Wednesday, July 03, 2013

CONVERSE

Converse nanti cerita.... Kita cerita kisah jalan-jalan cari baju raya je dulu..setuju? tak setuju takpe.. nak citer jugak.. Tengok Elly update cakap nak cari baju raya.. aku pon tegedik-gedik jugak.. aku dah sound Pak Radie haritu lagi.. cari baju raya awal.. nanti senang.. ni masa puasa baru nak pegi.. hausss ok??? tapi ko pempaham lah mamat tu.. jenis takde perasaan.. cakap cemana pon statik je muka dia.. 

Last-last dia mengalah.. muahahahha.. 

Best sebab Leecha pon ikut... selalu takat-takat gi makan kat2 area rumah malam-malam memang tak bawak.. sebab baby lagi kan? biar lah dia kat umah je.. tapi nak shopping mestilah bawak dia.. so far senang je pon urus Leecha.. diam je dalam stroller.. 

Uish.. 3 orang dah anak dara aku... tak sangka ok.. memula dulu aku bayangkan aku ni jenis anak sorang je kot.. sebab aku bukanlah fanatik kanak-kanak sangat.. yang kalau nampak baby terus tangkap.. cium-cium belengaih la budak tu ngan ailio.. muahahaha.. tapi bila anak sendiri memang aku picit-picit la.. sapa nak marah kan? kata anak sendiri.. heheheh.. 

Korang beli kat mana baju raya? Aku kalau korang tanya.. aku suka MotherCare untuk baby.. sebab kain dia tahan lasak.. bertahun-tahun pon elok lagi.. tapi kalau untuk Amaani.. ada banyak pilihan.. kat Debenham belambak.. kat ZaraKids (lom sempat pegi) belambak tapi selalu takde sale.. benci tau.. kat Gap banyak.. so takde masalah sangat.. oh ye Cotton On kids lom pegi jugak.. hmmmmm... terus ada awan-awan mentol bagai kat kepala aku hahahaha.. kene hembus telinga pak radie nie suh pegi settlekan baju raya weekend nie.. Tapi untuk Acih susah sikit.. sebab dia cerewet gila babas.. adoilah.. perangai anak-anak ni memang lain-lain.. aku pilih dia cakap buruk.. bila aku suruh dia pilih, semua tak berkenan.. apakah? Acih dah 8 tahun.. dah ada taste sendiri.. nak kata baju macam orang dewasa pon tak.. nak kata macam budak-budak pon tak.. pening aku... haritu nak belikan jeans selai.. Elly cakap guess kids lawa2.. so aku pegi lah kat Pavi.. Ya ampun, nak pitam aku.. belambak2 ok.. cun2.. murah gila sebab 50% jeans dia semua.. lps discount jadi RM100 je macam tu.. amik size dia pastu teman gi fitting.. pastu bedecet sana berdecit sini.. Cawat ketatlah.. tak selesa kat belakang lah.. longgar pinggang.. paha slim... semua tak kena.. ok fineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. bukak sekarang.. dah jom balik.. raya ni tak yah beli jeans lah.. pakai je apa ada.. aku mulalah nak tensi.. kang dia jugak yang bising takde jeans la apa la.. 

Ni makan kat Foodcourt Pavilion.. Aku tak order, sebab memang awal2 dah plan nak jadi tong sampah.. sapa punya tak habis meh campak tekak mak kau nie hah.. 

Pak Radie gila yong tow foo dari dulu.. ko tau dia amik dua mangkuk ni penuh.. 

gila? itu je dah RM30++ .. tapi licinnnnnn hahahahha.. puas hati lah sebab mangkuk besar, penuh plak tu.. 

Yang si Kasih ni hah.. asal makan je tetiba "Aduhhhhhhhhhhhhhh".. kejap kang "Aduhhhhhh".. ko kenapa? rupanya asyik merecik kuah tu masuk mata.. terus pedih.. alahai anjer angat hahahah... amaani selagi tak BURP selagi tu dia makan.. tapi selalunya lepas burp pon dia sambung lagi makan.. hahahahahahaa... 

Masa Pak Radie bawak Ani gi toilet tetiba awek ni datang kat table ai.. "Kak Filla, kita reader blog... nak amik gambaaaaaa".. Hahahhahahaha.... padahal meja sebelah je.. patutlah macam senyum-senyum.. Ok mari mari kita snap  pic bersama.. jauh okkkkk.. dari Tengganu ni... Kirim salam kat kawan2 yang baca blog ye ;)

Ok pastu bagi milk jap kat Leecha sebab dia asik tala jari je dalam mulut.. tu petanda lapar lah tu.. Leecha jarang nangis.. so nak tau dia lapar dia asik isap jari je.. lain kali kalau nak, mintak!! paham?? hahahah.. Acih pon pandai dah tolong bagi milk.. tapi aku tengok lah kat sebelah.. 

Pak Radie dengan GoPro dia.. aku rasa ntah-ntah dalam diam dia ada blog kan? sebab asyik bawak je camera kecik tu.. aku yang blogger pon tak de nak usung camera.. over gila. 

with anak-anak.. aku memang tak banyak la gambar.. takde orang nak snap :( 

Sebelum balik tu.. lalu kat butik Converse.. Pak Radie kan suka converse.. so marilah ikutkan je dia nak basuh mata jap.. pastu nampak kasut budak.. Saja try.. sekali berkenan pulak.. Acih pon suka.. Tapi comey ok budak kecik pakai converse.. hahahaha.. macam Ani sesuai lah sebab dia tak pakai sangat gown-gown ni kan.. dia memang t-shirt ngan skirt or jeans or shorts je.. pastu baru belikan jumper takat lutut kaler merah.. waaaaaaaa tak tahan so comel... pakai ngan converse mesti meletops tops tops topssss.. hahaha.. ada belikan legging tribal ke corak apa tah.. huwaaaa pakai ngan kasut nie.. Acih pon aku nak paksa dia beli legging yang colourfull sikit bagi ceria.. pakai ngan t-shirt and kasut converse ;)

Kasih Aleeya.. dia suka sangat kasut nie.. dia cakap leh buat shuffle hahaha.. 

Ani geram betul aku.. masa cari baju untuk dia.. dia siap marah-marah tak nak baju yang aku pilih.. siap cakap buruk la apa la.... pastu aku ugut.. kalau tak nak try baju nie.. mama tak nak belikan ice cream!!! ok dengan berat hati dia datang gak try.. hahaha.. pastu bila dia buat hal lagi aku ugut lagi.. "mama beli baju ni ye? cantikkan? kalau Amaani cakap buruk, mama tak nak belikan ice cream!!".. terus dia pegang baju tu dia cakap "Cantiknyaaaaaa".. muahahahhaha.. pastu tanya bila nak beli ice cream.. gila nya auta budak ni.. 

Ada yang tanya harga.. tak ingat.. tapi rasanya Amaani punya tu RM89.. yang Kasih punya RM95 kot?? 

Jom layan model-model ni jap.. hahahah.. 




Ani tak leh blah.. macam terror sangat silang kaki.. padahal kejap-kejap kang balancekan badan takut jatuh.. muahhahahaha.. 


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

26 comments:

Unknown said...

terubat rindu kat aniiiiiiiiiiiiii!

Haslinda said...

comei ngat aih amaani niiiii

zunirrah zamri said...

Geramnya kat ani ni..nak picit2 pipi tu..

Unknown said...

Filla, Zara tengah sale sebab last week pergi :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ani punya kaki ya allah mcm peha kfc kiki

imm said...

anii!!! same lah wane kasut kite.tp acik punye jenis hi cut..tp skang da takleh pakai?pregnant kaki jd lebar hahaha

LIZA n SAMs said...

kak filla...
nape dengan dagu ani...
jerawat ke... hahahaha

genuine1224 said...

amboih ani. xbley blah btoi budak niiiiiiii.. homey angat!!!! pose silang kaki, mata jeling sipi2. bajet model hot btoi!! gewamm

Mimy Hamid said...

ani ani ani ...napa stylo sgt..geramsssssssss

Chekgu Azrine said...

Sweet anak2 sis macam sis jgk..hehe

syeka sweetheart said...

stailo sgt 2 beradik tu..xlama lg leecha plak join..

salwana nordin @ che'wa said...

homei..homei..homei...bebudak3 tu ha..

mesti cantik2 giler baju2 raya bebudak3 tu kan :)

Unknown said...

knp ani sgt comey??

cydayf said...

geramnya tengok Ani, chomel sangatttt kak :D

nad said...

Cute giler budak2 ni ! :)

Ratna said...

Kemain amaani berposing. Hihi. Kecik kecik dah pandai bergaya.

adekzagai said...

geramnya ngan muka amani....nak booking wat menantu...kwang..kwangg

kelipkelipchumel said...

comel dan super kiut jedorang tiga bradik ni.especially ani ngan muka dia noty gitu...pipi bambam dia..paling spesel tang silang kaki tu la.hikhik..

Yati Ali1 said...

ani pandailah posing...geram betul tengok dia.

Fazleyatul Aini said...

ani sangat comel !

cik ah said...

comelnya amani ni,geram sgt!!!

cik ah said...

comelnya amani ni,geram!!

Zana Adieyza said...

amani pandai bergaya! pandai posing depan kamera! geram tengok muka comel dia.. so cute!

momnsofea said...

my fav shoe jgk ...ani ni comeiiiii nyer

momnsofea said...

my fav shoe jgk ...ani ni comeiiiii nyer

MIZZPINKKISS BEAUTY REGIME said...

Hi akak..jom fren2 blog atin mizzpinkkiss.blogspot