Tuesday, January 13, 2009

i'm warning you.. such a liar!!!!

ni nak share sket story... atau ketidakpuashatian..... cemana nak start aku pon tatau lah kan... ni kes menipu dan ditipu... or tertipu.... tak salah kalo nak menipu... it's normal..baik cemana pon ko... konfem dalam idop ni kita penah menipu kan? aku pon penah..byk kali.... tp depends lah.. u've to ask yourself.. kenapa ko menipu? utk jaga air muka org lain? aku rasa ni ok kalo nak menipu... ataupon ko menipu sbb kalo ko x menipu keadaan tu akan jadik lagi sukar...
tp hari ni aku nak citer pasal org yg menipu sbb dia mmg suker dan sgt syok biler dpt menipu... org mcm ni ko campakkan jer ke laut.. bagi ikan makan... aku rasa ni penyakit... atau pon habbit buruk lah... mungkin ada 2,3 sebab naper dia menipu... pertama... sbb dia rasa biler menipu ni dpt buat life dia ceria... dia rasa syok.... hati dia berbunga2 biler dpt kelentong orang... hahah.. org mcm nie aku rasa sian sgt kat dier... sbb kedua, mebi dia nak idop senang... dia nak jadik lebih baik dari org lain..atau at least sama setaraf dgn org lain..so orang akan rasa dia hebat dan suker lah nak bekawan dengan dia... ohhhhh sian jugak aku kat org yg mcm nie.. zaman skarang nie... org takder lah nak kawan pilih2..ko x gempak aku x nak kawan.. tak yah ler susah2 menipu dgn harapan org respect ko... org lagi respect kat kita kalo kita nie redho jek aper yg tuhan bagi.. usaha sket.. sudah lah kan? ok yg ketiga.... mungkin org menipu sbb dia mmg dilahirkan utk menipu jer... lagi sian org mcm nie... citer pung pang pung pang... tp aku sian org mcm nie... biler org found out yg dia menipu... mana dia nak sorok muka ahhhh??? tp aku rasa org yg mcm nie.. dia mmg dah x der malu dah..org tau... lantak lahhh...eiii kalo aku lah kan... mampos aku x nak jumpa org..aku gi nyorok bawah katil jer.....
naper aku bangkitkan issue nie???? sebab aku dapat tau ada org menipu aku utk tunjuk yg dia tu hebat gilers..... waaaaaa...dasat tul org mcm nie... tp kan... tlg lah.... ni aku nak kasi tau... sebelum org ni menipu aku..... aku dah tau yg dia nie mmg menipu...tp aku layankan jer.... boleh jer kalo aku nak pegi balik kat dia... pastu sound jer.... "dah habis ker citer menipu ko?? nak kencing byk mana lagi... sian ko kan? ko mcm dah tak der keje lain nak buat.... ko x yah tipu2 aku.. buang karan jer...sbb aku mmg tau ko menipu..... ko nak menipu, ko gi carik org lain oke.... ini fillaaaaaanie babe!... (hauhahahahah... ayat belagak lagik sekali... pegi laaaa mam).. suker ati akulah kan...
aku becakap bukannya aku baik sgt... tp at least aku admit aku ni org yg mcamana... aku tau aku terok... aku tau aku tak sebagus mana.... aku x penah citer mengarut2 demi nak nampak mcm bagus.... kalo itu jer yg aku ada... kita terima jelah...kalo nak senang mcm org lain.. ko usaha lah... kalo dah usaha tp x der gak hasil...ko dok jer diam2... jgn susah kan org lain sudah! jgn ler tgk org pakai itu ko nak pakai itu.. org beli ni ko nak beli nie... tak salah! boleh jer asal ko ada duit sumer jalan.... tp jgn ler idop tu penuh dengan hasad dengki.... aku pon refer org lain jugak... kalo aku rasa best jer... apa salahnyer aku beli jugak... tul tak?
aku ni crita pasal mende2 nie.... bukan nyer aper.... yelah kot2 ada org terasa... huahahah...lek lek lekkkkk jgn panik.... mmg purpose aku nak bagi org terasa pon... haaaaa amik ko..... ko tipu aku boleh???? setakat aku sound2 sinis x mention nama sebenar ko kat sini pon dah cukup bagus!.... jgn main2 ngn aku okeh!!!! aku x usik ko...ko jgn senang2 nak lepak kencing2...usik2 aku... ni aku dah hangin ler nieh.... pantang tul aku org bodoh2kan aku... aku mmg blur.... tp tlong sket yer.... aku tau jer kalo org nak kelentong.... scorpio nie leh baca mata dan hati ok.... (bagi laluan aku belagak)... ehhhh belagak ok aper... tak salah...... jgn menipu jer... (doploh kali dah aku mention psl tipu)....
ok lahhhh... x yah menceceh2 membebel2..... cuma nie luahan hati aku di pagi selasa.... aku harap org yg bontot ngn tinga dia dah panas berapi2 tu... insaflah... aku tau org mcm ni will never change... forever dia mcm nie... dia nie jeklah... tp tolong jangan kaco idop aku dan kawan2 aku yer..... i'm warning you!!!! lagi sekali ko tipu aku..... aku tak agak2 kene kan ko depan 10 orang lain.... haaa amik ko! ko ingat aku budak bodo yg ko leh tipu2??? i'm sick of you lah.. gi blah.... aku nak tgk muker ko pon x lalu dah tekak nie....

13 comments:

Farah_W said...

uiii...marah btol nih!!!! ms aku study dulu pun aku ada member yg menipu cam ni....dia takleh tgk org lbey dari dia...last2 terkantoi!!!!hahaha....mmg aku pun sakit ati ngan org cam ni!!!dia ingat org lain bodo cam dia gaknye...

ila de cute said...

amboi marah betul ko ek?? sabor filla, tapi kan aku dulu ms kat kolej ada gak kawan yg suka menipu aku plak mcm ngok gi percaya je apa dia ckp last2 aku dpt tau dia tipu, memang hangin laaaa...ko sabor ek yang... jgn layan le...

Aryana & Adrienna said...

MAK AI ....hangin satu badan dha nei beb....dah menggelegak dah tu ...relaks..tarik nafas hembus!!.....org yg menipu tu sebonar neyr jelous ngan kiter & hakikat nyer dia nak jd cam kiter or lebih dr kiter......org cam nei tak berpijak di bumi yg nyata .....sah sah org yg menipu nei tak tenteram jer idup dia.....sbb dia nak kena fikir jer apa yg patut dia tipu lg hari2 yg mendtg...betul tak?????......

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

uiksss...marah betul nih...w/pun aku baru je kenal ko kan poms..tp aku suke cara dan kaedah ko! biarlah kita sedar siapa & dimana kita berada ye x..menipu dpt apa ntah! huhuu
btw : you've been tagged! ;p

azdra-azdra said...

apsal ko tak ngumpat benda nih ngan kita2 org nih..?? apa sebenar yg terjadi.. konfius aku..muka aku dah la bengkak sebelah..nak kuit2 pun sakit..huhuhuhu

AzeLa Anwar said...

kak.. sape kacau akak nih sampai marah giler sgt2 tension nih..? sape la org yg berani jolok sarang tebuan nih arr.. bgtau je kak.. biar semua org tau..

MamaIcha said...

go filla!!! hidup filla!!!

Unknown said...

biasa lah tu..menda2 mcm ni mmg slalu blaku tambah2 pada orang orang yang best MACAM KITA (ehh ko jgn lupaa kita divaaa okeh) hhahahha...tetapp nak kena pasan!

tapi aku kenal sangat dengan org macam tu. kita beli barang..atas sebab minat kita sendiri kan? tapi orang macam tu beli sebab kita beli & harus la..nak lebih2 lagi..sbb nak tunjuk meka lagi best dari kita..bukan sebab beli atas niat & keinginan diri sendiri. at the end of the day.. org2 mcm tu.. akan jadi bahan kutukan & ketawa orang lain jer..

sabar yer yang.. itu lah dugaan menjadi orang yang sangat vogue, sangat sangat best serta diva dan cun... di muka bumi ini. auuwwwww!!

penyelesaian nyer.. ko anggap jer lah diri ko tu...katie holmes! jadik sentiasa jer ada orang nak ikut..suka & kutuk ko! biasa lah..peminat beb! macam2 kerenah!

ahhahahaha...okeh?

nydia-mama akif said...

Fuhh...marah tul ko filla.....aku setuju dgn korg sume...org camni mmg wujud...n diorg ni adelah manusia yg sgt dengki n takleh tgk org lain lebey...asal org lain lebih je mula maroyan dia sampai n nak ckp dia pun lebey gak..tp hakikatnye tak...aku pun tak paham tul ape la faedahnye manusia jenis camni wat sume tu..ello berpijak je dibumi nyata....patut kite tumpang gembira kalo org tu dpt rejeki lebih.....

Anonymous said...

wohoo...buk pilla marah nih sape yang suka nipu tu sila angkat tangan!sila insap2kan diri anda ye..wat ape nipu..kalo takde jgn cakap ada..kalo tak mampu ngaku je..takyah nk tunjuk bagus je..

saya pun ada budak camni kat opis...masa mula2 dulu ingatkan apa yang kuar dari mulut dia ni citer betul le..rupanya dia ni mmg jenis propa le..suka nipu..suka putar belit citer..at last bila dh libatkan aku smp gado ng org len..mmg aku sound dia direct aa..mmg padan ng muka dia gak le sape suh buat citer smp aku hampir nk kene dpt surat saman..cilaka punya pompuan..aku mmg sumpah idup dia tak bahagia le..agaknya sbb ramai org sumpah dia kot,mcm2 dia sakit skang ni..hoho..tp aku tetap takde belas kesian ng dia..sbb dia dh libatkan aku dulu hahahhaha..lantak aa dia nk sakit ape aku peduli hape haha..

sekian terima kasih..hehhehe dh mcm blog aku plak kat sini kekekekkeke..tp mmg betul aa geram kalo ada org mcm ni..sabo ye buk pilla...kalo dh ase tak tahan sound je dia padan muka hahahah!

Sham Ummi Echa said...

sapa yg ko marah nih..berani sgguh dia tipu ko yer.. xper la..org camni kita wat dow jer..layankan jer pemongak dia tu..ko tau ker pemongak tu apa...mst ko paham kan..hehehhe

happy2gether said...

filla, aku pon confuse jap ko marah kat saper ni?saper yg tipu ko nih?citer sikit kat aku.

Anonymous said...

aduhhh marah sgt nihh... bawakan bertenang k!! byk2 bersabar....