Monday, July 15, 2013

Nak Ambi Pur free???

[sponsored post]

Nak berkenalan dengan keluarga Pak Mamat? Aku dah.. hahaha.. siap play banyak kali sebab Amaani ngan Acih nak tengok keluarga Pak Mamat ni comey sangat ;) 

Pak Mamat pon pandai servis kereta sebelum balik kampung.. korang cemana? Jangan pandai bawak je kereta ok.. pastikan semua tip-top sebelum balik kampung.. Amboi Fillanie pandai cakap je.. yang check kereta tu Pak Radie jugak.. hahahahah.. well sebagai isteri mithali.. i selalu ingatkan dia.. walaupon kampung i dekat je (40 minit perjalanan) kahkahkah.. Eh raya ni aku balik Melaka okay!! jauh tuuu...


So itulah persiapan Pak Mamat dan keluarganya sebelum balik kampung.. Raya dah nak dekat ni kan??? So marilah kita share tips balik kampung bersama Ambi Pur..


TIPS BALIK KAMPUNG DARI FILLANIE

1. Jangan lupa matikan semua suis utama di rumah sebelum balik beraya dan pastikan Ambi Pur sentiasa mengharumkan kediaman anda.. balik dari kampung nanti segar je rumah masing-masing ;)

2.  Baju raya anak-anak jangan lupa nak bawak.. pastikan anak kita yang paling anggun bergaya di pagi raya, Ambi Pur pun jangan lupa bawak tau.. boleh kekalkan haruman di dalam kereta sepanjang perjalanan..

3.  Bawa baju sehelai untuk disalin ketika berehat di perhentian R&R.. manalah tau pemandu penat dan berpeluh, boleh cuci muka dan salin baju.. tapi Ambi Pur kan ada.. dah cukup harum dah... hehehe

4.  Pastikan anak-anak tidak bosan di dalam kereta semasa dalam perjalanan balik kampung.. sediakan  permainan supaya mereka gembira dan tidak bergaduh.. tetapi dengan adanya Ambi Pur pasti suasana lebih segar dan nyaman.. pasti tiada pergaduhan.. muahahhahaaaa..

5.  Jika anda mempunyai bayi kecil seperti saya, pastikan lampin pakai buang sentiasa mencukupi, susu dan baju untuk disalin sentiasa ada bersama.. kalau terpaksa salin di dalam kereta Ambi Pur pasti membantu.. bau busuk takkan dapat dikesan hahahahahahaaa..

Ok itu tips dari saya yang tak berapa nak formal sangat.. Eh tapi kelakar kan? kan? kan??? 

So kalau korang rasa tips aku tu mencuit hati, aku yakin tips korang lebih kreatif dari aku.. Mari ramai-ramai berikan tips kreatif anda di ruangan komen entry ini.. Siapa yang paling kreatif berpeluang memiliki hadiah-hadiah menarik dari Ambi Pur..

Ambi Pur Products worth RM50

Mamat Family Tin Jar + Ambi Pur Products worth RM100

and 

Balik Kampung Kit + Ambi Pur Products worth RM100


Jangan lupa tau!! siapa yang komen paling best dan kreatif bakal membawa pulang hadiah-hadiah best kat atas nie.. kalau tak dapat jangan sedih.. boleh beli jugak.. Mamat Family Tin Jar pon ada jual okay!!! tapi aku nak tengok komen korang yang best-best.. haishh dah macam merayu pulak kahkahkah.. tak sabar nak baca tips2 korang pulak.. Oh ya, jangan lupa ya.. tips tu mesti kaitkan dengan Ambi Pur jugak.. macam tips aku tu ok?

Oh ya, sebelum terlupa, sila layari https://www.facebook.com/AmbiPurMY for more Mamat Family's videos.. tengok bersama keluarga tau.. sebab Pak Mamat comel gila... hahahahaa.. dan ada banyak range Ambi Pur nie.. yang pasti aku ada Ambi Pur CAR dan Ambi Pur Home..

See?? driving pon best je sebab harummmm.. aku punya bau Vanilla.. 


Now tengah usha yang Ambi Pur Air Effect tu sebab botol macam lawa je.. lagi-lagi bab nak wangi-wangi rumah ni, memang aku sukaaa sangat la kan.. 

Sekarang cepat komen.. ingat! bagi tips dan make sure kaitkan dengan Ambi Pur jugak ok? Gunakan kedua-dua 'hashtag'  untuk tips korang tau!!

#tipbalikkampung

Contest bermula 11 Julai - 23 Julai 2013.. Cepat tinggalkan tips korang kat ruangan komen ok? kali ni aku bukak balik comment untuk anonymous jugak.. cepattttt sebelum terlambat!! 

Ok dah, itu je nak citer.. layan FB Ambi Pur lagi best sebab comel je ;) 

Selamat Mengomen!!! 

55 comments:

Unknown said...

smart je box die...n famili plak!!1

Unknown said...

smart je sis die pnya famili...comey jaaaaaaa

Aishah Megahasz said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung
Perjalanan balik ke kampung kadang-kadang memakan masa yang lama. Ada anak kecil (oh, kadang-kadang mak budak pun sama) yang tidak tahan, pening dan akan muntah di dalam kereta. Selepas muntah dicuci, semburkan Ambi Pur bagi menjamin kesegaran di dalam kereta sebelum menyambung perjalanan semula.

Sweet of my little heart said...

Dengan haruman Ambi Pur perjalanan menjadi tenang dan aman

Sweet of my little heart said...

Dengan haruman Ambi Pur, perjalanan menjadi tenang dan nyaman sekali

strawberi said...

kita nk berpantun lah.hiih



#tipbalikkampung berhati-hati dijalan raya
tenang memandu dengan ambi pur
#segarkanraya berbaju baru dihari raya
rumah segar berseri dengan ambi pur

Filla said...

ok cepatttt bagi lagi tips.. buat macam Aishah Megahasz tu.. masukkan hashtag please.. mana tau ada rezeki dpt barang ambi pur tu!!
*good luck*

strawberi said...
This comment has been removed by the author.
strawberi said...

gunakan ambi pur utk menyerikan kediaman dihari raya..bile tetamu datang..harum je bau rumah :)

#segarkanraya
#tipbalikkampung

Cabik Geronong said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung
Tips dari saya:

1) Sebelum tinggalkan rumah, pastikan semua dah ditutup dan dikunci. Kepala gas dah dicabut. Sebelum keluar dan kuncikan rumah tu jangan lupa pasangkan Ambi Pur, baru lah rumah sentiasa wangi dan harmoni.
2) Pastikan kenderaan diperiksa dulu, lampu kereta okey dan terang. Pewangi Ambi Pur mesti ada untuk bagi kesegaran dalam kereta. Barulah feel nak balik kampong. Janagn lupa bawa semburan Ambi Pur.
3) Saya selalu berangkat di malam hari, saya pastikan baju-baju untuk salin anak-anak sentiasa ada,mana tahu kan termuntah ke apa dek sejok angin malam…tapi Ambi Pur ada kan, kompom takde bau muntah dan bau hapak atau bau makanan yang boleh mendatangkan stress pada kapten dan pembantunya.
4) Anak-anak kompom ler nyenyak tido sebab Ambi Pur memastikan keadaan dalam kereta sentiasa wangi, nak tido pun sedap rasa seperti dihembus bayu laut. Tak ngantok pun jadi ngantok dengan saya sekali berjemaah tido.
5) Kalau anak-anak bergaduh dalam kereta tu, semburkan je dengan Ambi Pur, kompom diorang terkejut lalu berhenti bergaduh..hahahhahahah.
6) Anak-anak nanti mesti ada je yang tumpahkan minuman, makanan berserak-serakkan (fuh), dengan adanya Ambi Pur, tak susahkan nak wangikan balik kerusi2 dalam kenderaan, lepas bersihkan sembur je Ambi Pur, pasti keluar bunga-bunga cinta.
7) Dah sampai kampong, mesti nak sediakan baju anak-anak dan suami, lepas gosok-gosok jangan tak gosok, gantung dalam almari. Jangan lupa gantungkan juga Ambi Pur. Biar wangi tu lain dari orang lain.

ummie_mirahaziq said...

#ambipur
#jombalikkampung

sebelum balik kg pastikan semua kunci semua pintu2 yg der kat rumah..ops kecuali pintu toilet, pasti semua keperluan balik kg lengkap cam beg baju kowang,kuih raya,bekalan susu ank,charger hp/ipad/psp,kasut2 raya memasing, yang penting baju raya kowang hari first tu..sampin,songkok bagai..pasti kan dalam keta tu dh der pewangi keta ambi pur yer..jgn lupa baca doa naik kenderaan tu..baru la perjalanan pulang ke kampung tenang dan damai jew..

Filla said...

hahah kreatif :) ai like..

shu said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung
tunang saya suka kentut dalam kereta..seriously x tipu! dahla suka kentut senyap2..so raya ni saya akan follow dia few days beraya kat rumah family dia..ada Ambi Pur boleh cover bau kentut dia..hehe..

Anonymous said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung
Balik kampung nun jauh di Melaka
Rasa segar dengan adanya AMBIPUR CAR
Jangan dilupa baju rayanya
Karang x comey dan ayu macam AMBIPUR HOME...
by azura

sha said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

sebagai wanita mengandung, hidung saya sgt sensitif pd bau-bauan yag kurang menyenangkan..serta-merta saya pening & muntah2...kalo x pregnant pon sensitif, apa lagi time pregnant ni..

jadi saya pasang Ambi Pur dlm kereta & seisi rumah utk menjamin kesegaran..

katakan tidak pada 'wekwek' (muntah)...

p/s. sementara filla bukak komen utk anon ni..satu je nk ckp..hari2 saya dok belek IG filla semata2 nk tgk Leecha comell..dgn hrpn anak yg bakal lahir nnt ada rupa Leecha....haihh geram sgt ni..super comel!! kirim slm kt Leecha..hehee

Anonymous said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

Teringat satu kisah kelakar tahun lepas masa balik beraya ke kampung, saya yang kelam kabut berkemas dah terlupa nak basuh periuk nasi yang still ada lagi saki baki nasi di dalamnya. Lepas seminggu beraya, baru balik semula kerumah, bukak je periuk nasi, maka keluarlah bau semerbak yang tak tercapai dek akal. Periuk nasi dah bertukar jadi taman cendawan yang bermacam-macam spesis.... :-)), baunya tak usah cerita la kan. Nasib baik Ambi Pur menjadi penyelamat sistem pengudaraan di dapur saya. Kalau tak malu dengan jiran-jiran yang dah datang nak beraya ke rumah. Thank you Ambi Pur :-))

Anonymous said...

Di rumah yang tak berapa luas dan lapang, lepas masak ketupat rendang kuih bahulu (akak kena baca sambil nyanyi) habisss satu rumah melekat bau masakan tu. Penat pasang sarung kusyen langsir baru semua tapii bau dapur. Maka dengan ituu, haruslahh ada ambi pur psst psst sembur sembur bagi membantu #segarkanraya dan rumah saya agar bau wangii sampai budak datang raya tanpa henti.

Perantau mestilah semangat memandu balik kampung. Ada ambipur nii wangii je dalam kereta. Saya suka vanilla jugak! Waktu balik, mestilah ada yang bergilir-gilir memandu. Takpun ada anak kecil yang diam bila tidur aje. Bila semua tidur, sunyi dan fokus lagi feel je memandu. Ambipur bantu perjalanan dengan cara menghapuskan bau kentut tanpa mengejutkan orang lain. Yelah kalau semua orang tidur, pandu di highway lelaju tetiba kena bukak tingkap nak hilangkan bau kentut. Ye terkejut orang yang tengah tidur. Terus semua terjaga dan huru hara. Dengan adanya ambi pur, saya bebas untuk kentut lite lite tanpa perlu buka tingkap. Ini adalah #tipbalikkampung supaya cepat sampai dari saya. Hoyeahh!

Anonymous said...

akak, komen hilang bau masak dan kentut adalah dari saya. Lupa nak tinggalkan jejak. Haha. Sekian si pemburu ambi pur.

Anonymous said...

#segarkanraya
#tipbalikkg
1-selalu kalau balik kg, sure bersesak2 dlm kereta, jln sesak, highway jem....walau tersangkut kat dlm kesesakan, hati dan kepala rasa tenang sbb Ambi Pur sentiasa jd penenang.
2-pulang dari kg, bukan takat kereta sesak dgn anak beranak, bonet pun sesak dgn titipan,bekalan,rendang,kuih-muih yg mak ayah sebok suruh bwk balik...jamu anak cucu dan kawan2 katanya. Beg2 pakaian sure bercampur baur baunya dgn bau mcm2 dlm bonet tu, jgn lupa sisipkan pewangi Ambi Pur dibonet agar udara segar sentiasa bersama.
3-bila balik kg tu, sambil menghulur kuih raya, baju raya...apa kata bg Ambi Pur Home pd saudara mara dan ahli keluarga....yg baik dan harum kat elok dikongsi bersama.. :)
Hani-xhosza78@yahoo.com

sitinorafizah said...

#segarkanraya sambil panaskan enjin, pasang aircond dan semburkan pewangi Ambi Pur. Nikmati gandaan wangian yg segar dan mendamaikan.

#tipbalikkampung mengantuk ketika memandu? Sediakan kuaci dan bekas sampah. Memandu sambil mkn kuaci dpt kurangkan rasa mengantuk. Tapi berhati-hati. Kalau masih mengantuk, semburkan aje pewangi Ambi Pur. Wangian harum, minda segar, badan cergas.

syeka sweetheart said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung
kemas umah bersih2 then sembur Ambi Pur sebab nanti kita balik dari perjalan yang meletihkan,
kalau dah sampai2 umah bersih dan Wangi terubat la sikit kan keletihan tu..selesa je rasa

sebelum tinggalkan rumah kena pastikan tangga dan segala alatan pertukangan disimpan didalam rumah sebab kadang2 setengah orang suka letak alat2 tu dekat porch tanpa disedari ia adalah sangat membantu pencuri2 untuk masuk kerumah.lebih baik tinggal kan kunci rumah terus kan..muahahahaha.

Beb Samsudin said...

Perjalanan balik kampung yang jauh dan lama tidak membosankan malah menceriakan suasana perjalanan. Duduk dalam kereta lama pun tak jadi masalah kerana wangian Ambi Pur yang dipasang di dalam kereta memberikan mood ceria dan menyegarkan. #tipbalikkampung #segarkanraya

Dah tak tension lagi bila kena duduk dalam kereta lama disebabkan kesesakan lalulintas sebab wangian Ambi Pur dapat menstabilkan mood yang sedang marah tu jadi relak sentiasa! #tipbalikkampung #segarkanraya

Saya pun tak perlu call abah dan emak sentiasa untuk update status keadaan perjalanan saya ke kampung kerana mereka yakin anak mereka ceria sepanjang perjalanan pulang. Ini kerana mereka tahu kereta saya ada wangian Ambi Pur! #tipbalikkampung
#segarkanraya

Wanie :)

Anonymous said...

minyak angin atau tiger balm
ubatnyaa..

miss young said...

Salam kak filla,

Selamat berpuasa dan selamat hari raya.. Thanks cz buat contest ni..

#segarkanraya 1.
Ambi Pur air effect lavender itu wajib di rumah saya,
Hilang bau tak enak barulah indah suasana di hari raya,

#segarkanraya 2.
Febreze with Ambi Pur ialah pewangi langsir dan sofa saya,
barulah tetamu bertandang senyum bahagia.

#segarkanraya 3.
Ambi Pur Set & Refresh, amat penting di ruang utama,
barulah yakin nak mengundang tetamu beraya bersama.


#tipbalikkampung 1.
Ambi Pur Car Odour Eliminator pasti ada dalam kereta,
Bau yang segar membantu pemandu saya fokus di jalan raya.

#tipbalikkampung 2.
Febreze with Ambi Pur ialah perlu ada dalam kereta,
barulah bau busuk di kerusi hilang serta merta.

p/s: Saya silent reader blog ni, tq sangat cz bg peluang tuk join contest ni. Neway, kirim salam kat wan and the kasih's.

OMG, geram je tengok amani tu, sweet sangat.. acih plak is such a lady..

Anonymous said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

saya pun akan balik watu malam.. sebab semua budak2 dah tidur, senang nak gerak.. sebelum tu saya make sure diorang cukup makan minum.. & susu suam supaya lena tidur. Wet tissue sentiasa ada dlm kereta dengan Febreze Fabric, senang jika ada apa-apa accident. Pemanduan waktu malam lagi selesa kerana kurang kereta.. Cuma kena lebih hati hati memandu kerana ada tempat-tempat gelap dan banyak lori..

jangan lupa mulakan perjalanan dengan doa & niat untuk berhari raya dengan keluarga.

Munira (munmansor@gmail.com)

Qyle AZ said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

1. spray ambi pur dlm beg pakaian @ bju raya sesiap..
pg raya sbg mak pd 2 hero kdg2 xsempat nk pakai perfume sibuk siapkan husband dan anak2..ni tips selamatkan diri spy kekal wangi & fresh di pg raya.

2. Letak ambi pur home kt ruang2 org bertandang..maklumla time raya ni kita dh kesana sini..berpeluh2..masing2 dh bau mcm2.. bebudak lg la, bjalan sakan kumpul duit raya.. dah ada ambi pur bila mkn & berborak tu selesa la bau fresh je suasana.
Boeh kekalkan mood happy..

3. Selain pastikan condition kereta tu tip top, btolak la awal pagi supaya pjalanan lebih selesa. maklumla, kg sy jauh 4-5 jam drive non stop br sampai. Bila pg2 btolak, suasana pn sejuk, guna ambi pur car..ank2 selesa sbb bau fresh and rasa sejuk je spnjang pjalanan. xde la maknya
besilat dlm keta nk control anak2..maknye pn tenang je..ambi pur ni bau dia fresh..light..xsesak hidung.

4. tips kedua dlm keta, sy spare sesiap ambi pur aerosol masa travel.sbbnya..dh namanya baby kn..yg sulung dl kalau kentut smp kena buka tingkap la.walaupun masa tu ujan..boleh pengsan la bau dia. So nk elakkan buka tingkap time ujan,sy spray skit (kat bontot dia pn spray sikiiit...)kt dlm keta hilangkan bau tu. ..ambi pur febreeze tu bguna sgt2 bila nk lap dorang muntah ke (susu si abg bl muntah busuk x igt!), bau lepas salin pampers ke..
mcm2 lg la..

5. masa masak2 utk raya n hidangkan tu sure bau dapur mcm2 dgn makanan pelbagai. Gunakan ambi pur
utk kekalkan bau segar n buatkan mood ceria menyambut hari raya.

Banyak guna produk ni sbnrnya sbb sefamily suka bau best2..

Qyle AZ said...


#segarkanraya
#tipbalikkampung

1. spray ambi pur dlm beg pakaian @ bju raya sesiap..
pg raya sbg mak pd 2 hero kdg2 xsempat nk pakai perfume
siapkan husband dan anak2..ni tips selamatkan diri spy kekal wangi & fresh di pg raya.

2. Letak ambi pur home kt ruang2 org bertandang..maklumla time raya ni kita dh kesana sini..berpeluh2..masing2 dh bau mcm2..
bebudak lg la, bjalan sakan kumpul duit raya.. dah ada ambi pur bila mkn & berborak tu selesa la bau fresh je suasana.
Boeh kekalkan mood happy..

3. Selain pastikan condition kereta tu tip top, btolak la
awal pagi supaya pjalanan lebih selesa. maklumla, kg sy jauh 4-5 jam
drive non stop br sampai. Bila pg2 btolak, suasana pn sejuk, guna ambi pur car..
ank2 selesa sbb bau fresh and rasa sejuk je spnjang pjalanan. xde la maknya
besilat dlm keta nk control anak2..maknye pn tenang je..ambi pur ni bau dia fresh..light..xsesak hidung.

4. tips kedua dlm keta, sy spare sesiap ambi pur aerosol masa travel.
sbbnya..dh namanya baby kn..yg sulung dl kalau kentut smp kena buka tingkap la.
walaupun masa tu ujan..boleh pengsan la bau dia. So nk elakkan buka tingkap time ujan,
sy spray skit (kat bontot dia pn spray sikiiit...)kt dlm keta hilangkan bau tu. ..ambi pur febreeze
tu bguna sgt2 bila nk lap dorang muntah ke (susu si abg bl muntah busuk x igt!), bau lepas salin pampers ke..
mcm2 lg la..

5. masa masak2 utk raya n hidangkan tu sure bau dapur mcm2 dgn makanan pelbagai. Gunakan ambi pur
utk kekalkan bau segar n buatkan mood ceria menyambut hari raya.

Norlin said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

Pastikan anda mendapatkan tidur/rehat yang mencukupi sebelum memandu untuk pulang ke kampung kerana dengan kesegaran dan 'kenyamanan' dari Ambi Pur, boleh membuatkan anda terasa untuk terlentok..:D

Unknown said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

24jam sehari,12 bulan n 365 hari... nk balik kampung, nak pergi kerja, nk g dating,nak ke pasar pun..bile start je enjin keta, panaskan enjin amek AmbiPur dan semburkan Ambipur.. bukak bonet keta sembur Ambipur.. kalau tengah krisis dengan tunang, sambil berbincang tangan dok meraba capai Ambipur kasi sembur sekali dua kali tiga kali trus si tunang cool sebab dia sangat obses dengan bau wangi.. Sebelum nie sembur perfume, ta larat jugakkkk... so kite pakai Ambipur..

Well berjiran dengan kAum India semua tahu macamane kuatnya bau... so setiap kali kuar bilik walau nak g toilet pun sembur..g opis sembur.. balik kampung dua tiga hari timer Ambipur terus setkan every 18minit..=)

#tipbalikkampung
Balik ke Pahang, semua orang tau jem nye LPT tapi sambil dengan Hotfm, buka tingkat cikit lalak nyanyi.. release stress dalam keta... sambil kebas bontot kite sembur Ambipur pejam mate kejap dan truskan melalak lirik 'Sekebun Cinta sambil feeling kat kebun bunga...

#dulukinidanselamanyadenganAmbipur#

Anonymous said...

#tipsbalikkampung

1) Pastikan sebelum korang nak balik kampung tu berpesan-pesanlah dekat jiran untuk tengok-tengokkan rumah kita. Sebab tu lah pentingnya semangat berjiran ni kan. Kalau jiran pun pakat-pakat balik kampung jugak, bolehlah maklumkan dekat balai polis yang berhampiran berapa hari korang takda dekat rumah. Dapatlah polis buat rondaan kalau ada yang maklumkan dekat dorangkan.

2)Sebelum korang berangkat untuk pulang, sila pastikan sekali lagi bahawa semua pintu dan tingkap telah dikunci terlebih dahulu sebelum meninggalkan rumah. Pastikan korang menggunakan kunci yang baik dan tidak uzur. Cara ini merupakan langkah yang terpenting sekali dan berkesan untuk mengelakkan rumah dipecah masuk. Selain itu, #segarkanraya rumah korg dgn ambi pur home tu. nnt balik je dari kampung, kompem kite selesa dgn keadaan dan bauan rumah kita tu.takde la bau yg tak diingini tu ade kat rumah kite.

3)Perkara yang selalu dipandang remeh oleh kebanyakan orang adalah dengan meletakkan kunci di bawah alas kaki ataupun di dalam pasu bunga. Sebenarnya cara sebegini memudahkan lagi tugas pencuri untuk masuk ke rumah korang. Jadi, jangan sesekali meninggalkan kunci rumah di bawah alas kaki, di dalam pasu bunga dan sebagainya.

4)Ini bagi mengelakkan pencuri dapat mengesan ketiadaan korang dekat rumah. Kalau dah surat khabar takda orang ambil dekat luar tu, mestilah pencuri akan tahu rumah berpenghuni atau tidakkan. Disamping tu juga dapatlah berjimat sebab tak payah langgan dalam tempoh kita pulang beraya tu.

5)Bagi menjaga keselamatan harta benda korang, silahlah periksa peralatan dekat rumah tu bagi mengelakkan berlakunya kebakaran. Kepala gas tu boleh la ditanggalkan supaya tidak berlaku sebarang kebocoran pada gas tersebut.

6)Sebelum keluar rumah, elakkan daripada memasang lampu luar. Ini kerana lampu luar yang menyala di siang hari menandakan penghuni tiada di rumah.

7)Sebagai umat islam wajiblah kita berdoa kepada-Nya supaya mudah dipermudahkan segala urusan kita. Jadi, sebelum keluar rumah tu, berdoalah untuk memperoleh keberkatan.

#segarkanraya

-sebelum perjalanan balik kampung, segarkan kereta anda dengan ambi pur car supaya kereta bau wangi dan tak hapak.Dengan ini badan terasa segar dan dapat menghilangkan lesu dan mengantuk semasa memandu.

-zirajasni@yahoo.com-

Unknown said...

#tipsbalikkampung
#segarkanraya

1) 24jam,tiap2 hari, 12 bulan dan 365 hari... Ambipur memang sekali beli terus beli 3botol.. untuk bilik, untuk rumah dan untuk kereta..

2)alkisahnya untuk kereta..start enjin,sembur depan, belakang, bwh n atas.. bukak bonet sembur lagi coz bonet saya adalah tempat letak kasut..haha... dan semestinya mempunyai tunang yang garang dan obses bau wangi, setiap kali masuk keta mesti tanya ehhh bau mende nie..ta sedap nyee....pakkallll.... bile ngah diskus or krisis, die membebel sorang2 sy tangan merayap cari Ambipur sembur dan trus cool down.. see how smells can cool people down...=)

3) untuk rumah...well yang duk rumah tinggi tade lantai dan bumbung nie, mesti paham kalau jiran kita adalah kaum India... so everytime kuar bilik, g keje, g dating sebelum kuar memang akan sembur Ambipur dulu... =) balik rumah, hati senang perut kenyang dan hidung selesa..haha

4) ho ho ho balik kampung... balik pahang semua org tau azabnye mcmane...so tengah jem, bukak HOtfm, buka tingkap cket untuk udara segar kononnya..nyanyi,lalak.. sembur Ambipur laju2 tutup tingkap..sampaikan pernah cakap kat member, kalu pengsan dalam bau wangi gini memg ta ralat laaa... hahah.... well safe trip senang hati..

Anonymous said...

#tipsbalikkampung

1) Pastikan sebelum korang nak balik kampung tu berpesan-pesanlah dekat jiran untuk tengok-tengokkan rumah kita. Sebab tu lah pentingnya semangat berjiran ni kan. Kalau jiran pun pakat-pakat balik kampung jugak, bolehlah maklumkan dekat balai polis yang berhampiran berapa hari korang takda dekat rumah. Dapatlah polis buat rondaan kalau ada yang maklumkan dekat dorangkan.

2)Sebelum korang berangkat untuk pulang, sila pastikan sekali lagi bahawa semua pintu dan tingkap telah dikunci terlebih dahulu sebelum meninggalkan rumah. Pastikan korang menggunakan kunci yang baik dan tidak uzur. Cara ini merupakan langkah yang terpenting sekali dan berkesan untuk mengelakkan rumah dipecah masuk. Selain itu, #segarkanraya rumah korg dgn ambi pur home tu. nnt balik je dari kampung, kompem kite selesa dgn keadaan dan bauan rumah kita tu.takde la bau yg tak diingini tu ade kat rumah kite.

3)Perkara yang selalu dipandang remeh oleh kebanyakan orang adalah dengan meletakkan kunci di bawah alas kaki ataupun di dalam pasu bunga. Sebenarnya cara sebegini memudahkan lagi tugas pencuri untuk masuk ke rumah korang. Jadi, jangan sesekali meninggalkan kunci rumah di bawah alas kaki, di dalam pasu bunga dan sebagainya.

4)Ini bagi mengelakkan pencuri dapat mengesan ketiadaan korang dekat rumah. Kalau dah surat khabar takda orang ambil dekat luar tu, mestilah pencuri akan tahu rumah berpenghuni atau tidakkan. Disamping tu juga dapatlah berjimat sebab tak payah langgan dalam tempoh kita pulang beraya tu.

5)Bagi menjaga keselamatan harta benda korang, silahlah periksa peralatan dekat rumah tu bagi mengelakkan berlakunya kebakaran. Kepala gas tu boleh la ditanggalkan supaya tidak berlaku sebarang kebocoran pada gas tersebut.

6)Sebelum keluar rumah, elakkan daripada memasang lampu luar. Ini kerana lampu luar yang menyala di siang hari menandakan penghuni tiada di rumah.

7)Sebagai umat islam wajiblah kita berdoa kepada-Nya supaya mudah dipermudahkan segala urusan kita. Jadi, sebelum keluar rumah tu, berdoalah untuk memperoleh keberkatan.

#segarkanraya

-sebelum perjalanan balik kampung, segarkan kereta anda dengan ambi pur car supaya kereta bau wangi dan tak hapak.Dengan ini badan terasa segar dan dapat menghilangkan lesu dan mengantuk semasa memandu.

-zirajasni@yahoo.com-

Anonymous said...

Salam Filla, saya silent reader..saya nak try luck juge boleh..TQ.

#segarkanraya
bau wangian Ambi Pur car dan Ambi Pur Home memang eklusif ada kelasnya tersendiri..
Saya selalu perhatikan, bila seseorang keluar dari kereta, pasti bau wangian kereta akan ikut bersama dengan pemiliknya. Begitu juga bila masuk rumah seseorang yang guna Ambi Pur Home..Tp saya akan dpt bezakan jika dia guna Ambi Pur car atau Ambi Pur home sbb baunya yang tersendiri..memang ada kelas kalau guna Ambi Pur car atau Ambi Pur Home.

#tipbalikkampung

Kalau boleh sila buat checklist apa perlu dilakukan sebelum

1. Pastikan rumah ditinggalkan selamat dan bebas dengan menutup segala suis,gas memasak, buang sampah terutama sekali makanan dan pastikan semua paip air ditutup..2) Pastikan barang2 penting dan perlu yang hendak dibawa adalah betul dan tidak tertinggal dengan membuat double check. Dan jangan bawa barang2 melebihi kapasiti muatan kereta.

3) Bagi yang ada anak2 kecil, pastikan bawa barang2 keperluan mereka dengan lengkap seperti lampin, susu, makanan dan pakaian mereka demi untuk memastikan mereka selesa bila dalam perjalanan yang jauh. Dan untuk ketenangan mak ayah dalam kereta pula...mesti la dengan Ambi Pur car..baunya yang harum dan nyaman pasti membuatkan kita lebih relax dan happy walaupun kadang2 anak2 kecil membuat bising dan membuat sepah dengan sisa makanan.. :)

4) Yang terakhir, pastikan jangan lupa sediakan Ambi Pur Home sentiasa ada untuk mengekalkan kesegaran dan wangian dalam rumah dan tidak lupa juga Febreeze untuk keperluan yang tak terduka seperti tetamu datang dengan tiba2 jadi boleh semburkan sahaja Febreeze untuk menghilangkan bau asap rokok dan juga bauan dari lampin anak dalam tong sampah.. :)

semua tip2 ini amat berguna kerana ini semua dapat menghindari kita daripada hilang fokus bila memandu kereta dan juga kita dapat beraya dengan aman tanpa memikirkan keadaan rumah yang ditinggakan.

itu sahaja dari saya..
salam sayang from:

Ainizatul Maarop/
ainizatul@gmail.com

faizaerina said...

#segarkanraya da siap² masak utk juadah hari raya pasti rumah bau macam²,, so ape lagi sembur kan Ambi Pur di seluruh ruang tamu, dapur dan bilik, pasti hilang bau² makanan. Suasana raya kembali meriah dengan kehadiran tetamu bersama haruman Ambi Pur yang menawan,,,

#tipbalikkampung rumah kalau tertutup beberapa hari pasti akan berbau kepam kan.. sebelum keluar rumah utk pulang berhari raya, ape kata kita sembur Ambi Pur di seluruh rumah... in sha Allah tiada bau kepam lagi bila kita pulang dari kampung nanti,,

Anonymous said...

#tipbalikkampung
#segarkanraya
1)Rancang perjalanan
2)Dapatkan rehat secukupnya
3)Elakkan mengambil minuman atau ubatan yang memabukkan atau mengantuk
4)Hindari perasaan negatif seperti marah, kecewa atau teragak-agak sebelum memandu
5)Periksa kenderaan sebelum memulakan perjalanan jauh
6)Pastikan kedudukan tempat duduk pemandu sesuai untuk penglihatan maksimum
7)Cermin pandang belakang dan sisi berada pada kedudukan tepat
8)Simpan alat bantuan kecemasan dalam kenderaan
9)Simpan air dan minyak hitam tambahan dalam kenderaan
10)Pastikan tayar gantian mempunyai angin mencukupi Servis kenderaan
11)gunakan Ambi Pur bagi menyegarkan raya anda..

Lina Hazel said...

Rumah:
-pastikan rumah berkunci, kepala gas di cabut dan OFF semua suis.
Letakkan AMBI PUR gel fresh atau pasang AMBI PUR electrical plug untuk kesegaran rumah.
-letakkan kan juga AMBI PUR mini fresh di almari baju dan rak kasut.
tinggalkan rumah dengan aroma AMBI PUR.
Kereta:
-pastikan diservis
-rehat yang cukup (bagi pemandu)
-berdoa sebelum memulakan perjalanan
-pakai tali pinggang keselamatan
-berhemah ketika memandu
-berehat jika mengantuk
jangan lupa letak AMBI PUR car dalam kereta.Wangian AMBI PUR sangat menyegarkan dan menaikkan mood nak balik kampung

Anonymous said...

bagi saya, tak sempurna rumah/kereta tanpa haruman drp Ambi Pur...mcm2 bau myg tak enak masuk bleh menambahkan stress yg ada...dgn Ambi Pur dpt la ketenangan & kesegaran semula umpama duduk di Cameron Highland...tips saya :
1..cpt2 sembur Ambi Pur Febreeze klu anak terkencing atas tilam...kompom bleh sambung tdo smula tanpa bau hancing.

2..selepas masak walaupun dah pasang cookerhood, sy tetap sembur air freshner dr Ambi Pur bg meredakan bau masakan especially lepas goreng pekasam kegemaran keluarga..padahal kat dapur pun dh gantung air freshner Ambi Pur yg automatik tue..tp takpe sbb double triple wangi dapur saya.

3..dalam kereta plak...mesti ada Ambi Pur Car kat sudut aircond tue..level haruslah max!...biar wangi meresap ke seluruh pelosok kereta...lepas cuci/vakum pun saya spray jgk air freshner Ambi Pur biar bergandakan wangi...kalau buka pintu kereta, duk jauh pun dah bau wangi...dalam bonet pun mesti ada sebotol air freshner Ambi pur...sbb kita letak kasut kan..kdg2 beli ikan n sayur or durian...cpt2 spray lps keluarkan brg2 td...bonet pun kena wangi jgk...mih3.

4..dan yg paling sy suka, bila Ambi Pur wat offer....confirm beli byk2...mcm baru nie Ambi Pur wat offer beli brg drp AMbi Pur melebihi rm30, dapat free gift...best!!!...trus grab Ambi Pur refill utk kediaman, kereta n air freshner febreeze tue...senang sbb anytime pewangi habis, terus gantikan yang baru...klu tetamu dtg rumah mengejut pun still boleh senyum walaupun rumah jd tongkang pecah...especially dkt2 raya nie kan...sape xsuka rumah n keta wangi..muahahahhaha...

~~yana 5258~~
BYE!!!

Anonymous said...

alamak...lupa guna hashtag yg akak suruh tue...akak tlg masokkan dlm tip2 saya td boleh??? hehehehheehe...:))


~~yana 5258~~

tenQ..

Unknown said...

#segarkan raya
#Tipbalikkampung

Ermm besnya bau..wangi jer rasa
BIla balik rumah, dah penat2 tu bkak je pintu bau punyalah wangi.yelah..sekarang ni kan bula pose, semangat memasak utk sahur td mesti la lekat2 kt langsir, bau dlm rumah.nak2 rumah comel kecik mcm saya ni hik hik...tipnya sebelum kluar gi keja sembur lah bnyak2 ambi pur konpem balik bau semerbak.

Sekarang ni, dengan adanya ambi pur..segala masalah bau dapat diatasi.

Untuk kereta plak..jem2 ni maklumlah dkat raya semua nk balik kmpung, mesti jem punya.mcm saya nk balik pantai timur lg la jem.dengan bawak makanan nk buat sahur lg, mcm saya suka makan dlm keta je.x yah nk kluar2 sesak2 nk cr meja utk mkn.jadi mesti bau satu keta kn..cr lah ambi pur, sembur je..semerbak u...!! Lgpun bau ambi pur boleh lenyapkan stress dan rasa hepi je bila drive jauh2.bes sgt2.bau ambi pur menyenangkan..mcm husband saya slalu cakap..asal masuk kereta, mesti wangi kereta ni.rasa mcm nk duk lama2 dlm keta hik hik...terbaik lah ambi pur...-siti nurbayah-

shuhadatulain said...

Tips Balik Kampung.
1) Bila nak tinggal rumah lama...nanti macam ada keluar satu bau ala-ala pekasam. Jadi sebelum balik gantung/letak kat dalam bilik, bilik air ke ruang tamu ke. Habis je cuti bukak pintu confirm hati tak runsing. Maklumlah, raya kan banyak pakai duit. Bau-bauan kan boleh hilangkan stress jugak.
2) Bila dah kat kampung, paham-paham sendiri, orang sibuk pasang langsir, pasang sarung kusyen, kita gantung/letaklah pewangi. Takde lah melekat segala bau rendang bagai. At least, tetamu gembira taknak balik, mak mertua pun bertambah sayang.

Ini je tips berguna untuk disayangi dan menyayangi. Lain-lain tips biasa sangat. Thanks Kak Fillanie yang cantik putih dan mata bagaikan minah Korea.

Anaseyoooo...

nalsweet said...

1. Pack baju/barang yang nak dibawa pulang seawal mungkin..dua tiga minggu sebelum pun dah boleh start..asingkan je dulu baju mana nak bawak, baju mana nak tinggal..ini adalah penting demi mengelak ada baju/barang tertinggal..menyesal pun tak guna..hihi..ini adalah proses paling cool! menggamit perasaan dan mood balik kampong beraya apatah lagi dengan adanya haruman Ambi Pur menerjah seluruh bilik dan menusuk hidung..
2. Masih di proses yang sama iaitu kemas beg/barang tu..make sure buat list supaya senang di kemudian hari..paling penting tu, baju-baju raya yang berpasang-pasang..hihi..hati tenang, otak pun cerdas berfungsi bila adanya haruman Ambi Pur
3. Rancang perjalanan tu sebaik mungkin..periksa keadaan kereta, hantar servis dan bersedia mental dan fizikal..kalau perjalanan jauh, make sure jangan balik waktu jalan jem. Sambil rancang, sambil relaks dengan aroma Ambi Pur..ecewahhh..
4. Periksa keadaan rumah, gas kasi tutup,cabut kepala hose tu..suis elektrik semua perlu dimatikan. Periksa dan pastikan semua pintu dikunci..dan SIMPAN KUNCI TU ELOK-ELOK..takut nanti by the time balik rumah semula tak ingat letak kunci kat mana..menangis tak guna..hehe..dah la perasaan balik rumah semula tu tak berapa nak best..tapi takpe, nak bagi feel best nyaman, pasang Ambi Pur siap-siap..supaya balik nanti tak stress..ihiks!
5. Bagitau jiran yang korang dah ready nak balik kampong beraya (in case kalau jiran anda tak pulang beraya la) supaya jiran maklum mengenai perkara tu dan dapat membantu sekiranya terjadi benda-benda tak diingini. Bagitau jugak yang haruman Ambi Pur boleh hilangkan stress dia (in case kalo mood dia sedih tak dapat pulang beraya). Bunyi kejam, tapi lepas tu mesti jiran tu berterima kasih kat anda sebab haruman Ambi Pur memang best..ahaks!
6. Pastikan ada makanan untuk dimakan bila tiba waktu makan. Yela, kalo dah nama nak balik raya, dan kita bergerak pulang masa puasa, sah-sah nak kena berbuka kan?so be prepared! Jangan mengharap sangat makanan terjual dia R&R atau warung tepi jalan sebab risiko jem tu amat tinggi. Karang ada juga yang stress kang..bila dah ready bawak makanan, so satu level stress akan hilang..malah mungkin tak stress langsung sebab duduk dalam kereta sambil disulami haruman Ambi Pur..pergghhhh
7. Untuk yang ada anak kecik, pastikan bekalan susu dan lampin dalam kereta sentiasa ready. Ini yang stok dalam kereta tau..bukan pack balik kampong tu..supaya nanti takdela terkebil-kebil cari mana botol, mana susu..ohye,makanan dan mainan juga perlu disediakan..bukan senang nak handle anak dalam kereta..lagi plak untuk long journey..menguji kesabaran..tapi mujur ada Ambi Pur ;)
8. Ok, last,kirim salam kat family kat kampong tu (dari saya) bagi gak kat dorang Ambi Pur supaya tenang jiwa mereka melayan kerenah korang nanti..ahaha

Ok dah. Bye! Lebiu Ambi Pur!

syafiqahjasmin said...

laundry #tipbalikkampung:

raya best, but the after raya's laundry...Subhanallah...

after all the ziarah menziarahi, opens houses, baju boleh berbau. baju mahal hantar lah ke dry cleaning tp kalau setakat baju biasa kadang-kadang payah nak hilangkan bau badan, bau asap bbq, bau peluh, bau hanyir masa siang menyiang... walaupun setelah cucian.

#segarkanraya anda dengan baju yang wangi. Sebelum masuk ke dalam washing machines, spray kan dgn ambi pur febreeze. it will absorbs all the odors leaving no stains (so far) and wallah...

baju wangiii...
have a great balik kampung trip!

hOtMaMa said...

Mrasa iols nak cuba nasib.. mana tahu rezeki bln ramadhan katanyer..

#segarkanraya
#tipbalikkampung

Let's kita cuba tips 5S uols..

SERAH - Apa kata kita gigih sikit isi borang balik kampung dan serah balik kat balai polis berhampiran. Dengan itu abang polis handsome yang tak dapat balik raya boleh membuat pemantauan kat kawasan perumahan kita kan.#tipbalikkampung

SEBAR - Bagi tahu pada jiran yang tidak balik kampung, minta tolong jenguk2kan rumah. Nie la pentingnya kita berbaik2 dng jiran. Setelah yakin dengan langkah keselamatan yg telah diambil, jangan lupa letakkan juga penyegar rumah AMBI PUR sebelum meninggalkan rumah ye.. walaupun blk kg rumah tinggal kekal wangi dan segar..ewahh#tipbalikkampung #segarkanraya

SERVICE - service dulu kereta anda untuk memastikan perjalanan lancar dari sebarang kerosakkan. Jangan lupa letakkan juga pewangi kereta AMBI PUR..semestinya nanti kereta akan sentiasa wangi dan segar.. nak bawak kereta pun tak stress ok #tipbalikkampung #segarkanraya

SEMBUR - bagi yg ada anak kecik contohnya mcm hakak kan.. kalau minum susu mesti akan ada tertumpah sikit.. bila susu tumpah tentu la nanti kereta bau masam.. apa kata cepat2 kita semburkan AMBI PUR febreze, dijamin tiada bau hapak dan susu masam dalam kereta. Kesimpulannya kami sekeluarga akan sentiasa segar dan nyaman sehingga selamat sampai ke kampung halaman..#segarkanraya

Sumijelly said...

saya nak komen!!

Hari raya bakal menjelma tak lama lagi,
baju baru, langsir baru tak lupa juga ambi pur baru untuk #segarkan raya,
#tipsbalikampung untuk semua saya nak bagi,
Jangan lupa kunci pintu rumah sebelum pulang barhari raya!


Sumijelly.com

gewecun said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

Kampung halaman bagai melambai-lambai,
memanggil pulang warga kotaraya ke desa nan permai,
jauh perjalanan memakan masa ditambah dengan anak yang ramai,
muntah,makanan bersepah di lantai usah di tangisi lagi
kerana Ambi Pur ada penyelesaian tersendiri,
Gunakan la Ambi Pur sembur di mana-mana tempat yang disukai,
Pasti wangi dan "menyedapkan " hati,
Lagi satu tips bawaklah bekalan yang lebih untuk dimakan dalam kereta nanti,
bukan apa takut jalan "Jammed" oh menyakitkan hati,
bekalan itu bolehlah dimakan tempat rehat yang menanti,
pasti selamat dan menjimatkan cik abang pun senang hati... ,hihihi.

hOtMaMa said...

Aiyooo typo uoll nk letak tip 4S sebenarnya motif jd 5S?? Hahaa

Noor Azmiza Bte Noh said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung


#tipbalikkampung bagi perjalanan balik kampung amat lancar apabila kita memastikan kereta diservis, actualy yg balik kampung nun jauh disana yang memakan perjalanan yang panjang.one more thing, including your aircond kereta sebab dengan wangian ambipure menemani kita sepanjang perjalanan, semacam aroma terapi buat diri di sepanjang pemanduan.syok berganda sambil memandu teringat lagu sudirman "balik kampung".oh tidak lupa #segarkan raya kita dengan wangian ambipure yang kita inginkan.pasti teruja dan kemeriahan raya lebih bermakna.

siti said...

Perjalanan blk kg time raya kl ke kelantan sgt2 sesak.. perjalanan hampir 500km hanya ade beberapa hentian.. tiap kali berhenti sgt kecewa kerna toilet not available dan air tiada...tipsnya...bwk botol..ergant anak2 buang air kt dlm tu.. nasib baik kedua2 boy...hehehe...sembur ambi pure extra strength. ..sure harum dan kembali selesa...

UyuNs NuRuls said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

dibawah adalah tips 'balik kampung bersama ambi pur kesayangan'

1- sebelum kuar rumah kene check semua suiz and jgn lupa cabut kepala tong gas tuk keselamatan ....tutup tingkap2 semua pintu check done!..opss sebelum tutup pintu utama sembur ambi pur febrez anti bacterial ambi pur supaya kite tinggalkan rumah kite dlam keadaan bebas bau busukkk.

2- ok jom kite memulakan perjalanan...lalalala balik kampung ooo balik kampung oooo...tetibe bau busuk2 menusuk2 hidung ...laa adik terberak rupenyer..ok jgn panik kite besarkan volume pewangi Ambi Pur Mini Clip bagi bau lagi strong lagi bau wangi tu kasi kalahkan baru busuk tadi..senang kan ...walopun mini kecil2 cili padi !

3- bila adik dgn abg dah bosan bau ambi pur mini clip dpt menenangkan diaorg serta diaorg dpt tidur dgn nyeyak walaupun dlam kereta tak seselesa dr atas katil...nak2 bile kene ambi pur mini clip bau Lavender Comfort..memang menyenangkan hati...

4- Sampai jek kampung punggah barg gantung baju raya siap nak iron nurul gantung kan sekali ambi pur mini fresh gantung sekali dgn baju2 yg kite dah iron tu..kompem sok pakai harum jek bau baju tu ..baru syok nak pi sembahyang raya ...

5- last sekali jgn lupa bawa ampi pur spray bau kegemaran AMBI PUR AIR EFFECTS LAVENDER VANILLA COMFORT utk kite spray2 bile ade bau2 yg kurang menyenangkan cth bau kasut2 macam2 tu kann di kala beraya kerumah saudara mara..free2 jek makcik pakcik dpt penwangi free dr kite hehhe...

'ambi pur adalah ubat penenang yang terbaik bkn sahaja menyah bau kurang enak malah memberi ketenangan dan keselesaan utk kite sepanjang hari'

selamat mencube !
*redchilie82@yahoo.com

UyuNs NuRuls said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

dibawah adalah tips 'balik kampung bersama ambi pur kesayangan'

1- sebelum kuar rumah kene check semua suiz and jgn lupa cabut kepala tong gas tuk keselamatan ....tutup tingkap2 semua pintu check done!..opss sebelum tutup pintu utama sembur ambi pur febrez anti bacterial ambi pur supaya kite tinggalkan rumah kite dlam keadaan bebas bau busukkk.

2- ok jom kite memulakan perjalanan...lalalala balik kampung ooo balik kampung oooo...tetibe bau busuk2 menusuk2 hidung ...laa adik terberak rupenyer..ok jgn panik kite besarkan volume pewangi Ambi Pur Mini Clip bagi bau lagi strong lagi bau wangi tu kasi kalahkan baru busuk tadi..senang kan ...walopun mini kecil2 cili padi !

3- bila adik dgn abg dah bosan bau ambi pur mini clip dpt menenangkan diaorg serta diaorg dpt tidur dgn nyeyak walaupun dlam kereta tak seselesa dr atas katil...nak2 bile kene ambi pur mini clip bau Lavender Comfort..memang menyenangkan hati...

4- Sampai jek kampung punggah barg gantung baju raya siap nak iron nurul gantung kan sekali ambi pur mini fresh gantung sekali dgn baju2 yg kite dah iron tu..kompem sok pakai harum jek bau baju tu ..baru syok nak pi sembahyang raya ...

5- last sekali jgn lupa bawa ampi pur spray bau kegemaran AMBI PUR AIR EFFECTS LAVENDER VANILLA COMFORT utk kite spray2 bile ade bau2 yg kurang menyenangkan cth bau kasut2 macam2 tu kann di kala beraya kerumah saudara mara..free2 jek makcik pakcik dpt penwangi free dr kite hehhe...

'ambi pur adalah ubat penenang yang terbaik bkn sahaja menyah bau kurang enak malah memberi ketenangan dan keselesaan utk kite sepanjang hari'

selamat mencube !
*redchilie82@yahoo.com

Farah Yusoff said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

1) Sebelum balik kampung, siap sedia senjata Ambi Pur dalam kereta. Mana la tahu kot2 bila jammed, kita jadi stress, bila stress mula lah nak cari alasan taknak puasa. Choiii! Oleh itu, Ambi Pur dapat hilangkan rasa stress. Tak perlu sapu kat kepala mcm minyak cap kapak tu hokehhh, ko hidu Ambi Pur pon dah lega!

2) Semasa di kampung, agak2 letih bebenau mengipas lemang, boleh siap sedia bubuh Ambi Pur dalam rumah. So takda la atok nenek pakcik makcik engkorang migraine bau badan engkorang yg mcm nak sama bau kerbau tuu. Jgn ko celet kat keti sudehhh! gitteeewww perumpamaan!

3) Untuk suasana di lepas balik sembahyang raya. agak2 lepas menyental ketupat rendang lemang tu, engkorang mesti berebut nk cuci tangan dgn anak buah kan? silap2 sabun pon abes. nak pegi beli, kedai runcit pak mael pon tutup. apa kata engkorang bubuh Ambi Pur dekat sebelah engkorang. Confirm segala bau di"nyah"kan. "nyah" tu hilang yer. bukan yg kt chow kit! no no no!

4) Suasana ketika memohon maap kat mak pak. haa yg ni pd sesiapa yg byk buat salah boleh guna tips ni. kan masa engkorang nak ngaku kesilapan mesti ada rasa mcm memulas lah apa la kan? silap2 ada tercirit.. so dgn bubuh Ambi Pur di sebelah sofa turun temurun setiap raya mak pak engkorang parking situ, engkorang boleh cirit sesuka hati tanpa rasa was was sbb suasana ketika itu masih dlm keadaan terkawal.. gila segar kan raya engkorang... hahahaha

sekian tips dari saya. selamat berpuasa kak filla!!!

syuhada omar said...

TIPS BALIK KAMPUNG :D

#tipbalikkampung

1) pastikan semua suis ditutup etc mesin basuh, peti ais, televisyen, iron.

2) Pastikan semua tingkap ditutup rapat.

3) Jangan lupa letak ubat gegat / ubat jentik-jentik dalam bekas bertakung. Mengelakkan pembiakan nyamuk semasa kita meninggalkan rumah.

4) Tutup pintu setiap bilik. Penting, sebab kita akan mudah mengenal pasti sekiranya ada orang cuba ceroboh masuk rumah kita. Kalau tiba-tiba balik nanti tengok pintu gril n pintu depan ok, tapi pintu bilik terbuka, haaa, maknanya ada orang buat kerja masa kita tak ada. N lebih menakutkan, mereka pastinya ada kunci spare atau masuk ikut pintu tingkap yang kita tak tahu.

5) Jangan lupa, letak Ambi Pur dalam bilik, ruang tamu. Haruman Ambi Pur pasti akan mengharumkan rumah kita. Lebih banyak, lebih baik. Bau harum, hati senang. Hilang penat drive dari kampung nanti. :D

6) Untuk kereta pula, pastikan kereta telah diservis sebelum kita memulakan perjalanan jauh. Kalau dekat pun jangan ambil remeh bab servis kereta. Keselamatan perlu diuatamakan.

7) Pastikan haruman Ambi Pur car menemani perjalanan kita. Kereta harum,hati tenang,bawa kereta pun selesa. :D

#segarkanraya

1) Bila raya, semua orang gembira. Ramai kawan-kawan datang rumah. Pastikan haruman Ambi Pur memenuhi rumah kita. Semua orang pasti gembira, hari raya bertambah ceria.

Sekian saja. :D Walaupun tak menang, harap info ni dapat membantu kita membuat persediaan untuk pulang bertemu insan-insan kesayangan di hari lebaran nanti. :D

syuhada Omar / 16/07/2013

Unknown said...

#tipbalikkampung

wahh...syoknya raya..tapi........mesti sediakan wangian Ambi pur siap2..sebab.......

1. Bila tiba malam raya aktiviti utama adalah masak memasak. Ambi Pur dapat menghilangkan bau masakan dan asap yang memenuhi ruang tamu.

2. Hari Raya nanti kan ramai tetamu datang ke rumah so mestilah kena semburkan wangian Ambi Pur supaya rumah sentiasa berbau segar dan nyaman..Tetamu pun mesti selesa dan seronok menjamu selera.

3. Apabila kita sekeluarga nak pegi beraya pastikan dalam kereta dah segar dengan haruman Ambi Pur.Baru la mood beraya naik mencanak-canak walaupun dah 10 buah rumah kita ziarahi..

4. Dan akhir sekali apa kata pulang beraya ni hadiahkan ibu bapa, adik beradik atau saudara mara wangian Ambi Pur supaya dapat berkongsi kesegaran Ambi Pur bersama-sama... :)

liyana said...

#tipbalikkampung..download siap2 lagu raya yang best2 tu byk2 dalam pendrive supaya rasa lagi meriah perjalanan pulang ke kampung dengan semangat yang berkobar2 ditambah pula dengan kesegaran wangian dari #ambipur memang syiok habes..oh,jajan jangan dilupakan.buat kunyah2 sambil menyanyi lagu raya

izzeyda said...

#segarkanraya
#tipbalikkampung

1. beberapa hari sebelum balik kampung, pastikan semua baju untuk beraya dan lain2 pakaian dan kelengkapan telah disumbatkan di dalam beg. pastikan ambi pur ada semasa anda mengemas pakaian dan kelengkapan untuk mengurangkan stress semasa berkemas..

2. sebelum meninggalkan rumah, pasti kepala tong gas dicabut, semua suis elektrik, paip air, tingkap dan pintu ditutup.. Jangan lupa sembur ambi pur sebelum meninggalkan rumah, agar anda berasa tenang sebelum meninggalkan rumah..

3. pastikan bekalan makanan&minuman (untuk berbuka ada sekiranya terkandas di dalam jem semasa dalam perjalanan pulang ke kampung), bekalan susu, pakaian dan tuala untuk anak kecil tidak lupa untuk disediakan di dalam kereta agar mudah untuk ditukarkan nanti.. pastikan ambi pur ada untuk menyegarkan sepanjang perjalanan pulang ke kampung..

4. pastikan disediakan air mineral dan tuala kecil untuk pemandu membasuh muka sekiranya mengantuk di dalam perjalanan pulang ke kampung, pastikan ambi pur dapat menenangkan dan menyamankan suasana terutamanya kepada pemandu agar dia segar memandu sehingga ke kampung halaman..

5. semasa memandu untuk beraya ke rumah saudara mara dan sahabat handai pastikan ambi pur dapat menyegarkan diri kita untuk terus beraya ke semua rumah yang ingin kita kunjungi..

apapun selamat pulang ke kampung bagi semua yang akan pulang ke kampung sempena hari raya yang bakal menjelma tidak lama lagi.. jangan lupa sediakan ambi pur di dalam kereta agar kita berasa segar sentiasa walaupun jalan jem tak hingat..