Monday, July 29, 2013

PANDORA

 Ehem, baju raya dah beli ke korang? Baju anak-anak dah complete dah? Bila aku pikir balik.. kasut raya je lom ada untuk anak.. hahah.. semalam Wan cakap, kasut raya budak-budak tak de ke? "Tu converse tu dah beli.. tu kasut raya la tu".. Wan cakap.."Habis tu? pakai baju kurung ngan kasut converse?".. Eh a'ah kan.. baru aku terpikir.. tapi anak aku ni kaki peghak sikit.. pakai sekali dua dah melecet.. luka sana sini.. pastu campak dalam store.. ilekkkk jer selipar jepun jugak dia sarung.. so aku rasa membeli kasut gegirl2 untuk diorang ni memang tak perlu la... 

Another option aku rasa beli je kat ipanema tu.. kan selipar tapi ala-ala lawa2 kalau pakai ngan baju kurung.. ok settle.. nanti pegi.. sekangkang kera je nak pi beli..

Aku?? Pak Radie?? memang tak de lah.. baju apa lagi nak beli.. tak de aku nak beria sangat lah sambut raya this year :( janji anak-anak seronok sambut raya.. itu jelah kot.. 

Cakap pandai.. tapi pegi jalan kat Alamanda hari tu lunch time.. sekali langkah ku terhenti depan PANDORA... usha punya usha.. terus macam aiseh.. i wan't i wan't.. tapi macam pikir 20x.. aku akan pakai ke tak nanti?  

Huwaaa.. cantekkk sangat nie.. konsep nya tu aku suka lah.. tapi merah love2 tu.. memang tak lah ngan jiwa raga aku tak masuk..hahahha... tapi ada banyak gila charms dia.. so pilih lah ikut citarasa masing-masing.. if korang jenis mengada-ngada gedik sikit boleh amik yang sweet pink gitew.. ada teddy bear.. haih.. kalau jenis tak suka silver.. boleh pilih leather untuk gelang.. aku suka gila yang leather tu sebenarnya.. tapi mengenangkan dah lah bapak mahal.. pastu tak leh kena air.. a big NO lah kan.. nak mandi je bukak.. lepas mandi pasang balik.. mengenangkan itu pon aku dah rasa apa kene gedik sangat ngko nie.. 

huwaaaa cantik? tak? sejak bila aku dah pandai plak tegedik-gedik nak perhiasan macam nie.. usia maybe? Kalau korang nak tau.. aku dari dulu sampai umur dah lebih 30an nie.. memang takde gelang emas.. sebab aku memang tak suka!! white gold ok sikit lah.. tapi still aku tak nak... hahahha.. memang bertuah gila lah Pak Radie ko dapat bini yang tak mintak barang kemas.. sujud syukur dia ok.. kalau aku nak pon.. aku nak gelang kayu beli kat Central Market.... lagi bersyukur triple lah.. tapi kini segalanya telah berubah.. tak yah nak bersyukur sangat lah ye... dah lama sangat aku bagi dia bersyukur kahkahkah... 

Nampak? bila dah penuh.. so kita punya suka lah nak collect charms tu ikut citarasa kita.. ok kalau aku memang takde la love-love tu.. mungkin aku akan lebihkan silver.. untuk charms yang bukan silver maybe aku nak black stones... kalau nak bagi colour sikit.. maybe aku nak amik sikit blue or turquoise.. wah berangan sangat.. 




*kelipkelipmata*

sebijik charms itu harganya ada yang RM125 kot? sampailah kalau yang ada stones RM295.. seketul.. ko kira sekarang ada berapa ketul charms kat atas tu.. agak-agak.. kita makan maggi hari-hari lah kalau nak complete set.. gold 14karat pon ada.. gelang sahaja plain ye.. plain.. RM6K.. sekian.. assalamualaikum, tutup kamus. 

Tapi akhirnya aku tewas jugak dengan dugaan.. ni semua godaan syaitonnnn hahah.. walaupon syaiton diikat di bulan puasa.. tapi kegagalan melawan nafsu tu terserlah jugak.. tak dapek den nak nolong.. Sedapkan hati sikit.. ni bukan pembaziran.. ni untuk diri sendiri jugak.. ni pon dah bagus tau.. orang lain emas berselirat sampai tak cukup tangan melingkar.. aku tak nak semua tu.. i bukan mata duitan.. 

*ehem*

Jom lah tengok kita punya Set Pandora ;D

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Huwahahahaha... ini je aku punya.. tak mampu nak beli sekali ngan charms dia.. kalau ada yang baru nak belajar meh aku ajar.. yang bulat belah kiri tu ada tulis PANDORA tu lock dia.. untuk jenis gelang ni ada dua colour.. mcm ni dan warna gelap mcm hitam/dark grey.. aku amik yang cerah nie.. nanti lama2 dia akan lembut.. dua ketul tu silver kita panggil stopper.. so bila ko isi charms nanti takdelah charm ko berjalan dari hujung sini ke hujung sana... stopper tu ada banyak pilihan jugak.. tapi mostly silver lah.. macam stopper aku tu seketul rm100++ tak ingat berapa.. gelang tu pon tak ingat.. tapi untuk permulaan amik yang macam ni rm545 kalau tak silap..(gelang with 2 stoppers)  ni info bukan aku saja nak mengada bagitau harga.. open minded sikit korang yeh.. jangan nak kata ai belagak.. takat rm500 buat kene gelak ngan makcik yang pakai gelang omeh sampai siku tak leh lipat T_______________________T

Saja je suka-suka nak mula collect sikit-sikit.. ada gak aktiviti senggang kan.. sebulan beli 1 bijik... muahahhahaha... Kalau nak cuci mata.. outlet dia ada kat:
Ampang Point
Alamanda
KLCC
MidValley
Bangsar Village II
Empire Subang
Pavillion
1 Mont Kiara
Tropicana City Mall, PJ
Gurney Plaza, Penang
The Spring, Kuching

Sebelum tu ada beli lipstick baru... saja sebab bosan lipstick lama warna macam biasa-biasa je.. balik-balik itu.. nyampah ai.. muahahha.. gantilah.. dah tak beli baju raya.. kita beli benda merepek sikit ;)

Seram? Ye aku pon seram.. kaler macam makcik.. dah nak buat cemana.. memang aku dah makcik-makcik dah pon... ai sedar diri ok.. 

So itu warnanya.. kalau nak cari kat MAC.. code: DEBONNET

Sebab membeli dan membelah je.. bukak puasa mari kita save bajet sikit... mari makan maggi.. muahahahahhahahahah

Acih memang suka gila lah.. bila aku cakap "Mama masak maggi nak?" ceh dia buat muka tak excited dia jawab "Sukati mama lah".. Ek eleh.. dalam hati lonjak-lonjak.. macam aku tatau.. i'm your mother, i know la..time ni papa dia tak de.. so ok lah masak maggi.

Ni chicken balls and crab stick for Ani... petang tu Amaani mandi.. pastu keluar dari bilik air kemain happy lagi.. "Mama tengok gigi Amaani putih tak?".. aku tgk aku jawab "Putihhhhh good girl".. pastu aku naik atas.. baru bukak pintu bilik aku dengar Acih menjerit "Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa".. suka sangat buat jeritan kecemasan tau.. aku memang pantang betul.. aku diam je.. pastu dengar diorang memekak Amaani muntah.. ek eleh.. muntah je.. aku ingat jatuh ke apa.. tapi pelik.. kemain muka happy tayang gigi.. tak de apa masalah..tetiba ko nak muntah.. ko muntah je.. rupanya bibik cakap dia banyak sangat makan kek lapis.. ni satu penyakit dia.. kalau makan satu-satu benda tu tak beringat.. dia tibai kemain banyak.. 

Masa kat alamanda whatsapp Pak Radie.. cakap nak roti boy? dia memang nak lah sebab dia suka makan rotiboy time sahur.. aku tanya nak beli berapa? dia suruh aku beli 10.. kalau tak cukup beli 15.. rasa nak sepak.. nasib jauh.. sifat tamak menghantui diri...tak habis siap!!! sampai subuh tu ada lagi 3 ketul.. baru makan 7.. suruh bibik makan pon dia dah macam surrender dah.. hahahah.. tapi enak bangat.. 

Ok lah.. tu je nak borak.. nanti jumpa lagi.. bye. 



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

21 comments:

Fieda Redzuan said...

Kak Filla, kte baru beli jugak haritu. Baru beli gelang dgn charm sebijik dah rasa pokai. haha

MamaAliya said...

suka tengok orang pakai pandora.cantik.tapi kalau beli utk saya pakai sendiri rasa lain macam pulak.hihi

genuine1224 said...

kak, less is more. gelang tu xpyh bnyk sgt pun cun dah. bnyk2 pun serabut je. nak buat keja pun susah. nnt beli seketul 2 dah. klau dgn imej akak tu, rasanya seketul 2 pun just nice.. klau sy, mcm gelang yg akak beli tu pun dah ok

Unknown said...

waah pandora..telan air liur baca harga..hehe

Masriezz said...

Sy pun suka pandora... Nnt filla beli la charms mother-daughter... :) heheheh...

Unknown said...

kahkahkahkah. akak mmg klaka. the best la kak. gelak tutp2 mulut. xthn bca.

kelipkelipchumel said...

cantikkkkkkknnnyaaaaaaa gelang tuuuuu....

suerynn.adie said...

Sib baik awak bgtau. Kita minat gak tp segan nk pi tanya. So boleh la bajet2 skang

izzah said...
This comment has been removed by the author.
izzah said...
This comment has been removed by the author.
izzah said...

waa...sukanya baca blog akak..jujur taw..i like~tiap2 hari mesti baca..=)

MamaZana Baharum said...

hahahaha... rotiboy nak sepuluh.. hambek... bole makan sampai sahur esoknya

Unknown said...

thanks kak filla kongsi tips beli Pandora =)

Anonymous said...

Klaka la akak ni =)

Kila_Shakila said...

Thank kak kongsi tips...

Kila_Shakila said...

Thanks kak kongsi tips... Kila pun ade plan gak nak stary beli....

Unknown said...

Kalau you ni pakai brape cm ?

Anonymous said...

Kita pun pakai bracelet pndora jugak..br kumpul 5 charm n 2 stopper.klu jln2 kat almnda,hati meonjak jea nk beli charm..tp sbbkn kita bkn retis@org kaya,tpksa thn dulu tggu gj...hihihi..

Unknown said...

salam...sy nk jual bangle pandora Mother's Day special 2014..size 19cm...alasan nk jual sbb besar dr tgn..suami beli surprise..berminat wasap sy 0192686926...jgn segan2 tau...

Awza Jay said...

Hepi2 bace cite nk pakai pandora gak

Wawawax by Gina said...

Hi..peminat pandora ye? Blh je visit my blog "jeannapandora.blogspot" or my fb page "gorgeous pandora" utk dptkan koleksi pandora pd harga yg murah dan berpatutan. Tq 😊