Wednesday, August 10, 2011

Moon Live di TV3, MHI tadi...

Sesiapa yang sempat tengok MHI pagi tadi sempatlah kenal Moon serba-sedikit... itu lah Moon yang aku kenal... Lemah-lembut... cakap sopan je.. tapi sebenarnya Moon tu ceria.. aku belum cakap apa-apa dia dah gelak melampau.. halus je suara Moon kan? 

-latest pic with moon, 3 days before ramadhan 2011-

Tu tak penting, yang penting kisah pagi tadi memang betul-betul sedih.. Lagi-lagi part yang last bila dah keluar clip-clip video Norma with her baby and husband Talib tu.. punyelah aku ni menahan air mata.. tapi tumpah jua.. dahlah terpaksa tengok kat Kaunter Office.. hamik ko.. tak kelip mata.. sebab dikhuatiri sekali kelip semangkuk air mata keluar.. 

Moon.. ko perfect tadi.. ayat teratur je.. tak de nampak nervous gugup.. nampak natural je.. cakap pun tak lari point..... tapi aku paling ingat ayat ko yang ko kata... keluarga memainkan peranan masing-masing.. Talib sebagai suami menjaga Norma sehabis baik, Mak Talib menjaga cucunya Rafiq (anak kepada Norma dan Talib) Mak Norma menjaga anaknya yang sakit... dan Moon sebagai Kakak Ipar kepada Talib, dan Biras kepada Norma memainkan peranan untuk membantu meringankan beban mereka sekeluarga.. 

Aku tersentuh part yang tu... Itulah keluarga.... Susah dan senang bersama... once u're in the family, tak kira ada pertalian darah ke tidak, biras, menantu atau apa saja... tapi ikhlas sayang menyayangi.... kita boleh tengok suasana tu kat keluarga Moon..semua ni pengajaran utk kita.... tak seronok ke hidup berkasih sayang macam tu? setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.. kita kena sentiasa positif.. jangan negatif.. 

Aku tau dari dulu Moon takut nak hebahkan pasal sumbangan ikhlas tu takut disalah anggap oleh orang ramai.. tapi tulah.. benda tu bukan paksaan.. kalau kos keperluan Norma mencecah RM5 ribu sebulan... berat jugak kan.. Moon sendiri tak menyangka kot benda ni tersebar sampai ke tahap ni.. pada aku tu semua rezeki dari Allah nak bagi kat Moon.. kalau kita fikir balik, ramai lagi pesakit kanser, tapi kenapa Norma yang dapat perhatian.. rasanya tak perlu nak hangit-hangitkan isu macam tu ye.. inilah namanya rezeki... 

Kepada Moon, teruskan menjadi diri ko sendiri... apa yang ko rasa terbaik untuk diri dan untuk keluarga, teruskan je.. selagi ko tau ko ikhlas.. pasti ramai yang membantu... 

Aku nak kau tau, aku bangga ada kawan macam kau... kawan-kawan ko yang lain pon semua bangga jadi kawan ko Moon...(dorang cakap kat fb) hahaha... dari dulu aku bangga dengan ko Moon.. tabah.. rajin bekerja, ko sumber inspirasi aku.... bila aku penat, aku tebayang ko yang rajin tu.. terus aku bersemangat.. hahaha... ok tolong arrange bukak puasa tu ;)


-sekian-






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

15 comments:

Mimy Hamid said...

yes filla...moon yang pernah ku jumpa soft spoken...suara halus manja je..pastu tak sombong...sesapa ada rekod tlg la share nak tgk

Mrs.R @ Emi said...

ye betol, suara kakmoon sgt kecik manaj gittew..seswai sgt kalo nk buat PS dgn anak2 kecik..haha
doakan yg terbaik utk family kak moon, amin

IdaShazana said...

Mmg sedih bila baca kish Norma. Semoga dikurniakan semangat dan kekuatan untuk mengharungi dugaan ni

ayoikema said...

sedih...br jer smlm aku bkak blog moon...pg td kuar tv...aku trus jer bukak blog..bc dan bc... nk nagis mn leh kat opis kang org kate aper...sedih nyer...nsb ader org cm mon kn...kpd norma..semoga dier kuat dan sepat sembuh...

hana said...

kak filla!pukul bape kak moon kuar pg tadi.sy dok dpn tv 7.30 xde pon. uwaaaa uwaaaa kempunannnnnn.tsskkk

Miss Moon said...

thanks filla

sora aku cam budak kecik walaupun org nya besar ...hu hu

genny da bomb said...

betoi sangat..moon sgtla soft spoken..terbayang camno la kalo gado ng sutan tu..ke tak penah langsung huhuhuhu..

Lenny said...

hahahaha.. ayat last paling tak bleh belah...

tolong arrange buka puasa... ko taun nieh raya shoot pakai baju omputih lg ke? muahahhahaha... keji tak soalan aku? padahal aku denggkkkii....! sbb last year aku takder... ahhahahaha

Lenny said...

genie meh aku tulun jawapkan bagi pihak moon.. dier kalau gado pon dier cakap.." tak baik tau buat saya macam ni.." pastuh dier nangis je..

hahaha.. kan moon kan... kan kan kan? hehehehhe.. sorry moon aku gurau.. jgn marah bulan puasa tak baik marah2.. ehhehehe..

Unknown said...

nak tengokkk tapi tak sempat. sampai sampai dah habis. sempat tgk norma & baby pastu kuar nama. sian aku.

ahh la rindu lah. tambah2 bln puasa ni kalo leh sembang cam dulu sedap nih. haha.

ym ah.

ederq said...

mmg menitik nitik air mata tgk MHI tu. paling tak tahan part rafiq. ya allah.....

hOtMaMa said...

huii.. merebeh air mata aku tgk kt ofis td.. huhu.. aku x sempat nak tgk kt rumah.. sib baik ada letak link slot MHI tu kt FB..

aku mmg kagum dng Moon.. walau pun dah lama giler tak bersua muka dng moon.. tp dpt gak tgk kt dlm TV.. hihi..

Aya Ariel said...

kak filla..
aku keje kat USM kubang kerian, kelantan..
dalam email user staff nih tetiba ade orang post pasal kisah norma..
siap kasik link nih

http://ribenhijau.blogspot.com/2011/08/kisah-norma.html

Cahaya Puteri said...

tggu dpn tv kol 7.30,xde pongg kak filla..huhu..kempunan den nak nengok..kol bape sbenanye td?

Miss Moon said...

Lenny said :

genie meh aku tulun jawapkan bagi pihak moon.. dier kalau gado pon dier cakap.." tak baik tau buat saya macam ni.." pastuh dier nangis je..

moon said :

Wey cam na nko ley tahu nih ...tak pun aku cakap

" sampai hati tau "

nanges tew a must kay hahahhaha

u know me so welll hahhahaha...no sewel kay