Tuesday, March 08, 2011

borak-borak

hai hai...

jom borak jom? ni tengah bosang nie hah... perot lapau, tapi malang sebab takde makanan disekeliling saya T_T.. jadi adalah lebih baik menghapdate blog ini.. nak sembang apa ni?

ok layan jeklah yer.. nak sembang benda-benda bodoh jer.. korang kalau waktu lapang buat apa? waktu lapang tu kita panggil waktu senggang eh? ko tau apa aku buat? eh memula nak bagitau, aku mana ada waktu senggang senggang utk diri sendiri dah sekarang nie.. tak ada.fullstop. hahahah.. balik keje anak-anak lebih memerlukan diri ini.. so sedih disitu.. hahaha..

so lunch time kadang aku selalu balik..walaupon nak masuk keje balik parking adalah ditahap mencabar.. kalo ko tak reti nak park selit-selit.. nak side-side parking ni baik tak yah balik..hahaha... aku balik umah bukan apa.. nak rehat sikit.. pastu ko tau aku balik buat apa? try baju..muahahahahhaa... teringat zaman remaja main try-try baju.. macamlah baju ko belambak tak cukup lemari..muahaha.. so itu antara keje aku buat lah.. Pak Radie tau ni mampos haku.. konpem dia ceramah suruh balik umah lipat kain..gosok baju..hahah.. sonok gak, dalam kelam kabut tu tukar-tukar baju tengok cermin.. sesuai ke tak sesuai.. tapi sudahnya, bile keluar jer.. bebalik itu jugak..hahahah... korang? suke tak masa lapang try baju? pastu tak pakai pon apa yang korang dok gaya-gaya tu? hahahah...

oh baru dapat latest news, mak dapat gi kursus!! hoyehhhhh.. nun kat Shangri-La putrajaya ni jer pon.. aku bersyukurlah jugak dapat yang dekat-dekat ni hah.. bukan tak suke kalau dapat peluang gi course jauh-jauh tu.. suke gilos! tapi anak kan lebih utama... anak aku nak menetek kang nak hisap apa? hisap apak dia? hahahah... sejak ada Amaani life dah totally berubah.. bukan perubahan yang aku tak suka.. suke okeh.. ahaha.. (cover line).. dah tak leh nak keluar berjimba tengah malam.. dah tak leh tinggal anak kat MIL pastu kuar dating-dating ngan Pak Radie.. yelah.. Amaani ni still BF lagi.. memanglah dia minum jugak susu formula, tapi 2 pagi bangun, 5 pagi bangun.. nak sumbat apa? nak bancuh susu? dia bukannyer nak minum sangat.. nak melekap jer lebih.. lagipon tanak lah nyusahkan my MIL... keluar sekejap pon risau bila pikir Amaani nangis nak aku... keluar time siang ok lagi.. time malam lah susah... time Acih dulu senang sikit..sebab Acih tu hantam jek.. nak tinggal celah mana pon dia ok... lagipon Acih dulu BF sampai 6months jer kot.. pastu dah tanak.. so aku dengan rela hati berkorban demi anakanda... tunggu ler ko besar sikit.. memang haku tinggalkan jek!

oh tadi beli cakoi kat officemate ni hah.. dah siap goreng.. tapi ko kena goreng balik lah..dia kata harum semerbak rumah kalau goreng balik... tak sabau nak goreng utk dinner kang.. Pak Radie bukan excited sangat nasik-nasik nie.. dia suke benda-benda remeh mcm nilah.. roti.. goreng telo.. burger... haihhhhh tak sama langsung taste! lagi nak pelik kalau tengok aku makan nasik pastu tuang kuah asam pedas banyak-banyak.. apa kes makan nasik amik ikan.. pastu kuah asam pedas bubuh 3-4 titik jer?

oh lupa nak bagitau.. i dah beli black harem pants.. bukan seluar haram okeh.. muahahaha.. tapi aku ni bangsa sayang nak pakai.. letak jer dalam lemari.. eh tapi dah pakai sekali..muahaha... pastu haritu ingat tak yang mak meroyan mcm pompuan gile pasal nak beli sluar khakis with belt? muahahaha.. dah beli jugak.. pon simpan jugak.. price tag pon lom tanggal.. hahaha.. aku ni ada satu perangai kalau beli pakaian baru jer simpan jerrrrr.. stok nak gi vacation atau pi tempat best-best baru pakai.. atau pakai sekali pastu simpan je lebih.. bodoh kan? muahahha.. ok itu aku reserve utk dipakai time gi hongkong..muahaha.. sian kan? al-maklumlah.. mak bukan jenis petik jer terus dapat.. so bila dah dapat tu.. sayanggggg nak pakai.. keji kan? dah ler masa try kat dorothy perkins hari tu.. Pak Radie ko tunggu kat kusi kat luar tu.. haku ngan Acih dok fitting.. SA tu plak baik giler.. melayan haku ni mcm VVIP..muahah.. siap bawak banyak-banyak 'ah, akak try yang nie' pastu siap tunggu kat luar.. nak tengok ok ke tak.. pastu dia pon komen 'akak amik size gini gini.. baru cun.. pastu siap amikkan baju gini-gini.. 'akak pakai ngan baju gini-gini kak, baru lawa'.. hahahah.. aku sukeeeeeeee SA mcm nie.. tapi bukan lah stok SA yang merimaskan tu.. aku tengok SA tu pon ala-ala stylo.. so mak percaya jerlah apa kata dia.. bila dok menerai tu.. lupa plak masa bejalan.. dah siap semua.. pegi bayar.. lepas bayar keluar dari kedai muka beseri-seri bergemerlapan bak bidadari.. Pak Radie ko? muahahhaa... muka mcm singa.. "apa lama sangat? 45 minit awak buat apa dalam tu? gila ke?" hohoooo perkataan 'gila' tu memang dia suka sebut kalau dia rasa benda tu tak munasabah.. eh hello? pompuan kalau beli baju, try baju, 45 minit tu standard lahhhhhhh!!! habis, ko kalau kat toys'ur us tu? kat kedai kasut? kat kedai basikal.. tak berejam-rejam? hehehehehe...

pastu tanya plak tu 'beli apa? berapa?' .... ohhhh itu soalan ngeri... takkan haku jawab.. kang keluar lagi perkataan 'GILA'.. ok, berikrar takkan beli apa-apa lagi... tapi ada satu jer lagi..sandal!! hahaha... tak suke lah pegi ngan dia.. macam ada benda tak kena kalau Pak Radie ada time nak membeli.. benda cantik pon haku nampak buruk.. tapi bila pegi sorang-sorang ok jer? camne ni? sapa nak teman i gi Charles & Keith.. muahahahhaha...

hah apa lagi nak sembang.. nanti-nanti lah yek? haku nak gi toilet jap.. *sambil berdoa tak jumpa spender*







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

11 comments:

DiyanaRosdi said...

Ketawa sorg2 sy bc entry akak..
Erk, sy pon hobi suka try2 baju, dah siap gosok bagai konon nak tukar after lunch (sb lunch balik rumah) At last, pakai balik baju yg memula tadi sb tetiba rasa tak seswai.. muahaha.
Terperap jelah baju tu dalam lemari.

Mama Naaila said...

kahkahkah...part spender tu tkleh tahan. puh kiri puh kanan la kak filla oii supaye dijauhkan dari spender yg tk diingini. hehe.

harnidahussin said...

ngeri betul 'spender' tu..

Anonymous said...

hahahh...sy pun jns suka try2 baju...padn2kan ngn tudung la....buat gaya gtu gini.....igtkan sy je kaki berangan...kak filla pun sma.

Suraya Nordin said...

hahaha.entri ni lawak. *suke kasut kat c & k jgk! :)

Iela Fazielah said...

aku suka citer bab ko gi soping tu..sbb hubby ila pun cam pak radie.. lama sikit muka dah toye.. haha

Anonymous said...

Suka sgt baca pasal ko ngan pak radie....bahasa korang mmg sempoi..

Suka3 sangat...

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

eh sama la dengan aku.. aku pun ada tabiat suka simpan barang baru beli .. sayang katanya.. mmg lama la tersimpan kalau baru beli tu ... sampai laki aku pun naik menyampah dengan perangai aku yang satu tu. hahahah

Rosliza Roslan said...

haaaaaa...klaka tol kak fila men2 tkar2 bju lak...T_T

jom join contest SENYUMAN SEINDAH SURIA !

MamaIcha said...

gila...hahaha!!!!

p/s : 45 minit kira ok la tue...kalo 1 jam cam ner ya??? hahaha!!!!

Golden Rose said...

lunch balik umah tak sempat nak buat pepun...anta anak je...huhuhu

salam perkenalan....jemput singgah

http://thegoldenrosereturn.blogspot.com/