga meletops boleh tahan.. lagipon takde mende nak dibeli.. 



Aleesya kalau duduk dalam stroller memang senyap je.. tau2 eh dah tido dah.. sedap la tu sejuk.. 

Wan snapkan gambo nie.. dah macam lembaga hitam aku kat situ

kali kedua better.. tapi Leecha tak nampak hahahah


korang pon boleh tengok betapa bersihnya sepanjang jalan kat sini.. kagum kejap ;)

anak beranak membuta hahah.. lagi satu aku suka.. sepanjang beach ni banyak kerusi.. ada yang jenis lebar macam ni boleh baring.. takde pon orang berebut-rebut nak duduk.. aku je jakun nampak kerusi terus tarik wan ajak baring.. hahaha... 

tenang betul sebab depan tu laut.. pastu ko baring boleh nampak burung-burung putih berterbangan.. rasa tenang sangat.. 

nasib kaki wan tak buat hal kat sana.. kalau kat sini dah sakit dah tu.. kat sana elok boleh jalan jauh-jauh.. kat malaysia kaki tu manja le tuuu... hehehe

kemain anak dara ni tido.. 

dan satu lagi yang buatkan tempat ni best.. aku rasa sebab depan beach banyak cafe.. banyak buiding tinggi-tinggi.. banyak hotel.. ko bayangkan kat tengah-tengah KL tu ada laut macam ni.. tak ke jakun kejap ;)




aku ngan Wan and Leecha je.. Pak Radie bawak budak bertiga tu kat beach.. so mari tengok gambar from gopro Pak Radie pulak ;)

terpaling suka gambar Kasih yang ni.. *click button like pls*


nampak tak burung putih tu.. kat pantai banyak sangat.. burung tu cantikkkk sangat! putih bersih.. 


sepanjang kat Gold Coast ada kot dekat 3-4 kali tiap-tiap petang budak-budak ni main pasir.. 


lintas jalan kat depan tu banyak shops, cafe semua.. Hard Rock pon dekat belakang tu je.. ada cotton on lah apa lah.. aku pon tak ingat dah hehehe

suka gambar diorang bertiga ni jugak ;)


Pak Radie cakap Amaani selamba je cakap

 "Papa, jom kita beli ni"
"Tu frame, nak buat apa beli"
"Eh, nak letak gambar lah"

hmmmmm.. betul gak.. tapi tak yah.. kat Malaysia pon banyak.. hahahah

benda ni yang diorang aim.. ko tengok muka masing-masing.. last-last beli jugak.. pastu buat hal.. benda tu macam jelly lembik-lembik sejuk tu.. pastu main kat hotel.. melekat plak kat baju tido kasih.. apa lagi.. kene marah lah ngan Pak Radie.. nasib tak kena campak dalam tong sampah.. pastu last day.. pak long gurau-gurau masa makan.. dia pegi tepek kat kepala kasih.. melekatttt kat rambut ok!!!! sabar jelah.. semua orang dah panik.. pak long lagi lah panik tapi buat-buat kewl je.. Wan dah suruh potong je rambut tu.. aku mintak olive oil kat kedai makan tu.. pakai minyak nasib baik boleh buang pelan2.. hoiii urut dada aku dengan benda ni tau!!!


ada brani? crocodile teeth ;)

accesories for dog

pastu dah sejuk sangat.. aku bawak budak-budak ngan Aleesya balik.. Pak Radie bawak Amaani dah tido dalam stroller.. yang budak-budak ni semua menggigil sebab diorang basah gak mandi laut tu.. pastu angin sejuk macam kat cameron.. sampai biru-biru budak-budak ni menahan sejuk.. 

pass Leecha kat Pak Long.. aku tak terdaya nak dukung dia nak balik hotel.. 

Pak Long tak reti nak dukung-dukung baby.. tapi bila dah bagi kat dia.. pandai gak hahaha..sib baik aleesya diam je.. kalau tak dah meraung gak kalau orang dia tak biasa.. 

Sampai hotel.. berehat.. aku makan maggi malam tu.. Wan ngan Pak Radie gi singgah supermarket beli roti ngan barang2 nak buat sandwich esoknya nak gi SeaWorld.. so nak bawak bekal sikit.. roti dia ok lah.. baru $1 hahah murah kan? RM3 lah lebih kurang.. malam tu Pak Radie ajak Amaani jalan-jalan.. aku paksa dia pakai sweater.. dalam tu baju tido je hahaha.. 

hahahahah tunjuk gambar ni kat dia.. cakap "eh tembam lah Amaani".. hoii marah dia tau.. "Mana ada????".. ok la ok laa.. kurus sangat -________-"

Amaani ni jenis senang bawak berjalan.. dia jarang complain.. sweet je tengok dia jalan berdua ngan papa dia.. 

Hard Rock kat sini kecik je.. tapi masa pak radie pegi dah tutup dah.. so amik gambar dari luar je.. 






Ok lah.. itu je nak cerita... banyak lagi entry menyusul.. hahahah.. ikut lah bila aku rasa gagah nak buat hahahahah... apa pon i love GC.. mihmihmihhhh... 

My Gold Coast Trip:


Love,
Filla.

4 comments:

ikafantasi said...

sweetnye amani dgn papa dia..

Anonymous said...

Best nya tengok u go Gold Coast! Macam nak ajak suami saya go next year jugak. Hehehe! :)

deeni said...

suke tgk semua pic. sweet, lovely, nice semua ada. sila upload byk2 lg ek.. hii

Anonymous said...

kak....nak part 3...
tak dapat g..dapat baca pun ok...kekeke