Thursday, November 18, 2010

Acih yang kepohci...

Aku tengah memasak makanan kegemaran Acih di dapur... setelah sekian lama aku tak masak.. untuk nak mencari aura memulakan sesuatu yang dah lama kita tinggalkan ianya adalah amat sukar yer... apak dia dah dikerah untuk tengok-tengok kan si Amaani... tapi mcm biasalahkan..Amaani tu kalau ngan Pak Radie, kejap jer... merengekkk tak berenti-renti selagi aku tak amik.. cesssss!

so sambil masak sambil lari-lari gi dukung amaani... Apak dia senang jer... goreng telo mata bagi tebalik.. 2 bijik.. siap.. makan ngan roti, buh cili sos..hahahah... sorry mak, bukan niat nak mendera anak mak yang slim tu.. dah bagi makan macam-macam dah mak.. dia yang tanak gemok.. nak buat cemana? hahahah...

so bila dah siap segala-galanya.. berhidang di meja makan... Amaani plak Pak Radie yang jaga dia balik..heheh.. aku pon tanye Acih...


Mama: ni nak mama suap ke makan sendiri?

Acih: mama suap!

Mama: meh sini.. duduk diam-diam..nanti bejebah-jebah mama tak suke!

Acih: ye ye yeeee..

Mama: *dengan tekun nak start suap*.. bukak mulut besar-besar!

Acih: *nganga*

Mama: sedap tak?

Acih: sedapppppp!.. takpelah, Kasih nak makan sendiri...

Mama: ok *lagi bagus boleh aku pon melantak sekali*

Acih: *ngap ngap ngap sampai licin takde sebutir nasik pon tinggal okehhhhh*

Mama: waaaaaaaa baguslah anak mama.. licin tuuu.. sedap ke?

Acih: *muka serious gile* mama, sedappppp gileeeeeeeeeeeeeeeeeeeee lah mama masak!!! mama memang pandai masak!!!!!!!

Mama: heheh... tq!!


ko tau aku masak apa?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


NASIK
AYAM GORENG
TELUR GORENG
KICAP


terus tekembang-kembang bontot mak kauuuuuuuu!!!!!



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

yunz_02 said...

sabau jek.. kikiki..

Ain aka Mama KiMy said...

Hikhik..samalah kita..itula menu yg anak bujang mintak bila nak suh dia makan nasi..tapi tetapla sedap kat mulut dia..aihhh... tapi makan nasi panas2 ngan kicap mmg sedap..slurrppp..lapor pulak..

cempaka sari said...

hahhah,,bagusnya dapat anak macam acih =)

ujee said...

hahahaha.....
my hero pun suka kicap....
mkn sepegetti pun nak letak kicap...

anak yg memahami ibunye...hehehe...

adel said...

bagusnya acih..pandai ambik hati mama..

hatim a.r said...

sempena bajet 2011 memang inilah menu yang disarankan kerajaan =)

nabiha said...

hehe.. lawak je mak ngan anak.. kimsalam kat acih ye kak

Nur Syazwani Mustafa said...

hahahahah..semp0i la sis ni~!!haha..gelak besar sy baca entry ni..

Miss Moon said...

hahahhahah klaka la acihhhhhhhhhh

habih la nko kasih tetiap hari la kang mak nko masak tew muahahahha