Monday, March 07, 2011

STROLLER pilihan...

kali ni buat review pasal stroller plak yeh.. yelah tak abis-abis review pasal produk muker ko tak gak halus licin disukai ramai T_T

ada reader yang tanye pasal stroller nie.. maka dengan berbesar hatinya meh haku cerita sikit stroller pilihan.. sebenarnya jenama stroller ni dah belambak-lambak di pasaran kan? dan terpulang kepada citarasa masing-masing apa brand yang korang nak..ada yang mahal ada yang murah.. so up to you yang mana korang nak..

tapi as a maclaren user.. aku nak up sikit pasal maclaren.. aku ni jenis tak kisah actually.. cantik, tahan lasak dah cukup dah.. tapi bab-bab macam ni biasanya aku serah bulat-bulat kat Pak Radie.. orang lelaki kan terror benda-benda ala-ala kenderaan ni ;)

Acih lahir jer 30 september 2005, terus Pak Radie beli Maclaren stroller nie.. sebab duit telebih.. aku masa pregnant acih tiap-tiap hari bezikir kat telinga Pak Radie tanya duit dah cukup ke belum.. aku nak RM7k dah ada sebab takut tetiba kene operate.. kang duit tak cukup.. camno? hahah.. Alhamdulilah, aku bersalin normal..masa tu kalau besalin normal dalam RM2k ++.. so belebih lah konon.. tu yang sepantas kilat beli stroller siap plan nak buat kenduri cukur jambul awal sikit..beli kambing bagai..hahaha... tapi aku beranak no.2 dia wat bodoh jer.. penat aku nak berzikir.. dia ckp kalau operate baru pikir.. boleh? hahaha.. sib baik no.2 pon bersalin normal.. eh melencong lagi cerita.. 

-Amaani plak yang guna stroller nie, untuk nb memang besar sikit..tapi ok jer-

masa aku beli stroller Acih tu.. tengah ada discount pastu dapat harga staff price plak..muahaha.. pak radie ko kan bab barang nak best tapi murah bagilah kat dia..harga sebenar bih kurang RM1k kot?.. model tu dah takde sekarang ni.. yang seangkatan banyaklah..kalau nak mcm Acih nie model TECHNO-XT..sebab maclaren dia ikut tahun.. macam keretalah.. model i dah tak keluar..sebab model lama..haha.. tapi model techno-xt ada yang baru nie.. sama jer.. cuma rim jer lain sikit..

bila aku guna maclaren dah tentu aku akan kata maclaren tu bagus.. hahaha.. so far, dah 6 tahun aku guna.. jangan tak caya, Acih yang dah tua bangka tu pon ada masa mengantuk...tanak jalan.. so tepaksalah sumbat dia dalam tu.. Amaani plak dukung jer.. bukan takat Acih jer.. tapi, beras, barang dapur yang berat-berat semua dah duduk dalam tu.. aku lagi plak, tiap-tiap minggu balik umah mak/mentua.. so sekali balik tu hambek ko.. bag balik kampung, bag baju anak, bag susu.. eishh macam-macam lah nak bubuh dalam tu... 


stroller maclarren ni ringan... pastu ko boleh lipat dan dia jadi kurus.. senang lah nak sumbat dalam bonet kereta... pastu yang belah atas tu boleh bukak kalau tanak pakai.. dia ada button..banyak betul jasa stroller nie kat kitorang..al-maklumlah rumah tinggi sangat.. tingkat 13.. so far takde plak patah ke bengkok ke.. elok jer.. accesories maclaren pon ada jual..antaranya macam bantal/kusyen extra comfy set tu.. lagi selesa lah kalau pasang tu..harga bih kurang RM100++... pastu ada gak jual apa tu? mcm extra tempat ko nak letak susu ke diapers ke.. kat stroller tu memang dah ada.. tapi kalau ko jenis banyak sangat nak letak barang boleh lah beli accesories tu..gantung jer belakang stroller tu..tu pon dalam RM100++ kot..pastu ada jugak kwn aku mommy ieky tu beli accesories maclaren..pasang kat bahagian bawah belakang stroller tu mcm pemijak.. so bila baby kecik duk dalam stroller, baby tua boleh bediri kat belakang tu.. mak bapak boleh lah tolak anak-anak mereka dengan gembira..hahaha.. tapi harga bih kurang RM300.. mahal ler plak.. so takyah ler aku beli dulu kot..heheh.. satu jer masalah dia sekarang ni.. bahagian pemegang atau tempat nak tolak stroller tu, aku punye jenis rubber... sekarang ni rubber tu dah lama sangat kot.. so dia dah jadik mcm melekit.. ada tak sesapa tau pemegang tu ada ke jual? aku tau ada tempat yang jual accesories maclaren nie.. tapi aku tatau pemegang tu ada ke boleh beli? antara tempat yang jual accesories maclaren ni kat IOI mall.. kat OU pon ada.. depan chillis..kedai baby aper tah..dah lupe.. kat kedai-kedai baby mcm mothercare tu ada lah kot..

-ko tengok kasut aku tu.. wedges giler tinggi.. baper kali dah haku tepelecok.. memang dasar tak reti pakai high heels tapi nak jugaaakkk pakai.. pak radie memang cukup meluat bila aku pakai..sebab asik nak bepaut kat dia jer hahah-

stroller nie dia luas.. bile newborn duduk dalam tu memang lah susah sikit... sebab besar kan.. so tegolek-golek plak anak kau kat dalam tu kang..hahaha.. tapi budak membesar sekejap jer.. Amaani dulu umur 2 bulan ktorang dah sumbat dalam tu.. belt ada.. guna jer.. ko sendal lah sikit ngan selimut ke.. bantal peluk ke.. hahah.. nasihat aku, jangan beli stroller yang jenis utk baby jer.. nanti pakai kejap jer.. dah ko kene buat anak lain plak ;) stroller maclaren ni pon ada bagi ko apa panggil tu? mcm transparent plastik cover tu.. so kalau hujan ko boleh button jer tutup.. kalau tempat ko ada snow.. memang kene pakai nie..

aku suke sebab praktikal, boleh letak macam-macam takkan patah punye, tahan lasak, utk long term pon bagus.. luas dan besar... so kalau sesapa yang belum beli stroller, dan baru nak ada anak pertama, saya suggest belilah satu.. berbaloi.. ko nak ke beli stroller harga rm200 pastu pakai kejap dah bunyik kiok kiokkk.. pastu patah.. eh aku tak lah kata stroller murah tak bagus.. tapi bulky lah.. nak sumbat dalam bonet leceh lah plak.. eh mungkin jugak ada yang kata alaaahhhh RM1K tu murah jer? eh pada aku 1K tu mahal.. tapi ko tengok dah 6 tahun aku guna.. still in good condition.. ada jugak aku berkenan stroller lain, tapi aku tengok macam kalau budak dah besar tak sesuai nak duduk dalam tu.. anak aku ni pemalas sikit.. jalan sikit dah letih.. jalan sikit dah mengantuk... haha..

ok itu jer tips nak bagi.. mana nak beli? dulu aku beli kat menara atria.. tapi last year aku pegi, tengok maclaren macam takde jer... tapi belambak jer kalau carik kat Mothercare pon banyak.. nak lagi banyak pilihan pegi midvalley.. situ banyak kedai baby.. mothercare pon ada 2 kat situ.. pastu nak carik carseat pon elok pegi midvalley.. belambak.. ada sekali Pak Radie tengok carseat lawa nak mati.. tengok dari jauh "huiyoo.. tu lawa carseat tu baru rm200, beli beli beli jom".. sekali tengok RM2,000.. bodoh! hahah.. terus keluar dari kedai buat muka konpiden tanak beli bukan takde duit.. cuma tak bekenan! hahaha

ok itu jer nak share, hopefully this entry dapat membantu ibuk-ibuk di luar sana!


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

12 comments:

chenta said...

kakak i pun beli stroller brand maclaren ni...tahan lasak la juga

notti netti said...

lama dah tak masuk blog ni....makin gojes nampak..

SURIA AMANDA said...

Lisa tgh cari stroller utk twins..Lisa bersalin bulan 6 nanti..

JMR said...

berkenan ngn stroller brand RECARO..siap leh convert Type R..huhuhu

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

aku pun pengguna tegar maclaren gak.. ada 2 bijik. satu techno punya satu volo punya.. mmg sesuai untuk anak2 aku yang pemalas nak jalan tu.. tp sejak farhan dah darjah 1, mmg tersadai la maclaren volo dia tu..

n.a.j.w.a said...

Nk share gak..stroller Mothercare pun recommended..x mahal sgt tp not bad..mine, ke hulu-kehilir usung, naik turun flight, hangkut anak dgn brng penuh kiri kanan handle tp smp arini gagah perkasa lagi..brand Quinny lak cantik..tp mahal nk mampus and tak berapa friendly..cam sakit tengkuk je tngk bebudak tdo dlm stroller Quinny..

spectator said...

yess...techno xt is the best...from newborn till budak besa boleh duduk...save duit...dh pakai 4 thn

Mama Sohayl said...

Tips yg sgt berguna... =)

Iela Fazielah said...

me also mclaren user.. but ila bl yg yg rm900++ je.. techno xt mmg mahal tp the best..

Love You Miss You said...

Salam Kenal

Hai...

Kin pun guna macllren stroller. Kat The Mall, tingakt atas sekali, apa nama kedai dah lupa. Lebih kurang mcm wonderland or disneyland. Kat sana ada spare part juga.

HanaHoney said...

hai, harini br tjumpa blog ni.pemegang stroller saya pun pecah2 lah...ada ke jual kat luar..

Filla said...

hanahoney: hi, dah survey, memang takde jual part utk pemegang stroller tu.. i wrap dgn tape untuk racket badminton je.. haha