Thursday, February 02, 2012

KEGILAANKU...

Aku taktau sejak bila aku jadi penggila segala bedsheet, quiltcover set nie... mungkin semenjak dah berkeluarga kot? hahaha... tapi sebab ko pempahamlah harga dia agak mahal.. bukan doploh tigaploh ringgit.. jadi tak de lah asyik nak beli jek.. tapi aku suka jalan2 kat parkson ke.. kat aussino ke.. sajeeee cuci mata... yang lawa-lawa semua 3 rat jek.. mencikssss..

pastu bila nak beli terus macam 'aisehhh.. beli kasut dapat dua pasang nie'.. terus letak balik.. dasar kedekut.. hahah.. 

tapi bab tukar cadar aku memang pemalas gila... ko ingat senang.. nak angkat tilam tu sorang-sorang.. nak pasang bedsheet tu.. nasib lah sekarang dah modern.. ada yang getah kat bucu tu.. so bila dah masukkan tilam.. dia jadi licing kemas tegang je.. teringat zaman duduk hostel.. cadar dulu-dulu mana ada getah tu.. 

heheh.. masa duduk asrama aku form 1 dulu... kan budak manja.. mana reti.. tetiba tecampak duduk hostel.. hambek kau... kena basuh baju sendiri... iron baju sendiri.. tu pon beratur tunggu turn.. T_____T 
rasa menitik-nitik air mata teringat mak bapak..hahah.. pastu aku ingat lagi dulu.. aku penah rendam cadar putih tu.. kan asrama dulu-dulu baldi bersusun kat luar bilik tu.. masa tu satu bilik ada 16 orang.. hambek kau.. pastu orang rendam kau pon sibuk nak rendam.. orang rendam sehari dua.. kau rendam 3 bulan.. hahahahaha... serious sampai berlumut.. aku buat-buat tak nampak.. tak retiii.. nak biar ke.. nak buang ke.. nak buat apa..hahaha..

pastu kat hostel tu dulu.. ada sorang makcik tu.. dia tu cleaner kot? tapi dia sorang je keja situ.. tapi dia macam menyeramkan.. tak penah becakap ngan orang.. muka dah lah kusut masai... macam citer hantu! pastu ada satu masa tu.. dia datang.. kebetulan pintu bilik tu tutup kunci.. pastu dia dia menjerit-jerit kat luar.. dia tanya siapa punya kain berlumut kat dalam baldi... huuuuuuuuuiiiiiiiii aku macam nak tekencing ketakutan okeh... bepeluh-peluh ni diammmmmmmmmmmmmmmmmmmmm tak becakap.. semua senyap.. dia hentak-hentak pintu bilik tu suruh keluar.. mengaku siapa punye baldi.. masa tu aku berdoa je dia taktau tu siapa punya.. terus aku tebayang.. baldi tu ada tulis nama ke tidak.. tapi aku dah tak ingat.. sebab masa tu aku baru 13 tahun.. tulahhhh... hantar lagi duduk asrama!!! *salahkan makapak* hahaha... 

aku duduk hostel setahun je.. masa form one.. hehehe.. pastu serious tak tau apa2.. sebab masa sekolah rendah.. kain baju semua Wan yang urus.. aku mana lah tau.. tak melalak kau kena cuci baju sendiri? baju kurung sekolah tu ko jangan cerita lah.. hitamm bekarat okeh! kat celah2 poket tu.. siap sambal kuah fishball semua ada..muahahhaha... gila belengas okeh zaman kanak-kanak.. asal mak apak aku datang je.. terus rasa nak nangis.. tapi cover line.. mak aku pulak memang bangsa suka masak sedap-sedap.. tiap-tiap minggu datang bawak mangkuk tingkat.. gila siottt... anak manja.. mak datang bawak bekal duduk kantin.. melahap tak tengok kiri kanan.. 

tapi tu semua pengalaman... aku penah kelaparan tengah malam... pastu ada lah member2 sebilik ajak gi carik makanan kat dewan makan.. dewan makan kat tengah2 antara hostel lelaki ngan pompuan.. sanggup ni panjat pagar.. nak tanggalkan cermin tingkap dewan makan sebab nak tengok kot2 ada nasi lebih ke apa.. gila apa? hahaha.. tapi gagal.. pastu lari masuk hostel balik.. cari keliling longkang tu masa tu ada senior cakap ada tanam tembikai.. tapi tak jumpa.. last-last makan daun.. hahaha aku tak buat cerita okay.. serious aku makan daun dalam gayung letak air.. kepala hotak kau dah gila apa? hahahahaaaa... hahah type ni pon aku gelak.. sebab kenapalah bangang sangat ko ni... kok iyer pon lapa... makan daun? serious gila!

oih.. aku dah terbabas nie.. nak citer pasal bedsheet.. gila ke apa citer pasal makan daun T_________T

Ok sekarang mari bersama fillanie.. kita cuci mata tengok cadar pulak.. bila korang tengok ni.. korang tau lah taste aku cemana ;) .. gila taste ala-ala jantan.. baru aku perasan.. aku tak pilih pon cadar corak bunga :(  
kaler pon lembam.. tapi aku sukaaaaaaaaaaaaa!! lantak laaaaaaaaaaaaa!!!!



ok yang ni gegirl sket lah.. 

oh ada satu ni hah.. lawa kan? lembut jek... 

lawa.. tapi ko gila.. sekali amaani muntah mampos haku.. 


huwaaaaaaaaaaa sangat cantikkkk okeh..




ok, lagi satu aku gila tengok bedsheet... bedsheet je yang ada getah keliling tu.. ada macam2 kaler tu... suka nyaaaa!!!!! siap ada pillowcase tu.. rasa nak collect je semua colour ;) 

cantik kan?








hakikatnya ini cadar aku.. 



*kasihan*




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

harnidahussin said...

Filla..kita serupa...suka kumpul bedsheet dgn quilt cover..

tapi i slalu tunggu ada sales mengancam baru beli..kalau tak..tak sanggup hokay..

budget nak bali yang ala2 hotel nyer..tengok purse...diam2 jer la kat situ..

peh tu suka yg plain2..or design abstract..
yg bunga2 banyak tak berapa..tak suka tengok design yg semak..

semua gambar atas tu i liiiikeeee :)

Aya Ariel said...

cantik giler..
aku pon suka corak abstrak..
tak suka yg bunga2..
gegirl sgt..

Suwaibah YS said...

huhuhu..gilaa arr..smapai makan daun tu..hehhe :D

s a l l y z a . s a i d said...

kak fila..

saya pon mengekek gelak baca bab makan daun tu.. adoiii

Shinnaz Ahmad Rasid said...

filla, betul ke u makan daun tu? sedap tak? hahahah..serius lawak gila okey!!!

btw, Ausinno kalau sale mmg best! 300 tu boleh jd Rm150! I pun gila bedsheet sampai rasanya tiap2 minggu tukarr! haha.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

memang kasihan..kenapa katil kita sama?? T__T

Lovely us said...

filla..
memang gilos tgk bedsheet. my fav akemi and aussino.. tapi akemi quality superb kan..huhu

JMR said...

cadar kak filla la yg plg cantik kot1:-p

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Sama la mcm sy...suka beli bedsheet...beli d parkson. ..suka brand akemi....tp tnggu sales smpi 70-80%..bantal pn suka akemi pnya..yg jenis bantal kekabu. .tp baru2 nie trbeli brand winyl d parkson..trpikat psl sarung bantal nya ada 4 pcs..biasa trpaksa cari yg plain kaler utk kc match...semua corak sy suka..pilihan fila semua nya pn i loike...i...

farrah said...

me too!! i love to shop for bedding stuff too!!! ;)
But takdela pulak compare dengan kasut hihihihi...
cuma betul, yang cantik 100% pure cotton semua mahal-mahal tak logik. macam kat Jusco tu sampai RM7xx-9xx?!? pelikkkk.