Thursday, November 18, 2010

KERJAYA PAK RADIE

Tolong yer.. tolong berfikiran terbuka lagi positif... entry kali ni aku nak cerita bukan untuk jadi-macam-bagus nak war-war plak pekerjaan laki aku... ini ada kene mengena untuk entry selepas ini ;D

mungkin ramai tak tau apa keje laki aku yang kalau tengok pada rambutnya dan gayanya adalah kot orang ingat laki aku tu tak keje.. takpon keje dia dok tepi longkang usung gitar pastu longgok-longgok ngan kutu-kutu mana-mana ntah... hahah.. (eh kalau aku pon ingat mcm tu) huahahah...

eh dah dua tiga kali tau aku gi jenjalan ada plak orang ingat laki aku artis... giler aper? sekali staff esprit alamanda tu.. tanye laki aku..'eh bang, abang ni artis yeh? budak band apa? familiar lahhhh!!!'... korang tak kenal Pak Radie.... hahahah.. dia tu tak penah nak serious ko tau.. terus muka sadin dia jawab 'hahahaa... yelah tu kot?'... bongok nak matiii.. aku takde kat tempat kejadian.. aku ada kat celah-celah baju tu... skali SA esprit tu tak puas hati.. tanya kat aku plak "kak, kak... husband akak tu artis kan? apa nama band dia kak? saya macam kenal lah dia.. tapi dia tanak bagitau'.. boleh tak? aku mcm "haaa??? band????".. band aper mendenyer! takdelah, pecayalah dia ckp tuuuuu.. cehhhh!!! *oh tapi ada sikitlah mcm rawk cap kapak*

cemana aku boleh nak kat si rambut panjang mengurai tu? owhh giler tuuu... syarat aku banyak jugak..hahha.. ko nak rambut panjang mengurai stok nak bersaing ngan rambut aku ni.. ok jer.. tapi pastikan wangiii.. tak pengotor!! tanak stok lelaki rambut busuk..pastu melepek2 berminyak-minyak.. uhhhhhhhhuuuu.. oh tidak okeh! hahah.. aku nak, biarlah buruk pandangan orang.. tapi aku tau siapa dia.. tak semestinya orang berambut pendek tu berakhlak mulia, kerja bagus lagi terjamin.. dan orang lelaki berambut panjang ni sampah masyarakat, duduk tepi-tepi lorong.. (eh gile saiko aku ni).. hahahha..

ok aku dah melalut... sekarang kita cerita plak apa kerjaya Pak Radie nie? aku seboleh-boleh tanak cerita bab dia dalam blog nie.. blog ni untuk aku ngan anak-anak nak menggedik jer.. huahahhaaa.. yerlah, buat apa nak citer laki keje apa.. tak ke menggelabah namanyer? huahaha.. tapi lantaklah.. jangan berblog kalau takut kene kutuk.. pewwiittt..aku semenjak dua menjak ni asik nak tersirat jekkk .. huhahhaha...

ok, Pak Radie keje kat hartamas.. (eh tolong intai-intai sket yer..dia keje betul ke or menggedik kat sana) almaklum ler hartamas... dia yang selalu citer pon.. budak pompuan sana lekkk jer pakai shorts dan mcm pakai spender... pakai baju kat luar.. mcm baju kat dalam tapi dok luar.. paham? eh ko suker lah tu kan? hahaha.. yang pakai tudung pakai g-string pastu lek pakai suar putih baju sontot.. ada brani korang??? hahahha...

ok, Pak Radie ni sebenarnya 3D illustrator.. korang tau tu apa? memula aku pon bodoh gak.. tak reti aku.. 3D illustrator ni keje nya mengadap computer dan buat design.. sebab dia keje kat architect (ceh aku nak eja pon takut silap) hahha.. architect firm.. buat umah, buat projek bla bla bla.. dah tak leh citer byk yang tu sebab dia makan gaji :( heheh.. kang aku kene saman plak.. tapi 3D illustrator ni keje nya mcm design umah tereslah kan contohnyer.. ko penah amik pamphlet2 umah? yang dlm gambar tu ada kereta, ada pokok, ada building (umah or apa-apa lah) ada gamba orang pegang anjing..gamba orang jalan-jalan.. ahhhh itulah keje dia.. hahaha..

sebab tu bila aku call dia time dia keje.. dia plak mengalahkan orang period pain plak asik nak hangin jerk... menci menci menciiii.. orang call cuma nak tanya jer... malam nak makan apa?.. huhu.. tu pon kena marah! ok selain dari tu.. Pak Radie juga buat kerja-kerja ID.. interior design dan applykan dalam bentuk 3D.. meh aku bagi paham sikit.. mcm aku ni kan.. cerewet mak nenek.. nak umah mcm nie.. nak kitchen cabinet duduk kat sini.. nak wardrobe mcm nie.. nak hall cenggini.. ceiling camni.. tapi aku takleh nak bayangkan kalau just cakap ngan mulut.. aku nak benda tu cantik print kat kertas.. tapi aku nak idea aku! so adalah menjadi kerja Pak Radie untuk TOLONG membayangkan apa yang korang bayangkan tu..dan di design-design sikit dan benda tu adalah printable ok!

sekarang dah paham sikit tak? tapi Pak Radie terikat sikitlah kan.. kata bekerja dengan orang kan kan? tu yang tiap-tiap hari aku gile meroyan tunggu dia balik.. asik-asik malam jer! letih tu taklah.. tapi aku bosanlah kan memerap duduk umah ngadap anak jer.. nak beborak pon asik borak ngan Acih jerk.. sesekali bosan kol laki..tapi bila dia busy..aku cuma leh ckp yang penting-penting jek.. bila start merengek-rengek terus kene marah!

InsyaAllah Pak Radie leh concentrate sikit untuk buat 3D lepas ni :D... so ini sebenarnya part of iklan jugak lah.. so ada sesiapa berminat untuk merealisasikan kediaman anda? selalunyalah yang orang suruh dia buat tu mcm renovation umah... renovation pon Pak Radie involve jugak... kalau ada sesaper nak renovate umah.. atau nak buat bla bla bla untuk rumah, boleh jer contact Pak Radie..nie email dia

adrie102@yahoo.com

boleh cc jugak kepada bini dia kat

framekasih@yahoo.com

almaklum ler..laki mak tu busy nak mam... so biar aku tolong sampaikan kat dia kalau dia tak bukak email ;)

oh dia jugak buat design untuk restaurant or cafe... charges untuk tu leh email dia..nanti dia bagi quotation, tapi aku rasa mcm renovation tu dia and team akan pergi umah you all lah nak tengok dulu, pastu baru dorang come out dengan quotation.. ini aku tak campur, sebab ini kerja dia.. so boleh contact dia terus... untuk nak order framekasih or nak order PB boleh contact fillanie..auwww..nak jugak tuu.. heheh..

cakap berbuih-buih mulut pon tak guna gak.. nanti aku free, aku upload gambar-gambar yang dia buat design.. sebab aku rasa korang pon tak leh bayangkan sangat aper mende aku merepek nie.. nanti aku tepek gambar before and after.. harga don't worry, Pak Radie jenis boleh dibawa berbincang... dia tak kaki ketuk.. dia tu pemalu... janji korang puas hati dengan hasil kerja dia.. so far, aku ni cerewet kan? tapi jangan risau.. Pak Radie lagi cerewet gila babi bab-bab hasil kerja lah kan... kalau aku puas hati tengok hasil kerja dia.. aku rasa korang pon confirm akan puas hati ;)





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

yantz-yeem said...

keja pak radie sama keja cam guwe 6 tahun yg lalu...mmg xde life langsung!!!tp nmpk pak radie ada life je...hehehehe...mungkin masa tu aku bujang kot hahaha....tpi semnjak masuk gomen smue org menggelarkan aku pn.Chu Kang motip???nnti akn aku citer kan di blog..hehehe

emy/mamasuri said...

pak radie keje sama ngan laki aku..
hartamas yek..laki aku dulu pun keje hartamas gak..keje firm pompuan raden tu..hehehe

Liyana said...

Ahahahaha...patutnya saya keje line cam pak radie ar kak filla..tapi x sanggup kotttt keje tak tentu masa camtuh (TAPI GAJI MASYUK OKEH?)..maka jadikler admin jerk...

Chooyaya! said...

pak radie mmg mcm artis pon. malam tadi laki aku tgk blog ko, dia kata ko cantik slim jerk padahal anak dah dua. cilakes. mcm menghina aku secara sipi2

pastu dia kata, pak radie style.. dia pon nak rambut panjang mcm pak radie. ko tgk????? aku dgn rambut dia skarang pon dah tak larat nak berleter, ni nak sama panjang ngan pak radie. mati aku sakit jantung. kot pakr adie tu slim, lawa jugak la aku tgk. ko bayangkan la laki aku mcm mana.

kerja mcm pak radie, mmg bizi.. ala2 sipi ngan sazli jugak la. dia siap tidur kt opis kot? aku dah la penakot.

sekian filla. terima kasih atas memberi inspirasi pada aku untuk kurus, dan jugak inspirasi untuk sazli pasal nak rambut sama panjang dgn pak radi. bye

A m m i said...

ye...confirm org rambut panjang mengurai cam laki kita x semestinya dok tepi longkang main gitar...laki mak main gitar atas kusyen dlm umah je...tp sekarang note pun dia dah lupa...ada baik dia layan anak kalo dia balik cepat

Ain said...

Nasib kita samala Filla, asyik busy memanjanggggggggggg.. arini pun sama, dia g kerja kul 7 pagi semalam... pg ni kul 9 baru balik...apekahhh??? Nasib ada anak-anak dan maid..kalu takkkkk...takleh nak bayang..

Mimy Hamid said...

aku selaku yang pernah tengok pak radie live..haluuuu pak radie hensem lagi gantang okehhh...pertama kali tengok pehhhhhhhhhh dah la tinggi...badan tough jugak la...sepdan ngan ko filla...rambut panjang smart giler ...

Filla said...

mimihamid:hahahha..first time aku gelak baca komen..ko biar betul tang tough tu? firstttt time okeh ada org ckp dia tough.. kuakakkakakaa..ooppsss bini derhaka plak aku kang!

ynadona said...

alololo, font besow tanak kalah.terus kuo skrin pc.kekekkke.
asben kita pon keje camtu gak.tp dia landskap designer.so keje dia lebih kepada buat 3d waterfall,pokok2,rumput rumpai,hutan simpan...kekekekekek.cam sonok pun ada nengok keje dorang ni.