Wednesday, January 19, 2011

Kenali Suami Sendiri...

-Pak Radie-

geli ai tauuu..ngeh ngeh ngeh

-pa, ko kene start makan collagen okeh.. time ni muka nampak muda 10 tawun, sekarang seram-


Buat follower baru, ni i tegedik-gedik nak bagitau.. Pak Radie ialah laki makk.. auwwww... cemana leh dapat 'Pak' tu aku pon tatau.. rasanya readers yang suke aku letak Pak.. sebab aku Buk.. jadi dia Pak.. kami dah menjadik suami dan isteri dari tahun 2004 bulan september...

kiranya selama nak masuk 7 tahun bekawan berkahwin nie.. macam-macamlah dugaan dan cabaran... salah silap kedua-dua pihak ada jer sebenarnya.. cuma mana yang tak baik tu try lah jadikan pengajaran.. dan cuba untuk perbaiki diri...

kalau orang cina pon ada kepercayaan.. ini aku dengar dari cina yang buat facial kat aku dulu.. dia cakap kepercayaan kaum dorang, 5 tahun adalah tempoh selamat untuk suami isteri, means kalau kau lepas jer tempoh tu kira ko berjaya lah... dugaan dan cabaran akan berlaku sebelum tu... jadi aku ni berjaya lah ni? hahaha... jodoh pertemuan di tangan tuhan...

jom kita kaji diri masing-masing, apa yang korang tau pasal laki korang? or utk laki plak.. apa yang kau tau pasal bini ko? tak kenal maka tak cinta... eh tapi byk lagi aku taktau ni.. tak cinta ke? hahaahhaha... sampai sekarang aku TAKTAU no i/c Pak Radie.. hahahahah.. dan aku maleh nak hamek tau... tiap kali isi form ke apa ke.. konpom aku tanye... kalau dia takde, aku call... "eh bak sini i/c no".. hahahah.. syukurlah aku hapal ic no aku sendiri.. tu dah cukup baik dah tuuu...

aku jugak selalu salah eja nama dia.. Muhamad.. tapi aku selalu pepandai letak MuhaMMad.. double M.. heheheheh...

Pak Radie nie seafood lover... paling dia suka makan KETAM.. heishhh.. aku benci ketam.. suka makan.. tapi benci sebab leceh nak makan... tapi ikan-ikan ni dia kureng sikit... so aku akan make sure aku masak benda yang aku dia suka makan jelah... tupon bila aku tak letih la.. balik keje kalau Amaani ok, so aku sempat lah nak masak.. kalau tak sempat... sama-sama lah kita kebuluran... baru lah cinta mati... orang kata kalau nak kekal bahagia kita kene cinta perot dia.. bukan cinta kat dia.. tapi aku kemain cinta kat perot dia.. jaga baekkkk punye.. jaranglah aku tak masak, tapi tetap ramping mcm nasya aziz.. tu salah sapa? Mak mertua cakap takpe Filla, ko dah masak dia yang tak membesar.. biar ko je sorang yang besar.. apa salahnya.. pastu aku jawab.. eh tak boleh makkkkk... nanti jalan bersaing tak comey.. dah lah tak sama tinggi.. tak sama besar plak tu >__<"

Pak Radie suka collect kasut.. so dalam stor tu.. rak kasut tinggi giler.. dari atas sampai bawah semua dia nyer kasut... beranginnnnnn jer aku... kasut aku teselit-selit kat bahagian bawah-bawah jer.. :( pastu dia bebel kata kasut aku belambak.. belambak?????? hellooooooooooo??nanti aku seret dia bawak gi stor suruh dia check sendiri...

dia suke coke... minum coke pon dia suke.. collect coke pon dia suka.. dari country-country lain nyer coke dia akan collect..

Pak Radie ni garang gak lah... dulu aku tatau nak handle sangat.. bile dia singa.. aku jadik harimau.. hahahha.. tapi sekarang dah ok.. sebab mak dah tak kosa nyahhhhh! ko nak balik lambat? suker ati ko lah labu.... eh taklah suker ati sgt.. kalau pasal keje mak ok jer.. aku kan memahami.. auwwww.. ko giler ke... dia nak jumpa client aku sentap.. memang kena penampar lah kan.. 

Aku tak suke bile Pak Radie marah-marah anak.. aku jer boleh.. hahahha.. naluri ibu ni lain sikit.. tamak.. hahhaha.. yerlah aku yang sakit ni beranak.. ko senang-senang nak marah... tapi kadang aku suka gak..sbb anak ni plak kadang lemak berkrim.. mak marah tak nak dengar.. kene bapak bantai.. baru nak sedar.. bukan apa.. bila Acih kene marah tu.. aku mcm sedih.. huhu.. rasa nak nangis plak T___T tapi Pak Radie baik, jarang marah anak.. tapi sekali dia marah... masak lahhhhhhh! semalam aku check tangan Acih merah.. Pak Radie jentik sebab malas buat homework.. pastu Acih drama queen tunjuk papa dia picit pipi sampai temuncung mulut dia mcm mulut ikan.. huahahahahha.... tulah.. malas lagi buat homework.. tak focus.. padan muke.. hihi.. tapi aku prasan Pak Radie lepas dia dah kewl down, dia akan dtg balik kat Acih.. terus ckp elok-elok kat anak dia..

Pak Radie ngan aku adalah mulut boleh tahan.. ngeh ngeh ngeh... tapi kami tau nak handle each other... kadang aku boleh discuss ngan dia.. kadang tak boleh.. sebab hati mak panassssss jer kalau dia ckp sepatah-sepatah jer.. tapi aku suka sebab dia dah start cuba nak memahami aku.. hahah.. mcm semalam dia balik.. tunjuk kat mak design gate, dan beberapa design pasal umah.. kan kan kan? dia dah tau.. aku ni veval siket sometimes.. so aku nak detail.. aku nak 3D.. so ko takyah lah bebuih-buih cerita benda yang aku tak paham.. sudahnya begaduh! so aku tau dia tak suka kalau ko jenis lembap nak paham apa dia ckp.. so aku tanak tanya banyak-banyak, nanti dia marah.. so aku suruh dia bagi kat aku drawing.. so sama sama happy dan bahagia...

Pak Radie suke perempuan sporty... so aku pun jadiklah sporty.. dia tak suke pompuan dressing gegirl-gegirl.. eishhh sib baik aku mmg dari azali tak gegirl.. so mudahlah keje ;) .. eh tapi pompuan gegirl2 ko suke plak tengok??? pelik bin ajaib???

Aku tak penah check wallet Pak Radie.. dia pon.. (eh ke aku tatau, tengah-tengah malam dia skodeng purse mak?) hahaha.. eishh takde keje dia nak buat cenggitu... sebab bagi aku wallet adalah hak peribadi.. walaupon ko boleh tido sebantal.. tapi kita kene hormat privacy dia.. dia ada duit ke takde ke.. aku taknak tanye sangat... cuma kalau aku tau dia kesemputan tu, agak-agaklah.. keluar jugakler duit aku nak membelanja... see? memahami tak?? sekarang korang tau kenapa aku rajin masak.. nak berjimat.. huahahha.. sedih disitu!!! kata laki bini.. mestilah susah senang bersama... buat yang belum berkahwin tu, hidup berumah tangga mesti bertolak ansur... mak aku selalu pesan, kalau laki ko takde duit, bantu-bantu lah sama.. nanti dia rompak bank sapa yang susah????? hahahahah... agak-agak Pak Radie sanggup ke rompak bank demi isteri tercinta dia ni? hahah..

Pak Radie size kasut dia... ermmmmm ermmmm.. tah ler? hahaha.. 8 kot? giler sampan...

Pak Radie outspoken.. so awas lah.. aku dah biasa dah kene... so tidak ada hal disitu ;)

Pak Radie suke guna berus gigi aku.. memula haku hangin gak.. lelama tu dah biasa... jadi tak heran kalau berus gigi aku lagi cpt hancus dari dia punye...

Pak Radie tu kadang sensitip sikit.. aku tau issue2 apa yang dia sensitip.. so aku kaver2 jugaklah ayat tu kalau menyentuh benda-benda yang boleh buat dia sensitip.. aku rasa dia pon sama kot? aku ni susah sikit nak sentap..... sebab menyentap ni bukan leh selesai masalah pon.. dia tau aku tak suka apa.. so dia pon malas lah kot nak cari pasal.. sebab dia tau aku bukan jenis merajuk-merajuk ni.. aku mengaum terus.. kuakakka.. thanks pa sebab jarang jugaklah carik pasal ;)

Pak Radie nie jarang beli barang untuk diri dia sendiri.. kesian haku tengok dia.. kalau baju tu.. sampai nak bosan aku tengok..hahahha... bila suruh beli baju.. belek sana belek sini.. last-last tak beli pon.. nak suruh aku belikan lah tu kannnnn??????????? a'ah memang pon lah tu.. so bebaru ni mak pon belikan dia t-shirt topman 3 helai.. 2 helai murah.. 1 helai mahal sikit... pastu aku tengok dia blasah yang 2 helai tu jer.. eh?? mana yang selai lagi long sleeve ijau tu????? baru aku teringat dia tak penah pakai... cesssss!! dah ler masa surprisekan dia aritu.. dia pegang yang ijau tu pastu dia ckp 'yang ni apa ni??'.. bolehhhhhhhh takkkkk??? ko tanak, bak sini balik.. biar mak yang pakai..

eh sudah lah.. penat aku PAK PAK PAK PAK.... sekian, semekom!!!








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

22 comments:

Miss Moon said...

SANGAT KLAKA

kes nko gie bandung terus nko jadi buk pilla n radie jadi pak radie

nih nko bakal pegi kali ke dua nanti aku kasik nama mbak pilla plak akakkaka

mmg kowang adalah kapel rosk ala tak romantik tapi best paling pernah aku jumpa setakat nih ....cakap ala alal cam gadoh kan cam ada hutang masing masibg beribu ribu walhal sangat sayang menyanyang ...nko paham tak maksud aku nih ...

wah kalau lepas 5 thn tew hokey ek ....ALHAMDULILLAH ....moga sampai bebila la cam tew ...amin

hahahhahahh sama la aku pun suka bantai berus gigi sutan hahahhaha so aku sama cam radie ekekekkekeke

tp kan radie ala muka seposen romantik gaks ...aku tingat time dia tinggal kan perfume atas katil utk nko sweet kan ...

org cam nih kalau tetiba dia jd romantik misti nko terharu guling1 turun lift sambung guling sampai ke tempat parking keter tew ...

tapi kowang mmg beesttttt ...couple stylo n sempoi ....

tervaekkkkkkkkkkkkkkkkk

saufee fadhillah said...

btul kak..sy pun x suke klau hubby marah ank..sy marah tak pe..kikiki..

Unknown said...

lawakler u ni; anyway..syok baca cite2 u lam blog!

me suya said...

comey jek.. hehehe bagus petua akak ni.. saling memahami^^

AYuNG said...

ahkak filla nie....hehe
gmba tuh comey.....bak kata bob, mesraaaaa....:)

Filla said...

moon: hahahahha.. aku terus tebayang aku guling-guling masuk dalam lif pastu keluar lif sambung beguling sampai kat parking.. hahahahahahahahahah!!!!! aku suke ko ngan sutan gak.. sutan kelakaaaa.. ko plak manja2 ayam.. ;)

saufee: yes, sokong!

elly: tq ;)

me suya: saling memahami sgt penting.. kalau tak paham-paham jugak... nyahkan je..

Filla said...

ayung: bob mesraaa?? hahah... terus tebayang taik lalat dia kat idong... *jahat aku ni*

afni+hafiz=dani said...

kelaka jer..part berus gigi tu, sama ok..kadang2 tu body spray pun jadi hak mutlak die..erghh

Ain said...

Hahaha.. entry yg sangat jujur dan kelakar dari Buk Filla... tapi apa yg Filla cerita tu mmg betul.. kene give and take ngan suami.. walau kadang2 makan ati berulam jantung..hikhik..

Mimy Hamid said...
This comment has been removed by the author.
onniesham said...

eh aku pon xleh kalo laki aku marah anak. x suker. aku je yg boleh marah... last2 brgaduh pasal tu..anak yg selamat..hahaha.

pak radie ko tu konon ganas tp dlm hati ada taman kotttt. suker je wat surprise kat ko.

Mimy Hamid said...

filla..aku pasan pak radie ada macam peel laki aku sket...eh laki ke skrng...hehehe...jiwa sentap sensitif..pilih baju pastu tak jadi...agaknya org jiwa lukis lukis ni mmg gini kot...aku bersabau jeeeee

Anonymous said...

Semogo korang akan kekal bahagia selamanya...

Suka3 sangattt

Lenny said...

ala... moon, pilla nieh kalau radie romantik terlebih nanti dier cakap geli.. tapi tah kalau laki lain romantik dier suka plak.. sabo je kan...

sama la pak radie suka pilla sporty2.. tapi suka nengok pompuan lain gegirl.. agaknyer..

mmg kan moon.. derang cam kalau cakap... ko ada utang gitu? tapi.. comel je sweet jeee...

aku tak pandai cakap camtuh ngan laki aku... aku nie pompuan sohek mengada tahap ke doploh lapan... rasa nak lempang takkkk..? ahhahaha

jesnita_ns said...

Sgt setuju..org lelaki ni klau bab beli baju ada susah skit...huhu..sama le kita filla oittt

Noreul Basumi said...

hye kak filla....
t`nmpk akak kat alamanda petang tdi..
nak tegur tpi akak jalan laju sgt smpai pak radie t`tinggal kat blkang smbil t0lak str0ller amani..hehe..
x dapat nk shake hand ngan kak filla..

0wh yee...kalau x kenal leh ckap akak isteri 0rang len pak radie lak laki 0rang len...bukan laki bini...jalan jauh beribu batu...hakhak..(gurau je tau kak filla..jgn marah erkkk)

siti aida said...

out of topic

salam kak filla...
tadi sy nampak kak filla besame acih, pak radie n amani kat alamanda (20/1/11). menuju ke kepsi. laju je kak filla jalan. pak radie kat belakang. hehe..sy nak tegur kak filla malu pulak... =))

Filla said...

Alamak maluuuu..prot lapa gile tu yg jln laju2..pak radie mmg slow jek kalau bejalan..dia dah biasa kene tinggal hahahahaaaa

genny da bomb said...

erkk..rupanya ada org berkongsi habit nih..hahhahaha..mak pun suka pakai berus gigi laki mak ahahaha!!bole kawan ng pak radie ni..ganaz-ganaz manja kekadang kahkahkah

Miss Moon said...

tetiba aku teringat kejadian pilla wat suprise kat radie akakkakak siap suh aku beli kek akakkak klaka ...katanya 1st time wat ala alal gedik cam tew ....

klaka hokey muka fila n radie time tew ...

filla nko ingat tak

meh aku refreshkan

http://miera301.blogspot.com/search?q=dinding+coklat

eh nih ada sikit je sat aku bukak balik fotopages yg bersawang tew

filla nko jgn sengeh hokeyyyyyyyyyyy

http://miera301.fotopages.com/?entry=1682669

nah 70++ lebey bamba hokeyyyyyyyyy seeeeee radie n pillla malu malu

harnidahussin said...

hahaha...klaka weh...tapi sure pak radie terharu baca entry khas untuk dia ni..ahaks..

Anonymous said...

betul ke pak radie ada banyak kasut...
sbb tengok gamba dia banyak pakai selipar