Wednesday, March 02, 2011

Hari Jadi Ibu Mertuaku...

Memula sekali.. jangan bising-bising cakap aku tak mandi ke.. aku takde baju lain ke.. hihi.. pagi tu pegi carboot sale.. tengahari tu gi celebrate makan-makan... hihi... sedap okeh baju nie.. baru RM15 jerk.. bukan dari bandung.. dari SA mall jerk T__T

ok kali ni bab makanan plak yer.. suker lah tu!.. kami makan kat Sek. 13 Shah Alam.. nama tempat nie HOMST... kira macam halal chinese cuisine gitews... yang penting the food is so damn yummy.. and the price is so damn reasonable.. damn, gemok aku.. dem dem dem..

so sesaper nak try makan ala-ala chinese food boleh terai kat sini yer ;)

eh, tersasar plak.. 27 Feb kan ker bday ibu mertuaku (sile refer calender bday kat sidebar) wahhh bulan 3 ramai.. mati lerrr mak..hahaha.. utk Mak, Happy Bday mak! semoga diberikan kesihatan yang baik, dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki... semua sayang mak! horayyyy!!! mementang mak tak baca.. suker-suker hati nak hoorayyy..hihi...
    
bepusing okeh kepala..hahah...

suap amaani makan dulu.. kalau tak kang dia mengamuk hempas-hempas meja.. ces.. tulah tebiat dia sekarang.. tau tak, suara amaani lagi besar dari Acih tau.. korang tau kan Acih suara dia garau.. besar... hah tu baru sikit.. Amaani suara lagi besar-garau-kalah-ella... tak main nyaring-nyaring nie... perghhhh sekarang kalau gi makan kat luar.. keje dia hempas meja.. pastu melalak-lalak nak tissue.. sebab nak makan tissue.. suara dah lah besar.. malu orang keliling tengok.. badan kecik suara pondan T__T

ok siler order nie, kan sofea kan kan kan? muahahah.. Ribena Laici.. ntah apa nama dia.. tapi korang cek lah Ribena+Laici = RM5.. hihi.. sodap mak cakap luuuu... mcm smoothies gitew.. ada nata de coco, laici dan barang-barang lain..oh tembikai cube pon ado..

aku tatau nama-nama lauk pauk ni.. sebab my SIL ngan Pak Radie yang pilih-pilih menu.. tapi yang pasti.. sedap nye yang atas tu.. aku kan tekak cina sikit... babi mak tak makan okeh! HARAM.. haha.. ok yang atas tu.. rasa dia pedas, mcm ko makan mee bandung pon ada..hahah..

ni daging ke apa tah? muahaha.. sedap juger ;)

yang pasti sotong goreng tepung ni mmg best.. rangggggguuuppp!

ni butter aper tah.. ok lahh...

ni memang sodap.. aku tak suke udang dia.. aku suke sampah masyarakat dia.. gaul ngan nasik, tebaik wa cakap lu..

ni pon aku tatau ikan tekepak aper tah nama dia.. tapi ni sodap! garing giler.. mcm keropok okayyy..

lebih kurang 10 dewasa, 3 kanak-kanak 
ikan - 2 ekor
sotong goreng tepung - 2 hidang
udang semak tu - 2 hidang
soup pedas ala mee bandung - 1 mangkuk besar
daging kaler itam tu - 2 hidang
daging kuah butter tu - 2 hidang (kalau tak silap)
sayur kangkung - 1 hidang
tahu lembut aper tah - 1 hidang
sayur campur - 1 hidang (kalau tak silap)
-ntah ada lagi kot aku lupa/tak perasan..
air buah-buahan
total: RM290

pendek kata semua best.. ada yang aku tak snap food ni semua.. ada sayo lagi, ada tahu lagi.. sebab kat meja belah MIL aku.. malu plak nak snap gambo.. buang tebiat aper? my niece ok lah..dia tau mak ada blog..hihi....

bila pegi makan-makan mcm nie.. sile ajak tong sampah pegi sekali ;)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


orang paling last tetappppppp pillanie... mak saya selalu cakap..jangan makan tak abis.. nanti makanan nangis... makanan nangis tak elok, KO NANGIS SEBAB GEMUK ok lagi..

tq mama, (masih mengguna pakai nasihat itu)



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

11 comments:

LiYaNa.MaZLaN said...

mmg sedap kat HOMST ni kak.. kalo g waktu lunch, ari biasa, penuh org.. saya da g da, sbb time tu bos blanje sempena hari resign saya.. senak perut ni, sampai opis trus termuntah.. rugi2... hehehe... =)

~Rina Mazlan~ said...

wakaka.. memang dasat la ko ni filla. Tak sia2 bawak ko gi makan. Yang ponting, tu ha kepala ikan pun ko nak sebat!

JMR said...

kalo makan reramai gini, 'tong sampah' mesti penuh giler..

memhalid said...

terbaik la mem filanie...hehehe...sodap..sodap....nyum2

Miss Moon said...

aku suka ayat last tewwwwwwwwwwww

aku pun adalah tong sampah tetap sebab laki aku tak suka perabih kan isi2 ikan di celah2 tulang

Cik Bambam said...

saya pon selalu jadi tong sampah time kuar makan kak filla oi..relax jek..hahahaha

ddlea said...

nie mesti bajet anak no 2 nak kan boboi... aku pun samer. anak no 2 suara garau tahap max. dah besar nie jer ada slow sket. tu pun cakap stock jerit2. rasa cam nak luku jek...haishhh

CuppyCakeMommy said...

terbaekkk lah...sodap sodap semuanya..

btw..ada educational toys atmy blog for your kid..jom cekidout

bee2312 said...

sedapnya sotong celup tepung tuh...

NuNu EeRa said...

baik jadi tong sampah dri jdi smph masyarakat..kan..

ietams said...

singgah sini..

homst ni memang sedap..
kami pun rajin juga makan, tp yg dekat TTDI. tersandar kenyang lepas melicinkan segala makanan.. sedappp