Wednesday, August 17, 2011

Kisah di bulan puasa...

Hari tu aku gi jalan-jalan kat Empire... pegi berdua je ngan Pak Radie.. sekali-sekali di bulan puasa jalan berdua rasa macam romantik jer.. hahaha... lagipon senang.. ko pegi TANGS aku pegi Dorothy Perkins.. ko pegi Timberland aku pegi La Senza.. haaaa gitew... jadi dapat lah spend quality time ikut citarasa memasing tanpa perlu mengadap muka kelat sebab "eiiiii balik-balik tengok bra, macam aku boleh pakai".. tak pon.. "eiii tak habis-habis belek boots, gi keje naik motor pon sibuk nak pakai boots segala".. 


Bila jalan sorang-sorang.. aku bebas nak keluar masuk fitting room tanpa ada rasa besalah buat orang tertunggu-tunggu... nak pegi cashier takut-takut kang si dia nampak harga baju mampuih nak bersoal jawab.. boleh buat muka confident nak try baju seksi-seksi tapi untuk tatapan mata sendiri pon cukuplah... hahahah.. eh best jugak kan? tapi aku tak reti pegi sorang-sorang... selain dari takut sesat barat... aku rasa mcm bangang jalan sorang-sorang.. so aku rasa macam ni best.. kita pegi shopping sama-sama.. tapi ko pegi sana.. aku pegi situ.. nanti kita calling-calling.. hahahah... pastu tau-tau bila jumpa balik.. dah ada paperbag kat tangan.. tangan sapa.. dah tentu tangan aku..muahahahahha... 


-sugar glider-

Masa jalan kat Empire haritu.. kitorang singgah kat luar Pet Shop apa tah.. betul-betul depan escalator.. ada jual macam-macam pet.. paling best sekali Sugar Glider.. ya ampun comel giler... sekali aku picit memang penyek binatang ni tau.. hahah.. Pak Radie pon suka gak.. harga dalam RM300 sekor.. lagi ada hati dia nak bela.. "Bang, bela anak kat umah lagi elok bang".. hahahaha... tak perlu lah... eh tapi sapa takde anak nak dibela.. elok gak bela pet.. boleh release stress.. aku kalau x de budak kecik.. dah lama aku bela..hahahah.. dia tak boleh makan buah masak macam grape or green apple.. nanti dia sakit perot.. hahahahah.. 
*pandai je sakit perot*.. 


pastu pusing-pusing nampak puppy.. alaaalaaalaaa comel... kecik gila.. macam baby bulldog.. siap pakai baby-T kaler hitam.. aku lempang kang.. ko binatang, sibuk nak pakai baju.. hahaha... pastu ada rabbit.. ishhh hamster pon ada.. comel.. tapi bau dia hmmmmmm... aku dah serik bela rabbit dulu.. ada musim bulu dia gugur.. gila babeng punye gugur ko tau.. dah lah tiap-tiap hari balik keje aku kena cuci taik dia.. pastu orang tu kata rabbit tu jinak kalau kita bela dari kecik.. jinak??????? sakit hati aku.. rabbit tu Pak Radie belikan sepasang dulu.. sempena birthday.. konon-konon sweet lah bagi bini rabbit.. padahaaaaalll.. dah jadik keje aku plak tiap-tiap hari cuci kandang dia.. perghhhh.. sampai ke besar tak jinak-jinak.. asal aku pegang je betempiaran dia lari.. boley?????? ke aku ni takde ciri-ciri penyayang? 

Kawan sekolah Pak Radie dulu lagi gila.. bela ular sawa.. tido dalam bilik sesama.. ko nak mampus dah ke apa? saiko!!!! dah takde binatang dah dalam dunia ni ko nak bela??? kok ye pon adventurous sangat.. bela lah ikan keli ke.. ikan air tawar ke.. saiko! 

dah citer pasal binatang plak dah.. aku suka gak gi Empire.. sebab suka tengok orang kat situ.. macam stylo-stylo... pastu tempat tu tak crowded sangat.. eh kat Dorothy Perkins tu ada jugak baju-baju aku suka.. tapi RM100++... haishhh mahal.. aku nak yang RM100 kebawah je hahahaha... kan selalu mcm tu kan? bila aku ada duit sikit.. design ntah haper haper.. bila aku takde duit..time tulah ko nak keluar design best-best..ada yang tanya baju oghen aku pakai pi bukak puasa tu Dorothy Perkins ke? a'ah yer betul.. aku nak pi grab lagi selai kaler biru plak.. hahah.. dia ada 2 kaler jer.. oghen ngan biru.. aku memang dah set nak amik dark blue tu.. kan ke aku ni tak reti pakai kaler2 terang nie.. tapi slamber je bawak yang kaler oghen gi bayar.. hahah.. tapi ok lah,, aku tak nyesal, sebab aku memang tak de kaler oghen ;)

pastu gi lalu kat Charles & Keith.. macam berbelah bagi.. nak masuk ke tak.. Pak Radie ada time tu.. aku tanya, "eh nak masuk ke tak ah?".. silap lah ko tanya kan.. "dah dah dahhh.. tak yah.. beli kasut apa lagi?".. ok ok ok.. terus patah balik.. masa patah balik ada satu couple ni dengan anak dia dua orang kot.. tetiba mak dia tepekik "Michael!!!!".. aku macam kejung kejap, tapi buat-buat tak dengar... hahahahah.... Michael okeh.. dah sah-sah melayu jati... dah takde nama melayu lagi ke apa... aku tau lah anak masing-masing sukati lah kan.. tapi aku segannnnnnnnn.... hahahah.. aku plak yang segan.. hahahahah... 

pastu ada masa tu kitorang lalu kat drive-thru Mc D.. nak belikan Amaani bubur... jam okehhhh... semua muka melayuuuuuuuuuuuuu je.. alamak haiiii... malu lah sikit dik.. kok ye pon tak puasa kan? apa kata len kali duduk diam-diam kat rumah ko call je delivery.. ini tak agak-agak... takkan kul 12 ko dah beli Mc D utk buka puasa??????? sedangkan ada sorang cina ni borak ngan ktorang.. dia pon try puasa 2 hari... saja je nak rasa macamana puasa... malu tak????? malu lah weiii.. tak pon ko tak malu ke, anak aku 6 tahun pon puasa.. ko dah boleh jadi laki orang lagi tanak puasa.. Si Di citer kat Terengganu lagi best... masuk beratur ni.. mamat ni siap pakai helmet tanak bukak.. pegi order... perghh.. tau plak malu tanak bukak helmet.. naik motor? ko nak makan kat mana? atas motor??? 

ok itu jelah nak menceceh... letih plak.. yang tak boleh puasa, jangan makan depan orang puasa.. dosa! hahahah *aishhh terasa diri sendiri auwwwwwwwwwwwwwww*

*makan dalam kereta takpe kan Di kan?*








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

11 comments:

Baju Kurung Budak said...

Salam.
haritu ada nampak mamat ni jalan2 bawak menatang ni. dalam hati kata kalau binatang dia ni lari, aku simpan kat dalam beg, baru kau tahu. hihihihi....

UmmySheera said...

patut pulaukan ramai2 org xpose tu.. huhu

NenetPenne (NP) said...

i pun mcm u gak, jalan berdua tapi bila tiba destinasi, masing2 pegi ke tempat tujuan.. bila dah dapat apa yang nak, just call jelah jumpa kat mana2...jimattt masa
tak adalah si mamat tu boring nunggu kita nak try baju itu dan baju ini...

i pun suka menyinggah kat kedai pet tu...kadang2 leka tengok anjing kat situ..comelkan???

haaa betul baju oren tu DP punya... i pun ada beli satu tapi kat DP subang parade..time tu kaler biru dah tak ada...

lagi satu DP ada kat JJ Bukit Tinggi...kat situ lagi byk choices.. kasut DP pun ada...

wahhh panjang komen...sorry..:)

NenetPenne (NP) said...

jap jap..
empire tu kan kawasan subang jaya, mestilah orang stylo2..lainlah kalau kat JJ Kepong tu... jinjang ramai.... opsss....

JMR said...

agak2 tak posa makan depan org ramai..binatang tu pon tahu hormatkan org pose..:-p

Shinnaz Ahmad Rasid said...

"eiiiii balik-balik tengok bra, macam aku boleh pakai".. haha. betul ke pak radie ckp caniii?? ni tahap bosan habis dahh niii!! hahaha.

u ni kelakar lah filla!!

ayoikema said...

hehehe..kita ader gak reason...tetapi org lelaki ni yg suka crik reason sendiri...

Aya Ariel said...

muahahah..pak radie kat suwit sgt..buka gangster..tp dalam hati ade taman..muahahah..

laki aku lagi best kalo beli bra..siap tolong pilihkan..pilihan dia oke ape..kuang kuang kuang.

makhluk yg tak reti nak puasa nih..xtau nak ckp dah..lepas tangkap buat lg..kalau dah pegang pd kata2 "kubur lain-lain"..mcm nih lah..tak reti malu..kan acih kan??

Cik Bambam said...

yelar kak filla.. kita yg pempuan tak boleh nak puasa pon mkn sorok2..mkn roti jek.. xde lar terang2an mcm tuh...huhuhu

Unknown said...

nama anak dia mikail kot. tinga ko yang silap denga.
ada sorang tu..aku kenal..lagi hebat nama anak dia. amaani nok. armani exchange ke apo?
ehhh belum lagi aku citer sekor nih.. nama anak ambereen hoi! ingat amber chia ke haper??
mesti mak mak meka stok diva de vas meletops kan nyah. auuww.. tak rela mak. hihihi..

Diana Ishak said...

makan dalam keta takpe beb.
Makan dalam keadaan senyap sunyi yang aku tak tahan tu!!