Tuesday, July 02, 2013

Sembang Jom..

Aku sekarang ni dah macam baru belajar berblog pulak.. hahaha.. dah tak tau nak tulis apa.. gambar banyak dah share kat ig bagai.. so nak tulis apa kat blog dah tak tau dah.. better tutup instagram pon bagus kan.. so orang fokus kat blog jer.. hahah.. keek pon dah tersenyap sekejap.. hangat sekejap je.. 

Ye tau, dagu comel.. hehehe.. ni pagi sabtu kalau tak silap.. bawak Ani gi McD kejap sebab Pak Radie tengah service motor dia kat area McD tu.. boleh makan bersama-sama.. Acih tinggal sebab tengah tuition kat umah.. Oh aku sekarang suka pakai shawl yang tak yah gosok.. hahah.. senang gila.. pakai inner ninja pastu ko pakai je ala-ala selendang mak bedah.. kalau aku beria sangat pusing-pusing shawl tu.. peniti dekat 10 batang.. kang tak sempat petang pon dah tonggang langgang.. lagi haru biru.. 

Hari tu lagi best.. kat office.. ada akak tu tegur aku.. dia cakap.. "pagi tadi nak tegur.. rambut awak dah tekeluar-keluar siap gulung-gulung, tapi ramai orang.. tapi takpe.. orang baru belajar.. nanti lama-lama ok lah tu".. whaaaaaaaaaaaaaaaaat???? hahahahaha.. kenapa tak tegur je.. khakakakakaakkk.... memang aku tengok cermin tekejut dengan keadaan sendiri.. rambut ni ko dah kenapa asik nak keluar je.. duduk diam-diam kat dalam boleh??? 
Amaani kesayangan.  Hari tu dia sound.. "mama, perot mama ada baby yeh?".. whaaaaaaaaaaaaat???? kena lagi sekali... terus aku buat-buat merajuk.. sentap ok sentap nie.. dah tentu budak jujur kan??? pastu dia dah tau aku sentap.. sekarang dia dah hati-hati dah.. kalau aku balik kerja.. dia bukak je pintu kereta terus dia jerit "Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Amaani sayang mama... perot mama takde baby kan??".. hahaha tetiba je nak amik hati... 

On the way nak ke Ikea masa nie.. shawl ni ok sebab kain dia best.. tapi besar gila la pulak.. tak reti aku.. pegi pakai gini.. balik dah aku pin je diam-diam kau kat situ.. walaupon ghoper aku petang tu dah macam ustajah baru balik ngajar budak ngaji je.. hahahahah.. 

Kasih Amaani and Kasih Aleeya.. dua-dua pon kesayangan.. 

Lately ni haus gila tekak tu... so dah lama sangat tak minum starbucks.. moh lah kita singgah jap... basahkan tekak.. eh cookies dia sedapnya.. terbayang-bayang pulak.. haritu beli dua.. pastu sekeping Amaani terjatuhkan kat lantai.. nasib ada orang sebelah je.. kalau tak memang selamba aku amik hembus-hembus ngap je.. 

Ahad pagi aku macam sedar diri sikit.. dah lama tak buat breakfast.. keluarkan kueyteow yang sikit lagi dah nak jadi batu kot.. rendam dah tak lut dah hahaha.. celur sikit bagi lerai.. pastu yang tak leh nak lerai tu aku campak je dalam kuali.. aku mikirkan Ani suka kueyteow.. Pak Radie kureng sikit.. dia suka sadin, so aku buatkan apak dia roti canai instant with sambal sardin.. 

sekali dia makan kueyteow 4 pinggan.. hahah.. bila aku usik dia nyampah pulak.. dia cakap jgn nak perasan.. hahahahha.. dia cakap 4 kali tambah.. sekali tambah satu sudu je pon.. elehhhh.... ko tengok.. siap minum eno sebab kenyang gila.. lagi tak nak mengaku.. lek laaa.. kita-kita je yang tau pon.. orang lain tak tau.. -_____________________-"

Eh tips ni, kalau ko rasa kueyteow/mihun/mee goreng ko ala-ala je.. ko amik cili padi.. potong2 kan dia.. letak kicap.. makan sekali.. sodappppp.. konpom 4x tambah.. nak jugekkk mention.. puiiii.. 

Ini cuma lakonan semata-mata.... 

Ini pon.. banyak sangat lah belakon sekarang.. ni.. penat ai.. hihih..

Buruk sangat ke seluar nie.. tolong la u olls... Dorothy Perkins nie... bukan suar pasar malam ok.. kemain bangga masa gi fitting.. Haih macam cun je suar nie... ini kalau pakai confirm meletops nie.. mesti orang ingat ai fashionistah gila... 

berani masa tu jek.. Ahad plan nak pakai.. so pakailah.. dengan baju hitam.. Pak Radie tengok pastu dia sound.. "tukarlah.. buruk gila ok.. dah macam ----" malas nak sambung.. hahaha.. kongajo.. gi jalan ngan kengkawan awak boleh pakai.. ngan pa tak yah.. 

Terguris hati dan perasaan adinda tau.. terus aku cakap "Ok laaa Ok laaaaa.. baik takyah.. pasni buat seluar tido jeeeeee" (sambilmukasentap)

"Ok la tu buat seluar tido"

Hoi.. kenapa takde perasaan ah?? 

nah..  nyanyi sikit lagu Yuna..

Dahulu kau bukan begini
Kau hancurkan hati
Ku yakin kau bukan kau bukan 

Oh lelaki
Tak guna ku berikan semua
Oh lelaki
Tak guna kuberikan semua

Lelaki Lelaki
Tak guna tak guna tak guna tak guna tak guna tak guna tak guna tak guna




Marah betul Yuna ni.. 



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

11 comments:

^*NaNa*^ said...

haha..lawaknyeee amani nih...

Ratna said...

Comellah kak filla ni. Hihi. Oh ya, thanks ya sebab aprove me kat fb. :)

Unknown said...

kak, mlm nih nk try ayam berlada wan! nnt i update kat blog..doakan lah ye mcm rasa wan buat..wakakakakakakakakakaka

Unknown said...

CANTIK JE SUA TUU..HEHEHEH

cikji said...

hahaha suko sorang2 bc entry kak filla hok nih.eh,seluar tu cantik apa.hihi


peej said...

ok la tu dia awal2 sound. kau boleh tukar.
aku laki aku jenis x cakap.
nanti elok kat shopping complex dia cakap la, "baju ssayang tu mcm langsir ada renda2."
tak pitam kau. by that time dah terlambat ok.
terus aku sedekah jariah baju tu.

kelipkelipchumel said...

amaniii....suwit jep try amik ati mama dia.ehehe..tapi...suar tu nampak comel je.tade la stok suar tido pon..cun je la.

jaja said...

hihi, dah boleh bajet komen pak radie. masa saya tengok akak upload dlm ig dah terdetik dalam ati dah...hikhikhik
sabo la kak ye..laki saya gitu gak, tak boleh bini nak berstyle ikut trend lebih sikit..asyik kena kondem je..kekekeke

jaja said...

hahaha..dah boleh agak dah komen pak radie, mesti dia tak redho akak kuar dgn dia pakai suar tu. masa saya tengok gambar yg akak up dlm ig tu, saya pulak yg terbayang pak radie jadi juri komen suar tu.lawak la pak radie ni..hihihihi

sabo jelah kak ye. laki saya gitu gak, tak boleh bini nak berstyle ikut trend sikit, sure kena kondem..huhu

Nur Zaheera said...

Haha best jee baca pasal family activity kak Filla :))

*Lagu lelaki tu taktahan. Bhahahahah

NUNU EERA said...

kak fila skrg ni fashionista n hijabista la.. :)