Monday, August 22, 2011

BUKA PUASA DAY-13

Heheheh tetiba jek Day-13.. sorry ler.. mana yang tetinggal tu, maknanya makan kat luar.. seperti McD.. tak kosa nak snap lahh.. hahah.

Ini menu hari jumaat.. 

AYAM BERLADA

Eh kelaka lah.. tetiba ada orang tweet.. 'masak boncis ngan ayam kan'.. huarghhh tekojut den tau.. terus pandang kiri kanan (kat dalam umah).. hahaha.. uihhh serammmm.. mana orang ni tau... aku tak tweet pon nak masak apa..hahah.. bila pikir balik, ni konpom nampak fillanie bli ayam ngan boncis tengahari tu kat Darussalam kedai runcit.. (nasib tak nampak aku tapau nasik lauk kari) muahahahaaaa... 

sekali nya betul... hahaha.. kata shafiniemokhtar "muka fillanie macam nak telan mat bangla yang potong ayam" muahahha.. tau takpe.. manalah haku tak geram.. dulu beli ayam kat situ.. dia potong tak putus.. sakit hati mak tau.. aku balik umah.. aku plak kena jadi bangla potong ayam.. perghhh... dah lah beli kentang hari tu dia timbang tak pass2.. haku ni nak cepat.. ko timbang kentang pon tak reti.. haishhhh... 

tetiba teringin nak makan sayur kacang boncis.. pecah telur sebijik.. ermm dap dap.. aku ratah mcm makan nasik..hehehe.. 

untuk Amaani.. kuah dia jelah dengan kentang.. 

untuk Acih.. drumet je.. tak paham aku.. 

ok lah.. nanti rajin update lagi.. banyak benda nak update.. tapi mcm malas jer..hahah.. lepas nie entry bukak puasa dengan bloggers famous.. auwwwwwwwwwwwwwwwww.. tunggu yeh?



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Aya Ariel said...

faster filanie faster pelissss!!!
tak pose ekk...muahahahah

SHAFINIE MOKHTAR said...

hahhaha mmg garang abis,
rasa nak tegur sgt n kalau bole nak amik gmbr tp takut gle.. bratur kat belakang, pastu kat tmpt ptong ayam duk sebelah.. dah mcm jumpe artis tp artis garang..hehehhe

*Hani Alani* said...

acih mkn drumet je ke kak?? wohhh menyelerakan lauk di atasss!

JMR said...

awal2 dah sendawa tgk gmbr kt sini..

IdaShazana said...

kalau masak sendiri, ayam goreng pun sedap ya hamat

ArsheedA said...

sis!!!!!!!!! nak resepi ayam berlada tu..nmpk cam best je...tq :)

Filla ~ Kasihs said...

resepi ayam berlada:
goreng ayam ketepikan..
blend cili kering+bawang besar (1/2 biji)+bwang putih 2 biji.. panaskan minyak (lebh sikit minyak tu).. tumiskan cili blend tadi.. sampai betul-betul masak..masuk garam dan gula...lama sikit.. pastu masuk ayam dan bawang besar dihiris.. golek-golek sampai rata.. dah leh angkat..siap!! kacang kan?

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

wahh, boleh tiru resepi nii:) hikss hiksss....

ArsheedA said...

ye la...gila kacang. tq sis!!! lap u lah :D