Thursday, March 03, 2011

Entry Khas untuk yang suke melancong dan suke make-up ..

tak semestinya perempuan okeh.. ada jugak lelaki suke make-up kan ;) muahaha...

aku kan tiap-tiap minggu melancong.. minggu ni Enstek, minggu depan Shah Alam.. dan begitulah setiap minggu..

jadi tips bodoh untuk hari ini ialah... sila beli produk ini.. eh tak semestinya produk ini.. produk lain pon tak pe...

saya guna ini setelah diperkenalkan oleh CPM.. review saya tentang produk ini hrmmm... ok jer.. dia oil base gitew.. so cara guna pon mudah jer.. bila nak buang eyeliner dan mascara yang degil tu.. press jer kat jari or tapak tangan.. pastu gosoklah mata anda... jangan tekejut tengok habis semua mata jadi hitam.. dah mcm panda... dia menanggalkan eye make-up yer adik-adik.. so yang bagusnya kita leh jimatkan penggunaan facial cotton.. so bila pegi melancong.. ko tak perlu dah nak kene hangkut jugak facial cotton sekali.. bawak botol ni jer.. tenyeh-tenyeh jer mata ngan jari.. basuh ngan air pastu baru cuci muka anda dengan produk facial wash kegemaran korang... yang tak berapa nak best mata pedih sikit.. tapi kejap jer.. cepat-cepat cuci ngan air.. mudah jer... lagi satu yang best.. kat muncung dia tu ada transparent cap untuk lock supaya tak terpicit bila sumbat dalam bag.. paham? bila ko pasang cap dia tu.. tak leh nak press lah muncung tu ;)

tapi itu dulu.. bila jalan-jalan kat guardian tenampak plak menda alah adik beradik biore eye makeup remover nie..

ni jenis sheets... tapi ni ada banyak sangat.. ada 48 sheets.. aku punyer 10 sheets jer.. heheh.. lebih mudah dan tak pedihkan mata... packaging utk 10 sheets ialah seperti baby wipes jer.. (plastik)... nipis dan kecik jer.. lagi senang.. tak yah nak usung botol sekali ;)

so saya suggestkan kalau anda memang seorang traveller yang pemalas nak punggah semua barang masuk dalam bag.. beli jer biore eye-makeup removal sheets nie.. guna sehelai wipe wipe dah settle ;)

ada jugak brand lain yer... cap carrefour pon ada.. lagi murah giler.. tapi biore saya ada lagi.. so saya pon tak beli lah.. jenis botol untuk dirumah dan jenis sheets untuk travel..

dah sekarang pegi guardian/watson.. pegi beli satu.. bye..




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR ONLY RM65
FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

4 comments:

Mama Naaila said...

thank you kak filla...hehe slalu hani gune vaseline je..same jugak, pkai tgn then itam abes mate.

Anonymous said...

sama la kite..
i pun guna yg botol tu kat rmh n yg sheets tu bile travel

genuine1224 said...

i guna mcm yg last jek, cuma brand lain..wet tissue, senang nk apply n nak bawak..hehe

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

aku guna sheet gak. selalu aku beli yang jenama SIMPLE. pernah sekali guna jenama ELIANTO bau ros.. alamak, macam bau muntah ko.. terus aku tak jadi guna.. yang SIMPLE punya tak de bau. so ok la..

tp tengok ko promote yang BIORE ni mcam ok je. aku nak try la, thanks for the info