Tuesday, July 30, 2013

BERBUKA LUAR (BUKA PUASA 2013)

Ya Allah.. lemah longlai plak even nak type je tapi rasa nak tertangkup kepala kat atas meja.. eh tak boleh macam nie.. jap lagi Acih nampak, malu la ai.. 

Weekend baru ni Pak Long call.. dia nak ajak gi buka puasa.. Aku cakap takyahlah sebab aku memang nak bawak Wan gi Arzu KLCC.. nak beli inner tudung.. aku dah set dengan Wan dah nak makan pizza hut.. Tetiba datang Pak Long.. nak ajak makan lain.. Aku cakap takyah la, aritu birthday mama kan dah makan-makan... Eh dengan dia bukan boleh.. kang bertekak.. baik ikut je cakap dia.. aku cakap, well kalau nak belanja takpelah.. i ikut jer muahahaha... So ke JW Marriot lagi.. ni kali ke3 kot buka kat sini every puasa.. masuk tahun ke3 tekak aku dah tak boleh nak terima. hahahah.. over gila ni.. 

Aku rasa bab pemandangan dia menang la.. bab food biasaaaaaaaaaa je.. hahaha.. aku kang kalau complaint kang banyak kang.. baik aku diam.. hahah.. ok la jom jaja gambo.. 

Mak and Apak The Kasihs.

Tapi syoklah sebab dapat betul-betul tepi swimming pool.. risau Ani je.. tau-tau dia terjun plak dalam tu.. 

my darling Acih.. masih puasa penuh lagi :)


Naik berlengas2 dah budak botak Leecha nie.. hahaha.. 

Apa benda tu Kasih? kari ke puding???? 

kakak telan ailio je tengok Ani makan dulu.. 

Leecha gak kewl.. brrrrr brrrrrrrrrrr brrrrrrrrrrr.. menyembur hahahah




kerabu ni ok sedap ;)









Aku sampai tak tau nak makan apa bila tengok banyak sangat lauk.. yang pasti sambal tumis udang petai tu tak best langsung.. takde rasa.. udang tu macam frozen tawar :(

Sup Ekor ni aku expect sedap.. tapi biasa je.. ok la sup dia.. tapi ekor dia keras macam batu.. 

Lamb sedap

Tengok laki aku punye lauk.. tak menarik langsung pilihan kan? hahaha.. belambak lauk dia amik tu je? 

ni apa benda tah? sapa punya ntah aku main snap.. apa tu? nasi impit? kerabu mangga? 


last-last aku amik nasi ayam.. ok sedap jugaklah... bolehlah.. 

cendol tu tengok pon macam hmmmm.... tapi puding roti tu sedap.. 


Atok, Wan and Pak Long.. semua kesayangan saya.. 

Oh ya masa kat Pavi sebelum ke sini terserempak ngan kawan Pak Radie.. kawan baik gaklah.. kawan sekolah.. pernah gak gathering kat mana yek? Cherating ke PD aku pon dah lupa.. family dia ada..

Hah kau.. ni anak dia.. baya Ani tapi muda berapa bulan macam tu lah.. comel to the max!! mak dia baca blog ni.. hai ;)

Gittewwwwwwwwwwwww... hahahah ok dah kenyang mohlah kita balik..

orang semua dah blah.. diorang stay lagi nak habiskan ABC.. dah jom balikkkk.... mak kau letih nak type ni.. 

Babai..

Eh korang masak apa plak? hari ni pon aku nak try lagi satu menu.. muahahha.. masak sendiri gak syok ;)



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

8 comments:

ayunidati said...

Seronoknya berbuka diluar... macam macam ade.. tertarik dengan abc itu.... da lama tak makan... tggu pantang habis....

promises_promises said...

nnti up resepi lagi filla!

Unknown said...

betul...masak sdri gak yg syiok..makan pon pueh....hahahah...

Unknown said...

btul2...masak sdri gak bes..makan pon pueh ati jo.;)

Tny said...

Ani jugak yang rockkk!!! :)

Anonymous said...

hi kak....sy nmpak gelang baru akk tu.hahahahaha

Unknown said...

Hai jugak lah...:-)

Unknown said...

Kak Filla,saya nak wat pengakuan
bahawasanya saya admire sangat akak n family..sangat sweet..saya suka bce blog akak sgt2..sebab blog akak cite pasal akak,friend n family..tiap2 ari saya tunggu next entry akak..
bestlah mengikuti kisah acih yang sweet
ani yang nakal-nakal manja( ada ke ayat ni?)
dan leecah yang comel..suka...
cantik akak pkai tudung biru dalm entry ni..nmpak muka akak berseri-seri...saya selalu juga amik resepi akak ..thank untuk resepi yang simple n laazat...