Thursday, February 23, 2012

Fixie Bike

Ni masa nak balik Shah Alam hari tu.. Angkut segala bag baju belambak-lambak, yelah, bag anak, bag baju mak bapak, bag susu, stroller.. yang tak tahan this time, hangkut basikal sekali... kesian Acih duk belakang keras jek.. dia tulah dah lah emo sikit.. tau-tau dah meniarap kat bahagian kaki.. tak puas hati lah tu kena share duduk dengan basikal..hahhahah



tengok amaani.. sentap okeh.. tekepit-kepit dia kat situ.. last-last nangis.. hahahah... 

nampak belakang? hahaha.... sendiri punye beskal, sendiri lah ejas kasi muat.. aku kan mem besar... keje snap pic je.. eh aku rasa sekarang aku ada misai lah... siot je aritu gi eyebrow threading.. minah tu tanya, "u nak buang misai?".. aku macam terus tengok cermin.. "i banyak misai ke?????" #sentaphatimak


gambar bawah ni dah keluar kat fb hahahah...

fixie bike pak radie nie tinggi kemain seat dia..ke aku yang pendek? T_________T

aku bediri tiang tu dah kat situ.. pastu kebangangan fixie bike yang aku tak leh terima ialah pedal beskal tu bila ko kayuh dia tak leh rest.. dia sentiasa putar ke depan.. tak leh kebelakang.. paham? so aku tak puas hati.. aku tanya Pak Radie.. "Habis tu kalau penat??? kena kayuh jugak????" dia jawab.. "tak yah lah letak kaki kat pedal, lepas je lah kaki tu"... "Oh?? Lepas kan kaki?? kira kangkang kan kaki lah? cantik yeh tekangkang naik basikal?"... aku memang bebulu ngan konsep fixie yang tak masuk dek akal.. 

pastu aku tak puas hati.. "Kenapa beskal ni takde break????"... dia jawab "Gila ke fixie bike ada break? mana ada.. sebab tu nama dia FIXIE.. sebab FIX".. nyampah gila aku dengar ayat bajet dia tuh.. grrrrrrrrrrrrr.... dia cakap break guna kaki.. kira ko tahankan pedal tu jangan bagi dia pusing.. tu maknanya dia akan stop kan beskal.. 

serious tah hapa hapa

yelah tu kalau ko sempat nak tahan-tahan pedal guna kaki... kalau tak sempat?

I see u in hospital bebeh!!







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

cmn nak buang misai? fila pg mana buat2 kening tue? area2 putrajaya ke??

Irfa said...

ramai sy tgk budak2 duk kayuh beskal camni.emm tiba2 nak beli sebijik buat pusing2 taman.mahal ker?

Aya Ariel said...

pak radie baca mesti #sentaphatiapakko

nurul said...

kalau takde brek takat bawak gi taman je la..ronda2 playground je..kalau bawak jalan raya naik turun bukit agak gila la..turun bukit takde brek..mau masuk gaung..

Puteri Satu said...

last week banyak jalan tutup kat putrajaya kan...? akak ingat pasai apa.. termasuk belakang ofis akak.. akak nak gelak je baca entry fila... mak ngan anak sama2 comey...

Bitt (double IS) said...

kalau cenggitu kena campak beskal dulu la sebelum terpelanting...akekkekeke i like..

nurulhuda said...

hi kak filla....i ni silent reader u...hehe...frame fixed hubby kak filla sama gan my hubby nyer...cinelli mash... :)

ibuhebat said...

ooo.. jadi trend ek fixie bike ni skrg. slalu gak nampak...

Lydia said...

kalo jumpe kak filla kat cafe bwh tanah, nak tegur leh x? tp takut salah org.. huhu

mamasuri said...

hhee...hhehehe
menarik juga fixie bike ni..