Tuesday, January 13, 2009

tips lagi ker????

ni nama dia entry sajer2.... bukan aper... bebaru nie lah kan... fillanie beli liquid eyeliner from Bodyshop... sbb eyeliner dah nak keringgg jek... biler tgk kat mata budak bodyshop tu mcm cantik jer dia apply... aku ni x leh idop kalo x der eyeliner nie... sbb mata mak kan sepet.. so x menyerlah langsung kalo x calit ngan eyeliner... liquid ni lagi senang nak diapply compared to eye pencil.. kecuali stila kajal nyer eye pencil... tp kene pandai..kalo x pandai guna stila nie..amik ko..kalah kungfu panda... hahahahha...
ok kengkawan..ni ler ghoper liquid eyeliner from bodyshop nie.. aku suker sbb dia bukan ler brush yg bulu2 tu.. dia tajam so dijamin takkan smudge.. tp nyer yg aku pelik bin ajaib nie.. naper biler right after aku apply jer.. ada rasa mcm ala2 gatal dan pedih?? ada tak sesaper yg guna nie? especially mata belah kanan..ker kulit kat mata aku tu yg gila? tp kejap jerlah rasa tu.. biler dia dah tul2 kering.. dah ok dah... hishhhhhh hangin tul aku... sbb nyer.. dulu aku pakai loreal liquid eyeliner..x der lak gatal or pedih... loreal tu bagus.. walopon dia ala2 bulu2.. tp senang jugak nak pakai... tp prob nyer..asik out of stock jer.. jadik aku muler lah bosan... aper pon..aku kene gak abiskan menatang nieh.. aku x suker membazir yerrr..gatal pon ku tenyeh gak... lagi satu kan kebaikan bodyshop nyer eyeliner nie.. biler nak remove ngn eye makeup remover tu.. senang jugak ler.. kalo loreal tu.. biler remove dia jadik bekeping2 plak... so sesaper nak beli eyeliner bodyshop nie.. aku advice kan..korang gi pakai tester dia dulu.. kalo x gatal... maknanyer mmg mata mak yg menggatal!!!!!

ok jgn tekejut.. dulu aku penah jugak citer pasal produk nie... ni aku nak crita lagik skali... sbb ada gak ler permintaan nak tau cemana mak leh slim kurus selepas besalin dulu... per salahnyer mende yg baek kiter share2 kan kan kan.. (sopan tul aku nie).. saya dah lama dah makan menatang nie... dari sebelum kawin... cemana saya leh makan? sbb ada sekali tu saya jumpa member saya nie... x der lah dialog "eh awak nampak muder...aper rahsia?".. oh tidak!! saya tak tanyer dia camtu... tp soklan saya mcm nie "eh muker ko mcm bersih jek skang ah? mcm cerah skata jer? ko pakai aper???".. (soklan harus berbau dengki arr kan).. then dia ckp dia makan menatang nie... dah sebulan.. waaaahh sebagai pompuan yg mempunyai naluri yg sama ngn pompuan2 lain yg nak cantik... saya pon harus ler terpengaruh kan kan?.. saya pon makan... tp mcm saya ni ubat2an atau apa2 produk mmg lambat sket nak menunjukkan hasil... tp d'n hans nie mmg buat kulit lembap (utk org yg ada prob dry skin).. cuma makan 1 sachet waktu pagi..1/2 hour before breakfast.. dah cukup...dalam sekotak tu ada 25 sachet.. cukup utk suppliment sebulan.. 5 hari period x yah makan... oopps tu dari segi kecantikan ler..utk masalah pimples pon boleh..tp aku ni sbb dah lama sgt.. pimples kua gak!.. tp yg paling aku kagum ialah biler makan nie... sangat senang buang air... sgt lawas..sampai tiap2 hari aku membuang.. so mengikut kajian aku sendiri... benda ni byk membantu utk aku keep in shape (kununnyer).. bantu aku utk maintain berat badan... aritu stop kejap... pastu berat badan mkn betambah.. sbb aper??? sbb jarang buang air lerr jawapan dier!... muka mak nampak muda tak? haaa kalo jawapan dier iye... mebi sbb mende nie??? (aku x reti ler nak influence2 org nieh).. tp kalo nak slim.. disamping mkn mende nie..korang jugak kene rajin workout.. aku ni pemalas ya ampun.. tp ada satu masa dulu yg nak ker tidak ker..aku tepaksa jugak workout... hasil dier.. mmg mengagumkan... kalo korang jaga makan.... workout pulak lagi... hasil dier bukan dlm sebulan..tp aku bagi ler 3 bulan.. konpem!!!!! x caya tanyer aku... huahahhahha... buat mai mama nasya..ko jgn nak frust2 baru workout tp x kurus2.... cuba buat 3 bulan without fail.. pastu tanyer aku balik.... seminggu buat ler 4 kali.... tp bersungguh2..jgn nak jogging ala2 manjer jek... motip aku mempromosikan mende nie.... ialah..... sesaper nak order..boleh order ngn aku.... leh dpt murah sket... kalo ko gi kedai harga dia dlm rm125-rm128... tp ngn aku..aku bagik ler dlm rm115.. ok ker??? ok ler tuh... tp aku mls nak pos2... (pegi post office pon setaun skali jer).. tader tawar menawar sbb dah tawar habiaq dah tuh... siler email saya kat akufillanie@yahoo.com.. heheh.. agak2 aku leh beli umah tak ngn duit tu?.. soklan sgt bodoh.. ampun.... hehhehe..

sebenarnye aku ada niat nak tunjuk ajar cara2 make-up kat sini... (walopon aku bkn pandai sgt)..tp sbb aku minat sgt.. x caya gi tanyer lenny.. hihihi... tp aku malas nak buat keje giler snap muker sendiri step by step dier.. nanti aku rajin aku try snap yer... leh aku gitau sket2 tips nak guna brush aper.... product aper... kan best stok2 prasan best nie... (aku x tipu org kan?)..aku cuma prasan jer... hihi...sokong arrr... sokong arr.....

ok lah kita menceceh nanti lagik yer???? aku ada satu business kecil2an lagik nak suh korang order nie... nanti aku snap2 dulu.... chaww chin chawwww...

10 comments:

Farah_W said...

Babe...aku mmg pakai eyeliner mmg dah lama gak la,mmg best, tak comot n senang bila nak cuci...tapi masalah kita sama la...bila apply pedih,tpi skrg dah makin berkurangan kot...kadang2 je dia jadi...aku pun pelik nape...anyway,this eyeliner recommended by cleo mag!

Aryana & Adrienna said...

i igt i jer ader masaalah after apply jer eyeliner pastu pedih ...tp bila dha kering ok dah ....i igt eyeliner i dah expired dah ...tp try gak 2 3 eyeliner yg baru ...samagak ...so memang sah mata i ader masaalah ...hehehhe...tp bkn mata i jer kot...i tgok u pun sama gak pedih ...so i rasa memang semula jadi kot....hahahahha

ayien78 said...

suka beli baju baby tak????

mehla jenguk kedai i...boleh beli utk acih .....

babyjayscloset.blogspot.com

hik hik hik

actually i ni follower u nyer blog...sbb blog u bestla....kelakar2 ayat yg u guna

Mai Okinokiyo said...

lama okeh nak tunggu 3 bulaaannn..haah aku ni kan siap xnak beli baju sbb nak tunggu kurus pastu aku dah tak sabo2..
eh jap benda tu mkn pastu membuang2 tu mcm cirit birit ke apa?time biler?sbb aku mmg lawas hari2 dowh membuang sbb minum nescafe.pastu aku akan lawas lagi ke mcmnaaa

Sham Ummi Echa said...

mmg bagus pon ko share ngan kitorang info2 ni sumer..sbb tu aku suker baca blog ko.. da mcm2 tips ko bg..

ok yer eyeliner bodyshop tu..aku x penah lg pakai yg liquid nih..biasa aku pakai yg pencil jer.. x reti ler..aku x pndai nk control bnda tu nk tenyeh kt mata..cam seram jer..

filla..nk kena workout tu yg x larat tu..baru wat sit up 5x aku da mengah cam ikan kena tuba tau..

Anonymous said...

kalu orang bodyshop baca entry ko ni, harus die kasi ko diskaun besar2 pomps..hehe..aku jenis wanita yg tak reti nk pakai make-up kat mata, aku rasa menyampah nk tenyeh2 kat mata, camner ek..ko kena kasi aku motivasi skit ah bab mata nie..hehe..anyway, oits ko kan dh cukup slim dan aktif ngan aktibiti sukan ko, awat ko guner produk ni lagi..dulu aku guner, apa tu ek, aku pun lupa nama produk tu, yg pemes kotak kuning dulu..ahahaha..aku lupa nama die..ada advertise kt tv selalu..pahtu dh aku dtg sini, aku sign out ah dr produk tuh..g nie berkesan bangat ker pomps..??

happy2gether said...

filla, aku sampai skang x pandai pakai eyeliner...kalo yg liquid sure gegar, walopun korang dah ajar aku tongkat dagu kalo x biasa...emm mata aku pon kecik...tapi kalo yg pencil tu aku ley la gagahkan lagik..huhuu

aku ahad ni nak antar syasya 3.45pm kot..sabtu aku ada open day kat skolah plaks..jumpa la kat parade jap?

Filla said...

to all:aku komen sumer kat sini k... oh kalo pedih maknanyer biasa eh..ok ler tuh... ok mai mama nasya, produk tu bukan utk lawas sajer ok.. dia utk kesihatan..utk kulit..utk masalah muker..collagen kan utk bagi u look young..u look bla2 tuh.. ko tau sejak aku start balik dnhans ni aritu aku 48kg.. giler dow!! now aku dah 46kg.. heheh.. jgn malas yer kengkawan... kene workout.. tak leh harap diet sajer... dia bagi ko nak buang air dlm keadaan yg tenang.. bukan cirit okeh... lain org lain yg dia makan kan..tp aku sgt prefer produk ni sbb tu aku make sure every month aku mkn... tak caya gi tanyer ila mama syamie..sbb dia order dari aku..hehhe..mak dia pon makan.. tanyer mak dier yg cun tu..heheheh...

manisz said...

filla ok apa ko ajar cara mekap.. aku tk gheti..

sabrinaabubakar said...

yeap ai used same eyeliner gakss..sebab smooth jek pakai same goes here..mata podih.actually kalau pakai liquid ni kena tunggu bebetul kering then only u can open ur eyes..