Tuesday, January 31, 2012

HIDUNG KEMBANG KE KEMBANG HIDUNG?

 Ini masa hari apa ntah... Tanak makan nasik sebab bosannnnn... Mari makan Mee Sup pulak... 

 Oihh.. tetiba rasa lapaq plakkk...

 Macam biasa lah kan.. kalau aku masak..manjanggggggggggg tak cukup bahan. ada ayam jek ngeh ngeh.. pastu fishball ni lagi sedap kot dari yang licin tu.. ni dia mcm fishball apa? mcm dah siap goreng yeh? alaaa yang mcm fishcake tu..

sedikit sayuran..

ok rasa dia sedaplah ditekak aku ni hah ;)

Resepi.

MEE SUP FILLANIE
1 paket mee kuning (dicelur)
1 paket rempah mee soup 
sedikit bawang merah+putih blend (aku kan dah siap blend banyak2 hahah)
sedikit isi ayam dipotong kecil-kecil
1 paket fishball
sedikit carrot di hiris halus memanjang
sedikit cauliflower
sedikit sawi
bawang goreng
daun sup

CARA-CARA
Panaskan sedikit minyak.. tumis bawang blend tu sikit.. serbuk mee soup tu sila buh air panas sikit jadikan paste cair.. pastu tumis sekali sampai naik bau.. then masukkan isi ayam.. kalau ada binatang lain/daging boleh masuk jugak.. dah agak masak... letak air banyak2 bagi mendidih.. pastu sukati ko lah nak campak segala sayuran ke hapa ke dalam tu.. ikut lah siapa yang lambat empuk masuklah dulu.. yang cepat empuk ko kedian yer.. buh garam sikit..

ish kenapa senang sangat eh? hahahah... dah siap tu.. boleh makan panas-panas.. setap nyeeee... letak mee dalam mangkuk.. curah kuah dan isi-isi dan sayuran.. tabur bawang goreng.. tabur daun sup.. 

cili padi hiris halus.. letak kicap manis.. siap! pedas nak mati okeh..sebab guna cili padi kampung kot......... Pak Radie terus mulut dah macam Will Smith.. seramm ahkak tau... 


Tapi berpuas hati sebab ermmm ermmmm ermmmmm erkkkk erkkkk erkkkkkkkkk.. sedap 

-___________-"
























bukan aku yang cakap tau.. 































tapi dia!!!

































scroll down




























eh, dia tak cakap..































tengok ni dah tau apa message tersirat ;)




















































hahah.. Pak Radie dua kali tambah.. mak rasa nak pitam sebab tak percaya.. hahahah









EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

♥ Elin ♥ said...

hebat!! sampai terangkat mangkok sup tuh..sok pencen leh ler bukak kedai sup filani..waalalllll!

AzNuRuL AzMaN said...

ingatkan amaani tadi..amaani kan duta masakan mamanya....=)

Aya Ariel said...

patotttt laaa kembang hidunggg...laki makan sampai hirup mangkuk..tambah pulak tu..

memang harusss kembang setaman.. ^___________^

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

filla saja je pekena pak radie kiki

Anonymous said...

pak radie pgg tisu..kompom pedas meleleh ni..

cekodok said...

kak kalau x tumis...rebus je semua sekali dengan api perlahan lg sodap dan sihat... :)

Wawa Tasliman said...

bahagia ada isteri macam kak filla.. hihihi.. nati wawa nak try gak.. TQ share resipi..

DedOllY said...

wah..nampak pon da sedap! mmg patut tmbah 2 kali. :)

Anonymous said...

nk tanya rempah sup apa yg direkomen ye. tq share