Wednesday, June 03, 2009

I AM A GEVETARIAN....

Dan dan tuuu jek kan title poyo..hihi...yer apabila kita mula sedar yg kita asek makan nasik tanpa kawalan..pagi..petang..malam...dok gasak jer..(tau la melayuuuuu).. iskk iskkk... sejak baik demam ni saya sgt beselera makan apa pon... balas dendam gitew..

dengan itu saya mengambil inisiatip utk tidak makan nasik malam ini... aritu mak gi pasar... beli ler tumbuh-tumbuhan... hehehhhh...pak radie tu tak makan sayo sgt.. ntahaperaper tah.. tgk saya nie.. campak ler aper pon.. mmg aku nganga jek..

tadi pak radie ckp dia tatau lagik balik ker tak malam nie... so saya sgt suke..sbb saya tak yah ler beria2 nak masak... masak utk prot sendiri sajer... so saya telah mengeluarkan tumbuh-tumbuhan tersebut dan berangan nak jadik owang puteh sket..

cara2 menyediakan makanan utk kesihatan tersebut ialah... siang ler sayo tu dulu.. jgn halus2 yer..nanti hancur..biakan jek dia montel2 mcm kat hotel...heheh.. pastu sila celurkan sayo2 tersebut.. buh minyak sket jer kat air mendidih tu.. owang kata leh buat sayo tu cantekkk jer kaler dier.. (mcm laaa orang tatau fillanieeee oiii).. sajer nak tnjuk terror.. buh garam sket...


(lepas dicurahkan ngn oyster yg dimasak)

biler dah lepas celur tu...toskan air dah letak dlm pinggan cantek2 (sbb gambo nak masuk blog)..hehehehhe.... mcm tak biasa plak.. ok pastu tumbuk ler bwg putih lebih sket..bwng merah sket jer.. pastu tumis2.. buh oyster sauce.. (cik natra kata oyster tu kene masak dulu sebelum buh air) aku ingat lagi natraa..tatau apasal yg ko ajo aku yg tu aku x leh luper... ohh yerr... aku x leh luper..sbb ko ckp chef wan yg ckp mcm tu... masa tu kita form 5... betapa bagusnyer daya ingatan aku niehhh.. perghhhhhhhhhhhhhhh... pandai anak pak braim nie.. ok,, pas oyster tu dah masak2 sket.. curah ler air yg dibancuh ngn tepung jagung sket.. utk bagi likat dan poyo sket..heheh.. buh ler garam sket kalo tawar... pastu curah jek kat tumbuh-tumbuhan tadi...

(leh plak time tgh siap2 memvoguekan sayo tu tejumpa plak carrot sekeping kat dlm sink..sayangnyerrrrrrrrrrrrrrr...rasa nak kutip basuh jer....)

lepas tu jgn tunggu lelama.. terus jek masuk dlm mulut... ngap ngap ngap... sedappppp dan berkhasiat... skang ni aku mcm nak muntah sbb telan sayo byk mcm tu...

dan inilah sajer yg tinggal...byk ke aku makan??? ngeh ngeh ngeh...ada lagi kat dapo.. nak?? siler siler siler.....

*ok ler..puas ati aku dpt mencarut mengarut kat entry nie.. nak check email sat... tata titi tutu...

8 comments:

Diana Ishak said...

ni betul punya diet...makan daun je.

hOtMaMa said...

tu dia..diet katanyer...yg haku nih tah bila2 nak insap tah... mencecik jerk keje..hihihi..
yg ko nih gemuk tang mana aku haku tak tahu la..hadoiyaiii!!

happy2gether said...

perghhh filla, ko dah jadik vegetarian ker?huhuuu aku pon x insap2 lgk, makan selagi boleh...huhuuuu

Nanie Dean said...

hi filla..bagus la awak nih amalkan cara pemakaian..opsss! pemakanan yang sihat..nak try gak laaaaa...tapi bukan untuk i but untuk hubby i...hahahahar

Filla said...

green apple:diet ler sgt!!heheh
hotmama:wei aku teliur pegaga msk lemak cili api..siler pos..
happy2gether:insap sehari je..tak insap 25hari..haha
cintaku Iman:siler try..jgn muntah sudah!! haha

MamaIcha said...

i dah lama tak masak rupanya...:p

...$weE+ 666... said...

ermmm cam best jer sayur campur ek... kalau ko nak tahu ni ler satu2nyer yg aku terror masak. hehehe... aku nyer letak brokoli gak, siap letak hotdog okeh... hehehe... nanti la bebila aku masak, aku amek gmbr tepek tayang k... hehehe... nak rasa??? dtg ler keramat... ahaks!

Unknown said...

aku suka kalo sayur mcm nih...
ehhh aku kalo rumput boh soh pon aku ckp suka.. dah memang prot tong sampah kan...