Monday, February 20, 2012

MAKANAN...

Aku yakin ni entry yang paling best untuk orang yang suke makan dan boleh makan.. dan entry paling hell untuk orang yang suke makan tapi tak boleh makan.

takpe, to be fair.. kita cuci mata sama-sama.. bukan ko boleh makan pon kan? boleh pandang je.. letak mangkuk siap-siap kot meleleh ayaq lioq sat gi ;)

sambutan Maal-Hijrah kat transit Acih haritu.. tak kosa lah aku nak goreng mee bagai..beli sudeyyy... beli kat baker's cottage.. nyum nyum.. acih cerita masa cikgu bukak je tupperware tu.. kawan-kawan kasih semua jerit "wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwww".. hahah.. kids ;)

stok makanan untuk anak-anak.. oh wholemeal bread kat bakers cottage tu keras.. tapi kalau toast pastu sapu peanut butter or butter tetiba rasa dia jadi ok..haha... itu untuk orang diet ;) 

air tembikai tebantut
apa ke hal gelas pendek gila nie.. sib baik sodap.. 

masa makan kat presint 15 hari tu.. tak sedap! tapi boleh lah ditelan.. tapi amaani kemain sukaaaa kuey teow ladna nie.. banyak gila dia makan... 

pak radie's.. pon tak sedap.. tapi Acih makan banyak.. ooohh anak-anak aku ni memang suka makanan yang tak sedap di tekak aku kot? -____________________-

ini ada makan-makan kat office sempena MoU haritu.. gila i kenot stand okeh... tapi aku amik sikit-sikit laa.. sikit??? ye lah.. mihun tu dua suap je tau.. 

haritu masak daging masak kicap... masak sendiri jugak terbaek dari makan kat luar.. tapi tulah.. tengah diet tak leh makan nasi.. tak suke tengok pak radie makan... nanti aku meroyan sebab tak dapat makan.. cepat-cepat ratah lauk je..

pak radie tanya ni sayur apa? sawi lah kenapa? pait nak mampos... kesian orang tak makan sayo... ada ke sawi pon dia cakap pait? elok je aku habiskan semangkuk??? 

telo masin ehsan owang kawin



dan mana-mana aku tanya orang yang tau cara berdiet yang betul.. semua suggest kan.. 

WHOLEMEAL BREAD 

elok dimakan untuk breakfast.. but 2 pieces only.. not more than that.. aku tak boleh makan roti pagi-pagi.. nak suruh aku pakinson? so aku makan ni petang dan malam.. sambil ratah lauk ;)

aku takde lah poyo nak kurus sangat.. cuma nak buang 2-3kg je.. supaya badan ringan sikit.. dan perot tak tekeluar bila button jeans.. kah kah kahhh... 

kang Acih suka kutuk aku "OMG...perot mama macam jelly" 

heloooo?????







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

Aya Ariel said...

acih ni..suwit tahu tak..
sbb slalu kutuk2 mama..muahaha..

aku tgk kuew tiau ladna tu..ngan apa yg pak radie makan tu..tetiba nakk...uuuweekkkk...maap..maapp..mak kan pembawak org..

lepas ni nak tanya fillanie pasal dalam pantang supaya nampak keramping mcm fillanie..tp lambat lagi...tgu akhir tahun baru leh tanya..ngeh ngeh ngeh..tp harap2 dpt tips masa dlm pantang yer..muaah amaani sedasss

wanie-ladybird said...

perut terkeluar dr button jeans...aduhh trasa ai, ni pun tgh gigih nk diet jugak, part lain ok, tang perut n peha jer yg out..mencik mencik

Misz-ella said...

kahkahkah .. lawak arr tang 'perut mcm jelly'

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kesian fila mesti lapar sanagt.. asal tengahari je citer makanan..hurmmmmmmmmm

Mrs Z said...

hye kak...seronok baca entry blog akak..boleh elang tensi...hehe
Neway...nak share petua utk hilangkan pahit kat sayur-mayur...especially sawi..Actuly sawi tu boleh jadi sedap dan x pahit. Pahit tu antara petanda byk racun sewaktu sayur tu ditanam (mengikut apa yg cina jual sayur tu ckp...btol kot)
Caranya...before kita nak masak pape.. 1st thing foremost, cerai-beraikan sayur2 ke dlm air yg byk...
contohnya sawi,kopak dahan2 dia then rendam dlm besen berisi air. At least 15mins b4 dibasuh betol. Sementara tgu tu..boleh la masak lauk2 lain dulu. And sebab tu kita kena rendam dulu sayur b4 proced ke menda2 lain.
Eh..pjgnya..hehe itu je.

Anonymous said...

Kak Filla,

Sawi tu jgn masak lemak. Kurangkan makanan2 bersantan. Bykkan masak sup2 spt sup2 sayur atau tumis mggunakan minyak yg sgt sedikit.

Tak makan nasi, tak mestinyer kalori dlm makanan tu tak sm dgn nasi.

Just my 2 cent.

Farah Deeb said...

Wohhooo same kapal la kite ni ye- diet nasik! Hahaa... tp mujarab mmg mujarab pun!
Meh Jemput baca,
Review: Restoran Mee Rebus Cikgu