Monday, June 08, 2009

JAWAPAN TEKA-TEKI-TEKA-TEKO...

TEKA TEKI



Di satu kepulauan yang tak baper nak indah niee.... terdapat satu pulau yg amat2 ler kecik... tatau cemana... ada sekor monyet tetiba tesidai kat pulau yg kecik giler tu... besar pulau tu muat2 jek utk monyet kiut tuh.... kat pulau yg kecik gile tu... ada satu pokok kelapa yg tak der buah... itu jek yang ado.... sian monyet tu..nak begantung idop kat pokok kelapa tu jer... so soklan bernas lagi bijak pandai dari aku ialah... apa cara yang monyet kiut ni leh buat utk keluar dari pulau tu?? pulau tu kecik giler okeh... kat tengah2 laut.... cemana monyet kiut nak ke darat?????

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

memandangkan takder siapa yang lebih bijak dari diri ku ini..maka aku terselamat dari nak memikir hadiah apa nak bagi kat korang nie... tp jawapan korang mmg bernas... meh aku copy paste sket jawapan2 tu...


-

-

-

-

-

-


yantz-yeem

nak teka..nak teka...ok jwpn saya ialah...dia mengemudi pulau yg kecik itu dgn membayangkan bahawa pulau itu adalah sampan/bot/rakit dan membayangkan pulau yg dia tgh duduk tu akan bergerak utk smape ke darat...aci x jawapan nie? sbb dah kecik nau pulau tu kan?ekekekeke..hantam saja la labu...


mannira

ala..tak de can la org nak dpt adiah tu.. sebab org tak tau nak jawab... nape ko bg soalan yg susah pale otak nak pk..bg jela yg senang2.. ha..ha..


love.prevails

hellooo..sy antara silent reader kak filla, br nk komen ni..nak try nk try.. 1.sebenarnya jarak antara pulau kecik ngan darat sebenarnye setapak langkah atau pendek kata tak jauh pon, so monyet pon swim je pg darat..atau atau2.monyet tebang pokok kelapa gune apa2 kuasa hikmat yg dia ada,naek btg kelapa tu, kayuh laa dia sampai darat..tp, sy rasa jawapan sebnr from kak filla mesti dasat ni :Psalam hug n kisses buat kasih yg comelll!!!


.atiqaturn.

monyet naek ats poko kelapak,,then pokok tue pun terbengkok samapai ke darat..sbb darat ngn pulau jaraknye same dgn batang pokok kelape..ye tak?;)


mira

monyet tuh monyet dlm cite dragon ball. so die gne awan terbang utk ke darat. btul x? kui3


jujue

ahh bagus bagus...cepat sket bg jawapan! dah tak sabar dah aku nak kenakan anak sedara aku plak. asik bg teka teki jer kat aku !!aku taktau jawapan soklan ko nih. anak sedara aku bg soklan bodow2 pon aku bodowww nak jawab. nikan plak taraf spm mcm nih!


redspider.crystal

oleh kerana tatau tibe2 je monyet ni ada tersidai kat pantai tu,so...tatau tbe2 gak monyet ni ada kat darat balik


~myself n i~

erk.. camne ek?monyet tuh panjat atas pokok kelapa peh tu lambai².... kot² ada nelayan nampak ker.... tak pon.. helikopter ker.... haa.. bolehlah dier tumpang sampai ke darat...buleh ker cam nih? hehe...


-

-

-

-

-

-

-

-

dah ready ker nak tau jawapan dari aku golongan cerdik pandai mcm aku nieh??? siler scroll dengan prasaan berdebar-debar.......

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

APER KORANG PEDULIK???? BUKAN SEDARA KO PON!!!!!!!! (Jawapan ini terkecuali bagi mereka-mereka yg rasa mereka bersaudara dengan monyet itu)


*sambil2 tu.. leh ler korang nyanyi lagu Sheila On 7... caci maki saja dirikuuuuu..bila itu bisa membuatmu... kembali bersinar dan berpijar seperti dulu kalaaaaaaaaaaa*




9 comments:

JuJue said...

ni lah kali pertama seumur idop aku..aku rasa betul2 nak lempang ko kuat2 filla! nasib bukan anak sedara aku yg bagi teka teki ni..kalo dak, dah lama aku halau keluar dari rumah!

hahahahaa...

tapi, macam aku ni...yg di lahirkan pada tahun monyet...camner tu? aku perlu laaa tahu mcm mana nak selamatkan maskot tahun aku tuh...???
ahhhh camner????????

Miss Moon said...

siot tol jawapan nya

Zanna_MamaBatrice said...

ko mmg arr fieyla..
ko nyer jawapan tu...buat aku rasa cam nak hantuk kepala jer...
nasib aku bukan sedara mara ngan monyet tu erk....hik hik hik

tp yg lelain tu sebenarnyer prihatin ngan monyet tu.....rakyat m'sia kan mmg berhati mulia fieyla...ko jer yg x prihatin nie gamaknyer....
larikkksss

azdra-azdra said...

sgt chin peng kepala tenuk biler ko bg jawapan sebegitu... keji siutttt.. hahahahahahahha lempang jer filla nih jujue.. aku maleh nak lempang.. kang lagi panjang tgn aku di buatnya nnt. hahahahha

Lenny said...

ahhahahaha... macam harammmmmmmmmmmmm.....!!!

bongok aku gelak sampai anak aku tgh tido pon terjaga.. skit lagik laki aku nak cepuk aku .. tapi aku citer kat dier dier pon gelak cam hrammm... bongek nyer filla!

mama double A said...

keh3 sebaik sya x sempat bagik jawapan sya ..... klu x puasla empunya blog nak pk hadiah hiks!

Jaja said...

alohaiiii..siut tul..kihkihkih

sheila said...

ahhahahahhahah...

sib baik aku tak migrain mikirkan soalan teka teki teka tekuk ko ni...

ye aku bukan sedara monyet tu...hahahahahahhah....

budus ar luuuuuuuuuuuuuuu...
ni tengah gelak gegar kosi je ni..bos aku ada kat dlm bilikk..kalo aku gelak cam nak mampus kang ada pulak yg dapat resign letter..camno??

mannira said...

ceh...pecah pale pk...siut je jawapan..jg ko fila..bagai nak rtak org duk pk jawapan..cuti pun org pk tau...