Friday, July 27, 2012

BUKA PUASA SEMALAM.

 Amboi amboi korang.... bila hari petang je.. laju jeee update lauk berbuka kan.. nak bagi ahkak memeleh ayaq lioq lettewww... 

Semalam Wan ada kat umah.. So request Wan suruh masak Mee Goreng.. Wan pon suruh singgah kedai beli lada merah, udang, fish cake, sawi, mee. Baik boss... 

Wan cakap goreng mee kalau guna cili merah / cili hidup tu lagi sedap.. wangi.. so dia pon blend lah ngan bawang semua tu.. Wan masak 1 paket setengah.. Wan letak 5 lada merah.. hambekkkk kau.. pedas gilaaaaa.. hahahaha... Tapi walau pon pedas.. sedap gila lah pulak.. hahah.. siap asing sikit untuk aku nak sahur.. 

dah lah makan panas-panas kan.. dengan pedas... bengkak bibir hakak tau.. hehehe. aku dah agak mesti perot aku sakit sebab perot aku kalau lada kering/ lada merah memang tak tahan kalau pedas.. kalau cili api aku ok.. ade ke gitu? hahaha.. pagi tadi perut rasa pijorrrr jer.. huhuuuuuuuuu... 

dan juga satay... Pak Radi kalau ada satay, benda lain sorry. pastu begaduh.. sebab tamak kan.. dia cakap tak pe tak pe.. pa boleh makan 20 cucuk... hangin je haku.. aku kira tak sampai pon 20 cucuk makan? pagi tadi dia sahur satay lagi.. aku paksa.. hahahahaha... aku sahur mee goreng pedas.. Acih koko crunch with fresh milk... 

Mulalah Wan ceramah.. jangan membazir.. orang Syria sana takde sahur.. takde berbuka.. takde apa nak dimakan.. kita ni kat sini tak habis buang-buang je.. Tul tu Wan.. terus insaf mengenangkan orang-orang yang susah dan tak mampu dan mewah makan macam kita nie.. eh dah lah gaduh sebab karipap sardin.. aku paksa pak radie beli lagi.. pastu aku makan setengah jek.. huwaaaaaaa... ok janji tak nak suruh beli apa-apa lagi dah.. 

Hari ni nak buka puasa sandwich ala-ala subway... katanya lah kan.. tatau lah jadi ke tidak sesedap itu.. kita tunggu update next week ;)






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

11 comments:

Nazirah Azeman said...

Trus jd lapar giler tgk sate aishhhh

kakchik@ella said...

Mee Goreng? Sate? WaWaWaWa .. tatahan nengok nih.

Buat Mee Goreng guna Cili Merah lagi syiok ye Wan? OK lah Wan. Nanti saya cuba. Mekaseh la kat anak Wan yg tlg sampaikan kat kitorang ye. Hahaha. TQ for sharing this Filla.

mama-syira said...

Tahan ye Kasih sahur dengan cococrunch je? Terer lah..

~mi + ny~ said...

kak filla!! sedap nya mee goreng wan! tergoda betul! huhu

Anonymous said...

cococrunch aje...memang dasar ..mama pemalas...hehehe...jgn sentap ye filla...saje gurau...selamat hari raya maaf zahir batin...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

lapar dlm keta lg sah2 tak smpt msk

^*NaNa*^ said...

Sahur sate lg?muahahahaha

Anonymous said...

kak,ada tak apa2 tips untuk tau mee tuh rasa kapur or tak?

-fatin-

sharifah rosidah said...

Alahai bila tengok mee goreng ni teringin pulak, nampak nya besok nak goreng mee lah.

~Bee~ said...

mintak resepi mee goreng wan yang pedas gilerrr tuh..baru tgk dh cukup mengiurkann..gulpp..glupp...

anyss said...

Assalamualaikum,
Tengok pun dah tau mee tu sodap...hu huhuh teringin santap mee grg pulak dahhhhhh...mana nak cari nih?