Wednesday, March 30, 2011

Dinner semalam...

semalam terover rajin buat nasi ayam.. terover rajin? eh rasanya taklah. sapa pemalas boleh buat.. sebab aku rasa buat nasi ayam lagi senang dari ko nak masak mcm2... ayam ko buat jer sup, tos ayam tu lumur-lumur goreng.. nasik dia cuci beras, guna je sup ayam tu tuk masak nasi.. cili dia blend jek siap.. kicap dia? amik sup tambah kicap.. siap! hahahah..

penat-penat masak.. Pak Radie ko kutuk aku.. cakap memanglah sedap, beli kat kedai kelantan bawah umah.. tapi takpelah.. sejuk gak telinga aku dengar 'sedap' tu.. wahahahahaha...

Acih? lagi aku tensi.. bila nak suap, aku rasa dia terpandang tulang ayam tu kaler merah.. terus dia telan air liur.. aku belum suap dia dah cakap "Kasih nak nugget... mama masak tak sedap! dah lah nasi ayam kaler putih..kasih nak kaler kuning!" berani giler kan budak ni sound aku mcm tu? dpt gak lah 2 suap jer.. aku geram.. jerit "Amaaaaniiiiiiiiiiiiii.. sini, meh makan nasik ayam"..laju je Amaani merangkak datang kat mak...terus suap.. lantak kau baru 9 bulan dah makan nasik ayam..hahahah.. dia ok jer makan nasi ayam? ehehehehhe..
sian Wan.. nak nasi ayam ye wan? nanti ler anaknda balik Enstek anaknda siapkan santapan utk semua yeh? ;)

merajuk ngan wan.. sebab bila call wan ajak borak.. wan asyik busy ngan citer pilipine diaaaaaa jer T_T

ko tengok set nasi ayam belah kiri tu.. tensi tau.. penat aku gigih masuk nasik dalam mangkuk.. konon nak bagi nasi tu bulat ala-ala mcm kedai.. tapi nya tangkup kat pinggan.. dia beterabur gak..hampeh!

apa yang ada jer.. daun sup takde.. timun takde.. salad tu ko tau aku guna apa? KOBIS!!

sekian terima kasih..



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

MeM nak kurus said...

sodap yo den tengok...kemain lagi acih yer....huhuhu

Aya Ariel said...

hahahah..
kan acih macam ko gak kan??
jujur..
bila dah jujur..kuar la kata2 ikhlas..
ye..ye..tepat dan padu..
menusuk kalbu..
good job acih!

Mama Naaila said...

mangkuk beso ke kak filla? hihi. alaaa janji konyang. pastu goreng nugget tak untuk acih cute tu?

huda said...

ms. filla..bole share x resepi nasi ayam yg mudah ni....pls..;)

Iela Fazielah said...

em..ok la tu.. nampak sedap..
filla: bc Fb paragon x?? ahad ni jam 3.30 ptg ada meeting utk komuniti paragon kali pertama nak bincang isu sampah, safety n lantik AJK.. kot free dtg ea.. buat kat lorong 1/12..

JMR said...

eh, tu nasi ayam tapow ke buat kak..ada klassss le..

Mama Mikhayl said...

waaaahhhhh sedapnyerrrr......

Filla said...

resipi cuga google..muahah.. malasnye haku nak type sebab nasi ayam cincai jer.. sini boleh?

sup:
tumbuk bwg putih 3 bijik+halia 1 inci.. tumiskan.. pastu masuk ayam dan air.. rebus.. masuk kiub ayam seketul.. siap!

basuh beras, masukkan sup tadi utk masak nasi..(tinggalkan sikit buat hirup2) titikkan serai sebatang..on rice cooker!

cili blend:
lada besar 3 batang, halia sikit, garam+gula, buh air sikit blend..

ayam dalam sup tu toskan, perapkan dengan oyster sauce+kicap+madu.. pastu goreng!

ni resepi nasik ayam bodoh nama dia.. slamat mencobakkkkk!

Sha Khalid said...

hi Filla,

salam perkenalan :) skema plak..dah laaamaaa saya follow blog filla..mmg jenis rajin masak la u ni..tabik toing toing tawww

huda said...

tq so much for the resepi...xtau la ni kalo coba jdk ke x..hehe