Monday, June 15, 2009

Entry takder tajuk..

makan-makan lagi... aper lagi nak buat kan..idop ni tak bererti kalo tak gi makan... so destinasi pertama ialah Jumaat malam di Chakri Express, Alamanda...

dulu kalo aku tgk tempat ni usha2 sebelah mata gitu.. bukan taknak try..tp ala2 tak penah masuk..so mcm malas nak masuk... padahal ada jek awek2 keje situ dok lambai2 suh masuk... takperlah kak..lambai jerlah...

tapi al kisahnyer..masa kat opis jumaat tu... aku dah tengah lapo..and plan mmg tak nak masak..pstu tetiba ada mamat ni terjah bilik aku... dia dari Chakri Express... iyer... dia sgt memahami diri ini.. mcm di post kepada aku saat2 aku kebuluran dan tatau nak makan kat ner... dia pon baekknyer promo..."akak bayo je rm29.90 pastu saya bagi akak voucher ni ha".. malas lak aku nak snap gambo voucher2 yg aku dpt tu kan.. ada lah 8 keping voucher (utk 8 kali makan lerr).. every voucher tu offernyer ialah buy one get one free.. kata lah aku gi makan ngn Pak Radie.. order 2 mende.. yg aku kene bayo yg mahal..yg murah walopon murah singgit je dari yg mahal tu...dia kira free.. ok lah kan? bayo utk sorang jer? 8 voucher lak tuh... pastu dpt 3 lagi coupon free.. 1 free tomyam...1 free aper tah *lupe lak*... oh dah ingat.. free popiah... 1 lagi free dessert... so malam tu kami pon serang ar... sampai pening2 pala nak guna coupon/voucher yg mana (supaya tak kene bayo byk)..nasib arr kan.. nak kata aku owang kampung ker.. janji aku jimat cermat...hahahah...

jom tgk lauk... tgk acih skali...heheh...
ok.. for kids mmg dia bagi pinggan nie.. anak aku girl kot..kalo anak ko jantan..tatau ler gambo aper.. BEN 10 kot?heheheh...

yer acih lately nie.. pangai sgt tak keruan..pening aku.... tak keruan tu maknanyer hover tak tentu pasal...

pas menari bagai... dia memanjat plak atas2 cermin tu... hishhhh....

penat aku godek2 gambo dlm folder.. baru tingat gambo food kat phone..heeh.. tak yah ler yer.. MALAS... hahaha.. tp kan kalo korang gi makan sini..jgn luper order tomyam dier.. perghhhh sedappp..licin mak kejekan.. serai dia hiris2 halus..ala2 tegigit2 manjer jerrr..hahah.. dapnyer..masam cukup..pedas pon ok... ada mushroom.. ada udang... ada sutun... tomyam dlm rm7.. kalo ko tak de voucher mcm aku..tp nak save budget.. ko dok jer mkn nasik ngn tomyam.. huahahahha... ok ler tuuuu... tp aku kan ada voucher..(bagi laluan blagak ngn voucher jap).. aku pon order aper tah nama thai dier.. tp nama melayu sotong goreng tepung ngn udang goreng tepung... sgt meletops!! pak radie ni cewet sket kalo goreng tepong.. nak yg crunchy2 konon.. wat sendiri ler weeiiiii..... byk lak cekadak..kalo order kat kedai kelantan..pastu tak mcm yg dia nak..muler lah.. bibir ler tecebik... muke tak lalu makanlah..pastu ada ayat "ni bukan udang goreng tepung...nie tepung goreng udang lerr.... x per x per... aku lagi suker kalo dia tanak.. byk sikit aku dpt...huahahahahahhahhhh.... ok dah dah dah... cukup ler aku mempromote Chakri Express nie..bukan dia nk dtg hegeh2 bagi voucher lagi kat aku...

pastu ari ahad...pas jek kelas Acih..ktorag gi Sunway Pyramid jap.. konon aku nak gi layer rambut ni hah... skali tak jadik..gi ler lepak kat Ole-Ole Bali... (saper recommend aku dulu ah?)..aku dah luper lah kat blog saper tah... hahahah... tima acih laa... sbb syok gak dok luar tu... sampai nak tetido lah plak ngn lagu trademark bali tuh... berantu siot... anny pon join.. sian atta.. attaaa..nanti kita date lain yer? biler nak banjer nieh?..(tetiba lak).. Acih ngn Anny yang berakhir ngn pergaduhan.. yer..kan aku ckp..budak dua ekor ni suke baik-gaduh-baik-gaduh.... giler babas tul menatang nie... bukan sekadar rupa okeh..tp mmg lazat..siler order kalo ke sini.. nama dia Es Kacang...sedapp tak tipu... ini anny yer.. gambo tuan punye blog tak der kali ni..sbb dah ghoper orang gaji time nie... kang org ingat owang gaji anny lak..saper nak jwb?? ada 3 sebab kenapa aku upload gambo di atas... nak tau? ke nak suh aku buat teka teki lagi skali??heehh.. tak yah ler teka teki..dah tentu aku yg paling bijak bistari... harap korang jawab.. ke lautt peginyer...hahah... ok sbb pertama... es kacang tu cantekkk jer disitu..gerammm tgk..hahah... sbb kedua... asal tgn anny tu putih sgt? ko albino ke aper?.. aku mmg tak puas ati owang kulit putih2 ni.. *DENGKI*... okay..sebab ketiga yg paling tak leh blah... nampak tak ada 2 org kat belah sana tu...yang baju putih tu... slamber badak jer kowek idong dpn aku..aper la bangang giler... tak agak2 okeh..... bkn sket2... ni stok beria2.... (anny aku nk ckp kat ko..tp kang datang giler ko gi sound plak kan)..hahahah... (weh agak2 org tu baca blog aku ker?)..huahahahah...

ok ler... aku letih..sok mcm cuti jek..nak mc..tp kang gi klinik..aku kene ketuk rm40 lagi..menci tul... baik aku dok umah.. sambil layan batuk2 nie.. siapkan packaging nak post frame.. customer yg kat Johor ngn kat Kedah... saya try post besok yer... dah post saya email yer... ni budak dua 2 ekor ni tido kat sebelah aku skang nie... kemain lagik bebalas pantun anak ngn apak dier... kroh krohhh.. pas si kecik kroh..yg si tua plak jawab kroh gak... gilir2 plak... ewahhhhhh... aku gak celik sowang2 sini...

p/s: kepada customer saya... saya akan berada di Ampang Point pada 20hb ini (sabtu) mebi kul 2 petang.... so sile email saya kalo nak dating sambil amik frame... saya kene check balik saper yg saya dah bagi tau pasal sabtu nie.. aper kata korang jek email aku?.. huahahah.. aku kan blur sket.. saper yg nak amik 27hb tempat nya di KLCC (time lom tau mebi kul 2)... saper nak 28hb.. tempat di Subang Parade.. time tengahari...saper dah ada hp number aku leh sms... pastu aku ada ckp ngn customer mana ah?? dia nak datang amik kat subang parade??? sowiiii..aku tetiba hilang ingatan.... tolong ingatkan saya balik.... (matilah business mcm nie... huahahahahah).. korang kan dah paham ngn pangai aku yg mudah luper nie... salu makan semut... semut tu dok senyap2 dlm tupperware air aku.. x pasan... hehehhe....

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
PLEASE REFER OUR PORTFOLIO AT THE SIDEBAR
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

8 comments:

MamaIcha said...

bestnya makan2...:D

Sham Ummi Echa said...

oittt..aku ler yg promote ole2 bali tu kt ko...huhuhu smpai hati ko melupai diri ku ini.. dap kan mkn kt situ.. aku suker cumi2 dia atau lebih dikenali sebagai sotong goreng tepung dia..marbeles ko..

filla.. sjk acih tau ko msk kan gambo dia dlm blog.. kenmain lg acih bile dpn camera yer...

aku suka tang berbalas pantun tu..sebab kitorang pon soka brbalas pantun 3 kerat.. aku sekerat, laki aku sekerat pas2 echa sekerat...pas2 smpai ke sudah brbalas pntun..hahahah

mannira said...

weeyy..nape ko tak balas2 pantun gak..ahakss..

Emie. said...

kak, jom masuk malaysianrally!!

wanie said...

bestnye...es kacang tu nampak menggoda sungguh

pHat sUe said...

hehee... fes taim aku dgr oang balas pantun kruh krah kruh krah Hhahah...

Lenny said...

aku paling tak tahan tgk air tuh... tah apa ke namanyer ko cakap?

tapi... ada icecream... cam sejuukkk je tekak aku nie...dap dap nyerrr...

genny da bomb said...

sedapnye es kacang tu..dh nmpk girl2 dah acih..rambut pun dah panjang..