Tuesday, December 24, 2013

LIPTON TEA BAR di sekitar Kuala Lumpur

[sponsored post]
*scroll down for new entry*

Hari jumaat 13 Disember 2013 aku gi area Maju Junction.. During lunch time lah kannn.. al-maklumlah hari Jumaat lunch break kan panjang... dari memerap kat office, lagi elok aku gi join minum Lipton.. So start waze, terus ke Maju Junction.. i kan buta jalan.. hehehe..

So tak tau nak expect apa.. kita cari dulu kat mana location dia.. rupanya betul-betul kat main entrance Maju Junction tu.. dah nampak dah dari jauh.. Wahhh happening!! ramai orang dah mula beratur.. rupanya dia start dari pukul 11.00 pagi onwards.. 

Aku dah lah kehausan masa baru sampai tu.. memang seronoklah bila tengok, wahhh Lipton sejuk.. siap ais gitu.. terus meleleh air liur ni.. Oh ya, untuk pengetahuan u olls, this is the 1st Teabar on the move in Malaysia.. Memang harus dipuji inisiatif pihak Lipton buat Roadshow macam ni.. So orang ramai macam kita ni berpeluang rasa sendiri sedap ke tak sedap ;) Yang tak berpeluang jangan risau.. ada lagi roadshow ni di sekitar Klang Valley sehingga 19 Disember ni.. tu nanti i cerita.. kalau tak sempat nak rasa jugak.. takpe.. nanti i cerita sedap ke tak sedap sebab i dah rasa semua flavour!!! 

excited semua nak rasa tea twist recipes by Chef Nik ni.. jangan tak tau.. dah ada dipasaran dah okay.. boring lah minum Teh O biasa je kan.. now ada Lipton TEABAG.. tutup mata je buat ;)

Kalau korang pergi nanti.. jangan risau.. service laju.. sekejap dah dapat dah.. dan ianya adalah PERCUMA.. minum percuma sapa tak nak? aku pon nak.. ngeh ngeh..  


Tu dia.. gembira adik-adik kita ni.. aku pon excited duduk sini.. aku jaga straw.. siapa yang susah sangat nak cucuk straw aku boleh tolong ;)

nice deco kan :)

Pelbagai tea twist recipes la ni Chef Nik guna : Lipton Yellow Label Tea!

Hi Chef Nik.. ingat dapat lah jumpa Chef Nik kita nie.. tapi dia tak de... takpelah, gambar pon dah macam tengah merenung ai.. kira ok lettew.. heheheh

Aku berdiri kat atas ni sebab seronok tengok diorang ni bancuh.. terror!! pastu friendly.. 

Ok meh ahkak cerita.. tu lah dia 4 jenis Lipton Tea Drinks.. aku berpeluang rasa keempat-empat jenis tu.. 

nampak tu? semua aku punya.. aku kan tamak? hahah.. tak lah.. diorang yang served sebab dia nak tau apa pendapat aku.. mana satu yang memikat hati aku.. 

from left
1. paradise sunrise - rasa dia ok.. warna dia light sikit so tekak aku ok je.. 
2. lovely berries - ni aku paling suka!!! ada rasa masam2 macam lemon.. tapi dia berries.. hoi haus ok teringat plak huhu
3. honey lemongrass - siapa suka lemongrass mungkin suka ni.. agak kelat bagi aku.. tapi staff kat situ suka flavour ni.. ikut lah taste memasing ye..
4. mo tea-to - ni ada daun-daun dalam dia.. very refreshing.. segar selepas minum ;)

Kalau nak tau, semua perisa ni sangat mudah untuk disediakan.  Bancuh secawan teh dengan Lipton Teabag dan lepas tu tambah strawberi dan lemon.  Tadaaa! Terus dapat perisa Lovely Berries!  Kan senang??  Resepinya boleh di dapati di www.liptonteatwist.com 

sampai kembung-kembung perot nak menghabiskan 4 cup hahahaha... aku mampu habiskan 2 je.. lagi dua angkat bawak balik masuk dalam kereta hahahah

bersama supervisor Terry

with my blog reader yang baru je dapat liptonteatwist dia heheheh.. 

Check out NEW Lipton Tea Bar locations :

16 Dec - Jaya 33, Petaling Jaya
17 Dec - The Weld, Kuala Lumpur
18 Dec - The Sphere, Bangsar Sounth
19 Dec - Damansara Intan, Petaling Jaya


Do check FB LiptonMalaysia  out for next week's locations!!



Love,
Filla.

2 comments:

Unknown said...

macam sedap jer air teh ni.....blogwalking..jemput ke blog saya
http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

suri said...

Kalaulah masih bekerja di jaya 33 tu dh lama sy terjah huhu