Wednesday, February 15, 2012

BERJEJEH AIR LIUR

macam tak biasa plak u olls ni tau.. petang hari haruslah gambar makanan... ok terus terang, nie last pics yang ada dalam folder..haha... ni lauk hari apa aku pon dah tak ingat.. oh ingat.. hari sabtu!!! sebab baru balik pasar ;)

Oh ada yang tanya betul ke aku kira udang tu 32 ekor??? hahah.. BETUL... masa beli aku tak kira.. dah balik.. masa packing tu.. aku buat 3 plastik utk 3 kali masak.. 

plastik 1 - 11 udang
plastik 2 - 11 udang
plastik 3 - 10 udang
total: 32 udangs.

gila hebat tak? hahahah... tapi tu tak hebat.. kalau hebat, total mesti 33 ekor udang.. plastik 3 sudah short 1 ekor.. haha.. Wan ajar.. kalau beli barang basah.. pack-pack untuk sekali masa.. so tidaklah barang basah ko tu asyik keluar masuk freezer.. 

sapa tengok freezer aku kalau balik pasar tersusun jek... guna plastik transparent yang bungkus lauk tu.. kalau ayam seekor dapatlah dalam 5 plastik/5 kali masak ;) 

comel kan? ai kan comel, so binatang dalam petiais aku mesti comel macam tuan dia jugak

*pangggggggggggggggggggg* 

balik-balik masak lomak..haha.. nak buat cemana.. Acih suka.. ikan jenahak ni aku beli 1 potong... ikan mahal le katew kan..*sumbing-sumbing nak sebut 'katew'kan.. 

ok tak kelaka.

yang aku masak ni setengah potong jek.. hahahakkkk.. lagi setengah ada dalam petiais.. gila kedek. 

nasiblah.. kat umah ni bukan perot tong sampah.. aku je tong sampah.. 

my two girls love fishballs very much.. aik.. buruk nauuuu aku kalau cakap omputih.. ok cakap melayu... anak-anak aku memang gila fishball.. so mari kita lambak sepeket fishball utk sayur goreng nie.. 

tengok balik gambar nie... tersedu-sedu hati ai menangis... lapaaaaqqqqqqqqqqqqqqqqq!!!!


ok berita baik.. asal aku timbang je bila bangun tido.. berat aku dah turun 1kg... tapi bila malam nak tido.. dia naik balik 1kg.. syabas mera beteh!!! 

tapi at least turun lah 1 kg bila pagi-pagi.. dulu pagi-pagi bangun tido pon dah berat T________T

*mode berdiet masih menebal di dada* 




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Aya Ariel said...

hahaha..at least turun jugakk..well done!!

sedapnye sayur goreng tu..uhhh..lapa tetiba -__-!!

NenetPenne (NP) said...

beli ikan sepotong, masak setengah potong..cemana tuH?? dengan segala bahan2nya bagai..dnegan santannya bagai ... byk masa dihabiskan ttiba setengah potong jer...

confuse i... :)

s.z.a_s.z.a said...

hahahahahahaha~ tak menahan tu berita baik!!!

kak filla, tak payah timbang hari2 ok... takde efek la... seminggu sekali kira okla...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kira udang pun ila dah macam tak percaya inikan pulak kira setiap ekor utk masukkan ke setiap paket? adoiiiiiiii..

okla filla betul jugak fila type bukan cakap ye.... mulai hari ne ila pun akan masukkan paket2.. so "binatang" tue manislahkan? kalau kuar masuk peti ais mana nak manis.. ok..ok tq.. boleh tiru

ratna said...

The right time nak timbang berat mmg pagi2 sebaik aje bangun pagi & buang air kecik.

Anonymous said...

kalau iapun janganlah setengah potong at least sepotong... buat malu wan je...

wan...

fifie said...

berjejeh air liur tgk pic2 nie dipagi ari..saye lapar di pagi ari..aduiiiyaii!!!

IdaShazana said...

kat rumah pun packing siap2 bahan mentah, bila nak masak keluar sebekas tapi tak de le ayam 5 ketul. kurang2 pun setengah ekor dlm satu bekas
kat rumah semua pun berstatus perut tong sampah kecuali ibu yg misali ni

ksaliz said...

salam kenal fila..

nak gamba amani
letak la gamba amani
rindu budak montel nonet2 tu..
hahaha

p/s : aku xtau makna nonet2. toksah tnya aku. aku letak sbb bunyik dia chumel cm amani. hikhikhik