Friday, May 25, 2012

EH! Levi’s® Curve ID Blogger’s Award

Bila bercakap tentang Jeans... aku tak boleh bayangkan jeans lain selain Levi's.. Mungkin juga disebabkan pengalaman pertama memakai jeans adalah dari jenama Levi's dan aku jadi terbiasa.. hehe.. 

Kenangan pertama aku beli first ever Levi's jeans masa berumur 18 tahun.. hehe... yelah masa zaman aku dulu ingat ada duit banyak nak beli jeans? aku beli kat Shah Alam Mall masa tu.. punya lah happy masa tu... sayang sangat.. nak basuh pun sayang sebab kalau basuh nanti nak sarung jeans apa pulak? itu jelah sehelai yang ada pun... sampai lusuh-lusuh ok... siang malam asyik itu je... kalau basuh pon cepat-cepat sidai bagi kering supaya boleh pakai balik.. 

Selepas tu aku mula percaya dengan Levi's sebab tiada jeans lain yang boleh memberikan aku keselesaan semaksimum Levi's.. Satu yang aku suka pasal Levi's ialah potongan dia.. kalau untuk Ladies tu dia ada curve so bila kita sarung jeans nie.. dia akan selesa dan betul-betul ikut curve kita.. so sesiapa pon berhak.. tak kira lah kita ni dari kategori size S atau XL.. semua berhak untuk sarungkan jeans yang betul-betul bijak mengikut bentuk kita.. 

Korang mesti perasan aku selalu pakai jeans..dan ini jeans yang aku selalu pakai, Levi's curve.. aku suka sebab cutting dia.. cutting dia kemas, ikut shape dan yang penting selesa. 

See??? aku suka sebab di bahagian bawah kaki tu tak besar sangat dan tak kecik sangat.. macam just nice je.. 

Bagi aku jeans yang bijak ialah jeans yang boleh 'ikut' potongan kita.. contohnya bila kita sarung je kita terus yakin memang itulah jeans untuk kita!!! itulah jeans paling sesuai, paling selesa, paling kemas, potongan paling ngam.. dan bagi aku, Levi's adalah jawapannya ;) 

Selalunya yang terjadi ialah, kita pegi fitting jeans.. kita yang kena ikut size jeans.. so kalau kita terlalu kurus? terlalu gemuk? itu dah jadi normal lah.. mesti balik dengan perasaan yang hampa.. so Levi's dah tak nak bagi kita semua balik dengan perasaan hampa... tapi balik dengan at least sehelai Levi's hehehee... 

Korang boleh kata aku ni peminat tegar Levi's.. ya aku memang akui... sebab aku seorang ibu beranak dua yang agak lasak.. yang tak pandai jalan slow-slow, yang sibuk.. dah tentu aku nak jeans yang ada ciri-ciri tu semua tapi still menampakkan aku ni feminin... hahah.. sikit lah ;) Trend sekarang ialah jeans dipakai dengan heels ok.... 




potongan dan jahitan yang kemas. 



Aku adalah seorang yang sentiasa keluar pakai jeans... itu korang semua pon tau kot.. hahah.. dan sekarang korang semua dah tau jeans pilihan aku... Levi's yang mampu beri potongan mengikut size masing-masing.. 

Siapa kata ibu yang punya dua anak tak boleh bergaya? Siapa kata kita tak boleh bergerak selesa dengan jeans? 

Bukan size yang menjadi keutamaan, tetapi potongan!! shape ok shape!!! 

Potongan badan asal seseorang menjadi keutamaan berbanding dengan saiz kerana hanya jeans yang bijak mampu menyerlahkan kesempurnaan bentuk tubuh dan menyembunyikan kekurangan seseorang dan memperlihatkan kesempurnaan seorang wanita.  Kini saiz ternyata bukan satu masalah bagi semua wanita kurus atau gempal kerana jeans Levi's Curve ID mampu menyerlahkan ketrampilan seseorang untuk melangkah dengan lebih yakin, anggun, menawan, berkarisma dan masih mengekalkan gaya feminin bagi setiap pemakainya.. 


Dengan Levi's semua boleh ;) tak kira kita ni besar ke kecik ;) 

21 comments:

Alyza Fisol said...

sye pun suka levi's...sangat selesa bila pakai... :)

luvelymummy said...
This comment has been removed by the author.
luvelymummy said...

puuuuyoooo...!! chanteks giler................rumah ituew...!!

heeeeee.....

buk filla pun chantek gak... #kangsentapplak muaahahahaaaa..

kat mane nyek? nak gak nyibuk nak tau.. heeee...

Nazirah Azeman said...

levi's best sbb bile pakai kan,terase kaki sangat kecik hehehehehehe

FiZa said...

cun la kak filla!!! sejibik model levi's..

Riena Haiqal said...

saya pun start umur 18 tahun sampai sekarang masih setia dengan levis.. takkan ada yang lain... dia memang selesa bila dpakai..
seluar Filla sngat2 smart dan cantik...

Cik Yan said...

aku jua peminat tegar levis sepertimu kak..tapi skrg aku tgh mem"buncit" terpaksa cuti dari meleviskan diri..saya cadangkan levis buat cutting maternity plak..eh..

Anonymous said...

KAT MANA TU KAK FILLA... CANTIK RUMAH DIER... KALU HOMESTAY BAGI NI FON SKALI TAU... HIHIHI

KAK FILLA PUN CANTIK JUGAKK :)
KIM SALAM NGAN AMANI DEBOB YER

R.R.Z said...

betul akak! walopon sy bedepot, levis memang tak pernah menghampakan sy..

sy pakai levis mase form 5..tu pon pau kakak2 n abg2 yg da bekerja.

*levis buat sy ade bontot..almaklum, lemak banyak..bontot xde..sarung levis..baru nampak*

syah9997 said...

kalu kurus lawa lah pakai levis terletak je kan ..kalu gomok ..camno .. :D

ceklala said...

sy jugak giler levi's!sukeeeeee sgt!hihihi

ReeneeRaaid said...

saye peminat setia levis :)

Anonymous said...

Kak ni rumah conner yang kat cempaka tu ke ? lawa ! :D

Umie Aisya said...

setuju!dari dlu mmg pakai levi's.harga pon mampu milik :)

miss eimanhikmah said...

skrg gemuk...takleh nk beli levis..hukhukhuk

follow me back at http://nuruleimanhikmah.blogspot.com/

sharifah rosidah said...

Filla aunty yang tua ni pun pakai levis, tu yang filla pakai curve tu aunty pun ada tapi biasa lah kan size awak kecik size aunty gedabak lah.

Teringat bulan 4 tahun lepas rumah aunty kena rompak dengan 6 orang Indon, dah lah segala barang beharga dikebasnya dan duit pun dia dapat ambik makin sakit hati bila 10 helai seluar levis uncle diambik nya, levis anak aunty pun dia ambik juga cilakak punya pencuri padahal jeans lebih mahal pun uncle ada tapi tak pulak diambik nya.

eda said...

mencik laaa hakak !!! terus rasa nak beli levis sekarang jugakkk ...
terus verangan kurus mcm hakak !!!

Anne mahli said...

kat mane tu?nice place..cantek!!
and not to forget,model nya cam biasa hot mama okehh!hikhik ;)

mommyNadia said...

pergghh..u really got that curvy babe..salute!!

fifie said...

Two kids tapi nampak macam budak remaja lagi. Nice curves sis ;)

NaniRostam said...

Kak nani pemakai jeans yang paling tegar...baju kurung atau jeans..jeans atau baju kurung...satu helai jeans belasah setiap hari...nasib bek rumah ada dryer....