Wednesday, January 07, 2009

Lovely Breakfast...

Acih tak der kan time nie... so nyer harusler sudu tu belaga2 silang pangkah bagai..huahhahaha... agak2 ler kan... which one is mine? yg air itam tu ker.. yg air cekelat tuh?.. soklan yg sgt bodoh.. harusler mak nyer yg minnie mouse tuh... baru ler pompuanssss... mcm biasa.. aku nyer nescafe arr... manakala Pak Radie harus kopi Aik Cheong kegemarannye selalu... korang penah try kopi Aik Cheong? sedap okeh.. dah ler instant..buh air panas..tp aku buh gula sket sbb x cukup manis.. kopi kan kene manis sket baru sodap.. kiranyer kalo pak mentua dtg idang ni..mmg anda akan kelihatan sgt pro di mata pak mentua.. (jgn gi tau dier tu kopi instant).. ckp jer kene guna tapis bagai... hihihi...
sgt relaxing saturday morning yg lepas... sbb kami cuma lepak2 mcm gud2 kat balcony sambil aku buatkan breakfast yg paling kacang utk disediakan... goreng telo jek..hahaha.. janji hiasan harus mantap dan menyelerakan..

masa lepak berdua nie.. boleh lah membincangkan current issues... bincang psl plan 2009.. bincang pasal duit yg x penah nak cukup..(hahahah).. pastu masing2 nak teberak ker aper ker..lari ar masuk dalam... ahhhh indahnyer donia.... hihikkk..(kalo Acih ado..jangan arap ler ko nak dok senang lenang bersila panggung kat luar ni kan?..

bagi laluan dan maapkan ler kasut Pak Radie yg kepam gilers tu... eh aku ni kan.. x penah basuh kasut Pak Radie walopon dia jenis kasut belambak2...aku dari zaman sekolah malas gilo cuci kasut sendiri...apatah lagik kasut org!!! (walopon laki sendiri punyer).. hahah.. jadinyer nasib Pak Radie paham..dia x penah plak suh aku basuh kasut dier?.. bagus.... kadang tu kasut aku masuk2 race ker.. aper ker yg lumpur2 tu dia yg tlg basuhkan.. sbb dia pantang tgk kasut kotor.. aku x per.. aku boleh jer blasah kepam2 pon.... hina sungguh pangai pompuan yg pengotor mcm tuh... (ni bkn pengotor.. lagi kepam lagi stylo).. kaver line sket.. heiheieiei..
Love my hairdo?
yes i do... yes yes yes... yes i do..

betapa susah nyer aku dok imagine cemana nak buat sanggup ala2 citer Awan Dania.. aku kan bangan2 dulu nak jadik pramugari.. tp dihalang keras oleh mak aku.. atok aku time tu ok jek.. boley?? jadik dpt buat rambut ala2 'FA' (Fadilla or Flight Attendant) pon jadikler.. haa kan.. FA tu jek dah mcm bunyik nama aku.. hihihihi.. (lagi sekali aku pasan bagus).. point citer aku atau message yg cuba di sampaikan di sini ialah.. aku menjejakkan kaki ke Evita Peroni yg harga sgt mcm haram... bodo giler nak mati mahal dier... tp kalo ko diva.. kene lah buat muker lek2 jer biler tanyer price kan?.. so aku amik menatang kaler ijo tu murah sket arr compared yg sepasang rm150.. giler ker aper???? yg nie satu rm19.90.. so kene beli dua.. lu darab ar sendiri..gua maths bodoh sket..

ok kan sanggul nieh? tp sbb rambut diva nie sangat ler lembut halus tulus mulus mengurai jadik nyer agak susah sket arr.. kalo dia nak menten mcm tu.. sbb kejap jer dah terlerai gitus.. waaahhhh lembut giler rambut aku.. ces!! time ni lah rasa mcm nak berdoa dapat rambut ala2 kesat dah wavy2 sket..

dan sekarang lagi sekali aku dilanda masalah... sepit ijo plastik yg rupa dia bodoh2 ala2 mcm rm3 jek sekeping tu kan... kan kan kan... satu lagi dah ilang... x sampai seminggu umo dier.. tensi nyer aku... tinggal satu jek.. penat aku carik bwh katil..dlm bag.. celah bantal.. bawah simut.. kat toys acih... kat dapo... dlm kete... hangin hangin hangin aku!!! harus kah bli lagi satu?

haaa yg nie cik Acih kiter yg kaki sebok ni pon nak pakai mama punyer... haa amik ko.. mcm mak nenek...

muker bangga lagi prasan cantek dari Kasih Aleeya yg gemok!!!! uih.. nie kalo dia dengar aku kutuk dia..konpem dia reply "mana ada gemok!!!!! aiyokkkk dosa ckp gemok... mama laa gemok!!!!!" sambil memeluk tubuh dan jelingan membunuh gitew..HOVER....

11 comments:

Farah_W said...

sepit ijau tu pun beli kat evita peroni ke??? mcm best je..nak beli jugak...tapi tak pandai nak sanggul...

Mai Okinokiyo said...

ha kan beli gak akhirnya.so ko simpan dlm peti besi sepit tu.so nnti kalau nak buat sanggul, xler ko calarkan rim tayar belah lain plak hahaha

eh syiok tgk ko lepak2 gitu..balkoni aku haram xder apa2...ada lampu jek aku letak...hahaha kalau aku letak kusi sure nasya dah naik terjun..astga mintak simpangggg

nydia-mama akif said...

wahhh...lomantik gtu.....hehehe,

Miss Moon said...

hahhahahah wah sudu silang pangkah ...apa lagi yg pangkah memangkah buk pilla oooi ahahhaha ater nyer duk berdua kan . Aku kalau duk ngan sutan mmg bosan dow mula la aku ngan sutan cam mati kutu ...cukup la isk sorang tak der duk kajang ...yayay tido je aku ngan sutan cam loser hokey ...melepak je cam org bodow . mmg tak mencabar betol hari hari kuw tanpa Isk di sisi auuuw .

Mula la pak sutan mencarik2 lilin bagai kan ...hahahhahahahah ater nak beromantik kan .

Lawo la nko simpul2 tew . Aku dolu punya banyak sepit n menatang cukup sanggul tew semer ...hahahha . Aku dolu kan kijer kat menara maxis . Tetiap kali lumch melepak aku dpn kedai sepit mahal nak mampus tew ...blajar teknik kay ...lepas aku dah kaji baik punyer aku masuk sinma hahhahahahah tak pun aku ke petaling street ...1001 sepit ada nko .

anyway sangat kemas simpulan sanggul lintang nko pilla . mak sokaaaaaaaa mmg sesuai utk diva cam nko . mengelegak jujue dengar neh ...

acih punya happy duk umah nenek ek

C!kpuanmuda® said...

camne nak buat sanggul gitu... cantek!

AzeLa Anwar said...

tak baek btol ko kak. kata acih gemok.. (ko pon sama gak, slalu kata diri gemok)x tgk aku nih lagi ha... 4 kali ganda ko kak.. tapi tetap rase aku kurus... huahauhaua..

seb baek anak aku laki, kalo pompuan, mau jadik cam ko, keje menyanggul rambut anak je.. acih budak baik, aku sayang dkt ko dgn acih..

MamaIcha said...

wah!! bestnya breakfast sambil bersantai2 gitu...tapi masalahnya balkoni umah i sgt panas...mak tak sanggup!!!!!!!

Sham Ummi Echa said...

cam bes jer lepak kt balkoni umah ko tu..sejuk nyaman jer aku nengok..ngan pasu bunga kt tepi tu.. mmg mesra alam lah..

ko beli ek sepit kt evita tu..mmg mahal nk mampos kan..aku kalo lalu situ..takat jeling jer la kt klip video tu..kunun2 leh la aku tiru kan..xde maknanya.. tp cntik ler sggul ko wat tu..kemas jer..aku kata cntik sbb nmpak dari bakang yer..kalo dr dpn..mak x pasti..hahaha...

acih gemok??? xpe..acik suker ...

Sham Ummi Echa said...

eh..ada sket lg..sudu jer ker yg silang pangkah... ko x kena pangkah ker..muhahhahahha

Anonymous said...

best nyer dpt lepak berdua2an...
cantek u lehh wat sanggul tuhh kalau kat rambut i jwb gugurlahhh may berat tak leh kot hehehe...
acih mmg comie pipi tuhhh ish geram r!!!

ila de cute said...

wah wah lomantik gitu....wei dulu kan masa aku free hair, aku suka giler evita peroni...semua ex bf aku kena ketuk ngan aku beli sepit rambut kat evita...ahhahha tp skrg ntah mana2 ntah pegi ...ada sket je tinggal...