Thursday, January 31, 2013

COLLAGEN RUMPAI LAUT...

*sticky post*
*please scroll down for new entry*

Pernah dengar? Aku pernah... Pernah tengok? Ermmm.. Pernah tengok yang dah siap rebus.. yang fresh dari ladang macam ni tengok kat gambar je... Macam cendawan tumbuh collagen sekarang... Sebab siapa tak tau khasiat collagen kan? So semua lumba-lumba nak makan collagen.. Ada pelbagai bentuk collagen ni.. ada yang serbuk.. ada yang capsule... dan yang latest nie asli... rebus nanti dan sejukkan.. nanti jadi jelly ko telan je.. semulajadi gittew.. 


Untuk Collagen Rumpai Laut ni ada 2 jenis.. harga pon berbeza..

KEBAIKAN KOLAGEN ASLI DARI RUMPAI LAUT KERING
-Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON
-Peningkatan PAYUDARA
-Anti Bakteria
-Membuang TOKSIN
-Menghilangkan SEMBELIT
-Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
-MENCANTIKKAN KULIT
-MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
-Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
-Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
-Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT
-Mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT dan JERAWAT juga RESDUNG
-Membantu meningkatkan METABOLISME
-Meningkatkan fungsi stomach 
-Membantu menghapuskan nefritis (radang buah pinggang), Arthritis (sendi tulang), basal
-Menguatkan saluran darah, mengurangkan penyakit sendi
-Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
-Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
-SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
-Mencegah ANEMIA
-Mampu meningkatkan penghasilan SUSU IBU
-Memperbaiki masalah penglihatan dan batuk
-Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan gamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya.
-Sesuai untuk ibu mengandung 6 bulan ke atas (2 sudu sahaja)


CARA PENYEDIAAN:




1. 100gm rumpai laut dibasuh 5-6 kali untuk hilangkan bau hanyir.. Rendam selama 5-6 jam sebelum direbus.
2. Setelah kembang, basuh sekali lagi dan rebus dengan 2.5 liter air (rumpai laut putih kuning) 2 liter untuk (rumpai laut purple)
3. Dengan api sederhana rebus selama 15 minit.  Bila sudah likat dan hancur boleh lah tutup api.
4. Sejukkan dahulu kemudian masukkan dalam bekas dan simpan dalam peti sejuk.

Macam ni lah rupa dia lepas dah dimasak dan disejukkann dalam fridge ;) 


PERATURAN MAKAN
Waktu Pagi:
1. Semasa perut kosong selepas bangun tidur
2. Ambil 2-3 sudu besar jelly, masukkan ke dalam cawan.
3. Letak sedikit air suam, makan.
4. Kalau tak boleh makan begitu saja, bancuhkan dengan sedikit air milo, horlick, ribena, oren jus, letak sedikit air dan minum.
5. Selepas 1/2 jam barulah ambil sarapan pagi.
6. Elok diambil bersama vitamin C 1000mg selepas sarapan pagi.
Waktu Malam:
1. Sebelum tidur ambil 2-3 sudu besar jelly. 

ELAKKAN: 
Elakkan kaffein (teh, kopi, nescafe & minuman bergas)

PERHATIAN: 
Kanak-kanak bawah 2 tahun tidak boleh mengambil jelly ini. Wanita selepas bersalin dan Caesar.

PERATURAN:
Kanak-kanak 3 tahun ke atas: 1 sudu kecil (pagi/malam) (1x sehari)
Remaja: 1 sudu besar (pagi dan malam) (2x sehari)
Dewasa dan warga emas: 2-3 sudu besar (pagi dan malam) (2x sehari)

Jangan risau nak printscreen ye.. sebab semua peraturan dan cara penyediaan akan ditepek seperti gambar di atas ;) 



Rumpai Laut Kuning
(gred AA)
Harga 100gm : RM15
Postage : RM6
COD untuk sekitar Putrajaya

Rumpai Laut Purple
(gred AAA)
Harga 100gm : RM20
Postage : RM6
COD untuk sekitar Putrajaya



SESIAPA BERMINAT UNTUK MAKAN COLLAGEN RUMPAI LAUT SILA HUBUNGI:

PUAN ZARA 
(Call, SMS, Whatsapp) : 013-3310016

Email : beautyshoppe81@gmail.com

For details please visit :  segalanyacantik.blogspot.com.


17 comments:

Delimasari said...

bagus ni

hUnnEE a.k.a mrS cAun said...

sis...aduh.sy neh br masuk keje..after 60days lepas bersalin..kirenyer x bley makan kerrr

Noza said...

nape ekk kalo lps bersalin n czer tak leh mkn..

Anonymous said...

lepas bersalin n czer tqk leh makan nanti gatal or bernanah tempat luka saya dah 2 bulan makan mmg syok sangat kulit lembut je n tak kering, minum ngan jus oren syok habis

sharifah rosidah said...

Rumpai lauk ni kalau katSabah diaorang makan macam ulam2 je....tetiba kat semenanjung ni orang kita menggila nak makan kan....tapi kalau dah memang bagus apa salah nya....cuba tak salah kan.

nadia said...

kalau lps bersalin ceaser tue smpi bila plk baru leh mkn eayk?

qaseh zara said...

bersalin dan ceasar tak boleh yer..lps 7 bulan baru boleh amik sb jahitan x baik betul2 lagii dan takut gatal pd tempat jahit...;)

qaseh zara said...

bersalin dan ceasar tak boleh yer..lps 7 bulan baru boleh amik sb jahitan x baik betul2 lagii dan takut gatal pd tempat jahit...;)

Anonymous said...

lepas 7 bulan baru boleh amik...jahitan tak betul2 baik lagi dan takut gatal pd tempat jahitan. ;)

ladyezety said...

sis apa beza gred AA dan AAA

ladyezety said...

Sis apa beza gred AA dan AAA

Anonymous said...

Ibu xg menyusukn anak blh amik x sis?

Zalina Mohd said...

Sy da mkn rumpai kolagen ni. Then try apply kt muka. Tp kering sgt. Nape ey

NamaTercicirNtahDimana said...

kalau gini boleh makan rumpai selalu... hehe

Anonymous said...

kalau lepas keguguran 2 bulan secara semula jadi leh makan tak?

Naurah Dzahabiyah said...

bgus rumpai laut ni, sy amalkn sapu pd muka biar 10-15minit sblm tdo, setiap hari. hasilnya, parut2 jerawat pudar dlm masa seminggu

Asmie Pagan said...

Kalau di luar kawasan dapatkah dihantar?