Friday, June 19, 2009

Apa contribution korang??

bile dikenang-kenang balikkk... ape contribution anda kepada negara?? eh aku ada tau!!!!!.. jom aku kongsi citer ngn korang..hihii.....


sebenarnya tak lah besar mana pon contribution aku nie... cuma masa aku blajo kat uitm dulu..aku pernah laa participate utk jadik volunteer acara sukan PARALIMPIK... yg diadakan kat uitm Shah Alam tahun biler aku luper plak... tp dengan menjadi volunteer utk sukan paralimpik a.k.a. sukan utk golongan OKU, sangat-sangat menginsafkan yerr... orang mcm aku ni mmg patut kene anto gi jadik volunteer..(sebab selalu tak sedo diri)... cemana aku leh join pon aku luper... tp just bagi nama jek kot...


golongan OKU nie mmg best.. aku sgt respect dengan semangat yg diorang ada... kita yg tak OKU ni pon lom tentu ada semangat mcm diorang tu... ada mcm2 kategori OKU tapi semua berkumpul kat UITM Shah Alam... time ni students takde..sbb semester break..tp org mcm aku ni yg malas nak balik umah..sajer ler getik nak join... volunteer dpt tag nama..OKU pon dpt tag tu..cuma kaler jer membezakan saper OKU saper volunteer..


ok.. sambung lagik citer... aku insaf masa makan sama2 ngn golongan OKU kat dewan makan.. kalo ko tgk pon konpem ko nanges... tp aku tak ler nangis.. cuma insaf jer lah.. ko bayangkan ler... kita yg cukup anggota badan ni pon kadang nak makan malassss jek nak suap nasik tu ke mulut kan?.. ini aku tgk sorang OKU nie... dia tak de tangan... sampai bahu jer ada... dia suap makan guna sudu..tp dia kepit ngn jari kaki okeh.. cuba test tgk...ko leh tak buat? mau beterabur nasik ko ngn pinggan2 ko tebalik.... diorang dah biasa... tak nyusahkan org.. aku rasa nak gi kejar.. tolong suapkan jer.. tak sampai hatii... huhuuu... segala macam OKU ada masa tu... yg tak de tangan.. yg takde kaki.. yg buta.. yg bisu, pekak, yg takder IQ (zero IQ).. tp muke cun giler okeh!!!!!.. tp cuba ko borak ngn dia... ko bg tau nama ko masa tu..pastu ko tanye dia balik apa nama ko.. dia taktau okeh!!.. tp fizikal normal..cantik plak tu....


ada sorang ni dari Penang.. dia bisu and pekak..tp kalo ko jerit kuat2 dia still leh dengar lah..muka ya rabbii..hensem gilos...mix omputih ngn cina ler katakan... aku borak ngn dia (sbb hensem kan).. guna ketas kajang nieh... aku tulis... pastu dia lak tulis.. bebalas pantun ler tp sunyi jerrr...hehehehehe... pas dah habis sukan still ber email2.. tp pastu aku tak layan ler..sbb kang kalo aku kawin ngn dia camno? aku jek becakap sorang2..


pastu ada kejadian ni.... aku lepak ngn OKU satu group yg bisu dan pekak... ktorang blajar sket2 lah bahasa isyarat guna tangan tu... syok lepak ngn dorang... beria2 mamat ni 'beborak' ngn aku nih... terangkat2 tangan dia sumer... melopong2 lah aku nih... ada yg aku paham..ada yg aku tak paham... adalah dalam 10minit aku jadik mcm ayam ngn itik ngn dia... sekalinyer dia gelak kuat2... bongok tak? aku ingat dia org bisu sbb dia pakai tag utk OKU.. rupanyer dia budak uitm volunteer gak... cilakak tul... berasap kepala aku nih... nak bekenalan ckp jerlah..ni tak..bodoh2 kan aku plak... bongok tul....


pastu ada kejadian nie... warm up time utk OKU yang spastik... aku ni kan jahat... kat tengah2 padang tu aku incharge utk spastik lumba lari... tp dorang warm up dulu sblm lumba lari.. adoiiii laaa.... aku punyer lah menahan nie..takkan aku nk gelak mcm org gile plak kat situ... tp mmg kelaka... mcm2 gaya okeh.... pastu paling tak leh tahan..lps jek on your markkkk get set... gooooo... nahhhhhh.... hamek ko... besepah2... sorang gi tepi padang... sorang gi tgh padang... puas ler plak nak mengejar suh masuk dlm track tuh... heheheheheh....


yg OKU zero IQ tu lagi ler... dah tembak pistol nak suh start lari tu.. leh wat bodo jerk.... sampai baper kali kene start balik... tp mmg syok giler lah... experience yg aku tak leh lupe sampai bile2...


oh pastu aku ada sembang2 ngn OKU satu group yg kerdil2... comel sgt... dia satu gang sumer kerdil jer... diorang baik tau.... makcik tu siap ckp... "adik... kalau lepas ni nampak org2 kerdil mcm kitorang ni...tegurlah..kitorang suke kalo org datang tegur..borak2"... terharu sgt aku time tu... jadi, kalo lepas ni korang nampak OKU jgn lah sombong... tegur jerlah yer...


selingan jap..baru ni natra call aku sembang2... dia lepak makan..pastu table sebelah tu family..tp bisu n pekak.. pastu lek jer kuarkan handphone.. camno?.. hehehe.. tp still leh sms kan... tp call tak leh arr...


eh tapi aku penah kene kat CM... ada india ni lelaki..dia buta... aku tolong dia melintas jalan.. pegang lah dia.. pastu borak2.. dia ckp lucah2 ngn aku... cilakak tul.... citer pasal bulu lah apa lah... kalo aku lempang dia time tu dosa tak????? terus aku was2 nak tolong org lain...


ada lagi ker kerja2 amal yg aku leh join ek?.. rasa nak join lagi... best nyerrrrrrrrr.... seriously leh wat ko insaf....


itu jerlah kot aku nak citer di hari jumaat yg mulia ini....

sekian, wassalam....


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
PLEASE REFER OUR PORTFOLIO AT THE SIDEBAR
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

4 comments:

Softtouch [Hanim] said...

sangat menginsafkanlah. Xsangkan filla boleh buat psl n3 ni. Bila filla buat n3 ni baru sy teringat yg psl OKU ni. Yelah kdg2 sy terlupa ngan diorang.

Neeya Izzandra said...

lucu siot bdk yg bebuat bisu tu...mcm bengong je nak ngorat!!!yg IQ zero tu pun best gak..kalu aku duk kat ctu mahu teguling 2gelak..abih tu dah berterabur lari ntah kemane2...tp ape2 pun mmg menginsafkan kejadian tuhan ni...aku skang ni keje ngan audit firm..akunyer auditor pun OKU gak tp sgt excellent sbb tu dia bleh jadik auditor n ade beberape opis n naik kete estima...mmg Allah Maha Pengasih n Penyayang..

Mimy Hamid said...

bab bab OKU ni mmg aku insaf jp..hehe sbb bersyukur tp beb bab ko citer buta lucah tu mak x tahank terbahak gelak deh...hahaha mmg cilakak

nz said...

teringin juga nak pergi melawat mereka.. cuma penah ke rumah anak yatim saje sblm ni tp bkn OKU.