Monday, July 29, 2013

Tetamu datang berbuka puasa..

Kesayangan ada kat Penang.. tetiba whatsapp nak buka puasa sama.. Apa? buka kat luar lagi? tak leh nanti Pak Radie meroyan aku takut.. hahaha.. So ajak kesayangan datang buka kat rumah aku je.. Tapi kesayangan kata dia nak request aku masak satu benda untuk dia.. aku tanya "Ko nak apa?.. yang senang je.. susah aku tanak".. muahahah.. dia nak Mee Goreng.

Alahai.. itu sap sap soi je... Dia nak yang tersedap.. hahaha.. ok lah.. pastu dari Penang dia fly balik ke KL.. terus singgah pasar juadah belikan kuih...

Yang aku pulak.. amik Acih balik sekolah singgah 1st kedai nak beli bahan.. sayur sawi.. yilek.. apaaaa laaaa nasib.. mee goreng without sayur adalah tak best.. So pusing ke kedai lagi satu.. ok ada.. tapi mak ai jalan punya lah jam dari kedai tu nak balik umah... bersusun kereta... 

Sampai je rumah dah pukul 6.15 petang kot.. so bersilat kat dapur.. Anny tolong jaga Leecha ngan Ani jap.. Bibik tolong aku kopek udang, siang sotong dan segala yang melembapkan aku nak masak.. hihih...Sebab dah tentu aku kena masak nasi.. Laki aku bukan minat sangat mee-mee nie.. lagipon Acih tak suka.. Acih suka mihun.. 

Sebab amik gambar ni bawah yellow light.. so warna lain pulak.. sebenarnya mee goreng ni basah.. saja angkat time tengah basah-basah.. slurppp.. 

Ayam Masak Lemak Cili Padi kegemaran Acih

Akak cleaner kat office aku ni duduk kat Hulu Langat.. dia bercucuk tanam kot.. aku beli pucuk ubi.. seikat besar tu RM1.. kau tak tengok kalau dia bawak serai.. aaaaaaaaaaa geram sangat.. segar bersih gemok gitu.. terus aku beli.. masak nya bila tah.. hahahah.. bunga kantan, batang keladi, tempoyak.. eh semua kau nak dia boleh bawak jual... *suka*

So aku celur je, beli kacang botol, timun, bendi lebih haritu celur.. buat sambal belacan.. bereh.. 

Ikan kerisi goreng.

Kuih muih Anny beli... dahlah buah melaka tu menipu je.. makan punya makan... Ani jerit.. "Papa, takde manis pon".. ingat Ani yang tak reti makan.. bila check memang takde.. kongasam.

Muka acik tengah stress ok.. 1 jam je masa nak masak semua... Anny cakap macam ni lah kot tahap stress masterchef tu kan.. 

Pak Radie muka kerek..pastu siap sindir-sindir... bila aku tanya "Anny nak nasi? nak Mee? nak itu nak ini?".. terus dia sound "Untunglaaaa siap serve.. siap tanya nak makan apa.... aku ni dia biar je Anny" Choi lah sangat... pastu dia cakap "silap-silap belari amikkan kau air basuh tangan Anny" hahahahah.. Hoiii tetamu kita kena lah layan... dia tu macam lah aku tak layan.. hari-hari tinggal tarik kerusi je.. mintak tolong basuh tangan sendiri kat sinki je sebelum makan.. ala la la laa cayang ucuk.. kalau boleh aku nak cabut kepala paip pasang kat sebelah kerusi makan tu je.. over! 

Nampak Anny bawak air Teh Tarik dia kehulu kehilir.. dia volunteer buat teh tarik.. tapi ko pempaham lah.. guna uncang.. tak umph lah... Pak Radie lagi kongajo.. minum air Anny buat.. pastu cakap "Ni teh ke air paip.. tengok kaler pon tau".. Nasi anny tak tampo muka dia.. muahhahaha.. kelam kabut anny ejas balik air dia.. hahahah... 

Tetamu dan teh tarik buatan sendiri :)

Ok lah tu je nak citer.. nanti sambung.. tata titi tutu..




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

No comments: