Tuesday, June 19, 2012

Maggi, Siakap dan Tofu Jepun.

Hehehee... pagi petang citer lauk.. aku kan ikut musim.. ni kan tengah musim rajin masak.. ko tengok bila aku tak masak kang.. mamak punya food jugak yang glamour ;)

Aku kalau masak maggi tak suka kuning telur tu cair sangat.. kang tekak aku kembang.. pastu now tak suka letak cili padi sebab anak nak makan.. tapi sawi tu wajib.. kalau ada lah.. kalau tak de telor je lah.. 

Uih tetiba lapar balik nie :(

Ni lauk malam tadi.. Siakap goreng ngan sambal asing.. takut budak nak makan pedas.. ikan ni kejap-kejap aku panggil Pak Radie "Cukup tak rangup ni? ke nak garing lagi?".. tensi ok.. sebab kalau tak garing macam keropok kang malas nak tengok muka pakcik tu sentap.. tak cukup la sekor.. len kali kene beli 2 ekor.. 

Oh ada yang tak tau tofu jepun tu apa.. ye adik-adik ni lah dia.. ada jual dalam tube tu.. ko potong je.. ada orang goreng dulu.. tapi kalau ko pemalas macam aku tak yah goreng.. kita lebur je dalam sup daging.. broccoli sebelum dia jadi kuning kita masuk je sekali.. potong daun sup dan bawang sikit.. belasah tibai je.. janji ada kuah ;) Haku sorang je makan tofu tu.. Ani makan dia bluek kan hahaha.. pastu dia picit-picit.. ngan tangan.. habis bejejeh ke bawah meja.. ai is geram u know. 

Ok itu je. ingat nak update entry birthday Ani.. tapi video lom upload lagi.. sok lah yer ;)





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Mooniqueen said...

Pernah gak makan macam rasa caramel kot...

FARAH deeb said...

Ikan tu garingnyaaaa nampak sungguh yummeh!
My latest Entry :)
JJCM: Chicken Rice Shop (Wangsa Maju)

ceklala said...

sy pun kalo time rajin masak hari2 nk masak..hari2 nak update kt blog..kalo malas...beli tapau sudah!!hihihi

kakchik@ella said...

Tekak kita pun tak lalu telur cair. suku masak, stgh masak .. langsung kita tak pandang.

sharifah rosidah said...

Anak aunty suka tahu jepun ni tapi dia tak suka buat sup dia suka goreng tahu jepun tu dulu pastu tumbuk 5 biji bawang puteh pastu goreng bawang puteh sekejap masukan oyster sauce dalam 4 sudu makan letak sikit air dan masuk kan tahu jepun tu gaulkan kejap dan siap, try lah mana tahu awak suka.

Filla ~ Kasihs said...

kak sharifah: oh tau, penah buat jugak.. tp smlm malas hahah nak cepat so terjun je dalam sup ;)

Zurina Hj.Zainal said...

auww...tahu jepun mmg sedap!

Aya Ariel said...

ani ni suka buat mama keje lebih masa..ahahah...ramas nak..kasi jejeh..nanti mama mopkan ye nak..hakhak..

NeenaAnuar said...

aduii.. dah lama tak makan ikan siakap! tengok ikan goreng akak tuh terus rasa nak pi carik ikan siakap! uhuhu...