Tuesday, August 16, 2011

BUKA PUASA DAY-12 & 13

DAY 12

hai sume.... i memang busy okey.. ada plak i busy jait langsir T____T.. i tak penah tukar langsir umah.. dah 5 tawun tetap yang itu.. so kesian kat diri sendiri.. hahaha. 

Hari ke doblas hari tu.. sangat bosan dan buntu nak memasak.. Pak Radie memang jenis sempoi-wa-tade-hal-cuma-kondem-sikit-je punye type.. so simple-simple ni memang dia on jek.. 

NASI GORENG USA

Katanyeeeee.. nak jugak USA.. hahaha... hentam kromo jek. campak udang.. hehehe.. laju jer.. 


pastu dari tengahari aku dok tebayang bubur lambuk kg. baru.. tah kenapa teringin lah sangat tekak nie.. sekali sms Pak Radie.. kalau dia lalu kat sana tolong lah beli.. 

memang tak ah kan..

sekali tu rezeki aku agaknya.. jiran-jiran blok ni gotong royong masak bubur lambuk.. Pak Radie gi amik jer kat bawah rumah.. wahhh ajaib betul ;) itu jelah kisah nye.. suap Amaani bubur lambuk dia tanak.. makan 2,3 suap jer.. maybe ada rasa-rasa spices dia tak suka kot? pastu cirit birit.. bagusssss anak mak.. 

DAY 13

Hari Sabtu.. turn balik Shah Alam... hahah ko tengok muka Amaani.. seketul je kat celah-celah.. 

aku memang teringin gila makan kuih lopis.. Pak Radie dah naik menyampah nak melayan aku punye teringin.. hahahaha... tapi aku nak kuih lopis yang giler original takde pewarna-pewarna hijau.. sekali jumpa kat Restoran Hartini.. sapa tau?? Seksyen 10 Shah Alam.. sapa bercitarasa masakan Kelantan boleh singgah sana.. sebab ownernya oghe kelate.. lauk pauk melimpah ruah.. aku sambil pilih sambil telan airliur.. pak radie lagi bongok.. siap srrrpp srrrppp.. hoooiii.. orang tengok malu lah!! banyak gila food.. tak yah lah leceh2 nak gi param.. kat sini semua ada.. kuih muih.. sepanjang-panjang meja... segala yang pelik pon ada.. bubur je ada dekat 8 jenis ke berapa tah.. lauk jangan cakap lah.. beratur dari pintu masuk sampai pintu dapur..hahaha.. sekali punch rm30.. hahaha.. 

ikan keli peberet Pak Radie ngan tempoyak

ok sebenarnya aku teringin nak berbuka Nasi Kerabu lepas tengok blog JMR makan nie.. 

kuih koci ngan tepung beras ke nama dia? 

tepung pelita.. Acih nak.. sebab yang aku beli kat param estek sana.. aku jalan sambil hayun.. balik umah jadi hancur.. hahaha... Acih menyirap je.. "tulah mama nie.. Kasih tengok mama jalan hayun-hayun".. erkkk Sorry Acih, mama tak sengaja!

ok ni bubur caca.. beli kat Restoran Azira Seksyen 10 jugak.. competitor kedai Hartini.. eh aku ni apa hal? sibuk ngan nama kedai orang plak.. hahaha.. Hartini tu kawan skolah Pak Radie.. aku memang salute dia lah.. kaki berniaga.. tapi time aku study uitm shah alam dulu.. aku memang kalau tengah ada duit sikit.. suka pi makan kat Azira tu.. banyak giler lauk.. tapi mahal lah sikit.. dulu time study beli makan kat Gerai Sek. 2 tu jek.. dapat lah dalam RM3 nasi campur sebungkus.. kalau Azira.. RM5++.. hahahah... all the sweet memories ;) 

The Best Pecal katanya lah.. kat Restoran Azira tu.. eh tapi sedap gak! kuah dia wowww pedas berapi.. memang power!! 


makanan extra.. ktorang kalau balik SA ramai ok.. so aku beli sikit.. ko bli sikit.. last-last betimbun satu meja.. hahaha.. 

popiah goreng 

MIL masak Ayam Pedas apa tah.. gemok sangat ayam dia.. seketul kena share dua orang.. pastu ada masak mihun putih ngan cili kicap pedas.. tapi tak dan nak snap..hahah.. 


ok itu saja berbuka puasa kali nie... 


oh ye.. Puasa tahun ni tak tau nak belikan ibu mertuaku apa.. hahaha.. last-last belikan kain ;)




kasa rubiah.. nasib Mak suka.. sebab rasanya Mak takde lagi kaler purple... ewahhh mak mertua i raya sakan.. baju lagi banyak dari cucu nie per cer per cer per cer.. hahahaha...





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

ayoikema said...

lauk dah sedap..tp biler bab nak bile aper utk mertua aku dh sentap...aper nak bg thn ni..jubah oke x???

Aya Ariel said...

kesian amaani..nampak kepala jer seketul..rambut dah lebat dah..hihihi..

sedapnye..telan liur ler jawabnye tgk makanan masa nih..haiiihhhh

misz beauty said...

oh daddy & mummy saya suka betul sopin kuih muih kat hartini tu. sanggup dari serdang pi sana nak membeli... huhuhuuu =)

NenetPenne (NP) said...

i tahu dua restoran tu...makanan byk gile dan boleh jadi gila nak pilih makanan... tapi i lebih suka restoran hartini

eh u dah pi tak restoran merah kat TTDI jaya dekat area2 bengkel kereta... hak tu lagi best.. mahal tapi dia punya makanan memang terbaekk..kalau masak lemak tu memang berlemak laaa, santan cukup rasa bukan takat santan sikit tapi airnya banyak...

NenetPenne (NP) said...

lupa nak tulis, TTDI Jaya Shah Alam tau...

Filla said...

kema:ok jer..janji ikhlas ;)

aya: haha rambut dia mmg serabai skang nie..

misz beauty: ohyeke? jauh gile from serdang?

nenekpenne:tak pi ttdi jaya sbb kat s.alam pon dah belambak makanan..hahah

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kalau membeli juadah tue mmg boleh lupa dunia..semua sedap... yummy!!

Ain Atika Zailani said...

peergghhh sedap!!!

mamasuri said...

aku yg dkt ngan kg baru pun belum pernah makan bubur lambuk situ..hehehe...