Monday, January 17, 2011

Tak Kelakarrrr okehhhh....

kejadian berlaku pada hari jumaat petang... masa tu tak sedap hati sebab mata Amaani macam bukan makin elok.. tapi makin teruk... aku kan suke panik tak tentu pasal.. anakkk tu wehhhh.. mau ko tak panik? dengan mulut Acih lagi.. siap bisik kat aku "Mama, Kasih tengok mata adik mcm buta".. perghhhhhhhh.. bederau darah aku.. nak marah tak boleh.. telan air liur jerlah aku.... so lepas keje tu.. shift Wan jaga Amaani pon dah abis.. so terus amik stroller sumbat Amaani.. jalan kaki gi klinik kesihatan.. (betuah badan.. dokek yo... jalan 5 minit dah sampei)

so jumpa lah Doctor... (2nd time) memula aritu isnin petang.. Doc tak sempat cakap apa.. aku yang explain kaw kaw.. mengalahkan doktor plak ^__^

"Hari tu dah pegi sini, hari isnin petang.. doc tu cakap dia sakit mata.. so bagi ubat titis ni (sambil tunjuk).. dia cakap selalu baby kalau sakit mata dalam 2 or 3 days dah baik.. tapi saya risau sebab ni dah 5 hari.. tapi tak ok pon? macam makin teruk plak?".. hahaha.. Doc tu ckp "Ni teruk ni, kenapa tak datang balik lepas 3 hari?".. aik??? mana aku tau... aku jawab.. "Doc tu tak ckp plak after 3 days tak baik kene datang balik.. tapi saya tak sedap hati, ni yang saya datang balik nie".. then Doc cakap "u datang ni dah habis office hour, u kene datang during office hour baru kita bagi surat utk refer ke pakar mata Hospital Putrajaya.. so i bagi u eye drops lain, pastu kalau hari isnin you datang balik sini pagi, pastu kalau tak ok lagi baru kita bagi surat utk refer ke hospital... sebab risau kalau baby sakit mata boleh jadi rabun".. hah hambik kau... terus meruntun jiwa i ni tauuu...

pastu eh.. aku nak cerita lain.. melalut citer lain.. gini lah kalau aku dah start becerita..heheheh.. ok lepas jumpa Doc, terus keluar tunggu kat kaunter pharmacy... nak amik eye drops tu.. sementara tunggu tu aku lalu lalang tolak stroller depan kaunter tu.. (takde orang time ni).. Acih plak lari sana sini dengan riang giler.. aku susah hati nie.. dia leh riang ria plak... ada 3 orang pompuan kat kaunter tu.. yang duduk paling depan tu muka takde prasaan.. toyaaaaa je... tapi tengok-tengok.. aku pon diam jerlah..

pastu dia tanya "Baby berapa bulan?".. aku pon jawab "bih kurang 7 bulan".. dia diam.. "berat berapa?".. ermmm ermmm ermmmm "17kg kot..lupa plak".. skali dia bangun.. "ni 17kg???????".. hahahha.. bongok aku nie.. main sebut jer.. aku blank sebenarnya... Acih pon 20kg.. tetiba amaani 17kg.. giler aper.. "eh silap.. maybe 8kg kot?".. then dia diam.. dia tengok Acih.. "Ni anak jugak ke?".. bengong tul soalan dia.. aku pon jawab "a'ah.. kakak.. yang ni adik".. dia diam lagi.. dia jenguk Amaani, "Lelaki??".. aku pon jawab.. "eh, pompuan".. (sambil aku sengih)... kelaka lah minah tu.. tanye mcm polis.. tapi muka toya.. senyum pon tak.. tanye banyak plak.... paling tak tahan soalan last.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
minah kaunter: bapak dorang ni putih ke?????

aku: hmmm putih lah jugak...

minah kaunter: ooohhh patut lah *muke toya*

*sambil lihat kulit diri ini*

HOIHHHHHHHHHHHHHHHHHH HITAM SANGAT KE AKU? Acih cakap "HITAM LAH JUGAK.. HITAM LEGAM"....


*nasib anak sendiri yang buat statement, kalau tak, aku kerat-kerat ko tau!*









EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

21 comments:

Iela Fazielah said...

dia tanya tu sbb dia tgk anak u putih le... tp mungkin mak dia gelap sikit je dr si amaani ni... diaorg xcaya la tu.... haha..ops.. jgn mare...hehe

ayien78 said...

soklan tu mcm nk harapkan penumbuk yg di tumbuk laju2... adeiiihhhh...giler kelakau la statement fieyla yg last sekali hihihihik

egain said...

i've been silent reader for awhile tp this time mengekek gelak sorang2. bayangkan pak radhie putih. hehhehe. anyway bb cukur rambut biasalah sebelum sethn rambut kekadang lmbt nk panjang2. my doter slalu kena. tu yg jln2 mesti pkai skirt or gown

ak yuyunz said...

bengong btl si minah kaunter.. muka x besalah langsung ke pe kekdahnya.. haihh..

~Rina Mazlan~ said...

Wakakaka.. opss sory tergelak..

Janadeni said...

ok...entry akak kali ni berjaya buat saya revealkn diri as silent reader....gila gelak guling2...two thumbs up acih...tee he he...

cik puan akish said...

ahahahah...kelako la acih nih...

sentap mak ko tau....

apepon acih mmg kool la..=)

Sue said...

hehe. sabar ye filla. Pasal mata amaani tu, kena take care lebih2 sket la. last yr anak 1st penah demam, n then mata dia jadi merah sebelah. Da taruk ubat titis pun tak baik2 jugak. Dekat 2 minggu, then jumpa sorang ustaz ni, dia bacakan doa sikit n alhamdulillah, start esoknya terus beransur kurang. N ustaz tu pun cakap, kalau tak ubat dgn betul mmg boleh buta. Tapi teori ustaz tu kata 'mata kena sembur dek j*n' tapi kita tak tau la kan, ikhtiar je guna rawatan islam.

Ain said...

hahaha.. mmg lawak tu org tu.. tapi U putih apa.. Pak Radi pun putih jugak..hikhik..

Ain nak bagi satu petua terbaekkk punya utk sakit mata, so far mmg berkesan.. titiskan beberapa titik susu ibu (youla tu) dlm mata Amani yg sakit tu.. tak sampai 2 ari insyaAllah blh kering... Ain pernah buat kat anak..mmg berkesan..

Kita ikhtiarkan..

JMR said...

acih punya jwpn tu yg takleh blah tu..hehehe..amaani dh ok lum ni kak?

QASEEH HATIKU QASEEH said...

hahahaha..soalan last mmg x ble thn..
dowh tul urg yg tanya tu..myb psl boring yg amat sgt la tu..duduk kaunter hadap muka mcm2 jenis...komfem selalu dia tanay urg len mcm tu..n komfem jgk dia da puas mkn sesumpah..hahahah

AYuNG said...

hahaha...nak gelak jer la.....pandai betul si aceh tuh menjawab yerk....hehe

mila.ibunajihah said...

salam kenal :) suka baca blog u. minah kat kaunter tu..apakah pelik sgt soalannya..sesuker hati dia je mganggu emosi orang.. apadaa..

ibu iman said...

a'ah kak filla. anak saya pun kene sakit mata nurseri yg sama ngan anak kak filla... ;) 1st day die kene saya titis dua2 mata ngan susu badan dulu. pastu gi klinik annur kat presint 15 doc kasik ubat mata yg jenis mcm krim. Alhamdulillah seminggu je kene da ilang n x jangkit sbelah mata lagi.

Yati Ali said...

cuba titiskan dgn susu ibu, itu petua org2 lama...

azayani alim said...

hehe!! ni dah ada tanda u nk kena pakai whitening set yg dasat2 nih..upss..jgn marah..i just melawak jer

Filla said...

u all: yer patutnye keje kaunter ni kene lebihkan gula dalam senyuman.. auwwwww.. bukan lebihkan soalan.. weh, pak radie tu putihhhh okeh.. tak caya cuba selak tengok paha dia.. putihhhhh melepakssss ... hahahahah...

pasal susu ibu tu dah buat jugerrrr.. alhamdulilah..amaani dah ok dah... sepet sikitttt jer lagi.. hahahaha...

cik sophia kirai said...

semoge baby amaani cepat2 sehat n bole bukak mate besaaaar2...n semoge amani membesar dan besar dgn sehat sampai 17kg hehehe

mama-syira said...

Acih ni mesti selamba bila cakap. haha lawak tul.

Shima Zahar said...

filla..
dia kagum tengok amani dgn kasih..yang kulit melepak tu sbb kulit bdk kaunter tu agak manje.. hehehe..

aku rasakan.. dia yang sakit mata kot.. aku nengok ko putih.. sama cam kasih dgn amani..

mAmAbuDaK said...

aku rasa cam nk mgembek je...acih ko paling x boleh bleh bla..