Saturday, February 11, 2012

CITA-CITA

Aku ada dua cita-cita masa kecik-kecik dulu...eh, silap.. ada 3 sebenarnya... Aku susun ikut priority lah ye.

1. Wartawan
2. Pramugari
3. Fashion Designer

Muahahaaaaaa... ye itu memang cita-cita aku.. tapi bila cikgu tanya.. malu nak jawab.. dalam hati memang lah 3 tu cita-cita.. tapi yang keluar dari mulut, "cita-cita saya nak jadi Cikgu".. nampak sangat kaki bodek.. cikgu tanya, dan dan nak jadi cikgu jugak.. hahahahaaaa...

WARTAWAN
Aku bukan jenis duduk diam... buat keja satu, ituuuu jelah keja sampai ke tua.. so aku rasa jadi reporter/wartawan ni satu kerja yang paling sesuai dengan jiwa aku.  sebab hari-hari confirm kena cover citer lain-lain.. so idok ler bosan keje kan? aku tau, kalau aku jadi wartawan mesti aku akan berjaya.. muahahaaaaaaa... tapi yang pasti bukan wartawan hiburan lah.. bab hiburan aku kelaut sikit... aku nak jadi wartawan yang cover cerita-cerita menarik.. tak kisah lah menarik ke... wartawan yang kena cover kisah tragedi ke... sebab memang bangsa kepoci kan.. dan aku tau aku akan buat dengan sungguh-sungguh sebab aku suka.  Tapi Wan/mak aku tak pernah setuju dengan pilihan anaknda yang kiut nie.. tensi tau! kang konpem mak aku keluar ayat "kau tak tau, esok kau dah kawin, ada anak, ada laki, tetiba je keluar gi keja.. malam baru balik, pastu tengah malam kena keluar kalau dapat call.. TAK BOLEH!" 

time tu.. perghhhh tersiat-siat hati ai ni tauu.. hahaha.. jiwa muda, biasa lah ;) muka toya jek, sebab aku tak leh menjawab, kalau jawab, nanti Wan mengamuk baling gelas pecah bederai.. hahhaaa.. tapi aku suka mejawab dalam hati.. nanti dalam hati "alaaaaaaaaaaaaaaaaaa... tau lah... orang suka challenge.. orang tanak keja office.. orang nak keja keluar-keluar... orang cepat bosan... kalau wartawan hari-hari job lain-lain" ok itu yang aku jawab di dalam hati.. 

tapi kita tak boleh melawan orang tua.. berdosa.. tak berkat hidup.. mesti dengar cakap mak bapak.. mesti dapat restu mak bapak... setiap apa yang mak cakap tu.. mak kita lebih tahu sebab dia yang makan garam dulu.. dia mesti nak yang terbaik untuk anak dia... Wan bukan tak suka wartawan.. tapi Wan tau lah anak dia ni lembik macam haper.. hahahaaaaaa.... aku bukan jenis terror sangat nak bahagi-bahagi masa nie.. kang anak ke mana.. laki kemana.. aku kemana ;)  

dengan adanya blog nie.. secara tak langsung aku jadi wartawan ;) hahahhaaaaaaa.. gila puas hati aku sekarang! hahahaha.... duduk depan pc pon leh meng'kepoh' gak kan? aku tak kira lah, orang nak baca ke.. orang nak follow ke tak... janji aku ada medium utk menulis.. gila gedik ayat serious tak leh blah.. tapi alhamdulilah lah.. korang sokong fillanie dengan still membaca tulisan aku.. love u olls *baling kiss* 

PRAMUGARI
hahahaaaa.. ni lah satu benda aku paling takut nak cakap kat Wan.. masa time sekolah form 5.. ramai dah member-member plan, lepas SPM nak gi interview jadi stewardess.. kelas kau Jah... Aku kan berhati kecil... so confident level aku memang very low.. takut tapi mahu.. kau cantik ke nak jadi pramugari? ko tinggi ke?.. weh aku siap check ketinggian tu ngam-ngam lepassss lahhhh... hahahaaa... muka takpe, boleh ejas.. hehe... aku suka bejalan.. aku mana reti duduk diam.. dapat keluar tu rasa macam wahhhhh telepas kandang... gila pening Wan nak membela aku dulu..hehe... so aku rasa, dengan kerja ni je aku dapat berjalan merata dunia secara free... hahahaa... tapi Wan... biasa lah.. mana nak bagi.. hehehe.. sentap lagi dalam hati :(


FASHION DESIGNER
aku ni ada lah jugak sikit-sikit bakat melukis.. takde lah suruh lukis kucing tetiba jadi gajah..suruh lukis itik tetiba jadi hanjeng...tapi sebab kawin ngan orang lagi terror.. so setakat lukisan aku nie.. dia cebik-cebik je.. tensi mak tau.. teringat dulu masa isi form nak apply uitm.. first choice aku ialah Art and Design.. sebab aku nak jadi fashion designer.. tak tahan aku tengok Wan menjahit kat umah je.. puas aku basuh wan suruh dia bukak butik... dia cakap buat apa? kang nak bayar sewa kedai.. letrik... kat rumah free jek.. eh betul jugak kan? hahahhaaaa..

so aku isi form uitm tu.. 1st choice Art & Design, 2nd Secretary, 3rd --- tak ingat..ntah cemana last minute tukar course.. sontap mak tau.. sebab Wan kata keje secretary terjamin.. mana-mana office pon confirm nak pakai secretary.. kalau cita-cita nak jadi designer.. ko habis belajar.. ko nak keje apa? keja jait labuci kat butik? bila ko nak ada butik? banyak duit nak bukak butik? ada modal? pastu ko konpom ke bukak je butik orang nak beli design kau? wahhhhhhhhh tak agak-agak Wan kalau bagi fakta.... buat aku pikir juta-juta kali.. ok lah, aku tukar.. aku letak secretary 1st choice aku.. dan bertapa lah aku kat uitm shah alam sana... orang habis, ko tak habis-habis..hahahaaa.. orang bijak memang study lama sikit dari orang lain..ngeh ngeh.



Well, dengan umur macam sekarang.. Alhamdulilah.. aku bersyukur dengan rezeki yang tuhan beri kat aku.. walaupon keja aku tak sehebat atau segah orang lain..gaji tak besar macam orang lain.. tapi aku bersyukur.. dapat aku bantu-bantu kewangan seisi keluarga.. if not pon.. aku tak nyusahkan Pak Radie sangat.. aku tak yah susahkan dia mintak itu ini.. nafsu dah lah buaya.. tengok benda semua nak beli.. at least boleh pakai duit sendiri... tapi kalau dia nak belikan apa-apa, aku tadah dengan perasaan yang gembira hahahaaaa... 


dah lama tak menulis... asik tepek gamba jek.. sekali tulis, pasal cita-cita, hamek kau.

malam-malam aku memang suka merepek... ok lah, esok ada wedding nak kena pegi.. wedding cousin aku kat seromban... selamat bercuti u olls ;)












EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

Unknown said...

hai kak.. nice blog.. suka baca especially sal anak-anak akak. Muka akak ada ala-ala misz nina la..

Shasha Mohamed said...

Oh ye ke?
Semoga berjaya mencapai cita-cita.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila baca semua..keh2 part pramugari sama... tp mak bagi, ayah tak bagi hoho.. okla filla dh 2 pagi.baru je jemur kain..dah jadi mak mcm nelah..pg2 buta menjemur kain..org dah tdo dah.. esok ila nak pg spa..

Muhammad Al-Afiq said...

waaa..bgusnya kak filla ni citer..best2..kak pliz hupdate hri2 ye..suka bca blog kak filla ni..huhu..

Aya Ariel said...

kelass kau kak..
nak jadik reporter tuh asenya dah tercapai kut..sbb dpt tulis dlm blog sdiri..tetap puas hati..

nak jd pramugari? kan dah byk negara pegi jenjalan..ok lah tu..better dr org yg tak penah sampai ni T__T

Anonymous said...

hehehehee.. suke baca blog k.filla.. silent readers ni.. sy pun dah mask ayam goreng cili resepi wan tu.. terbaekkk... heheeeee...

pija..

lovely said...

sangat setuju dgn azura roslan...
mmg dah lama nak ckp.. dekat filla..
muka u mcm misz nina..hihii..