Thursday, October 27, 2011

KOREA - Part 1

Heheee.. ini baru part 1 ok.. aku pegi 8 hari 6 malam.. so ko bayangkan berapa part aku nak buat.. bawak mengucap okeh... hehehee.. 

Aku gi Korea 17th - 24th October 2011.. sajer jer wat gimmic tanak cakap.. hahah.. baiknya aku siap buatkan korang auto publish.. pasal mop, pasal suar ketat.. hahahah... suka? 

Ok lah kita start the journey yer sayang-sayang ku.. sapa tak baca, pastu tengok gambar je lebih, meh aku lempang sikit.... penat tau mak mengarang nie... 

flight pukul 11.00 pm waktu tempatan... so kitorang gerak dari umah Wan.. oh ye.. ktorang pegi berlima.. Aku, Pak Radie, Parents ngan Adik aku.. 

dah siap-siap kat umah Wan.. tinggal nak berangkat ke KLIA jer lagi.. gedik dulu okkkk.. harusss...  

 Wan dan Anaknda ;)

takde lah lama sgt kat KLIA.. tapi siap makan McD dulu bagi kenyang-kenyang supaya aku lena dalam katebang.. hahaha... aku tak leh lelama nanti bontot cramp.. hahah.. flight 3 jam pon aku dah tebangang-bangang taktau apa nak buat.. 


seram tak hantu bungkus kat sebelah? muahahaaaaa.. tu ada makcik tu... aku masuk-masuk je katebang.. tak sampai sejam dah membuta.. sampai makcik-makcik tu cakap "uiii sedap betul nampak awak tido".. kah kah kah... 

tau-tau "Nasi Lemak or Omelette?" terus blank dan ambik Omelette. sambil menguap haku telan semua.. pastu tido balik.. syorga! ok lah sebab naik MAS.... ada gak movie ;)

 fyi, flight ke Incheon, Korea bih kurang 6 jam... dan waktu Korea cepat 1 hour dari Malaysia ;) so aku tak tukar pon jam tangan.. heheheeee.. 

 dan Alhamdulilah kami semua selamat tiba di Incheon Airport, Korea jam 7.00 pagi waktu korea.

 muka adalah happy tapi cover line.. kang makcik-makcik tu tengok aku excited lebih malu lah mak kan? hahhaaa.... oh ye, ktorang pegi ni rombongan cik kiah.. eh tapi cik kiah pon kelas tauu.. hahah.. akak-akak and makcik-makcik tu semua best jer... tak de hal punye... so aku bajet remaja lah kan.. kuakaka.. 

 wow hensem tul Atok Braim time ni tau.. ditambah pula dengan sesudu gula, eh bukan gula, secalit senyuman.. wah gitewwwwwwwww..kuakakak.. tu pon lepas kena paksa senyum.. 

 orang sibuk collect luggage, aku sibuk nak tukar boots.. kuakakakkaaaa.. auwwwww.. sebab pilot cakap Seoul 7dc.  

pastu Pak Radie nak sound "tak segan ke kat makcik-makcik tu nak berboots2 plak".. hahahaaa.. helloooooooooooooooooooo... ikut tempat lah babe.. kata sejuk.. kang aku pakai gi Sg. Wang ko jugak yang malu kan kan kan?  

ok itu dia boots yang dirahsiakan dari hari tu.. hahah.. mcm kan hebat sangat kau kan nak rahsia-rahsia.. hahahhaaaaa... aku suka yang leather Aldo boots tu.. tapi harga cekik darah.. stok ko nak pakai sekali je kan? lain lah 1 bulan 2 kali ko gi oversea boleh lahhhhhh nak beli... so aku amik yang ni jer.. bukan leather.. 

pastu masa jalan gi kat Pak Radie dia sound "perghhh gila lah, macam penunggang kuda DBKL" 
pastu ada hati ko tegedik-gedik nak amik gamba ngan penunggang kuda DBKL ni kan kan kan????? 

ok let me introduce our tourish guide Mr. Park.. aku suka panggil dia Abang Park.. hahaha... wonderful person!!! kelakar dan sangat knowledgeable.. harulah kan, takkan ko takde knowledge nak jadi tourist guide.. tapi bukan setakat dia terror pasal tempat-tempat nak gi visit je.. tapi dari hal ekonomi, gadget, politics dan semua lah dia tau.. ko tanya je apa-apa semua dia jawab ;) ayat fav dia "Ok, now jalan-jalan, makan-makan, sayang-sayang" hehheeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... 

Wan with friends.. nanti bila-bila aku cerita pasal Travel Agent ni plak.. termurah lah.. sebab ktorang ada gak sembang2 ngan Malaysian yang terserempak masa kat Korea haritu.. ktorang paling murah dan paling best ;)

at Incheon Airport

 keluar je dari airport.. mak aihhhhhhhhh.. sejuk gilsssss... beku-beku tangan hahahaaaa... 

 Malaysian Harmony ;)

This Park aaaarrr so funny... "u do like that arrr.. u die, erkkkkk" kerat leher.. hahahahaa...

 Tol 

Aku rasa Korea tak secanggih Hongkong... kalau kat HK kan orang rushing je kan? korea still boleh jalan slow-slow sikit.. so rasa tenang jugaklah kan.. tapi diorang very punctual.. Park cakapkan, Korean Men don't watch all the cry-cry winter sonata ok... we're not that romantic, only in movie they romantic-romantic, not in real life".. 

Sebab masih awal nak lunch, so ktorang pegi alamak.. aku lupa nama tempat nie.. hahaha.. tapi macam "Border Line"... antara South Korea dengan North Korea.. dari tempat ni ko boleh tengok North Korea.. sekali dia tembak ko, peluru boleh sampai okeh.. seram tak seram tak????  

 nampak map kat atas tu... ktorang kat pulau yang kaler biru tu.. dipisahkan oleh apa ah? kolam? tasek? laut? ok pastu yang kaler merah tu South Korea.. eishhhh.. nampak nau ko bongok sejarah ngan geografi hahahha... masa dia explain aku dah nguap-nguap.. hahahhaaaaa.

pastu round-round lah tengok sejarah pasal South and East Korea nie.. ok tak amik port sangat.. huahah..

 ni class room zaman-zaman penjajahan ke apa tah.. ok bab hover belakon mak suka..Abang Park jadi teacher, Wan jadi student skema, Pak Radie jadi budak jahat suka buat hal.. aku? of course jadi student kaki melepak tapi BIJAK lagi PINTAR.. ko ada? hahahahaaaaaaaaaaa... 

Cikgu Park, rotan je budak jahat tu...  

 pastu kat tingkat atas ko boleh tengok view.. huiiii sejuk gila kat atas nie...ktorang pegi autumn.. so daun-daun semua dah tukar kaler... windy dan sejuk.. tak lama lagi fall... dan winter.. tapi time ktorang pegi ni is the  perfect time.. blue sky... cantik sangat! 

menggigil-gigil... 

asal amik gamba ko nak tendang orang je keje kan? 

ngan Adik aku "Busu"

no comment (now aku gigih diet) hahahah ingat gi Korea 8 hari boleh kurus.. konon tak selera makan kan? kalau dah dasar perot tong sampah.. semua benda ko asyik no hallllllllllllll je.. bila masa nak kurus???? 

 fillanie with mamanie

gila lah si Park nie.. ktorang kadang panggil di Jun Sang aaaaaaaarrrrrr.. hahahhaa... ko tau umur Park berapa? 42 tahun ok.. ko ada kulit halus mcm tu???? aku paksa dia mengaku apa rahsia? dia cakap ginseng korea!!!!! tapi tak dapek.. mahal gilos... utk 1 year nye supplement dalam 3k-4k.. berani??? 

gedik tak? gedik tak?????? hahahaaaaaaa... 

hubby and wifey

ada makcik tu cakap muka Adik aku macam Korea/Jepun... kalau tak cakap memang serious ingat dia Jepun/Korea... pastu aku??????? makcik tu cakap macam Pakistan sikit sebab tak berapa nak putih...... ok fineeeeeeeeeeeeee makcik.. tanak kawan.. 

Ok lepas habis melawat kat border line nie.. ktorang gerak to Seoul City... utk lunch kat Korean Restaurant.. sebab petang tu jugak kul 4.00pm flight ktorang ke Jeju Island plak ;) 

blogger memang cenggini... alert camera... 

puas hati tak part 1 nie??? bagi lah chance aku rehat jap yer... nanti part 2 kita sambung lunch punye cerita yeh? 

Ane-husayooooooooooooooookkk - Selamat pagi/tghari/petang/malam



Kamsa Hamnidaaaaaaaaaa - Terima Kasih





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

33 comments:

PinKy MoMMa said...

mr. park tu memang glamer pulak rasanyer..sbb asal search blog blog yang ke korea..ada jugak yg amik dia ;)

beb..lenkali beli boot kat sana jer..murah lar sikit dari msia hehe..tak sabar nak tunggu part part seterusnya..cargassss...pnjang pun ai baca uols hahaha..

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

Gigih jadi commentor terhebat! Hot nya lah haiiiii kak filla. Tak sabar tunggu entry korea part 2 okeng! Hugs!

Syielala said...

weeeiii...besttt gleee...

tempat idaman i tau korea tu..erm

cepat sambung..x sabar nk tgk jeju island + psl travel agency tu..

PinKy MoMMa said...

eh lupa pulak..dua org budak comel tu tak ikut ker..alorlorlor ni kena tatap wajah hot mama jer la ni..rindu pulak ngan acih and amani huhu..

aishah jamrek said...

kak, i think u pergi south korea kan.. n yg seberang tu north korea.. ada silap sikit..not east korea..

Suliana said...

as-salam.. salam singgah, 1st time masuk blog ni, sempoi :-) best nya gi korea jalan2... huhu

http://suliana-mylittlesunshine.blogspot.com/

mamasuri said...

amboi ko...kelas...

FadMN said...

waaa..suke baca part Korea..terus terimbas kembali time i g korea awal bln 4 ari tu...pon ms tu menggigil hari2 pki winter coat je...cepat2 update tau..terus mood korea dah ni... :)

luvelymummy said...

Maaannyyyaaakkk bessttteeesstttt wwooooo..!!!

Haris Zuhaina said...

best nya.. anak2 tgl kat sapa?.. musti windu,kan...
best2...

Haris Zuhaina said...

best nya.. anak2 tgl kat sapa?.. musti windu,kan...
best2...

Aya Ariel said...

telopong dah mulut ni..
sambung ag yehh

Anonymous said...

kak...nti wat itenary detail ke korea ni erk...tingin lak nak ke sana...tq...

kelipkelipchumel said...

bestnyaaaaaa...entri yg soda lama ai nantikan ni...cargas kak.akaka..

misz beauty said...

nak pegi korea jugakkkk!!!!! (tebayang2 cite awan dania) hikh ik hik... bot ahkak santek.. kalo de bebulus lagi santeks... ;-)

JMR said...

wow..wow..wow..last pegi korea 2004..bila bc entri ni balik, rasa cam..dem..nak gi korea lg!

*next entri, lebihkan sikit gmbr awek korea ek..:-p

missT said...

wahhh.. best best.. xsabau nak tunggu part2 yg len.. :)

R.R.Z said...

adoii semua pic cantik!
sy memang mengkagumi akakkkkkkkkkkkkkk!!!


lawanye.


*bile la nk cun cam akak ni*

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dulu 17 hari ila kat sana, 17 hari le ila buat entry haha..senak perut orang baca

ZanaNordin said...

perghhh
diam2 yerk ke korea
bestnyaaa

gigih aku tunggu part 2 plak nie filla

nurAmy said...

Filla, u dah kurus nak diet ape lg maa... dah cun tu. cam anak dare lg. ok,ok, part 2 plssss.. nak g korea gak nih hehehehehe

(jgn tekejut plaks komen i, been ur silend reader dah lamer, ni br nak besore hikhik)

SiTi said...

hot mama......syok nya dpt jenjalan...anak2 x ikut ye?

eda said...

terbaekk la hakak !!!! lebiu .. ~~~hoho

Mymie Sein said...

wahhh sis speaking kpop la...

eKa said...

wahhh..senyap2 je yerk...syioknya...saya pun insyaallh bln 12 ni...agaknya bape suhu ye.mesti masa akak pegi dedaunang dah tuka jd yellowish n red....sioknya.cpt la hapdet.nanti tlg ye citer rege pakej...saya rasa tmpt yg bordet2 ni DMZ kot.ke apa kenamanya tah

Anonymous said...

akk besh nyee...boot pun cantik oooo...tpi sya suka tgk rambut abg park stylooo seh.hehehee...tak sbr nk tggu part 2....- intanjb-

nurul afika said...

wow KOREA !!! bestnyaaaa

Mimy Hamid said...

ko pun dah mcm awek korea....lagiiiiiii citer tak sabar ni

KECIK said...

kak fillaa....itu jacket yg akak pakai manyak lawa lah...bleh tau akak beli mne tak?igt nk rembat cmtu jgk utk ke taiwan next week...hihihihi

cik loliy said...

wahhh...best2!!
jelesss!! huhuhu

xsabor nunggu part sterusnye...:)

laskar pelangi said...

alahai...bestnya tengokkk gambar tu semua...bila lah leh jejakkan kaki kat sana ni..uhu3

IdaShazana said...

dalam diam dia penyusup ke korea. kalau bgtau, harus ramai yang nak souvenir

Mirae said...

Nak detail macamana nak dpt tourist guide kat sana and berapa bayarannya..?