Monday, May 21, 2012

Pengalaman tidur di hotel

Hari Jumaat baru nie aku kena attend kursus.. tak jauh pon.. nun kat Empress Salak Tinggi jer.. meh aku cerita sikit perjalanan kursus dari 18-20 Mei 2012 (jumaat-ahad).. gitew.. mcm orang sibuk nak dengar.. muahaha.. eh sokati ai lah. *garu bahu gatal..ohhh sedapnye*

Ok registration pukul 3.00-4.30 petang.. class start pukul 8.30 malam.. aku dah bayangkan tahap aku akan melangok like hell kalau pegi awal..hahaha... lagipon takde sapa nak hantar aku awal-awal macam tu.. Pak Radie hari jumaat kul 3.30 ptg mcm tu dah kena blah angkut basikal dia pegi rehearsel kat Dataran Merdeka sempena Citrawarna.. si poyo tu masuk perarakan fixie bike.. punye semangat haku tengok, tak koser mak.. tapi depan aku dia buat-buat kewl.. padahal aku tau, semangat bekobar-kobar nie.. 

Mangsa yang ada untuk tolong hantar aku gi hotel salak tinggi tu ialah adik aku je.. call "Pit, anta k.yang gi Empress Hotel petang ni boleh?" "kul 5 lah, lepas keja".. "ok, amik kat umah".. "Ok, eh tapi Apit bawak kancil je".. "Ha? ok lah blasah la".. "Sapa suruh tak cakap awal-awal".. jangan nak poyo sangat takat-takat naik kancil nak kerut-kerut dahi yeh.. haha.. padahal itu lah Kancil yang banyak berjasa masa zaman belajar dulu... heheh..

Aku still kat umah, Pak Radie dah blah.. pastu sebelum adik aku sampai, aku dah turun dulu tunggu dia kat bawah.. then merempit lah kami naik kancil.. sampai je Hotel aku pon turun dan babai babai... register jap.. sekali urus setia cakap class malam cancel... bagus!!! kalau haku tau.. esok pagi je aku sampai.. huhu.. eh tapi takpe.. nak begolek-golek dulu dalam bilik.. masa ni aku tak sure lagi siapa yang bakal sebilik ngan aku... tapi dalam hati berdoa supaya duduk seorang diri.. sebab lebih selesa kau nak tido secara kuak lentang dan sebagainya ;)

Tunggu punya tunggu takde sapa yang sampei.. bagus! hahah.. eh jap gambar selingan. 

masuk je bilik.. terus campak bag.. tarik curtain nak tengok view menarik... memang gila menarik T_______T pinjaman wang berlesen.. dipersilakan.. tu nombor dah tertera sila dail ;) pasar mini je ada 2 ketul kot kat bawah tu.. menggila aku twit sebab kebosanan..hahaha.. 

hahaha... ramai yang takut-takutkan aku duduk sorang kan? well kalau dah ghuper kau pon dah macam hantu.. apa kelas hantu nak kacau kau? hahahahaha... gila jerawat atas kening tak leh sorok dah.. sakit nak mampos... bedenyut kepala hotak aku tau.. so aku rasa nak turun gi kedai nak beli air mineral satu botol yang besa godang sbb nak telan activefast.

bila turun kepala haku mcm nak meletop tengok berbas-bas cina tanah tinggi ke hapa tah.. penuh gila kat lobi hotel.. cakap menjerit-jerit... blah cepat-cepat gi kedai.. beli air ngan keropok kerapik..

naik bilik.. rehat kejap.. bengong betul rupanya kalau ko duduk sorang pastu takde sapa ko nak ajak beborak..

saiko.. hahaha... aku bukan bangsa suka tengok tv.. sampai malam aku tak tengok tv langsung.. pastu nak solat.. aku malas nak call mintak sejadah.. so kita solat atas katil je lah... melantun rupanya nasib aku tak tegolek ke belakang T_____T

rehat-rehat jap pastu bilik sebelah memekak.. aku rasa family kot.. pastu bilik aku plak connecting room.. lagi lah clear aku dengar orang becakap.. sebelah tu ada anak-anak.. pastu aku dengar mak dia jerit "Dah berak belommmmmmmmmmmmm???".. boleh tak???

Tapi elok jugak riuh-rendah kat bilik sebelah.. takde lah aku takut sangat kan... so pening kepala aku dah ok.. boleh lah turun bawah dinner.. aku tengok schedule.. dinner kul 7.40mlm.. so tepat-tepat lah aku pon turun.. eh? takde sekor manusia pon.. so aku bediri kat celah-celah rombongan dari China tu.. ramai gilaaaaa okeh... pastu siap kecoh-kecoh bukak luggage secara beramai-ramai kat lobi.. boleh tak???? aku tatau lah apa benda yang hilang ke apa.. tapi serious kecoh gila.. haiyakkkk!!

mari kita tengok apa makanan yang dah bersemadi dalam perot aku... kita compile je semua sekali..









gitewww.. guna BB je snap gamba.. sebab tak koser lah haku nak bawak camera gi kursus..haha.. gila apa.. kang orang lain plak saiko tengok aku snap pic makanan hehehe.. 

first day course.. macam biasa.. bab punctual memang aku lah ratu.. makan pon aku, gi kelas pon aku ;) 
gila bilik ni aircond rosak ke hapa.. panas gila.. siap pakai kipas bediri tu.. elok plak dia letak belakang aku.. hambik kau.. mengerbang rambut semua.. laju-laju ikat rambut.. pastu hidung aku dah gatal-gatal bersin.. sebab habuk kot.. pastu mata pulak gata.. hoih rimas tau tak.. belengas-lengas aku rasa.. tengahari after lunch tukar bilik lain.. pergh baru lah aku boleh bernafas sikit.. 

sebelum lunch tu aku ingat nak gigit sikit-sikit je snickers nie.. sekali habis aku makan.. haha.. sedap la pulok.. pastu tengahari makan sepinggan nasi.. itu baru nasi, belum juadah-juadah lain lagi.. tapi aku kureng sikit manisan-manisan.. aku tengok orang lain wah kemain lagi makan cake lah.. puding lah.. tekak aku ni tak boleh lah.. al-maklumlah tekak kgdotcom.. kalau nasi mesti minum air kosong.. pastu tak lalu tekak aku nak sumbat kuih muih manis-manis T____T 

Panjang ceritanya adik-adik... hari sabtu tu full day course kan.. dari tengahari kepala aku bedenyut-denyut.. tapi aku tahan jugak taknak makan activefast... sbb semalam aku dah telan dah.. sib baik kelas habis kul 5.00ptg dan malam takde kelas.. aku terus naik bilik.. mandi lama-lama.. mesti sebab cuaca panas sebab tu aku pening.. lepas mandi solat semua.. aku padam lampu semua try nak tidur.. tapi tak boleh tahan.. telan jugak lah sebijik activefast tu.. pastu baru boleh tido.. bangun je dah dekat pukul 8, tanjat anjer tau.. buat apa yang patut terus turun dinner.. 

ramai yang takde dah.. maybe diorang dinner awal sebab masing-masing nak balik umah sebab nak tengok Mania.. yang lelaki nak tengok bola.. lantak korang lah.. bilik takde astro.. so lepas makan aku naik atas.. mengelamun sambil bukak tv.. hah, 1st time bukak tv..hehehe.. tengok majalah3 kot.. pasal badminton.. hadap jelah kan... pastu tunggu cerekarama.. Kamal Adli belakon.. ok lah dari takde apa kan.. oh lupa nak cakap... Pak Radie sabtu malam join event citrawarna kat Dataran Merdeka.. dia lead team fixie bike.. kemain sms lagi suh tengok tv kalau ada live.. aku ni duduk kat hotel nie mana lah ada astro ke hapa.. tapi orang lain pon bagitau aku takde live.. padan muka ko tak masuk tv.. hahaha.. tp dia cakap best.. fun gila.. 

Matiklah benanah mata korang.. alang-alang aku dah lama tak update.. aku saja nak bagi korang baca panjang sikit ;) masa tengok cerekarama kan.. ada dua kali iklan cerita SERAM tu keluar.. bodoh nak mam okay... yang 1st tu aku tak sempat tutup mata... cilakak tul... tertengok plak pocong tu.. pastu aku dah alert sikit.. keluar je iklan tu terus pandang tempat lain.. hahahha.. dah habis iklan baru tengok tv balik.. remote pon aku tak sempat nak amik.. hahahaha... aku bukan penakut.. tapi tak suka.. (alasan) aku kalau takut.. aku buat-buat berani.. tu jelah pon yang mampu nak buat..hahah.. 

tensi aku tau.. tak kecoh plak anak orang bilik sebelah nie... kalau tak boleh gak menghilangkan ketakutan aku sikit.. time petang aku nak membuta kau memekak plak.. cerekarama pon habis.... pastu tengok jam 12.00 mlm tepat! damn!! benci tau.. sebab hantu selalu keluar pukul 12 mlm kan??? hahahaha... ok time to sleep.. tutup tv.. pastu ngiring ke sini buat-buat tido.. tapi tak boleh jadi nie.. kang aku ngiring sini.. hantu keluar ikut sana.. so tukar.. ngiring ke sana pulak.. luas sikit pandangan aku.. pastu mata tak leh tutup.. bila tutup rasa nak bukak... bila bukak, aih bila pulak aku nak tido.. grrrrrrrrrrrrrr....

pastu aku baca macam-macam.. pastu aku kira nombor.. ntah bila aku gone tah.. hahaha... 

ok ini ahad pagi.. kemain ceria muka kau sorang-sorang syok sendiri dalam jamban kan? hahahahah...oh ye, aku pakai shower cap masa mandi pagi tu.. pastu bukak letak je kat atas glass sinki tu.. 

pastu masa aku tengah make up kat bilik.. aku dengar bunyi..... seram gila dow.. bunyi orang renyuk-renyukkan plastik tu.. damn! terus besar bijik mata aku yang kecik ni.. hahaha.. aku lari gi jenguk toilet.. takde apa pon.. showercap tu pon tak bergerak dari situ.. tapi sebab hari dah siang... so takut aku takdelah tahap melampau.. cuba kalau kul 12 malam.. mau aku bawak gayung letak tepi.. so nak kencing tak yah gi toilet..hahaha.. ok tak kelaka. 

pastu masa keluar aku tengok kat pintu luar tu ada tersangkut suratkhabar dalam plastik... bodo gils.. rupanya bunyi plastik orang gantung suratkabar tu.. kalau dah bangsa penakut kan... hehehehehe... 

ok jerawat dah kecut sikit..hahaha... 

sebelum orang lain muntah menengok gamba-gamba nie.. baik lah saya mengundur diri... sekian.. wassalam ;)









EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

20 comments:

s.z.a_s.z.a said...

jangan lupa tengok ulang tayang MANIA jac nyanyi!!! Hafiz nyanyi I believe i can fly pun best!!!
hehehehehehe~
:0

Riena Haiqal said...

hahahahaa guling2 saya ketawa pasal ketakutan tu.. rupa2nya ada orang selitkan suratkhabar guna plastik.. hahahahahaha.... seram juga masa mula2 baca.. hahahahaha.. giler tak sunyi kalau dok sorang2.. saya pun takut nak duk hotel sorang2.

NenetPenne (NP) said...

muka licin? adakah kesan dari penggunaan tabita?

Parin's wife said...

saya paling takut tido bilik hotel sensorang.penah kes kat putra brasmana kuala perlis, bilik tu serius berhantu.lps tu ada lak org ckp situ memang 'keras'.terus malam kedua tuh tukar bilik, g tido dgn cameraman 2 orang..hahahha..nasib baik ler budak2 tu jenis baik,tak kira apa dah selamba badak.nasib baik tak kena tangkap khalwat..huahuahua

eda said...

hahahahhaha giler tergelak kak oiii ku baca sensorggg !!!

kat nt ari khamis org ingtkan akak cite pocong tu erk .. nak last dh tu ... huhuuh ~~

Anonymous said...

filla, sorry kluar topic sat..i nak gi bali khamis nie, no p wayan tu xleh call,ada add code ke? tqvm

Filla said...

sapa penakut jom gimmefive ;)

anon: cuba add code +6 then followed by his contact no tu..

Anonymous said...

cantiknye muka akak!!!...halus mulus osem kelosem..:)

Nazirah Azeman said...

hahahahhaha kelakar la part sokkabar tuh

Anonymous said...

Hahahaha
X boleh tahan sy gelak filla solat melantun tu.saya pun pernah kena. Huhu

sharifah rosidah said...

Sampai hati ko padan kan muka Pak Radie tu, kang kalau dia baca sentap plak hati dia, ahaha saje je kita usik usik cik filla.

Aunty tak akan tidur hotel sorang sorang sebab nya aunty penakut tahap gaban walaupun rumah aunty ni sepelaung je dengan tanah perkuburan mak tetap rasa takut, dulu2 masa baru buat rumah ni 2 tahun pergi dapur anak2 teman, sekarang je baru rasa hilang rasa takut tapi kalau tidur hotel sorang2 memang tak akan lah, seraaaam.

NorMala Bahar said...

kite dah merase duk hotel mcm ni kat muar.. pemandangan lg sadis dr filla. pastu pepagi boleh pihak hotel memekak kat bilik sblh renovate blik. gila. org tgh sedap2 tdo tu. laki kite tertanjat2..

Zalia Saean said...

hahaha..penah jd kat aku..asalnye member aku nak tukar bilik..dia ckp takuit dok sorang2 tgkt 9..aku berlagak macho le konon terus setuju..dlm hati smpt kutuk dia..ek ele duk sorang2 pun takut..sekali aku duk bilik tu langsung x bole tido..hahahaha..bukannye ada hantu pun..cume aku gi gatai tangan baca expose mistik si peej burhan..wakakakakkakakaka..terus paranoid x berani tido sorang2..

Anonymous said...

masa citrawarna sya perasan pak radie tunggng bicycle dpan sekali..nak amek gmr xdpt...huhuhu

Anonymous said...

kelako gilaaa.....hahhahaa :D xtahan nk gelakkk....klu aku pun sama cam filla. Konon2 brani tapi dlm hati kecut dowww!! Sumpah xnk tdo hotel sorang2 lg dah.....

ladyhermanas said...

ahhah lawak la entry ni..agaknya kalau i sorang dok hotel pun cenggitu la kot.mati kutu pastu jadik penakut nak mati ehheheh

ladyhermanas said...

ahhah lawak la entry ni..agaknya kalau i sorang dok hotel pun cenggitu la kot.mati kutu pastu jadik penakut nak mati ehheheh

Anonymous said...

tido bilik sorang..kursus pon sensorang ke???? nk nmpk makhluk lain selain filla n food wahahaha..weird

MamaIcha said...

ala filla, hotel tue dekat sgt dgn rumah saya tau...kalau tau, bleh lepak sama2 :D

Eza Faezah said...

saya penah stay hotel tu... memang x best... hehe... makan pun x best...