Tuesday, June 23, 2009

3 Lelaki Yang Diraikan......

AYAH SAYE..

di kesempatan ini... (walopon dah telambat baper hari...).. takper..janji ingat.... aku nak mengucapkan slamat hari ayah..utk ayah aku En. Ibrahim bin Hassan.... yang sibuk bela ikan air masin dlm akuarium..pastu asyik nazak jer ikan tu.... dan juga sibuk bela burung... pastu asek memekak sebab burung pipit liar yg sibuk makan makanan burung belaan dier... (abis duit beli makanan utk sedekah kat burung2 pipit liar)... x per.... bersedekah amalan mulia....

sajer buh gambo En. Brahim (apak saya) yang nie.. sbb muker mak saya a.k.a. Wan Acih tu blur.. sbb issue ialah hari bapa.. so gambar bapa jek yg terang yer....

takder hadiah utk aku bagi kat ayah... tp mcm nak blanjer makan... tgk ler..kite gi makan besok malam yer... aku sayangggggggg bapak aku!!! (perghh mcm kasar plak bunyik dier...).. kang aku bagi ayat manja bebulu lak korang... (ayang sayanggg ayahhhhhh!!!)... huahahha.. bebulus tak??.. mende ni mcm cinta lah... takyah diungkap dari mulut... hati jer yg tau dah cukup kan?.. muler lah aku nak jadik kerispatih nieh.... ok dah cukup pasal En. Braim....Eh lom cukup..nak tambah lagi satu..habbit pelik ayah saya nie... dia kalo belek gambar dia sendiri dalam album..dia salu tak pecaya kenapa dia hensem sangat.... boley ker mcm tu??????? arghhhhhhhhhhhhhh!!!


PAK MENTUA

(sebelah kiri ialah Pak Mentua saya... sebelah kanan ialah apak sayer).. *lihat ler kemesraan mereka sehingga sanggup main inject2 tangan nak cek kencing manis di hari raya yg mulia*


Ok citer pasal father-in-law atau Pak Mentua saya En. Hamid plak... pak mentua saya lemah lembut orangnyer... saya nie mmg beruntung... dpt yg baik2 jer..walopon saya ni kurang baik sket kan...(syukur lah yer)..huahahha... semuanyer sporting2 belaka... Atok Hamid ni adalah orang yg penyabar... sebab tu Atok Hamid ler orang yang selalu di buli oleh cucu-cucu beliau... huhuu.... nak wat camno?.. i'm so thankful....


PAK RADIE

Kita beralih ke Pak Radie plak... 'Happy Papa's Day'.. (heheh.mcm tak ikhlas jek nak wish kan).. selamat hari papa.. eii geli mak!! dekat Pak Radie nie.. kene tanyer Acih ler.... aper kebaikan Pak Radie kat Acih... (selalu bawak gi public toilet?).. ohh tidakkkkk.. itu keje aku tuuu... (selalu pakaikan pampers sebelum tido?).. ohh itu pon keje aku..... (selalu buatkan milk?).. oh itu pon keje aku gak...tp dimaapkan ler..sbb pak radie salu tak der kat umah.. so nak atau tidak..mmg itu keje aku ler... kalo aku ada bibik...konpem aku dah jerit kat bibik dah..... (biiiikkkkk milk acih satuuuuuuu!!!).. *patut ler aku x der bibik..lom aper2 dah brangan*.. buat masa ni Acih jek 'bibik-bibikkan mak dier nieh'...

(gambar lama sebagai hiasan.. motip? papa ngn anak mmg suker pakaian seragam)

(pakaian seragam kedua)

(yg ni takleh ler nak pakaian seragam.. camner ler plak kalo Pak Radie pakai mcm Acih..sanggup ker korang?).. huahahahha... gambar ni sajer nak 'up' dia sket..kengkonon rajin jaga anak..(siler ignore spender saper tesidai kaler ijau kat background gambo ni)

Tapi Pak Radie ni very concern pasal kebersihan Acih... dia yg salu sental slipar ker.. kasut acih ker... kalo keluar bejalan..aku konpem menonong ke depan..sbb aku tau.. Pak Radie sgt boleh dipercayai bab tgk2 Acih.... (aku kan tak leh ler... Acih jalan slow2 nieh...).. kalo org tgk..konpem org mengutuk aku lah.. (aper lah pompuan nie.. biar jer laki dia yg layan anak.. dia jalan jer tgk2 barang..buat tatau kat anak).... hellooooooooooo?!!! aku dah penat jadik bibik kat umah ko tau ker???!! kalo tatau jgn memandai wat andaian... jaga tepi kain ko jerk sudah....

Ok ler tak byk nak citer... aku penat.....

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
PLEASE REFER OUR PORTFOLIO AT THE SIDEBAR
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

mannira said...

la..fila..mmg kita samala..org pun kalau kuar..gitula..danish dgn abahnya.. and org akan menonong je kat depan.. apa2 hal anak, abah nya yg kena ambik tau... samala macam fila.. kat rumah semua kita buat..so ko pandai2la kan.. tapi bila org lain tgk mesti mcm kita ni mak yg tak pandai jg anak kan??? lantakla.. kat rumah kalau anak nak susu diaorg ke yg tlg buat... ha..ha..

tapi kan bila dah besar danish dah tak nak jln dgn abahnya..tensen tensen...

Anonymous said...

eh..eh....sukernyer.......THANK'S HONEY.........(haikktuihhh)........hahahahaha...terharunyer pulak rasa diri ini..!!!pujilah lagi...pujilah lagi.....byk ko nyer aku x bt mcm2 benda untuk acih ekk....mcm good-good jer statement tuh..isshhhhhh...........poyosss nyer......i pon layan acih gak la klu g toilet tuh..saper skang ni slalu mandikan acih tuh...klu x apak dier nih....mak dia 'ASIK NK MEMBLOG KAN DIRI JER....ASIK ON JER STREAMYX TUH...SIBUK BLOG 24 JAM..KLU KORANG X CAYA..KORANG MESTI PERASAN KAN..BLOG FILLA NI SKANG CEPAT UPDATEKANNN..KAN..KAN...TU TANDANYER FILLA SIBUK NGAN BLOG DIER NIH.....HAHAHAH..SAPER BETUL NIH.........BTW..THANK;S TO FILLA PSL WISH APAK DIER NI FADER'S DAY...HAHAHAHA..MUAAHHHHHH

genny da bomb said...

kakakakkakakakaka...pecah tembelang buk pilla hihihii..en anon dh bersuara hihi..

p/s kalo tak disebut spender ijo tu mak pun tak perasan ada spender hihihihi..

Mimy Hamid said...

filla, apaknya radie dh jd pengomen ko skrang..heheeh...lawak lawak ..FIL ko nya nama sama ngan abah ku nye nama le..ahah atok amid..sesuwaiiiiiii...

Softtouch [Hanim] said...

kelakar lah filla ni..tergelak sorang2 sy bc,dah lah kat opis ni..
Samalah mcm kita kalu kuar bapaknya yg selalu ngan anak. Maknya menonong ralit tgk brg.he he he

MamaIcha said...

filla, pak radie dah replied tue...hahaha!!!!

Sham Ummi Echa said...

hahahha..pak radie da pecah rahsia ko..ohhh buk filla asik memblogkan diri jer yer...meh babap dia skali.. hahahhaha

ko sama la cam aku.. kalo kuar g brjalan or beli barang ke..mmg aku jer menonong kt depan.. yer la kalo da 3 org skali jln slow..bila nk setel beli barangnya kannn..

Filla said...

mannira:yer hidup mesti adil..sama2 wat keje...
Anon: hoiiiiiiii... haaa kan dah kene hoii..hihihi... gelis tengkorak mak..aper lagik? kata father's day.. open ar table!!!!! huahahahhaha... kan tgh musim menge'pow' nieh... siler siler...
genny da bomb:en anon tu tipu tu..
mimy: sok ko ada anak..leh anak ko panggil atok amid!!
softouch:jgn sesame menonong kang jadik kes Yin plak..
busyuksayang: jgn layan komen Anon yer..heheh
sham: hehe..kita pompuan kan wat keje lajuuuuuu jek..heheh

pHat sUe said...

hahahaah LOL. epi papa's dei to pak radie jugk.

fila aku dpt rasekan stement papa acih ni sal ko asek memblog je.

bukti?

sbb aku ade tgk wajah tu mase aku gi drive tru mcD equine tah bile bile tah. hahah kantoi dohhhhhhhh :P ko ngan lappy :P

Liyana said...

comel pic acih pakai undies tuh jerk!!!auwwww...huiyo....pak radie pun dah pandai komen...hehehehe