Thursday, March 24, 2011

Course @ Shangri-La Putrajaya - day 2

tau tak betapa mengantuknye aku disaat dan ketika ini T_T... tapi aku suka blogging.. dan tak suka tangguh.. jadi sambil mata kejap-kejap tebukak..kejap-kejap tekatup..aku buat jugak entry ni hah.. macamlah orang beria-ia nak ngadap blog ngko nih..muahahah... hidup mesti happy..orang suke ke benci tu ko punye pasal lah kan... 

entry day 2 gambar sama je ngan day 1.. baju je lain huahahah... 

mcm biasa.. sampai-sampai je, letak bag terus pegi toilet.. betul-betulkan apa yang patut.. snap ler dua tiga keping ;) hari nie pakai baju yang anny ngn atta belikan kat UK arituh.. tq korang.. 

tak puas ati sebab cermin toilet paras pinggang.. so adik manis tolong snap ;)

kanan sekali speaker utk morning session.. Anna nama dia.. best sgt ;) 

lagi dua orang participants aku tatau mana pegi ntah..

breakfast nasi lomak, karipap and fishcake

dah meh aku bawak korang menjamu mata melihat hidangan lunch puler..

rupanya menu shangrila ni sampai 31st march ialah nasi kandaq.. hah mengadaplah kau nasi kandaq hari-hari.. bosan giler... tapi aku dah tak amik ketam ngan udang sebab ada cerita sedih.. meh aku citer sket..

semalam kan aku melantak udang ngan ketam tak hingat dunia? ko tau apa jadi kat Amaani? tengah malam dia melalak-lalak.. sampai aku kene bangun bukak lampu tengok kot-kot semut ke apa ke.. rupanya dia gatal-gatal okeh.. memang dalam seminggu ni dia ada mcm ruam-ruam.. kan dia mcm ada eczema tu.. sekali malam semalam maximum gatal.. bila aku dok pikir balik.. ni konpom gara-gara seafood tu! sian okeh.. dia mengamuk-ngamuk okayyy.. dia mcm geram.. tegaru-garu nangis-nangis.. aku ngan Pak Radie tanggalkan baju ngn seluar dia.. pakai diaper jer.. gosok-gosok kat tempat yang gatal.. aku lumur calamine lotion tu.. baru dia diam kejap.. alahaiiiii aku kan still bf kan dia.. menyesal aku makan semua tu.. mana lah aku tau kan?  ok, sekarang aku tau, dia tak leh segala seafoon especially ketam kot.. 

dan utk course day 2 nie, langsung aku tak sentuh binatang tu.. gerun...   

makan ni plak lepas tu

makan ni plak.. eceh, acah jer.. ni my friend vicky yang punye

asparagus soup

ni mcm-mcm dalam satu pinggan.. ada telo, mashed potato, vege lasagnia, itik panggang, steak apa tah, chicken apa tah.. ok sekarang rasa nak muntah tengok.. erghh muak..

haha ni paling comel.. dan paling sedap jugak..nie ala-ala jepun ar konon.. comel kan? tuna.. bawah dia yang memula haku ingat kacang panjang tu rupanya asparagus..

ni pon sedap.. smoked salmon kot.. makan bau asap :p

abc, semalam ada kacang.. hari  ni tak de, benci...

cake, aku tak makan, pandang je, member yang makan.. kalau aku makan, nescaya aku muntah kat atas meja tu jugak T_T kenyang dow..

ok ini tea break.. comelll geram... nampak yang coklat tu? yaAllah sedap nyeeeeee... dah mcm ghoper gayung aku tengok.. 

comel sgt.. lepas makan isi dia.. oh nama dia tiramisu apa tah.. 

lepas makan isi makan mangkuk dia plak.. lazat lemak berkrim... 

ini speaker for 2nd session.. kelakar gak dia nie.. sakit perot mak.. 

time aku berhujah kat depan lupa nak suruh Ida snapkan gambar.. tak hengat tu.. public speaking gitu.. eh tak lah.. dia ajar cara-cara bercakap depan orang ramai.. tangan kene buat cemana.. oh ye meh aku ajar.. time korang bercakap, contoh mcm kenalkan diri.. tangan memainkan peranan penting ye adik-adik.. jangan sesekali rapatkan tangan/genggam tangan mcm ko nak bernasyid.. itu menunjukkan mcm ko nervous.. untuk nampak confident dan menarik.. ko kene jarakkan sikit tangan dan bercakap sambil tangan gerak-gerak sikit ikut nada dan irama dan rentak percakapan.. janganlah hover mcm karam singh plak.. sikit-sikit baru comel.. eye contact sgt penting.. tolong jagan berucap dengan dinding.. hargai orang yang mendengar.. jangan plak eye contact sampai ko stare orang tu.. itu nak mengorat.. 

dah lah, mata aku dah tekatup dah sebelah ni hah.. ngantuk giler.. 

ok ni gambar last aku bagi utk cuci mata korang.. 

try baju nie.. tapi tak beli sebab beli baju lain ;) muke giler babas letih.. tak make up.. MALAS!

ok, sok dah day 3.. i mintak diri nak masuk tido yer.. assalamualaikum.. tata.. 


-autopublish-

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

C!kpuanmuda® said...

skg filla dah cam girly sket.. pakai baju pun dah start reben2 gitu. u go girl!

Mama Naaila said...

ishh best ah boipren baru kak filla...santek okay gmbar2 tuh, gegam!

miSsMawar... said...

saya hanya nampak gambau makanan jerrrr.... nampak nor saya suka mkn.. hihihi... makannnn makaannnnn

Miss Sasu said...

sedap makanan smua! betuii. x yah makan seafood dah ye. :)

auwcak said...

menarik g kursus kat shang ri la..ada gak hotel yg mknan mcm hampeh

Unknown said...

dengan ko nyer mata tu...(especially gambaq last tu)macam mana nak tau ko ngantuk ke dak? cam takleh nak beza? auuuww!

Orked said...

seri pun sama, mummy kena pantang seafood. beberapa kali makan udang, malamnya adik tak leh tido sebab gatal sangat muka. abis keluar bintik merah semua...

JMR said...

ngah sedap2 layan tips public speaking, tetiba kuar gmbr mak dara ngah posing baju..pe kes nih?hehehehhe

shiela said...

update la lg kak...hari2 bkk blog kak filla nie taw..best!

ayang_shieda said...

sejak selalu bace blog filla ni rasa cam kenal jer..hehe..selalu nampak kat blok tp segan nak tergur..(citt..malu2 plak..)hahaha