Wednesday, June 17, 2009

Perihal Singa Betina dan Anak Singa...

aku adalah sedang dilanda penyakit *demam-tp-mcm-tak-demam* yg pasti bukan demam virus babs yer... dilanda batuk yg maha dasyat..stok skali aku batuk kung-kang-kung-kang.. satu opis ni leh gegar.. yer bagusss... (barulah meyakinkan kenapa aku EL semalam)..


dah la dilanda sakit... pastu dilanda sakit hati plak lagi.. dengar radio pagi tadi (sebab tak baca suat kabar ngn tak tgk brita).. jgn salah kan saya... anak saya yg control remote semalam.. aku cuma dpt tgk ManjaLara part 2 jer.. eh eh ehhh..soklan... manjalara tu part 2 ker? naper mcm sama jek ngn dulu nyer manjalara? siler jawab soklan saya..sbab kalo sama mcm dulu aku tanak 'menterjebakkan' diri kul 6.30-7.30 lekat depan tv...


ok sambung citer psl pagi tadi dengar radio.. PM kata tak leh salahguna internet untuk kepentingan peribadi.. ermmm...ermmmm..ermmmmm.. no comment.. tp ingat main2.. skali dari pagi try ler connect berchatting bersembang.. tp tak lepas babe.. ces!!! tu pon bukan YM okeh.. tu dah kira alternative lain pon dah kene block... yer bagus...bagus... maka keras ler aku lepas nieh.... syabas!!!!


ngan idung yg tesumbat... ngn otak yg tesumbat ni aku try gak nak update blog nie.. walopon wayar hp aku nak masuk gambo pon ntah maner tah... (sebab acara semalam ialah gi alamanda ngn Acih berdua-duaan sambil mengambil kesempatan tidak dtg ke opis dan anaknyer sukarela ponteng sekolah).... dah acara mak ngn anak.. dah tentu ler passing2 hp pas ko hamek gambo aku..aku plak hamek gambo ko).. kuakakakakkakakakakaaaaa.... apak dier takder..hamannnnn donia mak.. takder saper nak kutuk2 aku amik gambo.. tatau ler kalo org jual insurans etiqa dpn mc d tu tetiba nak dtg sound plak kan...


oh ni sesi mengadu lagi.. semalam kan dok bedua jek ngn Acih kat umah.. pastu time aku mandi pas maghrib tuh.. aku kuar dari bilik air.. tgk Acih sengih2 main aku nyer oil control film clean & clear tuh.. dah keluakan 2 helai... aku tensi arr.. aku sket punye jimat cermat okeh.. dah pakai siap leh simpan utk petang.. recycle lagik..ko senang2 jerrrrkkkk amik lap2 lemari... ho hooo.. sabauuu filla...sabauuuuuu... aku warn ler budak kecik nieh.. "jgn main lagi nie okeh??!! kalo mama nampak lagi sekali Kasih main mama nyer nih.. siap eh..... mama jentik kang tangan tu".. dia mcm biasalah.. dia kan anak bapak.. harusler menjawab jer tak puas hati.. "biaaaalah".. ohhh biaaaa yer??... aku pon start bebel... "mahal tauu mende ni... "..Acih jawab lagi "beli jelaaaaaaaa".. dah dah dahhhh.. ni kalo aku sambung lagik menjawab ckp dia.. konpem sampai besok tak abis....


lepas mandi tu kepala aku bedenyut2 plak.. terus baring atas katil.. panggil Acih.. "Kasih..meh sini, tolong picit pala mama nie.. pening laaaa".. huiiii... ulang balik dialog nie rasa mcm aku makcik tua yg dah tak larat kan?.. hihihi... pastu Acih jawab "kejap laaaa... sabarrrrrr boleh?".. huiiiii power tul jawapan mak nenek ni kan?.. aku diam jek sebab pening... pastu panggil lagik.. "Cepat lahhhh.. sakit pala nie".. then dia jawab... "yelah yelah... kejap laaaa...dengar tak?".. fuyoooooooooooooo.. bagus jawapan.. nasib aku lemah tak terdaya.. kalo tak aku dah lama dengki kalo dia ckp "mamaaa nak milk".. konpom ko kene balik ngan aku..mmg aku balas tak buat milk... sampai sudah.. aku ler picit pala aku sendiri... *mcm ada potensi jek aku kene campak kat rumah orang tua*....


dah ler siang tu dia sepah2 lantai ngn colour ngn ketas.. takper... bagi chance jerk... pastu aku sound.. "Kasih, kemas!!!!".. rajin plak dia kemas... aku tak tgk..sbb aku kan bz chatting kat lappy... hehehe.. pastu dia panggil "Mama... tadaaaaa... ".. huihhh kagum okeh..anak pompuan aku mmg boleh harap...(berkat didikan singa betina)... dah sudah tu aku bgn nak gi dapo.... skalinyer aku tgk kat meja tepi aku susun magazine tuh.. nah ko... selonggok mcm gunung.. oohhh.. senangnyer kemas.. longgok atas lantai... punggah.. pastu gi longgok atas meja jer... sbb jap lagi ada bibik nak gi sambung kemas... takper takper.... budak2.. mmg mcm tu.... *GRRrrrrrrrrr*


pas tu Pak Radie pon balik... dah tu aku tetido ler kat sofa hall.. bepeluh2 bagai.. pastu masuk bilik ni dah bersiap sedia nak tido.. tutup jek lampu terus masuk bawah simut.. pastu rimas2 sbb panas kan.. tetiba rasa geli2 kat betis... perhal??? aku ingat rambut ker aper ker.. aku pon raba2 lah kaki aku... nahhhhh!! dapat satu.... (sabooo yer.. bukan lipas..kalo lipas.. aku dah tecampak sampai ke dapo dah)... heheheheh.. rupanyer oil control film tu lagi.. ohhh... budak nie main bukan 2 helai rupanyer.. ada lagi selai nieh..tp gelap kan.. so aku amik aku campak jer.. sekali aku rasa geli2 lagi... ngn sakit atinyer aku bgn bukak lampu... nah tu dia!!!!! puluh2 helai okeh!!!!! huiiii menggelegak ati mak ni hah.. tgk Acih dah tekangkang dah tido tak sedo diri... oooooohhh.. dia dah takut dia semunyik kan bawah comforter aku... bagussssssssssss.....


*ok ok ok... sudah lah bebel... aku sakit okeh........


jap ada iklan... saper nak LV Neverfull untuk adiah suker2 ati jer orang nak bagi... siler click here.. leh cayer ker nie?? ada kawan ku email kepada ku.. dan aku telah menerai juger..dengan harapan dpt bag LV.. yg mmg ko dah tau takkan dapat nyer!! takper... JJ penyanyi tu kata kat aku... "Berangan Tak Salah"... huahahah..

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
PLEASE REFER OUR PORTFOLIO AT THE SIDEBAR
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

14 comments:

mannira said...

wakakaka....nak gelak je...

get well soon... fila guna ym kut email la..reti tak?? tak reti kalu email me at mannira@tm.net.my

Mimy Hamid said...

aku pn dgr pg radio pg tadi..topik tu aku sentap gk la..wlupn x gomen tp effect tu...weh syhh !!!leh pki guna web email yahoo la beb..ko try..

MamaIcha said...

get well soon singa betina :p

::MIMIE:: said...

dh lame dah bace blog ni
tetiba kali ni rase nak komen =)
hurmm utk kakitangan gomen
subscribe la broadband
kalo takde broadband
pakai steamiks.. tarik line steamiks kat umah bawak gi opis
hehehehe
bil broadband every month kite claim kat admin
ok tak?

hOtMaMa said...

hihihi..lawak arr kasih.. perangai sama mcm shasya.. dah buat salah takut kantoi terus sorok kat mana2 celah yg dia sempat.. pas tu mulut yarabbi punya menjawab..huhuhu.. nangis mak noks!

btw.. get well soon!

Norly a.k.a MamaLeana said...

sume budak tecik cam tuh ah agaknya,kan...
bleh buat omaknye darah tinggi..ekeke :D

juhasni said...

heheheee...sumer pakat sentap kan...
pergh singa betina...leh geng laa..akak kalau kat umah pon sama gak...mmg selalu je menyinga ngan anak akak...
apa2 pon get well soon ..

Filla said...

mannira:saya yg bijak pandai nie.. dah try masuk sana sini.. tetiba kuar 'akses anda disekat kerana mempunyai unsur2..bla bla.".. tegezut mak..hehehe
mimy hamid: tgh keras nieh..cess..
busyuksayang: aummmmmmm!! singat mengaum ke?
mimie:uihhh jgn buat kije giler..last2 aku kene band..blogging pon tak lepas camno?
hotmama: jom nangis sama2 mengenang nasib anak..
mamazahra:darah tinggi tambah ngn mendidih2 skalik..
juhasni: mak budak mmg sinonim ngn singa betina... comel jek!! hehe

pHat sUe said...

heheh gelak kuat kuat :P. sabar2.

pas ni turn aku lak. cam ni ke agaknye nanti weh? * garok pale *

ps :* lambai2 kat mimie oihhhhh wat pe sinih mieeeee * :P

Filla said...

phat sue: hahaha.. bab pangai tu dia ikut pada mak ngn apak gak kot?? ko rasa pangai ko sweet tak? kalo sweet maka ko terselamat!!!!! huahahahaha..
*ko sempat lambai2 orang kat sini?? haha..

pHat sUe said...

hahah sweet ke hapo! isk...abes lah. dap nye wehhh die jap jap kan ko kan. dah la mak ket pale lak tuh.

hahah harus la lambai tuh kekeke :P.

jangan ckp pas ni ko kene YM YM kat komen box sudah lah...cepat je tuh reply tuuu hehehe

get well soon babe!

ila de cute said...

lawak la kasih....aku pun memula ingat lipas kat dlm comforter...ahhahaha mesti ko menyirap kan...

Unknown said...

hahaha.. ada potensi ko dok umah org tua. takpe, aku g lah lawat bawak buah.. tu pon kalo aku tak tercampak sama. kalo tidakk..katil bersebelahan lahhh kita! bahgia idop sampai tua ngumpat org!

ko dpt bag LV tu..bagi aku pinjam yer. JJ mana yg bagi nasihat kat ko tu? nasihat JJ Lopez ko taknak plak dengar kan!

ni JJ artist tu ke?
tak lahh..ni JJ jual coq pisang.

auuuuuuuwwww tetiba mak tingat sms hangittt ngan pembeli goweng pisang mak itewwww..

c a b b i e n a said...

:)
biasaaa la kanak2...
mencbr kesabaran thp infiniti...
get well soon...