Friday, July 13, 2012

Klinik Gigi Kerajaan.

*ehem ehem*

rasa nak tampar pipi sendiri kiri kanan kiri kanan... sebab sibuk sangat.. hahahha... aku ni memang hover sikit... kalau sibuk.. terus rasa tak leh handle semua.. padahal belambak orang lain yang lagi busy dari haku.. lekkkk jer pon... ye aku memang jenis panik dan tak suka kerja ada due date dan bla bla bla..

macam kemas kain baju sekolah budak-budak nie.. aku biasa kemas malam.. so bila aku tak larat kemas malam, aku akan tangguh besok pagi.. kunci jam supaya bangun awal 15 minit dari biasa... ok paham? hahha.. sebab aku tak ni suka stress tak tentu pasal.. sangat tak suka perangai tu.. tapi dah tak boleh ubah.. dasar manusia suka kelam kabut.. takde mende tapi suka panik T________________T

kadang ada bagusnya jugak.. bila aku dah prepare semua.. aku boleh lah rehat kejap.. haaa macam tu.. kalau aku tak settle malam tu.. nanti time tido tetiba macam tekejut-tekejut macam mimpi ngeri.. tengok jam baru kul 2.00 pagi.. padahal kemas baju budak-budak ni masuk bag bukan susah pon.. 5 minit dah siap.. jap kang 3.00 pagi tekejut lagi... tah apa apa tah. 

Semalam aku gi Klinik Kesihatan sebab check gigi.. gigi geraham ni memang kongajo.. tetiba berdenyut-denyut sampai tak leh tido malam.. sakit gila.. nak makan pon tak leh.. last-last pagi-pagi lagi aku dah tepacak amik nombor.. ni first time aku gi check gigi kat klinik kesihatan putrajaya.. apa komen aku ialah.. sila jangan pandang rendah dengan klinik gigi kerajaan ye kawannnnn.... teratur je ;)

Dulu masa time Wan keja.. ktorang ni anak-anak dapat gi dentist private free je..selagi masih belajar.. memang free je...kat ampang park ada, kat belakang ampang park tu apa nama dia? yang building dah roboh tu.. semua free.. dah lah private.. dia suruh ko bukak mulut pon lemah lembut.. private la kata kan.. berani nak garang2??? siap doctor cakap "kalau sakit angkat tangan ok".. gitewwww... so expectation sudah tinggi.. kerajaan je aku takut.. sebab dulu orang selalu cerita klinik gigi kerajaan serammmm.. keluar hospital mulut berdarah-darah.. habis baju semua kena darah... scarrrrryyyyyyyyyyyyyyyyyyyy... memang suka membuat cerita betul manusia kan? hahahha...

So pengalaman pertama saya.. masuk je klinik terus tekan nombor giliran yang tertulis "tanpa temujanji" pastu duduk diam-diam dengan cebisan nombor giliran erat di dalam genggaman seram-seram sejuk... hehehe..pastu nombor naik pegi balik kat kaunter.. dia keluarkan kad utk scan tu.. dia tanya address umah.. oh ye, klinik pergigian klinik kesihatan putrajaya hanya untuk orang yang beralamat di putrajaya sahaja ye.. bukan apa.. kalau satu malaysia nak datang putrajaya... doktor plak 2 orang je.. ko bukak klinik doplohpatjam pon pesakit tak habis-habis... kena lah kita paham ye.. kang orang klang, orang puchong, orang somban, orang bangsar, orang bangi semuanya nak datang.. acaner? 

pastu kejap je nombor naik.. doktor pon suruh duduk.. manis je rupa puan doktor tu.. kurang sikit keseraman ai..dia tanya mana yang sakit.. ai pon tunjuk lah dengan harapan puan doktor tak tekejut tengok geraham aku yang besar-besar godang siap simen besi konkrit semua lah.. hahahahha... Komen doktor, "Rahang u kecik, mulut pon kecik.. tapi gigi u boleh tahan besar-besar.. pastu tak cukup space nak keluar.. so dia dah berasak-asak kat dalam nie.. 

Ahhh cenggitu lah cerita dia.. aku memang nak cabut.. tapi nanti buat appointment lain lah.. takutttt.. ni sajer nak test market dulu.. so dah tau lah doktor klinik kerajaan tak de kurangnya dengan doktor swasta.. so dapat antibiotik dan painkiller.. kalau sakit dan ready nak cabut.. kita datang lagi.. now lom sedia #dasarpenakutciterjehover... hahahah..










EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

13 comments:

nana said...

so jangan pura2 terkujat bila gg acih beso godang..genetik omak dio =P takpe bila gg acih berlumba2 nak tumbuh rapat la balik kan..kata gg godang..

Anonymous said...

SAYA DAH TAK PERGI LAGI KLINIK GIGI KAT P9 TU. SAYA G KAT KLINIK NORSHAH BANGI TU JE. :)

WANIE

Luv said...

Kite jenis mesti sethn paling kurang sekali cek gg..

n kite nak suggestkan pi ke klinik gigi cahaya suria terletak kat sebelah jek pudu tu.. walopun klinik kelajaan tp org tak rame tggu kejap dokto rame n servis tip top.. beshh dia cek n kasih cuci

kite penah wat minor operation siap enjet 3 kali, korek lg tu..
psl gg geraham kite dok dlm xmo kuar so sebab tu kene korek pastu cabut gg kat dlm tu pastu jahit balik kene lak 5 jahitan... tp sume tu x sakit sb dia wat ok sgt..

tp kan kwn kite br pas pi klinik kelajaan kat area bandar tun razak seblm tu sakit cam filanie pas pi cabut gg lagi sakit huhuhu tatut laa...

^*NaNa*^ said...

haha..hover..bab mulut kecik tapi gigi bleh tahan besar tu comel bunyinya.miahhaha

Rawlins GLAM said...

Sama le kita

Seumur hidup rasanya tak sampai sepuluh kali pergi jumpa Doktor gigi

Sebab takut kena cabut

Masa kecil cabut sendiri

Pastu sekarang,
setahun sekalije kot pergi check

Itu pun kalau ingat

Anonymous said...

saya cabut gigi kat klinik kerajaan, mula2 macam ok tiba2 gusi bengkak..rupanya serpihan gigi tertinggal, terpaksa korek balik gusi tu jumpa 3 serpihan...ngeri nk gi sana lagi

Anonymous said...

suami sy pernah gak cabut geraham..mula ok hilang ubat kebas mcm nk pengsan..mkn bubur nasi 2minggu..menyesal dia ckp..bkn nk takutkan tp cerita pengalaman..sbb gigi tu masih kuat kita paksa dia keluar..

Aya Ariel said...

bau klinik gigi pon dah serammmmmmm

Anonymous said...

Hari sabtu buka tak ???

Anonymous said...

Saya pun baru cabut gg kat klinik gigi putrajaya dan minor pembedahan di pakar bedah mulut hosp putrajaya....perkhidmatan yg mereka berikan tip top...saya tak rasa sakit pun walaupun gigi saya degil utk dicabut...saya kagum dan berpuas hati dgn service yg diberi....kira 5 bintang la....

Anonymous said...

nape? blh kongsi..

arus

Anonymous said...

lepas cabut camne..lps bius hbis sakit x

Unknown said...

Hari sabtu buka?