Tuesday, March 29, 2011

Share info pasal facial dan ketiak...

kawan aku yang tercantik di alam semesta penah berkata, untuk mendapatkan kulit yang halus, bersih, cerah, tiada noda, tona sekata.. kita mesti membuat facial at least sebulan sekali... dengan membuat facial ia dapat membantu kulit kita sentiasa bersih.. dan kalau ada black head atau white head yang degil, ianya bisa terhapus bila seringkali membuat facial.. benarkah? eh mcm tak caya jer.. ke aku terpengaruh jer ni?

memetik kata-kata beliau juga, usia memainkan peranan penting juga.. semakin tua *uhuk uhuk* semakin eloklah dijaga kulit itu.. bila usia meningkat, pigmentation juga akan mudah menapak.. gile ngeri dengar perkataan menapak..

tak pasti pulak kalau muka memang bekerak masih boleh mengguna pakai kata-kata beliau atau tidak T__T.

sebab selalu mendengar suara-suara yang menakutkan itu.. maka saya tidak berlengah lagi ingin buat facial.. nasib lah SIL saya suggestkan tempat.. haku tak kisahlah kat mana pon..janji harga tak meletop kebabom sangat... aku boleh membuta baring rehat-rehatkan badan sambil orang usap-usap muka.. wah syoknye! eh serious weh.. sekali-sekali dapat baring.. relaxxxxx jer mcm tu.. best gilers.. yelah.. sedia maklumlah kan.. dah beranak-pinak nie.. ko tak menetek anak pon.. dia pandai merangkak datang kat ko.. melekap betenggek jer keje dia.. hahah.. ni bila ada peluang bye-bye laaaaaa!!!

aku buat kat Seksyen 7.. ermm apa tah nama kedai.. la primadona ke apa tah? dulu kedai dia kat dalam Shah Alam Mall kat tingkat atas.. now kat sek.7.. tapi dah nak pindah sek.23?? ntah ler tak ler plak aku pasti.. murah jer.. rm50.. adalah dalam 1 jam setengah.. guna produk BML..aku tak kisah sangat produk masa facial tu.. sebab sekali jer pon kan? janji aku tak suka produk yang peeling2 nie..

selepas ini, telah berjanji kepada diri sendiri.. akan buat facial sebulan sekali (tiap kali balik Shah Alam) hahahaha.. Paaaaaaa, apa kata facial sebulan sekali pon kita masukkan dalam claim bill???? boleh ka???

pastu masa borak-borak ngan budak yang facial muka aku tu.. dia yang bagitau kalau nak tread eyebrow boleh pegi satu tempat nie..kita panggil apa ah? bukan india, dia mcm hindu eh? hindustan? wahh nak try lah jugak ;) sebab aku tak suka lah shave-shave plak kening.. selalu bersihkan sendiri jer guna tweezer.. tapi dah lama teringin nak try yang jenis guna benang tu.. Anny selalu ajak.. tapi aih ko ni agak-agaklah.. sampai ke Bangsar nak cabut kening.. gila apa... ko boleh arrr.. keje ko bejalan jek kat jalan raya.. aku????

tadaaaaa.. ni lah tempat treading kening guna benang tu.. meh aku salinkan alamat dia..

No.25, (Ground Floor),
Jln. Tengku Zabedah J9/J,
Section 9, 40100 Shah Alam

tempat nie sederet ngan Ani Sup Utara Sec.9 tu...

apa yang specialnya tempat ni sampai aku beria-ia nak promote? sebab aku tau ramai readers yang biasa ngan Shah Alam kan? so korang boleh lah try ;)

tu antara lain service yang ada.. aku promote sebab aku rasa tempat ni unik.. biasanya tempat-tempat macam ni owner melayu or cina kan? tapi nie indian.. siap ada mehendi artwork okay!!! so bakal pengantin yang sukaaaa dan teringinnn nak inai tangan yang cantik boleh lah buat kat sini..

nie kaki aku.. muahahha.. masa kawin.. ko tengok date 2004.. tak agak-agak.. tapi aku tak lah buat kat tempat nie.. tapi aku buat ngan one indian lady gak.. mahendi artwork kan ke kepakaran mereka.. i love!

ni bahagian tangan

ok dah cukup tu.. jangan nak gedik asik masuk gambo kawin.... berbalik kepada cerita tadi.. aku pon buatlah treading kening tu.. ni my first time yer.. sila gelak beramai-ramai.. hahahah.. ohhh ramai rupanya yang buat.. masa aku sampai pon dia ckp lagi 15 minit.. sebab ramai.. lepas aku dah bayar pon ada lagi orang nak buat.. adik-adikkk jer.. tetiba terasa diri adalah tua!

sangat laju dia buat.. aku ingatkan guna benang tu dia cabut selai-selai.. rupanya mcm mesin rumput..hahah.. dia mcm cabut serentak-serentak.. zrettt.. zrettttt.. tapi nampak kening tu bersih laaa..aku pon bukan suka yang jenis nak bagi runcing-runcing.. janji bersih tebentuk sikit sudah lah.. so itu RM7 jer.. sekian..

pastu borak-borak.. dia cakap dorang ada buat waxing jugak.. ko nak wax apa? meh bisik sikit.. muahahahha.. semua ada... memula dia citer pasal wax armpit dulu.. dia cakap dorang buat tak sakit sangat coz dorang guna apa tah? butter apa tah.. ada sesetengah tempat tu sakit sebab guna honey?? ok aku tak tau lah tu.. dia cakap kalau ko regularly buat waxing.. nanti bulu tu akan tumbuh semakin lama semakin halus.. halus tu maknanya tak kasar ye adik-adik... RM35.. korang nak sila pegi try.. aku cabut jelah sendiri T_T
(pssttt.. wax lain pon dia buat.. sapa nak leh try.. dia yang buatkan sendiri)

sambil cerita pasal ketiak.. india ni suruh aku pakai benda nie.. tapi aku suka lah cara dia.. dia takdelah mcm sibuk kepoh-kepoh nak push ko beli itu ini.. ni sebab aku yang gatal nak.. hahaha..

tau ni apa? Intimate Folisan nama dia.. kat botol ni tulis product ni from Spain.. berfungsi untuk mencerahkan ketiak yang tebako, hitam, bekerak dan yang seangkatan... dia cakap kalau ko asik shave tak abis-abis.. boleh menyebabkan ketiak menjadi gelap.. jangan nak buat spekuliasi ketiak aku gelap yeh? bekerak jer... hahhaa.. nak tengok ketiak fillanie?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
korang mesti dah tau kan? aku kalau suruh scroll tu mesti ada apa-apa..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
kali nie sumpah mak tak tipu
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
nak tunjuk ketiak lah nie..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ready?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
nah hamek nie
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


JANGAN HARAP!!! KO INGAT AKU GILA NAK TUNJUK KETIAK?





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

22 comments:

Aya Ariel said...

aku ingat ko betul2 nak tunjuk ketiak dah nih..
aku ready ngan plastik beg nak muntah..ahahahaha..
xley blah tgk ketiak org..selain ketiak sendirik ngan ketiak laki jer..
tuh pon tepakse jugak tgk ketiak laki..naseb baik harumm..hakhakhak

Mama Naaila said...

kahkahkahh..da excited da nk tgk kerakan di ketiak. tapi mcm best jep tmpat tuh. daku telah tergoda.

Shinnaz Ahmad Rasid said...

hahahha..funny lah u nieeee!! haha. nanti I nak buat jugak lah! kalau pakai benang lama sikit kan?? kening I dah jadi sifu n tongga dah niii..haha

Nadia Yusoff said...

Igtkan nk tnjuk btol2.. Hihihihi..... B'kesan ke yg bley putihkan arm pit tu?

manisz said...

filla, dari zero to 10, tahap kesakitan cabut kening pakai benang nie.. bper ek?? seram plak aku nk try..

Miss Sasu said...

haha. saje je. pic ketiak x yah tunjuk la. nak wat facial! nak wat facial juagakkk..:)

Ummi M.I.M.S said...

ishhh.. threading tu sakit takk??
kalu tak.. nk gak aar try.. hehehe

Zana Adieyza said...

mmg kalau kita wax, bulu yg tumbuh lepas tu lebih halus n pertumbuhan bulu baru pun jadi lambat.. zana pernah try mobile spa utk wax, so far ok.. try la check this blog utl wax.. http://theflowerpowerspa.blogspot.com/

C!kpuanmuda® said...

adakah dia mengoffer ubat ketiak itam itu setelah melihat keadaan sebenar ketiak ko?? *cabotttt!

Eza Faezah said...

seprais betul nak tggu pic smpai bawah... huhuhu

Anonymous said...

kak filla..rm bpe Intimate Folisan tue kak? |yayang Fafau|

Sue Sakarnor said...

info lagi! best la kak filla!

aizeepesona said...

memang betul..kalau umur kita dah touch 30an tu..bawak-bawaklah g facial..saya paling seram kalau ada jeragat..aewww...kalau tak jaga sesedar jer..dah bertempek jer kat kiri & kanan pipi kita....sebab dia mula2 akan nampak cam tahi lalat jer..
bile jeragat tu dah bertapak kat kulit muka..msalah besar bila nak hilangkan ...tak gitu?

Leesa Liisa said...

filla, bape hengget benda alah yg leh mencerahkan tempat2 yg lebam tu..:p

Filla said...

fyi, ubat ketiak tu rm35.. jenis roll-on..before apply, sapu ketiak dengan lotion dulu ;) dia cakap dalam sebulan leh nampak hasil dia.. kuakakak.. korang ketiak gelap tanak ngaku yeh?

cpm:ceh!!! tak gelap sgt laa.. kelabu sket jer..

mamasuri said...

baru nak skodeng ketiak filla ..ehhehhe..seriusly aku shave je ketiak aku ni..dah berkarat berkerak mcm pe je ni..nak tadah ketiak utk waxing pun aku dah malu dah..hhehee..cmno yek??nak g segan..tak pergi kan mau berkerutu ketiak aku ni..tambah2 aku dah gumuk ni..camno ye filla?

Anonymous said...

filla... camner nak beli ubat ketiak tu.. tolong post boleyyyyy.. minat ler

Acha Yahya said...

hahaha.. lawak la uols ni fillanie.. aku mesti tergelak neyr kalo baca blog ko.. mmg penglipur lara sungguh...

nona hidayah said...

ahahahahaha..lawak2

kak!!beria2 sy skrol nk tgk ketiak akak..rupe2 nyer...da dihitamkan kat situ..huhu

thanks 4 da info (:

auwcak said...

kat kajang pun ada filla...kat atas BSN Kajang tu...Neeta Herbal...threading RM8 / Member RM6

Anonymous said...

kak fila. acaner nak beli menatang tu? nak beli.. nak beli....

.::: Princess MOMOY :::. said...


salam sis.
teringin nak buat threading tapi kat sini tak ada pula. haiss.
dulu sebulan sekali pergi spa. sekarang beli lulur yg di supply di spa jer. klik sini:

http://momoy-blogirl.blogspot.com/2013/06/jom-melulur-badan-di-rumah.html