Monday, January 24, 2011

Nak Tengok Gambo Mata Merah???

Pengumuman... pengumumann... elok-elok MC 3 hari.. telah bertambah kepada 5 hari.... huahahahaha.... giler mati aku kene tikam ngan boss :(

al kisahnye gini,, hehe.. lama nak sembang panjang-panjang kat korang..tapi masa ngak ngijininnnn... so pagi-pagi buta gi antar anak-anak gi sekolah memasing.. pastu.. aku ngan Pak Radie pon gi klinik kesihatan ni haaa... kat kaunter aku ckp ler kat orang kaunter tu.. "Saya dah datang sini aritu.. gi klinik luar sana..dia ckp hari ni kalau tak baik lagi mata ni saya kene gi klinik belah dalam pulak".. so dia pon bagi no giliran.. pastu aku sound "husband saya tak leh gi klinik dalam ni jugak ke? sbb dia sakit mata jugak".. makcik muka kerek jaga kaunter tu terus jawab "awak kat klinik luar".. muahahah.. apa lah makcik kaunter ni.. pepagi pon moody.. cuba ceria sikit... kalau petang haku tatau lah cemana... 

so aku kat dalam.. Pak Radie kat luar.. ko tau aku dpt jumpa doc pukul baper??? kul 12 mcm tu hokeyyyy.. dari pukul 9 kot.. perghhhh.. sabaaaauuuuuu... bila aku tengok mak2 orang dukung anak ciak miak melalak2 terus aku jadi insan penyabar..hahaha... 

Pak Radie lagi best.. jumpa doc auuwww.. paham?? alaahhh yang gitew2 tuuuu.. Pak Radie tatau dia auuwww.. dia citer kat aku masa nak amik ubat tu.. "doc yang check Pa tadi cun... giler kerajaan ada doc cun cenggitu.. rambut pendek stylo abis".. so aku pon kobar-kobar lah nak tengok..kebetulan Pak Radie kene masuk dlm balik nak amik dia nyer MC.. aku pon follow... memang lah cun giler dowww... AZLAN nama dia..hahahahahah.. kok yer pon mata ko dah tak nampak pa, takkan Azlan pon ko ingat Azlin???? kuakakkakakak..... Pak Radie ko bengang.. tunggu 3 jam.. masuk2 jer.. si Azlan sound "mata sakit? bukak spek jap"... then Pak Radie pon bukak spek.. Azlan ckp "dah tutup tutup".. tak sampai seminit dah suruh keluar hamek ubat.. kuakakakkakakaaaa... 

yang kes aku plak.. dapat surat refer ke hospital putrajaya... padahal mata aku sebelah jer merah.. Pak Radie dua2 mata merah.. dia kan niat tak mulia.. so dpt mc 2 hari jer..huahahah.. aku hospital bagi 5 hari.. niat mulia lah katakan..hahaha.... matilah.. dah lah nak cuti CNY lagi.. pastu gi bandung plak.. 

 gambar kat atas ni masa otw nak gi hospital pulak... baru lepas guna eye drops.. giler baban pait tokak den... menggelupur aku gi kedai beli ais krim... giler laki bini mcm mat rempit ngan awek.. spek itam tak tanggal nie.. poyo nak mampos.... 

sampai sepital, terus carik adik aku.. hahah.. dia baru seminggu keje kat kaunter registration.. senang sikit keje mak... bagi ic kat adik jer dia terus tolong register kan ;) .. hi Pit neck tie baru ke ;) reti ke ikat??? hahahahahhahahaaaa

jumpa pakar mata plak.. ok jer.. takde plak dia kata mata aku ni selaput ke haper... aku tanye, "Doc,  sakit mata ni lama ke selalunye? saya dpt mc dari klinik tadi 3 hari".. dengan slambe dia ckp lama gak lah..kadang 2 or 3 mingggu.. terus dia buatkan MC baru 5 hari.. terus aku jadi bengong memikir apa nak buat cuti 5 hari.. tido mengangkang jeklah jawabnya ;) 

lom tengok lagi gambo fillanie mata merah kan? nak ke???? hahahaha... ok nah aku bagi.. tp scroll dulu eksesais tangan sikit... 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


amacam? comel?? hahahahah... Pak Radie gile muke serious tak leh blah... kewl sket bleh?


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

19 comments:

Anonymous said...

eh kak,yang cun melecun meletops pakai wig kt kk tu bkan doc rsenye..die MA..hee cz pnh register dgn die dulu..azlan name diekn.hehe

~Bee~ said...

hahaha..giler comel kamu dua..

safiyyah osman said...

wau 5hari..bestnyaaaaaaaaaaaaaaaaa....hihi..sis..agak2 tgk mata sis dari dalam pc nih leh jangkit tak nih...hihih...


semoga cepat sembuh...amaani memang terbaik:)..hihi

Cik Amoi. said...

hahahahaha dah macam dracula dah kakfilla ngan pak radie. comel je. kalah dah twilight tu kak. :P

deaf-angel said...

hello
Sakit mata memang siksa abis.
Aku kena tu hari doktor yang paksa ambik mc dua hari minimum.
Please take care and have more sleep.

AYuNG said...

Ohhh tidak!
nanti bejangkit...hehe:)

Liyanaroxx said...

Ya Allah siannya mata akak...get well soon kak filla!

Nigina said...

aa i kenal pembantu perubatan .. azlan tu... dia mmg cun giler... kulit putih melepak... perempuan pun tak cun macam dia....serius mmg cun giler... i kalau dtg klinik tu mmg nak tgk muka.. nak tanya dia pakai apa sampai cun macma tu

Shinnaz Ahmad Rasid said...

Azlan tu klinik kesihatan putrajaya, presint 9 ke? haha. lagi satu kan mmg kan ubat tu letak kat mata tapi pahit. cannot go lah. hujung tahun hari tu kita pun kena. mc 5 hari. ;)

p.s: gila serius Pak Radie. betul sakit mata nie.

mAmAbuDaK said...

dah cam drakula mata merah cam gitu...

mannira said...

sakit bontot..heh..heh tetiba kan... org kata tak nak bg jangkit...he..he..he..

adik org pernah kena sakit mata yg selaput scary dow...setiap ari kena g spital buang selaput...mmg sakit gilala.. nauzubillah...
thn lepas my bos plak yg kena...b4 ni tak pernah dgr org sakit mata sampai mcm tu..

Pn. Zana said...

merah kan mata?agak2 berjangkit x nih?hehe.

Mimie Ishak said...

wei dah aku nengok macam pasangan dracula dah korang duarang nih....hehhehe neway....GET WELL SOON!

Zareene Saifuddin said...

Lor.. siannyer korang laki bini kena sakit mata... papepun.. get well soon ye... btw filla, sunglass u sgt cntik...

MiErA said...

kak filla! mira pun nk g bandung! yahooo....get well soon..

Madam Bling Bling said...

ohoo, pos gambo berani mati fillanie...takpe, semoga ceapt sembuh...take good care, takut-takut jangkit kat anak dara besor plak.

maria said...

memang dasat & kritikal betul sakit mata u all laki bini ni...takpe le jaga diri ye..selamat bercuti..

Lenny said...

ahahahha... pak radie tension dier kene bawak ko g spital bagai.. tapi dier mc 2 hari jer.. ko? sampai 5 hariiiii..mana aciii!

green apple said...

Tang posing menyenget tu yang mahal tu..